İçeriğe Yönlendir

Carbon Clean


Nuri Başer

Recommended Posts

Ayhan Şentürk
cc ile başlamak gerek işlemlere herhalde. ;)

Km çok yüksekte yaptırında benzinli arabada ateşleme sistemide performansı etkiliyor. Sonucta bütün performans ateşlemeye bakıyor.

Dizelde ateşleme sistemi olmaması iyi :nazar:

Yorum bağlantısı
Bilgin Uluoğlu

Bende Ctesi günü Kadosan Teknik Dizel Servisde CC yaptırdım işlem ile beraber (sprey ile) emme manifold temizliği dahil 80 ytl etkisi forumda söylenenlere göre 150 km sonra daha iyi olur deniyor ama ben şimdiden çok memnunum aracın çekişi arttı üst devirlere doğru çıkarken sarsıntı ses bariz şekilde azaldı 2500-3000 devirlere çıktığını göstergelere bakmasanız anlamanız çok zor resmen yağ gibi akıyor birde aracımın 2004 model olduğunu düşününce bu sonuçlar mükemmel bence yaptırmayı düşünenlere tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile; o sprey, işlemin tamamlayıcı unsuru, sprey ucundaki borudaki delikler bile farklıdır. CC sonrası 100-150 km temizlik devam eder doğrudur, tabi ki %80 etkisi hemen fark edilir, kalan %20 belli olmasa da , motor parçaları bunu anlar ve size müteşekkür olur :) .

Teknikdizel firması, piyasada oldukça eskidir ve eğitim bakımından 1 numaradır.

Yorum bağlantısı

Geçenlerde conta değiştirmiştim arkadaşlar,usta benden 2 litre tiner istemişti,işlerimden dolayı ustanın başında bekleyip nasıl iş yaptığını bilmiyorum açıkçası,conta patlattığı için aracın pistonları kapak söküldügü zaman hafif bi paslanma yaptı,ve pistaonların üzerinde kullanımdan dolayı krum vardı,usta bunların hepsi temizlenecek siz merak etmeyin dedi.

Sormak istedigim acaba tiner bu kurumu ve pasları gidericek kadar etkilimidir.

Benimde CC yaptırmama gerek varmı sizce ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hazır motor açılmış, enjektörler supablar sökülür, bir güzel temizlenirdi, yazık olmuş bu fırsat kaçmış. Vesile ile, piston üstündeki tabaka temizlenir ama, zaten kompresyon kaçakları buradan olmaz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Keyfi çekiş artsın diye düşük kilometrelerde Carbon clean yaptırmayın, paranız boşa gider.

Motordaki karbon birikmesi tamamen yakıt ve kullanım tarzı ile alakalıdır.

Silindirde verimli yanma oluşmassa yakıt siyah duman yani kuruma dönüşür.

Fazla kurum oluşmasının sebebi nelerdir?

Gönderilen yakıtın yetersiz hava ile yanması, yakıtın kalitesiz olması ve iyi yanmaması veya ateşleme sisteminde ve sıkıştırmada problem olabilir.

Hava niye yetersizdir?

Ya arabanın bakımlarını aksatmışınızdır, hava filitresi pistir ve motor yeterli havayı çekemiyordur, ya ok düşük devirde kullanıp gaza fazla basıyorsunuz ve motora fazla yakıt gönderiyorsunuz ve devir düşük olduğu için hava emişi yetersiz oluyor, yada hızlanmalarda gaza ani basıyorsunuz.

Atıyorum, A kişisi motoru 2000-3000 devir aralığında gaza orta derecede basarak yavaş hızlanıyordur ve CC ihtiyacı 100bin km sonradır.

B kişisi 2000-3000 devir aralığında gaza ani basarak hızlanıyordur ve CC ihtiyacı 70000 km sonradır.

C kişisi 1500-2000 devir aralığında gaza orta derecede basarak yavaş hızlanıyordur CC ihtiyacı 80000 km sonradır.

D kişisi 1500-2000 devir aralığında gaza fazla basarak hızlanmaya çalışıyordur ve CC ihtiyacı 50000 km sonradır.

Bu 4 kişinin arasında yakıt tüketimi olarak neredeyse pek fark yoktur. Düşük devirde gaza fazla basan kişinin motora gönderdiği yakıtın kuruma dönüştüğünden haberi yoktur. Yakıtı kullanmadan boşa atıyor.

10000 km'yi aşmadan hava filitresini değiştirin, arabayı gaza fazla basmadan biraz daha devirli kullanın(2000-3000) . 100bin km'ye kadar CC ihtiyacı olmaz. Böyle kullandıkça sollamalarda yada şehir içinde ara hızlanmaların git gide kendiliğinden düzeldiği çok net farkedeceksiniz. Yakıt düketimide düşük devirde kullanışınıza göre artmaz. 100binden sonra yakıt kalitesinin düşük olmasından dolayı CC yapılabilir.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sayın öğretmenim, bir konuda katılmak mümkün değil:

100.000km kurum yapmayan motor :keyifli: , yazdıklarınız çok doğru ancak:

1. Her yanma atık ürünü olarak kurum oluşur

2. Devamlı devirsiz kullanılan bir motorda çok daha hızlı oluşur ancak gereğinden fazla yüksek devirde oluşmaz demek doğru olmayacaktır.

3. Ölçülmesi çok da basittir, kompresyon testi 5 dakikalık işlem ancak piyasada kimsenin işine gelmiyor :friends:

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Forumdaki yorumları dikkatle okudum. Geçen hafta Bosch Servis Maslağa gittim. C.C için bütün enjektörlerin sökülüp temizlenmesi için 400 tl talep ettiler ki bu çok yüksek bir rakam bence. Bir de bu servis enjektörleri sökmeden de temizlik yapabiliyorlarmış. C.C'de enjektörleri sökmek gerekli midir? Yoksa sadece motorun üstünden enjektör temizliği yapılır mı?

İdeal fiyat anladığım kadarı ile 80-100 lira arasında. CC'yi 60.000 bakımından önce mi yapsak sonra mı yapsak? Ya da şu anda arabama bor power koyup CC'yi 90000 km'ye mi ertelesem? Açıkcası kararsız kaldım. Bir de bu işi Halkalı veya İkitelli tarafında iyi yapan bir yer var mı? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Not: Arabam'da 30.000 km den beri bor power var

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bosch servis çalışının başına güneş geçmiş olmalı, karmakarışık bilgiler vermiş:

1. CC için hiçbir yer sökülmez, tavsiye edilen fiyatı da 80 TL dir

2. Enjektör sökülerek yapılan ultrasonik temizleme işlemi ayrı makina+kimyasal+işlemdir, fiyatı 200-400 arası değişir

3. Bor-CC; korna ile plaka vidası kadar alakalıdır, yani alakasızdır

4. CC periyodik bakımda listeye girmiş bir işlemdir

5. Yer tavsiyesi için distribütör ile irtibata geçip sorabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Sayın öğretmenim, bir konuda katılmak mümkün değil:

100.000km kurum yapmayan motor :D , yazdıklarınız çok doğru ancak:

1. Her yanma atık ürünü olarak kurum oluşur

Ona bende katılmıyorum :nazar:

Haklısınız, her yanmada kurum oluşur. Oluşmaz demek yanlış olur. Nekadar dikkat edersek edelim yanma sonucu belli bir kurum oluşumu vardır ve önüne geçemeyiz, sadece sürüşe dikkat ederek kurum oluşumunu normal seviyede tutabiliriz ve çok erken kilometrelerde cc yaptırmak zorunda kalmayız.

Özellikle dizelde kurum oluşumu benzine göre çok daha fazla. Zaten bakımlarda çıkan yağdan da belli oluyor.

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Çağlar abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Ultrasonik temizleme işlemini kaç km de yaptırmamı tavsiye edersin?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ultrasonik enjektör temizleme, tamir yöntemidir, pahalıdır, rutin olarak yapılmaz. Enjektörden şüpheleniliyorsa, değişimi gündeme bile gelmiş ise, kurtarma denemesi yöntemidir. İçindeki bobinde sıkıntı var sa, zten testte ortaya çıkar ve yenisi takılır. Daha çok 6 silindirli motorlarda işe yarar (teşhis)

Yorum bağlantısı
Özgür Arslan Can
(düzenlendi)

Carbon clean ile ilgili distribitör firma linkinde carbon clean cihazları bölümü var. Orada tanıtılan ilk cihaz emme manifoldunu temizlediğinden bahsedilen yangın tüpüne benzeyen bir cihaz.

Carbon clean yaptırdığım yerde bu cihazdan yoktu. Bel boyundaki büyük makina ile yapıldı temizleme işlemi. Şimdi emme manifoldunun durumu nedir? Ayrıyeten manifold temizleyen cihazın bulunduğu bir yerde bu cihazla da işlem yaptırmalı mıyım?

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Boğaz temizliğidir, şart değildir, olsa tabi ki iyi olur. Ama atmosferik benzinlide aşırı bir önemi yoktur.

Yorum bağlantısı
Bilgin Uluoğlu

Ben biliyorum zaten sizin tavsiyelerinizi forumda yazdıklarınızı okuduktan sonra yaptırmaya karar verdim ve Teknik Dizel Servisde işlemi yaptırmamım nedenide sizin tavsiyeniz söylemek istediğim yukarıdada yazdığım gibi c.c. ile ilgili hergün yeni bir başlık açılıyor galiba forumda yazılanları okumuyor araştırmıyor arkadaşlar aynı şeyler tekrarlanıyor..

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

2006 Mondeo otomatik. Yaklaşık 44000 km'de. Sürekli sakin kullanılmış araç. 45000 rutin bakımı 43000 km'de yapılmış. Bilinen problemi yok.

CC öncesi güç 104,4 kW.

Bosch servisinde carbon clean yapıldı.

CC sonrası güç 103,8 kW.

Motor sesinde anlamlı fark yok.

Yakıt tüketiminde anlamlı fark yok.

Çekişte hissedilir fark yok.

Sonuç: Yukarıda özellikleri belirtilen araç için carbon clean işleminin ölçülebilen ya da hissedilen bir yararı görülmedi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dyno ölçümlerine , koltuktan inmeden 5 ölçüm yapılsa, 2-4 Ps fark normaldir. Özellikle 2006 otomatik tdci da, servise gidip öncelikle yeni program yükletilmesi çok iyi olur (belki yapılmıştır) . Bu program ile egr iptal ediliyor. Carbon clean yazan ürün kullanıldı değil mi? Makinasında da carbon clean yazısı olur? ne kadar ücret alındı acaba?

Yorum bağlantısı
Ali Özgen
Dyno ölçümlerine , koltuktan inmeden 5 ölçüm yapılsa, 2-4 Ps fark normaldir. Özellikle 2006 otomatik tdci da, servise gidip öncelikle yeni program yükletilmesi çok iyi olur (belki yapılmıştır) . Bu program ile egr iptal ediliyor. Carbon clean yazan ürün kullanıldı değil mi? Makinasında da carbon clean yazısı olur? ne kadar ücret alındı acaba?

Araç benzinli otomatik. Ürün carbon clean. Ücret 80 TL.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

değer yere aktarılan güç mü motorun statik gücü mü. bence her şey normal.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen
değer yere aktarılan güç mü motorun statik gücü mü. bence her şey normal.

Ölçülen motor statik gücü. Dediğiniz gibi CC öncesi değerler de zaten normale çok yakındı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ölçülen motor statik gücü. Dediğiniz gibi CC öncesi değerler de zaten normale çok yakındı.

Yere aktarılan ne hesaplandı acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

107 kW fabrika çııkış değeri sanırım. Ufkatan bir aksiklik var bir yerlerde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...