İçeriğe Yönlendir

Amortisör Değişimi


Şeref Gökırmak

Recommended Posts

Şeref Gökırmak

Merhaba arkadaşlar, Maysan marka amartisörler nasıl acaba. Yerli malı ve yaklaşık 40 yıllık bir firma imiş. (amartisör çifti 90, sıkıştırma lastikleri çifti 30 lira)

Benim aracın arka amartisörlerinden biri deforme olmuştu, çukurlarda ses yapıyordu. Bu ürünü usta tavsiye etti. Hem fiyat hem kalite olarak iyi dedi. Fakat aracın yaylanması sertleşti gibi, sanki konfor kaybına neden oldu.

Acaba süspansiyondaki sertlik amartisörler yeni olduğu için mi, yoksa bu amartisörler yapısal olarak mı sert. Hani zamanla yumuşama olabilir mi? Açıkcası fazla memnun kalmadım, ben sertliğe helezonlar neden olur diye biliyordum bu yüzden bu ürünün takılmasına razı oldum.

Sizin yorumlarınız nedir, Sachs veya motorcraft dahamı yumuşak.

(konuyu dün amartisörle ilgili bir yıl çnceki bir konuda yazdım pek ilgi görmedi bu yüzden yeni başlıkla yazdım kusura bakmayın.)

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Benim arabam 150.000 km oldu. Eski amortisörler üzerinde duruyor. Çokça zıplamalar var. Fakat ne ses var ne soluk. Acaba bittiklerini nasıl anlarız. internet sitelerinde ses yapmasından, yol tutuş zayıflamasından bahsediliyor. Fakat benim şikayetim sadece çok zıplaması ve rüzgarlardan dönem dönem etkilenmesi.

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

Amotisör işi şakaya gelmez Şeref Bey. Ben en basitinden amortisör takozlarını yan sanayi(çok sertti) almıştım ve yoldaki her girdiğim çukurda tak tuk vuruyordu. ve araca 4 kişi bindiğimizde arkası en küçük tepecikler de bile gacır gucur ötüyordu. O yüzden alacaksanız bence amortisörleri takım halinde orijinal alın(zaten öyle satılıyor olması lazım) veya takozları(Kesinlikle içi sünger olmalı) çok ama çok iyi seçin. Muhakkak amortisör iyi olmalı ama bence amortisör takozu daha da iyi olmalı. Ben bire bir yaşadım siz de yaşamayın... :)

Yorum bağlantısı
Misafir
Benim arabam 150.000 km oldu. Eski amortisörler üzerinde duruyor. Çokça zıplamalar var. Fakat ne ses var ne soluk. Acaba bittiklerini nasıl anlarız. internet sitelerinde ses yapmasından, yol tutuş zayıflamasından bahsediliyor. Fakat benim şikayetim sadece çok zıplaması ve rüzgarlardan dönem dönem etkilenmesi.

bence senin amortisörler sağlam gibi,patlak olsa lop lop ses gelir ve zıplama yapmaz diye biliyom

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bozuk amortisörde zıplamaya sebep olur...Zıplaması zaten yol tutuşunun kaybolması demektir.

Merhaba arkadaşlar, Maysan marka amartisörler nasıl acaba. Yerli malı ve yaklaşık 40 yıllık bir firma imiş. (amartisör çifti 90, sıkıştırma lastikleri çifti 30 lira)

Benim aracın arka amartisörlerinden biri deforme olmuştu, çukurlarda ses yapıyordu. Bu ürünü usta tavsiye etti. Hem fiyat hem kalite olarak iyi dedi. Fakat aracın yaylanması sertleşti gibi, sanki konfor kaybına neden oldu.

Acaba süspansiyondaki sertlik amartisörler yeni olduğu için mi, yoksa bu amartisörler yapısal olarak mı sert. Hani zamanla yumuşama olabilir mi? Açıkcası fazla memnun kalmadım, ben sertliğe helezonlar neden olur diye biliyordum bu yüzden bu ürünün takılmasına razı oldum.

Sizin yorumlarınız nedir, Sachs veya motorcraft dahamı yumuşak.

(konuyu dün amartisörle ilgili bir yıl çnceki bir konuda yazdım pek ilgi görmedi bu yüzden yeni başlıkla yazdım kusura bakmayın.)

Keşke monreo,motorcraft veya sachs tercih etseydiniz.Neden derseniz amortisör öyle kısa zamanda değiştirilen bir şey değil olmuşken iyi bir şey olmalı.

Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak

Bugün amartisörleri takan ustaya süspansiyonun eskiye nazaran sertleştiğini söyledim, bu normal mi? Amartisörün yapısı böyle sertmi dedim. Usta yaklaşık bir ay gibi bir süre bu sertliğin devam edeceğini, sonra yumuşama olacağını söyledi. Nedenli doğrudur bilmiyorum bekleyip göreceğiz, ama takılan amarisörleri internette araştırdım. Hundai, ford otosan, fiat, mersedes türkiye ve renaul clio ya OEM olarak üretim yaptığı yazıyor.

Amartisör takoslarınıda ford parçacısından aldım, ne kadar orjinaldir bilmiyorum. Tanesi 15 lira dan bir kuruş inmedi. Üzerlerin de ford amblemi vardı.

Monreo, sachs ve motocraft da düşündüm biraz pahalı dediler. Bir kaç yere sordum bulamayınca tamam bu olsun dedim, biraz da acelem vardı bu yüzden pek araştırma şansım olmadı.

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

Takılan takozlar dolgu(hiç esneme payı olmayan) muydu yoksa biraz sert bastırınca hafif esneme yapan(içi sünger) olanlardan mıydı?

Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak

Süleyman bey bugün aklıma o lastikleri incelemek geldi, oto park da başka bir focusla karşılaştırdım. Benim aracıma takılan lastikler ile amartisör pistonları arasında hiç boşluk yok. Oysa diğer focusta orjinal motorcraft amartisör vardı, lastikler ile piston arsı nerdeyse 4 cm. Benim takos lastikleri en az 3 cm daha uzun. Vede pek yumuşak bir malzeme değil, sarı renkte sert bir köpük-plastik karışımı bir malzeme. Aracın üzerine bastırdığımda esnemenin çok az olduğunu gördüm. Acaba parçacı yalnış bir ürün mü sattı, yoksa bu takos lastikleri yumuşarmı. Veya bu lastiklerin ucundan 3 cm falçata ile kesip almakmı lazım. Kesincede malzemenin deformasyon zamanı hızlanır mı buda ayrı bir problem. Karar veremedim.

Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Aracımızın üzerinde 11 senelik orjinal amortisörleri bulunmakta sanki artık eski konforu bulamıyorum.

Yada 2011 model arabalara bindikçe bizim focuslarmı konforsuz gelmeye başladı diyede düşünmüyor değilim.

Uzun lafın kısası amortisör değişimi için illa bir patlama çatlamımı beklememiz lazım yada belli yıl & km sonrasında bu değimi yapmak mı gerekir??

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

11 yaşındaki amortisörden ne kadar hayır gelirki :nazar: ama konfor olarak bindiğiniz arabada önemli. yani konfor odaklı süspansiyon da var sert spor olanda.

Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler
11 yaşındaki amortisörden ne kadar hayır gelirki :nazar: ama konfor olarak bindiğiniz arabada önemli. yani konfor odaklı süspansiyon da var sert spor olanda.

Doğru valla hayırsız amortisör bizimkiler:)peki yol tutuşunu kaybetmemesi için yine üstündeki orjinal motorcraftlarlamı değiştirmek gerekir yoksa monreo sachs tavsiye edermisiniz. motorcrafttan daha iyi bunlar dermisiniz??

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ben arkaları motorcraft ile değiştim. sebebide körüklerinin üzerinde olması. diğer markalarda o sünger körükler yok. ama sach da forda parça tedarikçisi olması lazım.

Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak
(düzenlendi)

Mustafa Bey ben yanlış telafuz etmişim, körük dediğiniz parçayı kastedmek istedim. Benim araca takılan körüklerin boyu orjinallerden rahat 3-4 cm daha uzun. Buda amartisör silindirlerine esneme payı bırakmıyor, silindir körüğe bastığından süspansiyon sertleşti. Ben bu körüklerin uç kısmından kesmeyi düşünüyorum. Yada bana verilen bu körükler acaba hatalımı? Parçacıya aracı dahi gösterdim, karıştırmasın da doğru ürünü versin.

tarihinde ?eref G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

o körükler amortisörün işleyişine hiç etki yapmaz :nazar: onlar toz körüğüdür. mil tozlanıp çizlmesin diye varlar. o süngerimsi olan orjinallerde zaten zamanla parçalanıp amortisörün deforme olmasına neden oluyor. ben orjinal körüğü bulmuştum istenen fiyata 60 tl ekleyip orjinal amortisör aldım. ( körükler yırtıldı parça ararken uzun yolda aşırı yükten amortisörler su koy verdi komple yeniledim :rolleyes: )

Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak

Mustafa bey bende ilkin toz körüğü olarak düşündüm, fakat körüğün boyunun silindire kadar uzun olması, aracı salladığım an silindirin buralara basarak esnemeyi azalttığını görünce süspansiyonun sertliğine bunlar neden oluyor diye düşündüm. Zaten ürünü ararken de parcacıların kimi körük, kimi takos, kimide darbe emme lastiği dedikleri için ben bir fonksiyonu var diye düşündüm. Lakin bu körük sert kaucuk bir malzeme, neden bunu normal lastik bir körük yapmamışlar da sert bir malzemeden imal etmişler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

yük binince 2 seferde patlaasın diye. :nazar: sertlik ondan değildir bence. dediğim gibi o körük sadece dış etkenlerden korumak için. size sert geldi çünkü eski amortisörünüz iyice yumuşamıştı :)

Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak

Eskilerin yumuşaklığı güzeldi ama salıncak gibi bir oraya bir buraya sallıyordu. Araç bu haliyle böbrek taşlarımı yerinden oynatacak nerdeyse. Acaba orjinal ürün taksaydık yine böyle sert olurmuydu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

orjinal olsada çok yumuşak olmayacaktı :D lastik basınçlarınızı 30 ps yapın

Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak

lastikler 33 psi de, yarın 30 yapalım. Orjinali ile arasında çok büyük fark olmayacaksa eğer bu kadar endişe etmeye gerek yok sanırım. Belki ileride ustanın dediği gibi biraz yumuşama olur. Ben ilk olarak lastikleri yarın biraz indireyim.

Teşekkürler ilgi için, iyi geceler.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Özkan Pehlivan

Bugün ön amortisörleri sachs marka amortisörler ile değiştirdim. Fakat önceden mevcut olmayan "lak lak" şeklinde ses yapan tıkırtılar oluştu. Usta sökeriz bakarız. amortisörler sorunlu olabilir dedi. Fakat iki amortisöründe bu şekilde ses yapması ürünün hatalı olma ihtimalini düşürüyor. Canım çok sıkkın.

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Hasan bey amortisörleri değiştik fakat cukurlarda çok kötü sesler geliyor bu kez. çiftini 160tl ye aldım. acaba orjinal değil mi. fakat yol tutuş çok iyi duruma geldi.

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Takılırken malesef bakamadım Hasan Bey, çalışıyordum. Amortisörleri dün taktırdım. Dün ve bugun baya bir yol yaptım. Bugun başka bir rot balanscıya gittim. Z rotların değişmesi lazım dedi. Değiştirdik fakat çukurlardaki tok ses halen var. İlginç tarafı iki lastik aynı anda tümsek ya da çukura düşünce hiç ses yok. Düşük hızlarda lastiğin teki düşünce ses yapıyor. İşçilikten şüphelensem neden 2 tanesinde hata olsun. Amortisörlerden şüphelensem Aksaraydaki bir Ford yedek parçacısından aldım. Orjinal olmasa dahi ömrü kısa olur fakat bu şekilde ses yapmaz diye düşünüyorum. Biraz bu şekilde kullansam mı yoksa hemen yarın ustaya söktürüp parçacının yolunu mu tutsam kararsız kaldım!

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...