İçeriğe Yönlendir

5. Vitesde Giderken 4. Vites Yerine Geri Vitese Takmak.


Mehmet Ali Lök

Recommended Posts

Mehmet Ali Lök
Ama şu var :) bip sesini duymanız demek geri vitese geçmesine yaklaştıınz demek. düşük bir ihtimalde olsa debrajı bıraksaydınız sorun yaratabilirdi. Ben vitese geçeceğini pek sanmıyorum ama olur mu olur :good1:

Benim aracımda sensor var ancak geri vitese takınca sensörsüz araçlardan bip sesi geliyor mu? Yani eğer normalde de geliyorsa zaten sensörle ilgili değildir. Ama sensörden dolayı geliyorsa bip sesi o zaman soruma cevap buldum.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Gülen çok oldu ama olmayacak iş değil. Sensör devreye gireceği zaman bip diye bir uyarı veriyor. Bakakım arabada sensör var mı yoruma sonra güleriz :good1:

mustafa ben yanlış diye gülmedim,hoşuma gitti yorumun ondan hala gülüyorum :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Mehmet abi de yazmış zaten ; müşir algılamış park sensörü ötmüş..

Evet tamamdır. Endişelerimden sıyrılıp bir şeyler yedikten sonra Asuman'ı biraz gezmeye çıkarayım : )) Gıyabında çok konuştuk duyarsa üzülür : ))

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Benim aracımda sensor var ancak geri vitese takınca sensörsüz araçlardan bip sesi geliyor mu? Yani eğer normalde de geliyorsa zaten sensörle ilgili değildir. Ama sensörden dolayı geliyorsa bip sesi o zaman soruma cevap buldum.

Sensörsüz bir araba bulup denemel lazım ama bizim arabada senmörü iptal ettim geriye geçerkenki ses gitti :good1:

mustafa ben yanlış diye gülmedim,hoşuma gitti yorumun ondan hala gülüyorum :D

:) biliyorum. bende yazarken güldüm ama oluyor işte böyle enteresanlıklar. :)

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
(düzenlendi)

Ben geçen gün yapmaya çalıştım ama olmadı:D Bakırköy sahil yolunda giderken bir telefon geldi,tabi açmamak lazım ama,açmam gereken bir teldi bir yandanda yavaşlıyım sağa doğru gideyim derken,bomboşyolda trafik oluştu ;) telle konuş arabalara dikkar et 4 e at derken; atamadım tabi ayağım debriyajdayken bir zartlama sesi eşliğinde panikle boşa alıp yeniden 4 e attım ama aklımda çıktı yani, bende o zaman düşünmüştüm debriyajdan ayağı çeksem, motorla ben yollarımızı ayırabilirmiydik diye :D O zartlama sesinin bir zararı olmuşmudur, arabada zart sesi çıkaran bir park sesi yok ve zart sesi kesinlikle arabadan geldi :D yorum yazacak arkadaşlar bu doneler ışığında bilgilerini paylaşırsa sevinirim:)

tarihinde Ula? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

10 - 20 km gibi hızlarda araç ileri giderken benim aracım geri vitese çok rahat geçiyor !!! ( ibiza - kare şanzıman mı var acaba :good1: )

Birde bunu 5 te iken bir deniyeyim bakalım ;)

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

110 la giderken geri vitesine takmak mümkün değildir. Vitesi geri vites yoluna sokmuşsun, ancak mekanik olarak tam geçiş (dişlilerin tam öpüşmesi) mümkün olamayacağı için debriyajı bıraksaydın büyük ihtimallle gıırrrçççç şeklinde bir ses duyardın... Başka da birşey olmazdı...

Merhaba arkadaşlar,

Dün Tem otoyolunda 110 km hıza kadar çıktım. Anca birşey dikkatimi çekti,

5. vitesde giderken ( hız sabitleyici 110 da ) ve aracı yavaşlatıp 4. vitese düşürmek istedim ancak direk 4 e almak yerine önce boşa aldım sonra 4 e takmak istedim. Ve 4. vites ile geri vitesi karıştırdım debriyaja basılı tutarken geri vitese taktım ve geri vitese taktığımda gelen bip uyarı sesini duyunca farkettim. Sonra debriyajdan ayagımı kaldırmadan hemen 4. vitese taktım. Çok ilginç bir şey ben o hızda giderken nasıl oluyor da geri vitese takabiliyorum aracı sizde de olabiliyor mu bu? Hiç bir önlem yok mu? Eğer ben bip sesini farketmeseydim neler olabileceğini hayal bile edemiyorum..

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

O bip sesinin; aracın geri vitese yanlışlıkla geçtiğini belirtmek için, Ford'un düşünüp yerleştirdiği bir sistem olduğuna kimse inandıramaz beni...Park sensörünün sesidir o... :D

Yorum bağlantısı
Cihan Yenice

Biraz önce denedim benim arabada 50 km hızla giderken çok rahat bir şekilde geri vitese geçti ve park sensörüde o meşhur biiippp sesini verdi ama yüksek hızlarda ne yapar bilemem...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Biraz önce denedim benim arabada 50 km hızla giderken çok rahat bir şekilde geri vitese geçti ve park sensörüde o meşhur biiippp sesini verdi ama yüksek hızlarda ne yapar bilemem...

O zaman cidden bunun hiç bir önlemi alınmamış.. Dikkatli olmak lazım..

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Eski aracım olan 1984 model opel kadettimde geri vitese atmak için vites topuzunun altındaki halkayı işaeret parmagımla yukarı kaldırılıp öyle geri vitese takılıyordu.Öbür türlü direk geçmiyordu.Adamlar o zaman bile düşünmüş bunu

Birde geri vites 1.vitesin hemen solundaydı.İşte opel mühendislerini bu yönden seviyordum.4.vitesin oldugu yere geri vitesi koymak bana göre dogru degil.Hele hele 2011 model bir araca hiç yakıştıramadım bunu.5'den 4'e çekerken geriye takma olasılıgı çok yüksek çünkü.

Yorum bağlantısı
Bedri Baki
araba ileri yönlü hareketteyken geri vites geçmesi mümkündür fakat bunun için özel şanzıman olması gerekir..

klasik şanzımanda nasıl geçmiş hayret..

Easytronik astra kullanırken araç tam olarak durmadan asla geri vitese geçmiyordu.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Eski aracım olan 1984 model opel kadettimde geri vitese atmak için vites topuzunun altındaki halkayı işaeret parmagımla yukarı kaldırılıp öyle geri vitese takılıyordu.Öbür türlü direk geçmiyordu.Adamlar o zaman bile düşünmüş bunu

Birde geri vites 1.vitesin hemen solundaydı.İşte opel mühendislerini bu yönden seviyordum.4.vitesin oldugu yere geri vitesi koymak bana göre dogru degil.Hele hele 2011 model bir araca hiç yakıştıramadım bunu.5'den 4'e çekerken geriye takma olasılıgı çok yüksek çünkü.

bu durumun teknoloji ile alakaı yok. Dik bir rampa çıkarken vitesi 2 den 1 e alacağımız sıraada yanlışlıkla geri vitese takabilirsiniz. Şahsen yapmışlığım bulunmaktadır hemde bastırmalı vites'te.

Mondeoda da geri vites için mandal bulunmakta focusta yok mu ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
bu durumun teknoloji ile alakaı yok. Dik bir rampa çıkarken vitesi 2 den 1 e alacağımız sıraada yanlışlıkla geri vitese takabilirsiniz. Şahsen yapmışlığım bulunmaktadır hemde bastırmalı vites'te.

Mondeoda da geri vites için mandal bulunmakta focusta yok mu ?

Bendekinde yok.Sanıyorum diğerlerinde de yoktur.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal
10 - 20 km gibi hızlarda araç ileri giderken benim aracım geri vitese çok rahat geçiyor !!! ( ibiza - kare şanzıman mı var acaba :D )

Birde bunu 5 te iken bir deniyeyim bakalım :kutlama:

Biraz önce denedim benim arabada 50 km hızla giderken çok rahat bir şekilde geri vitese geçti ve park sensörüde o meşhur biiippp sesini verdi ama yüksek hızlarda ne yapar bilemem...

MTX75 şanzımanın geri vitesinde senkromeç var, bu yüzden her hızda geri vitese girebilir.

IB5B şanzımanda senkromeç yok, o yüzden hareket halinde geri vitese takmaya çalışınca cırlama yapması lazım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
bu durumun teknoloji ile alakaı yok. Dik bir rampa çıkarken vitesi 2 den 1 e alacağımız sıraada yanlışlıkla geri vitese takabilirsiniz. Şahsen yapmışlığım bulunmaktadır hemde bastırmalı vites'te.

Mondeoda da geri vites için mandal bulunmakta focusta yok mu ?

Dediginiz dogru.Haklısınız.2'den 1'e rampada atılırken geri vitese takılabilir.

Ben konyada 2'den 1'e tek bir yerde atarım.O da Meram'da aydın çavuş restauranta çıkarken.Oraya da çok nadir giderim.

Fakat 5'den 4'e çekmek uzun yolda sollama yapılırken daha sık yapılan bir şeydir.Ve bastırmalı viteste böyle bir durumda geriye takmak bana göre daha yüksektir.Çünkü 5'den 4'e atılırken elimiz vites üzerine çok az da olsa basınç uygulayarak bastırıyor.

Ama opel gibi altında halka bulunan vites topuzlu şanzumanlarda halka yukarı kaldırılmadıkça hiçbir şekilde vites geriye geçmiyor.Denedigim için biliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Geri vitese takmak için kolu iyice sağa yatırmanız gerek. 5 den 4 almak için boşa alıp düz iniyorsunuz. 5 den 4 e geçerken geri vitesi tutturmak çaba ister.

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu

arkadaşlar çok zor hatta geçmesi imkansız yani vites yoluna girer ancak siz debriyajdan ayağınızı çekseniz dahi garjjj diye bir metal sesi duyarsınız o kadar çünki araç hareket halindeyken geriye geçmiyo hatta 1 inci vitese dahi çok zor geçiyo ama 5 den 2 ye derseniz onda bir sorun olmadan geçer...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök

Peki bu garç sesi çıkması bir sorun yaratır mı?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Peki bu garç sesi çıkması bir sorun yaratır mı?

O sesin gelmemesine dikkat edin.

Dişlilerde dişlerin birine geçebilmesi için ya ikiside duruyor olması gerek yada dönüyorlarsa aynı hızda olmaları gerek. İkisi arasında hız farlı olursa dişler geçemez ve birbirine sürterek o sesi çıkartır. Baskı fazla olursa dişleri kırar. Bunun sonuçu dişliler sesli ve titreşimli çalışmaya başlatıp zamanla arıza çıkartırlar.

http://img1.loadtr.com/b-496290-3_Boyutlu_Di

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Geri vitese takmak için kolu iyice sağa yatırmanız gerek. 5 den 4 almak için boşa alıp düz iniyorsunuz. 5 den 4 e geçerken geri vitesi tutturmak çaba ister.

İşte bunun için bizim vites kollarında mandal var..

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu
Peki bu garç sesi çıkması bir sorun yaratır mı?

şanzımandaki dişler düz değil hepsi birbirine parelel olan yatay dişlerden oluşur. Arkadaşımızında dediği gibi eğer arasında hız farkı olursa yada dişli dönmez ise vites geçmez ve metaller biririne sürterek o sesi cıkartır çok zorlanırsa dişler kırılır yada dişlerde deforme olur bu yüzden vites geçişleriniz zorlaşır ve ses çıkartır.

Yorum bağlantısı
Taygun Mertcan

Aynı olay gecen ay Antalyadan Ankaraya dönerken benim başıma geldi, normalde bile geri vitese nazlı nazlı gecerken, birden geri vitese takmışım dalgınlıkla bip sesiyle uyandım:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
(düzenlendi)

Araba surmeyi yeni ogrendigim gunlerde babamin focusunu arac durmadan geriye atmistim gaaarrcc sesinin ardindan fircayi yedim :D focus 1 lerde durmadan gecmez.

tarihinde Mehmet Taner Kadak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)
MTX75 şanzımanın geri vitesinde senkromeç var, bu yüzden her hızda geri vitese girebilir.

IB5B şanzımanda senkromeç yok, o yüzden hareket halinde geri vitese takmaya çalışınca cırlama yapması lazım.

Sanırım tam tersi olmalı.Debriyaja tam basmadan vitesi geçirmeye çalıştığımızda cırlamayı yapan senkromeçtir.

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...