İçeriğe Yönlendir

Yeni Xenon Ampulleri : D5S / D6S / D8S - 25W/2000 Lümen


Selçuk Keleş

Recommended Posts

Selçuk Keleş

2010 ECE standartlarının çalışma dökümanlarını incelerken işe yarar bilgiler buldum.

Bu konuda çalışmalar başlamış durumda. D5 ve D6 ampuller için mevcut ECE standartlarında da değişiklikler, eklemeler, çıkarmalar yapılması gerekiyor çünkü mevcut düzenlemeler sadece D1, D2, D3 ve D4 tipi ampulleri içeriyorlar.

En ciddi değişiklik ise artık balastın da ampulle birleşik olarak üretilecek olması.

Üzerinde çalışılan bir dökümandan toparladıklarım şu şekilde:

Bu teklif en son yüksek verimli civasız teknoloji ile üretilen 25W 2000 lümen güce sahip D5 D6 D7 ampulleri için hazırlanmıştır. Hedef şu anda halojen far ile donatılmış orta sınıf araçlarda kullanılması, ek cihazlar (far yıkama/otomatik seviye) gerektirmeden daha yüksek aydınlatma sağlanmasıdır.

D5 daha önceki D1 ve D3 kategorisine eklenecek yeni bir ampuldür. D1 ve D3'te ateşleyici ampule entegre ancak balast ayrı bir parçaydı. D5'te ise balast ta ampule entegre olacaktır. Böylece yüksek voltaj bağlantısı tamamen engellenmiştir ve sadece 12V girişi kullanılacaktır. D5 daha küçük bir ampul olduğundan daha küçük far hacimlerine uyarlanabilecek motosiklet farları için de ideal bir ampul olacaktır.

Teknik çizimlerde ve listede gördüğüm kadarıyla, D5'te duydan sonraki uzunluk 43 mm.'ye inmiş durumda. (D1/D3'te duydan sonraki uzunluk 55 mm.) Yani standart D2S merceğe takıldığı zaman odaklar tutmayacaktır.

Duyu yine 32 mm. çapında yani diğer xenon ampullerle aynı çapta. Tırnakları farklı ve üç tane tırnak var.

Balastı ile birlikte 31W tüketimi var. Renk ısısı 4300K. Gücü 2000 lümen.

D6 daha önceki D2 ve D4 kategorisine eklenecek yeni bir ampuldür. Ateşleyici ve balast ayrı parçalar halinde olacaktır.

Teknik çizimlerde ve listede gördüğüm kadarıyla, D6'nın boyutları vs. dış görünümü D2S'ten farksız. Ancak arkın oluştuğu balonun içinde milimetrik farklılıklar var. Yani standart D2S merceğe takıldığı zaman odaklar tutmayacaktır. Zaten özel bir balastı da olmak zorunda.

Duyu yine 32 mm. çapında yani diğer xenon ampullerle aynı çapta. Tırnakları aynı.

Renk ısısı 4300K. 25W tüketimi var. Gücü 2000 lümen.

D7S tipi de yeni ampullere katılmış durumda.

D7S'in farkı ateşleyici entegre edilmiş olması. Bu da özel bir balast gerektiriyor.

Duyu yine 32 mm. çapında yani diğer xenon ampullerle aynı çapta. Tırnakları aynı.

Renk ısısı 4300K. 25W tüketimi var. Gücü 2000 lümen.

Son durum şu şekilde :

D6S -> Balast ve ateşleyici gerektiriyor. (D2S gibi) Ölçüleri, tırnakları farklı olsa da buna benzeyecek.

post-5-1190713762.jpg

D7S -> Ateşleyici entegre edilmiş, balast gerektiriyor. (D1S gibi)Ölçüleri, tırnakları farklı olsa da buna benzeyecek.

post-5-1190713685.jpg

D5S -> Ateşleyici ve balast entegre edilmiş. "12V tak çalıştır" prensibi. D1S'e biraz benzer bir ampul olacak.

Tüm ampuller 4300K ve 2000 lümen gücünde.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

Teşekkürler Selçuk..Umarım bağlantı yerinde sorun çıkmaz, benim farın arkasında kablo çıkacak kadar bir mesafe var nerdeyse..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tüm ampuller 4300K ve 2000 lümen gücünde.

halojenler ne değerde?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
halojenler ne değerde?

H4 : 1000

H7 : 1500

Tabii markalı, ECE R37 normuna uygun olanlar.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Selçuk Keleş

D8S -> Ateşleyici entegre edilmiş, balast gerektiriyor. (D1S gibi)

25W / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 53 mm.

Odak uzaklığı : 27.1 mm.

Civasız.

Mevcut xenon merceklere monte edilebilecek.

D6S -> Balast ve ateşleyici gerektiriyor. (D2S gibi)

25W / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 53 mm.

Odak uzaklığı : 27.1 mm.

Civasız.

Mevcut xenon merceklere monte edilebilecek.

D5S -> Ateşleyici ve balast ampule entegre edilmiş. "12V tak çalıştır" prensibi ile çalışıyor.

31W (ampul+balast) / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 43 mm.

Odak uzaklığı : 18 mm.

Civasız.

Mevcut xenon merceklere monte edilemeyecek.

25W xenon sistemli araçlar yavaş yavaş görünmeye başladı. Otomaik seviye sensörü ve far yıkama gerektirmemesi nedeniyle maliyet iyice düşmüş durumda.

Ekte, 760€ maliyetli 25W xenonlı Beetle ile 1250€ maliyetli 35W xenonlu Mokka'nın ışık dağılımı karşılaştırılmış. Sonuç tatmin edici.

post-126-0-13722600-1357724426_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

d5s eski merceklere uyumlu olsa sonradan takılan xenonlar için güzel olurmuş. Tabi bizim TÜV yine cinslik yapar :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...