İçeriğe Yönlendir

2007 Ghia Klimanın çalışma şekli


Lemi Sam

Recommended Posts

Lemi Sam
(düzenlendi)

Merhabalar;2007 ghia sahibiyim dijital klima var arabada çalışmasına çalışıyor ama bazı anlayamadığım konular var.

1.Eskiden klimasız arabalarda motor ısınınca kalorifer açılır ve arabanın içi ısıtılırdı. Ghia da klima açmadan yani klimaya yüklenmeden bunu sağlamak mümkün mü?

2.Klimayı açınca kontrol panelinde sol tarafta AC ON/OFF sağ tarafta MONO yazıyor AUTO ne demek MONO ne demek hiçbir fark göremedim çalıştırınca.Aradaki fark nedir acaba?

7178.jpg

Bu resimde

AUTO

27 C 27C

AC OFF

AC OFF VE ON Arasındaki fark nedir.Ne zaman kullanmak lazım.

Sağ tarafta sadece 27 C yazıyor. MONO tuşuna basınca MONO yazısı da geliyor

O zaman AUTO mu aktif MONO mu aktif

Burayı karıştırdım,

3.Klima mazot tüketimini ne kadar arttırır, çok etkisi var mı, klima mazot mu kullanıyor ki acaba?

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Lemi Sam
(düzenlendi)

Merhabalar; 2006 Ghia direksiyonunda ON OFF + I RES gibi yazılar var, bunlar Cruise Control içinmi acaba.Nasıl kullanılır bilgisi olan var mı?

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Lemi Sam

2007 ghia da resimdeki gibi far açma düğmesi var

http://i1103.hizliresim.com/2011/3/5/7356.jpg

Bu düğme en sola geçmiyor, en sol konumda sis farı resmi var, ama bu konuma gelmiyor, Arabada sis farı var önde . Bir işlem yapmam mı gerekiyor acaba, benim mi yanlışım var?

Yorum bağlantısı
Lemi Sam

69 bin km de ghia aldım 2007 model TDCI bu araçlarda bakım nasıl yapılıyor nelere dikkat etmem gerekiyor.

Motor yağı bakımı nasıl yapmalıyım, ne kadar sürede değiştirmeliyim, hangi yağı kullanmalıyım.

Fren hidrolik yağı bakımı nasıl olmalı, hangi marka kullanılmalı?

Hava filtresi na kadar zamanda değişir,

Klimanın bakımı var mı?

Daha başka bimediğim bakım gerektiren konular var mı, tavsiyenize ihtiyacım var arkadaşlar.

Bir de kendi servisinemi götürmeli yoksa daha uygun fiyatlı ustaları mı tercih ediyorsunuz eğer birine göstermek için arabayı, tavsiyeniz nedir?

Yorum bağlantısı
Lemi Sam

Ghia 2007 model arabam var 4 hava yastığı var deniyor.

1.Araca arkadan ya da yandan çarpılma durumunda çarpma şiddetine göre bu hava yastıkları hepsi açılır mı?

2.Aracı stop ettiğimde hız göstergesinin içinde bi yerde kırmızı bir LED yanıp sönüyor. Bu alarmın ledi mi acaba, ne işe yarıyor?

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Kırmızı led, immobiliserin devrede olduğunu gösterir diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

CC'nin düğmeleridir. Kullanımını F2 sahibi üyelerimiz anlatırlar.

Yorum bağlantısı
Ercan Palabıyık
2007 ghia da resimdeki gibi far açma düğmesi var

http://i1103.hizliresim.com/2011/3/5/7356.jpg

Bu düğme en sola geçmiyor, en sol konumda sis farı resmi var, ama bu konuma gelmiyor, Arabada sis farı var önde . Bir işlem yapmam mı gerekiyor acaba, benim mi yanlışım var?

Arkadaşım far için sağ döndürüyorsun ya sağdayken düğmeyi kendine doğru çek sislerin yanar o zaman.

Yorum bağlantısı
Misafir
Merhabalar;2007 ghia sahibiyim dijital klima var arabada çalışmasına çalışıyor ama bazı anlayamadığım konular var.

1.Eskiden klimasız arabalarda motor ısınınca kalorifer açılır ve arabanın içi ısıtılırdı. Ghia da klima açmadan yani klimaya yüklenmeden bunu sağlamak mümkün mü?

2.Klimayı açınca kontrol panelinde sol tarafta AC ON/OFF sağ tarafta MONO yazıyor AUTO ne demek MONO ne demek hiçbir fark göremedim çalıştırınca.Aradaki fark nedir acaba?

7178.jpg

Bu resimde

AUTO

27 C 27C

AC OFF

AC OFF VE ON Arasındaki fark nedir.Ne zaman kullanmak lazım.

Sağ tarafta sadece 27 C yazıyor. MONO tuşuna basınca MONO yazısı da geliyor

O zaman AUTO mu aktif MONO mu aktif

Burayı karıştırdım,

3.Klima mazot tüketimini ne kadar arttırır, çok etkisi var mı, klima mazot mu kullanıyor ki acaba?

Merhabalar; 2006 Ghia direksiyonunda ON OFF + I RES gibi yazılar var, bunlar Cruise Control içinmi acaba.Nasıl kullanılır bilgisi olan var mı?

Aracınız sürücüye ve yolcunun tercihine göre ayrı sıcaklıklarda ısıtma ya da soğutma yapabilir. Mono'yu seçtiğinizde sürücü ve yolcu için aynı sıcaklık değerini istiyorsunuz demektir. Auto ise aracın içindeki sıcaklık değerine göre belirleyeceğiniz sıcaklığa inme veya çıkma işine yarar. Bu durumda fan şiddeti, sıcak veya soğuk üfleme gibi konularda sizin müdahaleniz olmaz. Yazın A/C konumunda soğutmayı bu şekilde yaparsınız. Kışın da ECO konumunda ısıtma yapılır. Kışın klimayı çalıştırabilirsiniz sıcaklık için ama gereksizdir. Zaten sadece ön cama üfleme(buğu çözme) modu seçildiğinde klima otomatik devreye girer. Günümüzde klima standart bir donanım olduğundan artık yakıta etkisi incelenmiyor bile. Etkisi vardır ama fabrikasyon olarak klimalı ve klimasız tüketim ölçümü yoktur. Kullanıcı yorumlarına bakmanız lazım.

Hız sabitleyici kullanımı için;

On: Sistemi açar. Ancak hız sabitleyici devreye girmez.

Off: Sistemi kapatır. Hız sabitleyici devrede ise devreden çıkarır.

(+,-): On düğmesine bastıktan sonra bu düğmelere basarsanız hız sabitleyici devreye girer ve bastığınız nokta hızı sabitlediğiniz rakamdır. Hız sabitleyici devredeyken bu düğmeleri kullanırsanız el gazı görevi görürler. Devamlı surette bastığınızda hızlanır ya da yavaşlarsınız. Basıp çektiğinizde 1-2 km hız artar ya da düşer. Bu düğmelerin hız sabitleyici açıkken kullanımı esnasında eliniz son çektiğiniz nokta hızın yeni sabitlendiği nokta olur.

Res: Hızınızı yukardaki + veya - ile sabitlediğinizde res düğmesine basarsanız hız sabitleyici devreden çıkarır. Hız sabitleyiciyi frenle veya res düğmesi ie devre dışı bıraktıktan sonra tekrar res tuşuna basarsanız, ayarladığınız ve hafızada kalan son değere ulaşmak için hız sabitleyiciyi devreye sokar. Eğer off tuşuna basıp hız sabitleyiciyi kapadıysanız res tuşu çalışmaz çünkü off tuşu hafızadaki hızı siler. On düğmesi ile sistemi açıp res'e basarsanız gene çalışmaz. Siz + veya - tuşları ile hız sabiti belirlediğiniz durumdan sonra res belirlenen hızı hafızada tutar.

40km hızdan yavaş durumlarda on tuşu ile sistemi açsanız bile + veya - tuşları ile hız sabitleyici devreye girmez.

Far için arkadaşlar cevap vermiş. Park konumundan sonra AUTO'ya kadar olan bölümde kendinize bir kere çektiğinizde arka, iki kere çektiğinizde ön sis farı arkalara ilaveten yanar. Auto konumunda sisler çalışmaz. Sadece ön sis yanmaz.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek
lemi bey merak ettiğiniz herşey aracınızın kullanma klavuzunda yazıyor.eğer kullanma klavuzunuz yoksa özelden mail adresinizi verin ben size gönderirim.zaten forumda da mevcut olduğunu sanıyorum.

Klavuz dışında merak ettiğiniz bişey olursada yardımcı oluruz cümbür cemaat :)

+1903

Yorum bağlantısı
Guest G
Aracınız sürücüye ve yolcunun tercihine göre ayrı sıcaklıklarda ısıtma ya da soğutma yapabilir. Mono'yu seçtiğinizde sürücü ve yolcu için aynı sıcaklık değerini istiyorsunuz demektir. Auto ise aracın içindeki sıcaklık değerine göre belirleyeceğiniz sıcaklığa inme veya çıkma işine yarar. Bu durumda fan şiddeti, sıcak veya soğuk üfleme gibi konularda sizin müdahaleniz olmaz. Yazın A/C konumunda soğutmayı bu şekilde yaparsınız. Kışın da ECO konumunda ısıtma yapılır. Kışın klimayı çalıştırabilirsiniz sıcaklık için ama gereksizdir. Zaten sadece ön cama üfleme(buğu çözme) modu seçildiğinde klima otomatik devreye girer. Günümüzde klima standart bir donanım olduğundan artık yakıta etkisi incelenmiyor bile. Etkisi vardır ama fabrikasyon olarak klimalı ve klimasız tüketim ölçümü yoktur. Kullanıcı yorumlarına bakmanız lazım.

Hız sabitleyici kullanımı için;

On: Sistemi açar. Ancak hız sabitleyici devreye girmez.

Off: Sistemi kapatır. Hız sabitleyici devrede ise devreden çıkarır.

(+,-): On düğmesine bastıktan sonra bu düğmelere basarsanız hız sabitleyici devreye girer ve bastığınız nokta hızı sabitlediğiniz rakamdır. Hız sabitleyici devredeyken bu düğmeleri kullanırsanız el gazı görevi görürler. Devamlı surette bastığınızda hızlanır ya da yavaşlarsınız. Basıp çektiğinizde 1-2 km hız artar ya da düşer. Bu düğmelerin hız sabitleyici açıkken kullanımı esnasında eliniz son çektiğiniz nokta hızın yeni sabitlendiği nokta olur.

Res: Hızınızı yukardaki + veya - ile sabitlediğinizde res düğmesine basarsanız hız sabitleyici devreden çıkarır. Hız sabitleyiciyi frenle veya res düğmesi ie devre dışı bıraktıktan sonra tekrar res tuşuna basarsanız, ayarladığınız ve hafızada kalan son değere ulaşmak için hız sabitleyiciyi devreye sokar. Eğer off tuşuna basıp hız sabitleyiciyi kapadıysanız res tuşu çalışmaz çünkü off tuşu hafızadaki hızı siler. On düğmesi ile sistemi açıp res'e basarsanız gene çalışmaz. Siz + veya - tuşları ile hız sabiti belirlediğiniz durumdan sonra res belirlenen hızı hafızada tutar.

40km hızdan yavaş durumlarda on tuşu ile sistemi açsanız bile + veya - tuşları ile hız sabitleyici devreye girmez.

Far için arkadaşlar cevap vermiş. Park konumundan sonra AUTO'ya kadar olan bölümde kendinize bir kere çektiğinizde arka, iki kere çektiğinizde ön sis farı arkalara ilaveten yanar. Auto konumunda sisler çalışmaz. Sadece ön sis yanmaz.

Saygılarımla.

Evren bey sis farları için bir kere çekince önce önlerdeki yanıyor bildiğim kadarı ile.

Yorum bağlantısı
Misafir
Evren bey sis farları için bir kere çekince önce önlerdeki yanıyor bildiğim kadarı ile.

Kontrol ederim yarın. Mondeo ile Focus değişir mi bilmiyorum Gökhan Bey ama sanki önce arka, sonra ön yanıyor diye hatırlıyorum.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Merhabalar;2007 ghia sahibiyim dijital klima var arabada çalışmasına çalışıyor ama bazı anlayamadığım konular var.

1.Eskiden klimasız arabalarda motor ısınınca kalorifer açılır ve arabanın içi ısıtılırdı. Ghia da klima açmadan yani klimaya yüklenmeden bunu sağlamak mümkün mü?

2.Klimayı açınca kontrol panelinde sol tarafta AC ON/OFF sağ tarafta MONO yazıyor AUTO ne demek MONO ne demek hiçbir fark göremedim çalıştırınca.Aradaki fark nedir acaba?

Bu resimde

AUTO

27 C 27C

AC OFF

AC OFF VE ON Arasındaki fark nedir.Ne zaman kullanmak lazım.

Sağ tarafta sadece 27 C yazıyor. MONO tuşuna basınca MONO yazısı da geliyor

O zaman AUTO mu aktif MONO mu aktif

Burayı karıştırdım,

3.Klima mazot tüketimini ne kadar arttırır, çok etkisi var mı, klima mazot mu kullanıyor ki acaba?

1. evet mümkün ama genede motorun belirli bir sıcaklıkta olması gerekir. dijital klimayı acınca AC off konumuna getirirsek klıma açık olmadan eski araçlar gibi kullanabilirsiniz.

2. AUTO klimayı ayarladığınız sıcaklık derecesine gelince durup daha sonra tekrar devreye girer sizin istediğiniz değerde aracın içini sabit tutar. MONO

eski klasik klimalar gibi sürekli soğutur veya ısıtır.

AC OFF klima kapalı sadece kalorifer olarak kullanırsınız. AC ON klima açık demektir.

3. Klima mazot tüketimini artırır, nekadar onu söyleyeymem ama yakıt sarfiyatı artar. klima mazot kullanmaz fakat motorun gücünden kullandığı için yakıt sarfiyatını yükseltir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Merhabalar; 2006 Ghia direksiyonunda ON OFF + I RES gibi yazılar var, bunlar Cruise Control içinmi acaba.Nasıl kullanılır bilgisi olan var mı?

evet o tuşlar cc tuşları yolda giderken 40 km üzerinde on tuşuna basıp + tuşuna basarsanız ekranda yeşil bir lamba yanar cc devreye girmiş demektir. (+) ile hızı yükseltir, (-) tuşu ile hız düşürür. devreden çıkarmak istediğinizde off veya reset tuşuna basınca devreden çıkar ayrıca frene veya gaz pedalına dokunduğunuz anda da cc devreden çıkacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
2007 ghia da resimdeki gibi far açma düğmesi var

http://i1103.hizliresim.com/2011/3/5/7356.jpg

Bu düğme en sola geçmiyor, en sol konumda sis farı resmi var, ama bu konuma gelmiyor, Arabada sis farı var önde . Bir işlem yapmam mı gerekiyor acaba, benim mi yanlışım var?

araçta far düğmesi en solda p olması lazım sizin aracınızda park lambasıdır. sonra sırası ile kapalı, kısa farlar ve auto olması lazım auto konumunda aracınızın far sensörü sayesinde hava kararınca yanar aydınlıkta söner. araçta iki adet sis farı var önler ve arkalar olmak üzere fardüğmesi p veya kısa far konumunda bir kademe kendinize doğru çekerseniz arka sis farı iki kademe çekerseniz hem ön hem arka sisleriniz yanacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
69 bin km de ghia aldım 2007 model TDCI bu araçlarda bakım nasıl yapılıyor nelere dikkat etmem gerekiyor.

Motor yağı bakımı nasıl yapmalıyım, ne kadar sürede değiştirmeliyim, hangi yağı kullanmalıyım.

Fren hidrolik yağı bakımı nasıl olmalı, hangi marka kullanılmalı?

Hava filtresi na kadar zamanda değişir,

Klimanın bakımı var mı?

Daha başka bimediğim bakım gerektiren konular var mı, tavsiyenize ihtiyacım var arkadaşlar.

Bir de kendi servisinemi götürmeli yoksa daha uygun fiyatlı ustaları mı tercih ediyorsunuz eğer birine göstermek için arabayı, tavsiyeniz nedir?

ben genelde yetkili servisleri tercih ediyorum. tavsiyem bu yönde olacaktır. ama özel servislerde de bu işlem yapılabilir.

kullanacağınız yağın özelliğine göre 5.000, 10.000, 15.000 km de değişebilirisiniz. (benim aracım 15.000 km de bakıma giriyorum eğer yıl içinde dolduramazsam ki genelde öyle oluyor yıllık bakım yaptırıyorum aracımda)

Ghia 2007 model arabam var 4 hava yastığı var deniyor.

1.Araca arkadan ya da yandan çarpılma durumunda çarpma şiddetine göre bu hava yastıkları hepsi açılır mı?

2.Aracı stop ettiğimde hız göstergesinin içinde bi yerde kırmızı bir LED yanıp sönüyor. Bu alarmın ledi mi acaba, ne işe yarıyor?

ghia araçlarda 4 değil yanılmıyorsam 8 hava yastığı olması gerekir.

2 adet önde (direksiyon ve torpido üzerinde), 2 adet koltuk yanlarında, 2 adet arka direkte, 2 adet yan camların üzerinde (en azından benim aracımda böyle 2009 titanium)

2. ye cevap vermiş arkadaşlar zaten.

Yorum bağlantısı
Kerim Bilge

MONO düğmesi , iki taraflı klimanın, iki tarafınında aynı sıcaklıkta olmasını sağlıyor. Mesela, monoya basın. Şöför tarafındaki ısı ayarlayıcıyla sıcaklığı değiştirin. Yolcu tarafınında derecesi değişir ve ikisi aynı olur. En azından s-maxta böyle.

Yorum bağlantısı
Lemi Sam
+1903

birşey sorucam

bazı alıntılı cevapların altında sizin yazdığınız gibi +1903 tarzında yazılar ne anlama geliyor acaba

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
(düzenlendi)
birşey sorucam

bazı alıntılı cevapların altında sizin yazdığınız gibi +1903 tarzında yazılar ne anlama geliyor acaba

Genelde +1 artı oy anlamına geliyor.

-1 de hayır katılmıyorum.

Millet abartıp +1903 yapıyor yani Biraz da BJK'nin fanatikliğini devreye sokarak 1903 kere katılıyormuş.

Tabi forumlarda başka anlamlar üretilmediyse genel anlamı bu anlattığımdır.

tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
1. evet mümkün ama genede motorun belirli bir sıcaklıkta olması gerekir. dijital klimayı acınca AC off konumuna getirirsek klıma açık olmadan eski araçlar gibi kullanabilirsiniz.

2. AUTO klimayı ayarladığınız sıcaklık derecesine gelince durup daha sonra tekrar devreye girer sizin istediğiniz değerde aracın içini sabit tutar. MONO

eski klasik klimalar gibi sürekli soğutur veya ısıtır.

AC OFF klima kapalı sadece kalorifer olarak kullanırsınız. AC ON klima açık demektir.

3. Klima mazot tüketimini artırır, nekadar onu söyleyeymem ama yakıt sarfiyatı artar. klima mazot kullanmaz fakat motorun gücünden kullandığı için yakıt sarfiyatını yükseltir.

Merhabalar

MONO demek klimanın etkin olması mı demek yoksa eski sistem araclarda oldugu gibi kaloriferin ısısını mı verir demek oluyor?

Çünkü şunun için soruyorum.

Eski kalorferli araclarda cevrilen düğmeyi kırmızı renge dogru cevirince sıcak artıyor, mavi renge dogru cevirince soguk artıyordu.

Buna benzer şekilde AC off yaptıgımda kaloriferden gelen ısıyı azaltmak için ne yapacagım?

AC off yapınca klimanın çalıştıgını gösteren ışıklı bölüm oldugu gibi ışıklı kalıyor? Bu durumda MONO klima aktif anlamına gelmiyormu?

Sağ tarafta OFF düğmesine tıklayınca tamamen bu ışıklı bölüm sönüyor ve klima kapanıyor. Bu durumda eski tip kalorifer ısıtma sistemi aktif olması gerekmiyor mu mantıken, çünkü klima ayrı bişey kalorifer sistemi ayrı bişey?

Kafam karıştı aydınlatır mısınız?

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Merhabalar

MONO demek klimanın etkin olması mı demek yoksa eski sistem araclarda oldugu gibi kaloriferin ısısını mı verir demek oluyor?

Çünkü şunun için soruyorum.

Eski kalorferli araclarda cevrilen düğmeyi kırmızı renge dogru cevirince sıcak artıyor, mavi renge dogru cevirince soguk artıyordu.

Buna benzer şekilde AC off yaptıgımda kaloriferden gelen ısıyı azaltmak için ne yapacagım?

AC off yapınca klimanın çalıştıgını gösteren ışıklı bölüm oldugu gibi ışıklı kalıyor? Bu durumda MONO klima aktif anlamına gelmiyormu?

Sağ tarafta OFF düğmesine tıklayınca tamamen bu ışıklı bölüm sönüyor ve klima kapanıyor. Bu durumda eski tip kalorifer ısıtma sistemi aktif olması gerekmiyor mu mantıken, çünkü klima ayrı bişey kalorifer sistemi ayrı bişey?

Kafam karıştı aydınlatır mısınız?

Auto denmek klimayı yolcu ve sürücü için farklı ısı derecesiseçersiniz demek oluyor.

Mono demek klimayı yolcu ve sürücü için tek ısı derecesini seçersiniz demek oluyor.

AC off olduğunda klimayı devre dışı bırakmış olursunuz ama fanınız hala çalışır;yine ısı derecesi için sıcak için artıracaksınız serinlemek için düşüreceksiniz.

Sağ taraftaki Off düğmesine basınca tamamen kapatmış olursunuz.

Auto düğmesine basılı tutarsanız yolcu tarafındaki klima ekranında (Auto&Mono) çıkana kadar Auto çıkarsa klimanız Ac on ise istediğiniz ısıyı yakalayana kadar (yolcu ve sürücü için farklı değerler seçilebilir) otomatik olarak hızlı yada yavaş çalışmaya kendisi karar verir ayarlı ısıya yaklaşınca yavaşlar yada durur.Mono seçili olursa (yolcu ve sürücü için) tek değer geçerlidir.

Kafanızın takıldığı kısımlar hala var ise çekinmeden sorabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Merhabalar

MONO demek klimanın etkin olması mı demek yoksa eski sistem araclarda oldugu gibi kaloriferin ısısını mı verir demek oluyor?

Çünkü şunun için soruyorum.

Eski kalorferli araclarda cevrilen düğmeyi kırmızı renge dogru cevirince sıcak artıyor, mavi renge dogru cevirince soguk artıyordu.

Buna benzer şekilde AC off yaptıgımda kaloriferden gelen ısıyı azaltmak için ne yapacagım?

AC off yapınca klimanın çalıştıgını gösteren ışıklı bölüm oldugu gibi ışıklı kalıyor? Bu durumda MONO klima aktif anlamına gelmiyormu?

Sağ tarafta OFF düğmesine tıklayınca tamamen bu ışıklı bölüm sönüyor ve klima kapanıyor. Bu durumda eski tip kalorifer ısıtma sistemi aktif olması gerekmiyor mu mantıken, çünkü klima ayrı bişey kalorifer sistemi ayrı bişey?

Kafam karıştı aydınlatır mısınız?

Dijital iklimlendirme sistemi; manuelde elle ayarladığınız fonksiyonları azaltır ve belirlediğiniz sıcaklığı sabit kılmaya çalışır. Nasıl kullanılacağına ilişkin nerdeyse en geniş konu başlığı bu başlık oldu. Ac ve auto konumundan çıkardığınız anda manuel klima gibi idare edersiniz. Fan şiddetini arttırıp azaltırsınız. Kırmızıya çevirdiğiniz düğme yerine sıcaklığı arttırırsınız. Maviye çevirdiğiniz yön için sıcaklığı düşürürsünüz. En ideali; kışın 21-22 C olarak ac on'a basmadan auto konumuna getirin. Monoda kalsın. Eğer sağ tarafta oturan yolcunuz kendi için bir derece belirlemek isterse kendisine göre ayarlasın. Eğer yaz ayında iseniz ac on yaparak klimayı devreye sokun ve sıcak bir günde 18-19c civarında tutun. ilk başta soğuk gelmese bile bir süre sonra aracın içi ideal soğukluğa gelir. Manuel fonksiyonları kullanma ihtiyacı duymayacaksınızdır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Lemi Sam
(düzenlendi)
Auto denmek klimayı yolcu ve sürücü için farklı ısı derecesiseçersiniz demek oluyor.

Mono demek klimayı yolcu ve sürücü için tek ısı derecesini seçersiniz demek oluyor.

AC off olduğunda klimayı devre dışı bırakmış olursunuz ama fanınız hala çalışır;yine ısı derecesi için sıcak için artıracaksınız serinlemek için düşüreceksiniz.

Sağ taraftaki Off düğmesine basınca tamamen kapatmış olursunuz.

Auto düğmesine basılı tutarsanız yolcu tarafındaki klima ekranında (Auto&Mono) çıkana kadar Auto çıkarsa klimanız Ac on ise istediğiniz ısıyı yakalayana kadar (yolcu ve sürücü için farklı değerler seçilebilir) otomatik olarak hızlı yada yavaş çalışmaya kendisi karar verir ayarlı ısıya yaklaşınca yavaşlar yada durur.Mono seçili olursa (yolcu ve sürücü için) tek değer geçerlidir.

Kafanızın takıldığı kısımlar hala var ise çekinmeden sorabilirsiniz.

Hocam teşekkür ederim

AC on durumdaysa yolcu ve sürücü için farklı ısı derecesi secilebiliyor dediniz. Sürücü için bu deger auto yazan yuvarlak dugmeden mi ayarlanıyor, yolcu içinse Mono yazan düğmeden mi ayarlanıyor. Aslında şurada kafam karıştı sanırım.

ben klimayı ekranımda sol tarafta Auto yazan bir düğme sağ tarafta mono yazan bir düğme var

klimayı actıgımda AC için on/off secebiliyorum ve ekranda görebiliyorum. Sağ taraftaki düğmeye basılınca mono yazısı çıkıyor tekrar basınca mono yazıcı gidiyor.

daha detaylı şöyle sorayım net olsun sizi sıkmazsa

1. Ekranda AC on yazınca MONO yazmayınca otomatik klima çalışıyor değil mi? Bu sırada sürücü ve yolcu için ayrı ısıtma derecelerini ben mi ayarlıyacağım. Bunun için sürücü için sol taraftaki auto yazan düğmeyimi ceviricam?yolcu için sağ taraftaki mono yazan düğmeyimi ceviricam?

2.Ekranda AC on ve MONO aynı anda yazınca nasıl bir çalışma oluyor. hangi şekil çalışma devrede oluyor?

3.Ekranda AC off ve MONO yazarsa tam MONO çalışmamı oluyor? Bu durumda sol taraftaki auto yazan düğmenin çevrilmesi ve /veya sağ taraftaki mono yazan düğmenin cevrilmesi mi lazım hangisi dereceyi belirliyor?

4. Ekranda AC off varsa ve MONO yazmıyorsa klima degil de sadece eski arabalardaki gibi kalorifer mi çalışmış oluyor?

5. Bir de konuyu ilk açtığımda bir resim koymuştum, Bu resimde klima ekranında AUTO yazıyor, ama altında AC off yazıyor, böyle olunca çalışma şekli nasıl oluyor? AUTO yazması otomatik klima demek olsa neden altında AC OFF yazıyor?

Klima işini öğrencam umarım:-)

sabrınız için teşekkürler:-)

tarihinde Lemi Sam tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...