İçeriğe Yönlendir

2004 Focus Coll. 1,6 Için Brc Veya Atiker ?


Buğra Gündoğan

Atiker or BRC  

45 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Buğra Gündoğan

focusa artık lpg takmaya karar verdim , brc ve atiker arasında kaldım hangisini takarsam bana sorun yaşatmaz ? forumu aradım taradım araştırdım ama tam cevap bulamadım hala yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

Bence Atiker taktırın 4 aracımızda atiker var hiçbirisinde sıkıntı olmadı

Yorum bağlantısı
Buğra Gündoğan

önemli olan bide galiba işçilik yanılıyormuyum ?

Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar
Yanılmıyorsun kardeşim aynen doğru söylüyorsun 1 adet kablolama hatası adamı surunudurur ; hiç düşündünmü dünyanın parasını verip en pahalı lpg taktırıyorsun .......... marka ama gel gelelim simit tankın üstünde ATİKER yazıor . Çünkü italyanların bir coğundan kaliteli ve ucuz + yerli üretim olduğundan gaz depolarının shipping maliyeti yuksek olduğundan ve tüm kalite yönetmeliğine uygun olduğundan tanklar atiker kullanıyor ,ben senin yerinde olsam ya ALDESA yada ATİKER takarım kendi taktırdığım tum araclarımda atiker vardı 5 adet 1 adet opel fronterada BRC geldi ısınana kadar mantar tabancası patlar gibi patlattı

montajda sorduk o soruyu başka marka yok mu bütün tanklar atiker, neden? diye.

Türkiye'de üretime izni olan tek firma o yüzden sadece atiker piyasada dediler.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Türkiye'de üretime izni olan tek firma o yüzden sadece atiker piyasada dediler.

O cevabı veren arkadaşın Samçelik markasından haberi yok anlaşılan.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

İnternet sayfasında ürünler kısmında simit tank görünüyor. Ancak arayıp sormadım.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Her kitte Atiker Lpg tanklarının kullanılması Atiker'in çok iyi bir kit olduğu anlamı taşımaz.. Ancak kullanalar memnun ise sorun yoktur.

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Hiç LPG kullanmadım ama atiker'in çok kişiden iyi olduğunu duydum. Atiker şöyle böyle diyenler de genelde yerli firma olduğu için önünü kesmeye çalışan diğer firmaların uydurmaları bence. İş markada değil, LPG'yi bağlayan ustada.

Yorum bağlantısı
Güven Ekşioğlu

Eğer 2 marka arasında kalındıysa, BRC olmalı. Ama daha kaliteliolup daha ucuz olan markada yok değil.

Tankların tamamı TSE onaylıdır. Aksi taktirde ruhsata işlenemez zaten. Bu nedenle tanklarla ilgili sorun yaşamazsınız.

Markadan daha da önemlisi montaj kalitesidir. İyi bir usta bulmadan bu işe girmayin.

Yorum bağlantısı
Tansu Bayram

yaklaşık üç ay kadar önce bende bu soruyu burada ve diğer çeşitli forumlarda sordum..ticari taksi esnafı ve birçok vatandaşa danıştım..verilen cavaplar atiker ile brc arasında ortalama aynı idi..iki grupta memnundu..ve altı çizilen asıl konu hep kitin markasından ziyade taktıracağın ustanın önemini vurguluyordu..ve bende kit ten ziyade usta aramaya başladım..yalovada oturuyorum ancak bursa dan bir firmayı çok tavsiye ettiler..3 ay kadar önce gittim taktırdım..bir ay öncede 1000 km lik ilk lpg bakıma gittim.çekişten düşme..titreme..motor ışığı yanması..şimdilik hiçbir sorun yok..ilerde bişey olurmu bilmiyorum.taktırdığım marka atiker..990 tl idi..zaten bu işi tasarruf amaçlı yapacağımı düşündüğüm için brc ye nazaran daha ucuz olan bu markayı tercih ettim..

ayrıca italya ortalama bizim gibi bir ülke..mesela alman malı olsa yada japon dünya çapında bir güven oluşturuyor..ancak bize benzer bir ülke olan italyanın ürettiği bir malın çok ta kaliteli olabileceğini düşünmüyorum..

nacizane benim fikir ve görüşlerim elbette..paylaşmak istedim.

Yorum bağlantısı
Musa Yüzbaşıoğlu

Kit bir yana montaj ustası bir yana.

Can beyin 5 araca montaj yaptırdığı ve sıkıntısı olmadığını göz önünde bulundurarak bence onun taktırdığı ustaya götürün.

Atiker ve BRC arasında ise fazladan para vermeye gerek yok.Sonuçta iki markada 2 yıl garantili ve BRC, Atiker kadar geniş bayii ağına malesef sahip değil. :flowers:

Atiker taktırın ve aracınızı keyifle sürün. :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Özenç

BRC ile Atikeri aynı kefeye koymak ; Ford ile Cheryy marka aracı aynı kefeye koymaya benzer.Aralarında teknik olarak inanılmaz farklılıklar vardır.BRC ile atikerin kulvarları farklıdır.Tabi buı iş bütçe meselesi kimisi paraya kıyıyor Focus alıyor kimisi Çin arabası alıyor; kimisi 5 yıldızlı otelde kalıyor kimisi pansiyonda herkesin tercihine saygılıyız ama aralarında fark yok demek teknik anlamda abesle iştigaldir.

Çin arabaları da 5 yıl garantili hocam dikkatınızı çekerim.

Kit bir yana montaj ustası bir yana.

Can beyin 5 araca montaj yaptırdığı ve sıkıntısı olmadığını göz önünde bulundurarak bence onun taktırdığı ustaya götürün.

Atiker ve BRC arasında ise fazladan para vermeye gerek yok.Sonuçta iki markada 2 yıl garantili ve BRC, Atiker kadar geniş bayii ağına malesef sahip değil. :flowers:

Atiker taktırın ve aracınızı keyifle sürün. :)

Yorum bağlantısı
İsa Köse
yaklaşık üç ay kadar önce bende bu soruyu burada ve diğer çeşitli forumlarda sordum..ticari taksi esnafı ve birçok vatandaşa danıştım..verilen cavaplar atiker ile brc arasında ortalama aynı idi..iki grupta memnundu..ve altı çizilen asıl konu hep kitin markasından ziyade taktıracağın ustanın önemini vurguluyordu..ve bende kit ten ziyade usta aramaya başladım..yalovada oturuyorum ancak bursa dan bir firmayı çok tavsiye ettiler..3 ay kadar önce gittim taktırdım..bir ay öncede 1000 km lik ilk lpg bakıma gittim.çekişten düşme..titreme..motor ışığı yanması..şimdilik hiçbir sorun yok..ilerde bişey olurmu bilmiyorum.taktırdığım marka atiker..990 tl idi..zaten bu işi tasarruf amaçlı yapacağımı düşündüğüm için brc ye nazaran daha ucuz olan bu markayı tercih ettim..

ayrıca italya ortalama bizim gibi bir ülke..mesela alman malı olsa yada japon dünya çapında bir güven oluşturuyor..ancak bize benzer bir ülke olan italyanın ürettiği bir malın çok ta kaliteli olabileceğini düşünmüyorum..

nacizane benim fikir ve görüşlerim elbette..paylaşmak istedim.

Şu çok tavsiye edilen firmanın ismini yazar mısınız? Biz de bilelim, bu benzin zamlarından sonra lazım olabilir... :(

Araca BRC taktırınca daha mı az yakacak, daha mı güvenli olacak, daha mı sessiz olacak... :unknw:

Aynı işi yapan aynı yaktıran aynı güveni! veren iki üründen pahalısını tercih etmek mi? ........................... (Mediamarkt reklamını hatırlayın :) )

Çevremde hep atiker görüyorum... Hiç sorun yaşamadılar... Neden sırf İTHAL diye 500-700 TL fazla vereyem ki? :coffee:

Fark varsa açıklanır... Kıyaslanmaz falan filan derseniz eksik olur gibime geliyor. Bizler ürünü kullanacak kişileriz, bilenler teknik olarak aydınlatmadan (tabi anlayacağımız dilde) nereden bilebiliriz ki Ford mudur Cherry midir? Elma mıdır armut mudur? :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Peki açıklayalım.

ENJEKTÖR :

Piyasada selenoıd valfli enjektör kullanan markaların neden 1000 km sonra kontrole çağırdıklarını biliyor musunuz? Selenoıd valfli enjektörler belli kmler sonra içerisindeki yayların esnekliği değiştiği için sistemin yakıt ayarı da değişir dolayısıyla tasarruf oranınız değişir.Selenoıd valfli enjektörler yuksek devirlerde açık kalır ;yani lpg enjektörünün püskürtme sayısı motorun o devırdeki hızına yetişemez ve açık kalır ve açık kalınca ne olur biliyor musunuz ? Yanma odasının ısısı yükselir ,ısı yükselince subabların belli ısıya olan mukavemeti zorlaşır ve sonra subablar aşınmaya başlar ,aşınan subab motordaki kompresyonu düşürür ,kompresyonu düşen motorun performansı düşer yakıtı artar ,sabahları sarsıntılı çalışır ve gider motoru rektefe ettırırsınız .

Enjektör debilerinin aynı kalması da çok önemli.Selenoıd valfli enjektörlerin birinin debisi değiştiğinde ki bu sık sık karşılaşılan bir sorundur ,motor rolantide yıne aynı şekilde sarsıntılı çalışır ,rolantıye dönüşlerde stop eder .

REGULATÖR :

Atmosferik motorda ortalama 1.100 mbara ayarlanan regulator basınçları zamanla değişiklik göstermemeli ; şayet basınç artarsa enjektörlerin çalışma prensibi değişecek ve motorda yıne yanlış bir yanma meydana gelecek.Kalitesi düşük regulatorlerdeki basınç yükselmeleri normaldir.Fakat kaliteli ürünlerde 100.000 km sonra yine aynı basıncı görürsünüz.

YAZILIM :

Kalitesi düşük yazılımlarda sistem otokalibrasyon yaptığında sadece rolanti bölümündeki enjeksiyon surelerini eşitler kalan yakıt haritası için ortalama bir çarpan çıkarır.Bu kalibrasyonun hata oranı kalitesi ile alakalı .Kalite düştükçe yanma oranları daha kötü olacak ,kalite artıkça hata oranları düşecektir.Örneğin sistem aracınızı %10 fakir ayarladı bu durumda oksijen sensörü motordaki %10 luk fakir karışımı benzin ECÜ süne bildirdi ,benzin ecüsü bu yanmayı düzeltmek için yakıtı %10 artırmak için benzin enjektörlerine sinyal gönderdi fakat araç lpg de olduğu için fakir karışım düzeltilemedi bu durumda aracın benzin ecüsünün LFT ( long fuel trim) değeri %10 oranında bozuldu ve siz aracınızı benzinde çalıştırdığınızda benzinde çalışmama gaz yememe gibi şikayetlerle karşılaştınız vs vs vs ... BRC plug and Drive kalibrasyonunu meksımum % 5 hata ile yapar şayet hata aralığı %5 ın uzerindeyse programlamayı yarıda keser ve bastan yapar.Avrupa 'da euro 6 araçlar henuz pıyasaya çıkmadan 15 mılyon euro ARGE yatırımı yapıp bu araçlara lpg dönüşümü gerçekleştirecek labaratuvarları şimdiden hazırlayan bir firmanın yazılımı ile kalite oranı düşük bir ürünü nasıl aynı kefeye koyabilirsiniz.

Daha bir çok farklılık mevcut fakat benım esastan anlatmak istediğim şu ; BRC lpg konusunda bir dünya devidir ve kalitesi tartışılmaz ;Türkiyede ve Avrupada bir çok otomobil firmasının 0 km lanlaşmalı lpg markasıdır.Yani Atiker ile kulvarları farklıdır.İsteyen bütçesi elveren BRC taktırır ,bütçesi elvermeyen ya da farklı bir bütçe ayıran Atiker taktırır ; bu tercih meselesi ama tutup ben taksıcılere sordum ; abi fark yok ikiside gazlıyor ,iki ürün arasında üstünlük yok mantığında bir yaklaşımı kabul edemem .Taksicilerden konu açılmışken İstanbuldaki taksilerin %80 ninin Hyundai olduğunu ve bu araçların büyük kısmında BRC olduğunu da hatırlatırım.

Şu çok tavsiye edilen firmanın ismini yazar mısınız? Biz de bilelim, bu benzin zamlarından sonra lazım olabilir... :(

Araca BRC taktırınca daha mı az yakacak, daha mı güvenli olacak, daha mı sessiz olacak... :unknw:

Aynı işi yapan aynı yaktıran aynı güveni! veren iki üründen pahalısını tercih etmek mi? ........................... (Mediamarkt reklamını hatırlayın :) )

Çevremde hep atiker görüyorum... Hiç sorun yaşamadılar... Neden sırf İTHAL diye 500-700 TL fazla vereyem ki? :coffee:

Fark varsa açıklanır... Kıyaslanmaz falan filan derseniz eksik olur gibime geliyor. Bizler ürünü kullanacak kişileriz, bilenler teknik olarak aydınlatmadan (tabi anlayacağımız dilde) nereden bilebiliriz ki Ford mudur Cherry midir? Elma mıdır armut mudur? :)

Yorum bağlantısı
İsa Köse

İşte bunu istemiştim. :(

Bir önceki mesajınız sonucu BRC taktırmazdım ama bu bilgiler ışığında BRC düşünürüm... :)

Bu bilgiler olmadan "...ben taksıcılere sordum ; abi fark yok ikiside gazlıyor ,iki ürün arasında üstünlük yok mantığında bir yaklaşım".. dan öteye gitmiyordu yazılanlar...

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
İsa Köse
ben bi örnek vermek isterim.atiker de regulatöre bağlantı parçası plastikdir.e plastik olmuşsa ne olmuş deriz,iş görüyor mu görüyor.ama nereye kadar,ta ki 2-3 yıldan sonra o parça sıcak ve soğuk etkisiyle özelliğini kaybedip kırılana kadar.geçen yaz bozdağın tepesinde kaldım,tepemde güneşin aleviyle...işte o zaman anladım atiker niye daha ucuz...

Az önce hesap yaptım. LPG işi ne kadar k

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

Ben yerinizde olsam BRC taktırırdım.eski aracım 1.6 focusumda alır almaz tavsiyeler üzerine atiker taktırmıştım.Atikerle ilgili 2 yıl boyunca hem takan usta hemde Üstün oto gaz tarafından çözülemeyen soğuk havalarda vitesi boşa atınca stop etme sorunu yaşadım.Takan usta atiker dışında lavato,brc ve zavoli marka sistemler takıyordu, eniştemin c-maxinde ki lavato marka sisteminide o takmıştı gayet güzel hiçbir sorun yaşamadı.Kışın geldiğinde arabaya binmeye korkar olmuştum.hatta birkez gene stop edip az kalsın refüje vurmama sebep oluyordu.Hem üstün otogaz hemde atiker firması ile yaptığım görüşmeler yazışmalar sonunda sorunun enjektörlerden kaynaklandığı söylendi ve iki kez enjektör değişimi yapıldı ama sorun çözülemedi.Hem kötü tecrübemden hemde aynı sorunu yaşayan arkadaşlarımın çözüm bulamayışından dolayı atikerden soğudum.Birdaha benzinli araba alacak olsam kesinlikle atiker taktırmayacağım.Amacım markayı kötülemek değil yaşadığım sorunu dile getirmek.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Peki açıklayalım.

ENJEKTÖR :

Piyasada selenoıd valfli enjektör kullanan markaların neden 1000 km sonra kontrole çağırdıklarını biliyor musunuz? Selenoıd valfli enjektörler belli kmler sonra içerisindeki yayların esnekliği değiştiği için sistemin yakıt ayarı da değişir dolayısıyla tasarruf oranınız değişir.Selenoıd valfli enjektörler yuksek devirlerde açık kalır ;yani lpg enjektörünün püskürtme sayısı motorun o devırdeki hızına yetişemez ve açık kalır ve açık kalınca ne olur biliyor musunuz ? Yanma odasının ısısı yükselir ,ısı yükselince subabların belli ısıya olan mukavemeti zorlaşır ve sonra subablar aşınmaya başlar ,aşınan subab motordaki kompresyonu düşürür ,kompresyonu düşen motorun performansı düşer yakıtı artar ,sabahları sarsıntılı çalışır ve gider motoru rektefe ettırırsınız .

Enjektör debilerinin aynı kalması da çok önemli.Selenoıd valfli enjektörlerin birinin debisi değiştiğinde ki bu sık sık karşılaşılan bir sorundur ,motor rolantide yıne aynı şekilde sarsıntılı çalışır ,rolantıye dönüşlerde stop eder .

REGULATÖR :

Atmosferik motorda ortalama 1.100 mbara ayarlanan regulator basınçları zamanla değişiklik göstermemeli ; şayet basınç artarsa enjektörlerin çalışma prensibi değişecek ve motorda yıne yanlış bir yanma meydana gelecek.Kalitesi düşük regulatorlerdeki basınç yükselmeleri normaldir.Fakat kaliteli ürünlerde 100.000 km sonra yine aynı basıncı görürsünüz.

YAZILIM :

Kalitesi düşük yazılımlarda sistem otokalibrasyon yaptığında sadece rolanti bölümündeki enjeksiyon surelerini eşitler kalan yakıt haritası için ortalama bir çarpan çıkarır.Bu kalibrasyonun hata oranı kalitesi ile alakalı .Kalite düştükçe yanma oranları daha kötü olacak ,kalite artıkça hata oranları düşecektir.Örneğin sistem aracınızı %10 fakir ayarladı bu durumda oksijen sensörü motordaki %10 luk fakir karışımı benzin ECÜ süne bildirdi ,benzin ecüsü bu yanmayı düzeltmek için yakıtı %10 artırmak için benzin enjektörlerine sinyal gönderdi fakat araç lpg de olduğu için fakir karışım düzeltilemedi bu durumda aracın benzin ecüsünün LFT ( long fuel trim) değeri %10 oranında bozuldu ve siz aracınızı benzinde çalıştırdığınızda benzinde çalışmama gaz yememe gibi şikayetlerle karşılaştınız vs vs vs ... BRC plug and Drive kalibrasyonunu meksımum % 5 hata ile yapar şayet hata aralığı %5 ın uzerindeyse programlamayı yarıda keser ve bastan yapar.Avrupa 'da euro 6 araçlar henuz pıyasaya çıkmadan 15 mılyon euro ARGE yatırımı yapıp bu araçlara lpg dönüşümü gerçekleştirecek labaratuvarları şimdiden hazırlayan bir firmanın yazılımı ile kalite oranı düşük bir ürünü nasıl aynı kefeye koyabilirsiniz.

Daha bir çok farklılık mevcut fakat benım esastan anlatmak istediğim şu ; BRC lpg konusunda bir dünya devidir ve kalitesi tartışılmaz ;Türkiyede ve Avrupada bir çok otomobil firmasının 0 km lanlaşmalı lpg markasıdır.Yani Atiker ile kulvarları farklıdır.İsteyen bütçesi elveren BRC taktırır ,bütçesi elvermeyen ya da farklı bir bütçe ayıran Atiker taktırır ; bu tercih meselesi ama tutup ben taksıcılere sordum ; abi fark yok ikiside gazlıyor ,iki ürün arasında üstünlük yok mantığında bir yaklaşımı kabul edemem .Taksicilerden konu açılmışken İstanbuldaki taksilerin %80 ninin Hyundai olduğunu ve bu araçların büyük kısmında BRC olduğunu da hatırlatırım.

Önceki aracımda brc vardı yeni alacağımda lpg olmazsa kesin brc taktırırım

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Babamın aracında atiker takılı,önceki escortumda da atiker vardı abimde2003 zafira ya atiker taktırdı bende atiker kullanıyorum su ana kadar hiç amahiçbir sıkıntım olmadı.Yakıt tasarrufu konusunda ise uzun yolda ölçtüm sadece, 3000devir 120km gaz ortalama 2.30tl iken 175 lira yakıyor.(bu rakam kış lastiği ile,yazlık lastikle daha da azalır)

BRC ye 500-700lira fazla vermek tabiki bütçe işi ama atikerde hiçbir sıkıntımız yok sabah çalışma olsun çekiş olsun yakıt olsun.

Önemli unsur takan ustanın adam gibi olması,çıraklara işi bırakmadan kendinin ilgilenmesi montajla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Rica ederim ,selamlar...

İşte bunu istemiştim. :)

Bir önceki mesajınız sonucu BRC taktırmazdım ama bu bilgiler ışığında BRC düşünürüm... :)

Bu bilgiler olmadan "...ben taksıcılere sordum ; abi fark yok ikiside gazlıyor ,iki ürün arasında üstünlük yok mantığında bir yaklaşım".. dan öteye gitmiyordu yazılanlar...

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...