Cem Işık 13 Mart Paylaş 13 Mart Metin Uzunoğlu yazdı: Bütün suçlarda cezaların yetersiz ve caydırıcı olmadığını düşünüyorum. En büyük sorun zaten bu abi. Adalet herkese lazım, kanun koyucuya da lazım olacak elbet bir gün. 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Mart Paylaş 13 Mart Kazanın olduğu köprüde 4m uyarısı varmış. Karayollarında azami yükseklik tölaransla beraber 4,08m imiş Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Mart Paylaş 13 Mart Kural kuraldır ama esas olan doğru kuralı koymaktır. 1- Kaza yapan şoför ilk seferde aklını başına getirecek cezayı alsaydı, bir daha direksiyon başına geçemeseydi, bu kaza olmazdı. Aldığı ceza örnek olurdu, kimse girmezdi. Tabela varsa görmek zorunda. Cezalar yeterli değil. 2- Aynı yerde aynı şekilde kaza oluyorsa niye oluyor diye bakmak gerekir. İş yerinde bizim de başımıza gelir. Şunu şöyle yapın dersin ama yapmazlar. Kızarsın, asarsın, kesersin. Sonra o işi yapan adam gidip niye böyle yapıyorsun deyince öyle bir cevap verir ki sen tek kelime edemezsin, adam haklı olur. O zaman o işin kuralını değiştirirsin. O tırlar oraya girmek zorundaysa o yol aşağı inecek. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Mart Paylaş 13 Mart Aynı kamyonla daha eskiden kaza yapan şöför başkaymış. Emniyet saldı iyice. Trafik akışına etki edecek hiçbir kontrol yok. Cezalar çok hafif 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 13 Mart Paylaş 13 Mart Jettir baba, devamke diye story atıp hayatına devam ederler. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Aynı kamyonla daha eskiden kaza yapan şöför başkaymış. Emniyet saldı iyice. Trafik akışına etki edecek hiçbir kontrol yok. Cezalar çok hafif Haftasonu trafiği sakin görüp barbaros bulvarından sahil yoluna indim, kuzeye doğru döndüm. Abartmıyorum, 30-40 farklı noktada trafik polisi vardı Emirgan'a kadar. Ancak garip olan, hiç bir şey yapmıyorlardı. Vale yolu kapatmış mesela, trafik kilit, polis karşısında sigara içiyor. Park olmaması gereken yere iki sıra park etmişler, yol daralmış, polis yanında etrafa bakınıyor. Sorsan da bilmem kaç ekiple denetim yaptık derler. 3 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 Mart Paylaş 13 Mart Mahmut Yıldız yazdı: Kural kuraldır ama esas olan doğru kuralı koymaktır. 1- Kaza yapan şoför ilk seferde aklını başına getirecek cezayı alsaydı, bir daha direksiyon başına geçemeseydi, bu kaza olmazdı. Aldığı ceza örnek olurdu, kimse girmezdi. Tabela varsa görmek zorunda. Cezalar yeterli değil. 2- Aynı yerde aynı şekilde kaza oluyorsa niye oluyor diye bakmak gerekir. İş yerinde bizim de başımıza gelir. Şunu şöyle yapın dersin ama yapmazlar. Kızarsın, asarsın, kesersin. Sonra o işi yapan adam gidip niye böyle yapıyorsun deyince öyle bir cevap verir ki sen tek kelime edemezsin, adam haklı olur. O zaman o işin kuralını değiştirirsin. O tırlar oraya girmek zorundaysa o yol aşağı inecek. Köprüler trafik güvenliğini ve yaya güvenliğini sağlamada önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle boyutlarına ve konumlarına göre köprü projeleri yapılmakta, bunların her birisi için bütçe ve emek ayırılmaktadır. Karayolları köprü yüksekliği standardı 4.5 metre ve üzeri olduğu için köprüler en az 4.5 metre yükseklikte inşa edilmektedir. Yönetmeliğe Göre Köprü Gabari Yüksekliği Köprülerle alakalı sık sık gabari kavramı gündeme gelmektedir. Gabari, motoru olan veya olmayan araçların köprü altından güvenli bir şekilde geçebilmesi için en yüksek boyutlar manasına gelmektedir. Üstgeçit ve köprülerin gabari standardı 4.5 metredir. Her ne kadar alt sınır belirlenmiş olsa da üst sınır belirlenmemiştir ve çoğu zaman da alt sınırın da üzerinde köprü yüksekliği belirlenerek köprüler inşa edilmektedir. Bunun başlıca nedenleri şunlardır: Zaman içinde zeminde yeni çalışmaların yapılması nedeniyle asgari yüksekliğin altına düşülmemesi, Araçların çoğu zaman denetimlere rağmen asgari yük yüksekliğinin üzerinde yükleme yapmaları, Araçların sayısının ve modellerinin artmasıyla 4 metrenin üzerinde yükleme yapabilmeleri, Karlanma, buzlanma gibi çeşitli çevresel etmenlerle zemin yüksekliğinin yükselebilmesi ve durumda risklerin en aza indirilmesi. Otoban Köprü Yüksekliği Otoban köprü yüksekliği standartları da tıpkı diğer alanlarda olduğu gibi 4.5 metredir. Fakat çoğu zaman 4.80, 4.90 metre yükseklikte dahi otoban köprüleri yapılabilmektedir. Her ne kadar köprüler yönetmelikteki asgari sınırın üzerinde inşa edilseler de sık sık köprülerde kazalar meydana gelmektedir. Bunlar genellikle kamyonların kasalarını açık unutmaları nedeniyle olmaktadır. Kamyonların, iş araçlarının kasaları açıldığında doğal olarak asgari yüksekliğinin çok daha üzerinde uzama olmakta, bu nedenle de kasalar köprülere, üstgeçitlere takılmaktadır. İkinci olarak araçlar yönetmelikte belirtilenden daha yüksek yük yükleyebilmektedirler. Kimi zaman iş makineleri, prefabrik evler vs. taşınmakta, bunlar fazla yüksek oldukları için kazalar oluşmaktadır. Burada da 4,5 metre olmalı min köprü yüksekliği diyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Mart Paylaş 13 Mart Boşa tartışmışsınız.. Yüksek araçlar için sağa mecburi yön vermiş levha var.. Yani o araç için kapalı o yol.. Sürücü % 100 kusurlu. Levhalar olması sebebiyle yolun bir kusuru yok.. Adamlar girmeyin, geçemezsiniz demiş. Her köprü 4.80 olmak zorunda değil.. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 Mart Paylaş 13 Mart Mehmet Ozyurek yazdı: Boşa tartışmışsınız.. Yüksek araçlar için sağa mecburi yön vermiş levha var.. Yani o araç için kapalı o yol.. Sürücü % 100 kusurlu. Levhalar olması sebebiyle yolun bir kusuru yok.. Adamlar girmeyin, geçemezsiniz demiş. Her köprü 4.80 olmak zorunda değil.. Sürücü haklı demiyorum ki ben. Böyle kalitedeki trafik kültüründe tabela ile düzen sağlamaya çalışılırsa adam okumaz gider 4 kişiyi öldürür diyorum. Buradan büyükbaşın biri okumadan geçer kimsenin hayatını riske atmayalım denmeliydi. Yarın orası 5 cm buz olup üzerine kum atılınca da otobüs takılır. Ayaktakiler ön camdan çıkar. 6 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mart Paylaş 13 Mart ilkay hakli, okumaz girer, çözümü basit, sallantılı sarkıtlara değince, kupa camına saplanacak olan kazık falan olursa bir daha kine okur girmezler, 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Mart Paylaş 26 Mart Beyaz arabadaki 6 kişi vefat etmiş. Çocuklar çoğunlukta. Çok acı. İhlaller konusu haricinde başka bir durum var. Aracın iç kabini bütünlüğünü koruyor gibi. Büyük ihtimalle kimse kemer takmıyordu 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Mart Paylaş 26 Mart Bazen kemerde işe yaramıyor. İç organlar dağılıyor Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 27 Mart Paylaş 27 Mart 2 yıl sonra tırın şöförü yine yollarda olur. Oysa kendisi ile beraber ailesininde yok edilmesi gerekiyor. Tüm gen bağını yok etmek gerekirken babacan adalet sistemimiz milletin içine geri nasıl salarız diye düşünüyor. 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts