Armağan Pekatik 8 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 8 Mayıs 2011 Ben arabayı 2007'de aldığımdan beri bu 5. yaz olacak. Klimayla ilgili hiç işlem yapmadım Hala harika soğutuyor. Fan kademesini en fazla 2 konumuna kadar getirdim. Soğutma yetmiyor, biraz yükselteyim dediğim hiç olmadı. Hatta üşüyünce 2. konumdan 1. konuma getirdiğim çok oldu.Bunda camlarda film olmasının çok büyük etkisi var. Dışarıdan gelen güneş ışığındaki sıcaklık camlarda kalıyor. Arabanın içindeki malzemeler ısınmadığı için içeride ısı üreten birşeyde olmuyor. Yazın araba çalışırken arbadan indiğimde kapı kenarlarından gelen soğuk havayı arabanın dışından bile hissediyorum. Benim dediğim hava da güneşli değil. kışın sıcak hava için klimanın açık olması gerekiyormu. ben hep klima kapalı konumda kaloriferi çalıştırıyordum. yanlışmı yaptım. ayrıca kışın sıcak hava için klima açık konumda ne faydası ve zararı var. açıkmı olması gerekir Ben de aynı şekilde kullandım bugüne kadar ki tüm arabalarımda. Sadece fusion ve focusta böyle bir sorun var. Sonunda arabanın her şeyine baktırdım. Klima kayışından kompresöre kadar. Herşey normalmiş. Usta bana sen çok şey bekliyorsun dedi. Ben de araba klimotrede 45 kuruş yakarken benden çok şey beklemiş olmuyor ama dedim. Adam güldü tabi ama bu durum adamı çok da ilgilendirmez tabi Sonuç itibariyle Focusun klimasından memnun kalmadım. Yorum bağlantısı
Ahmet Çağan 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Benim dediğim hava da güneşli değil. Ben de aynı şekilde kullandım bugüne kadar ki tüm arabalarımda. Sadece fusion ve focusta böyle bir sorun var. Sonunda arabanın her şeyine baktırdım. Klima kayışından kompresöre kadar. Herşey normalmiş. Usta bana sen çok şey bekliyorsun dedi. Ben de araba klimotrede 45 kuruş yakarken benden çok şey beklemiş olmuyor ama dedim. Adam güldü tabi ama bu durum adamı çok da ilgilendirmez tabi Sonuç itibariyle Focusun klimasından memnun kalmadım. Ben de 2011 model focusumun klimasından memmun değilim. 2011 model accent eram vardı o focustan daha iyi soğutuyordu. Focus beklentilerimi hiç mi hiç karşılamadı. Yorum bağlantısı
Soner Varol 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 arkadaşlar tdci focusların klıması gücünü nerden alıyor ? focusların klıması elektırıklımı yoksa gücünü motordanmı alıyor Yorum bağlantısı
Soner Varol 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 serkan bey ölçtünüzmü bilmiyorum ama klımanın yakıta cok büyük bı etkısı varmı? klıma gücünü motordan aldıgı için nekadar beygir kaybı oluyor Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 serkan bey ölçtünüzmü bilmiyorum ama klımanın yakıta cok büyük bı etkısı varmı? klıma gücünü motordan aldıgı için nekadar beygir kaybı oluyor Ortalama 5 beygir diyebiliriz. %5-10 arasında yakıt tüketimini etkiler. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Gaz dolaşsın diye aralıklarla çalıştırıyorum ancak arabayı ocak ayında aldığım için tam performansını ve tüketime etkisini test etme fırsatım olmadı... Yorum bağlantısı
İsmail Akyol 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Merhaba. Bu havada klimanızı test etmeyin bence. Temmuz ortasında sıcaklığın dışarıda 30 dereceyi geçtiği ve nemn de % 60 - 70 lerde olduğu havalarda deneyin derim. Kışın nem de düşük sıcaklık da. Soğuk olan havayı soğutmaya çalışıyorsunuz. Üfleme menfezlerinden 2 derece hava geliyor ama siz - hissedemiyorsunuz. Çünkü klima aracın iç havasından çok az nem alıyor bu da istenilen rahatlamayı sağlamıyor teninizde. Bu havalarda direkt taze havayı açıp havalandırma yapsanız daha iyi olur. Cebiniz de rahat eder arabanız da. Biz buna freecooling diyoruz Selamlar. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Test derken yaygın görüş olan ve kullanım kılavuzunda da yazılan haftada 10-15 dakikalık çalıştırmalarla gazın hareketini sağlayıp gerekli yerlerdeki conta etkisini yitirmesini engellemeye çalışıyoruz...Soğutma teknikeri olarak bu konudaki fikriniz benim için önemli... Yorum bağlantısı
Yusuf Karada 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 dışarısı 25 derece iken ben dijital klimayı 18,5 a ayarladım havayı dışardan almacasına kollarım dondu ...ama AUTO seçiliydi... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 dışarısı 25 derece iken ben dijital klimayı 18,5 a ayarladım havayı dışardan almacasına kollarım dondu ...ama AUTO seçiliydi... 18.5'a düşürene kadar 6-7 derecede üflediği için donmuştur... Yani, Normal.. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Klima gazının dolaştığı radyatörü temizletin. Kimi araçlarda rolantide çalışırken gaz tam soğuturken araç yüke bindiğinde radyatörün alüminyum kanat araları kirle dolu olduğu için dışarıyı yeterli derecede ısıttığını (biz araç içini soğuturken aslında klima dışarıyı ıstmaya çalışır)zannederek kendini korumaya alır. Dolayısıyla bu tür durumlarda (gaz seviyesi normalse)klima radyatörünün temizletilmesinde her zaman fayda vardır. Ancak temizletmeyi yıkamacıların tazyikli suyu ile yaptıracaksanız suyun kanatlara paralel olarak tutturulmasına dikkat edin aksi takdirde kanatlar daha fazla kapanacaktır fayda yerine daha fazla zarar verecektir Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 11 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 11 Mayıs 2011 Klima gazının dolaştığı radyatörü temizletin. Kimi araçlarda rolantide çalışırken gaz tam soğuturken araç yüke bindiğinde radyatörün alüminyum kanat araları kirle dolu olduğu için dışarıyı yeterli derecede ısıttığını (biz araç içini soğuturken aslında klima dışarıyı ıstmaya çalışır)zannederek kendini korumaya alır. Dolayısıyla bu tür durumlarda (gaz seviyesi normalse)klima radyatörünün temizletilmesinde her zaman fayda vardır. Ancak temizletmeyi yıkamacıların tazyikli suyu ile yaptıracaksanız suyun kanatlara paralel olarak tutturulmasına dikkat edin aksi takdirde kanatlar daha fazla kapanacaktır fayda yerine daha fazla zarar verecektir 2011 Focus'ta pislenmiş olacak. Belki olabilir... Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 11 Mayıs 2011 Paylaş 11 Mayıs 2011 (düzenlendi) klimanın peteği nerede acaba?fotoğraf koyabilir misiniz?cahillik zor...... 11 Mayıs 2011 tarihinde Ali Akar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İsmail Akyol 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 Test derken yaygın görüş olan ve kullanım kılavuzunda da yazılan haftada 10-15 dakikalık çalıştırmalarla gazın hareketini sağlayıp gerekli yerlerdeki conta etkisini yitirmesini engellemeye çalışıyoruz...Soğutma teknikeri olarak bu konudaki fikriniz benim için önemli... Araç kliması benim uzmanlık alanıma girmiyor ama bu konuda şöyle bir fikir yürütebilirim. Kışın klimanın kısa süre de olsa çalıştırılmasının sebebi kompresörün yarı hermetik bir yapıya sahip olması ve hareketini motordan alması. Dolayısla bir şaft seal i olması (keçe veya conta da denir). Bu contanın zamanla yağsız kalıp kurumaması ve şafttan gaz kaçağı olmaması için olabilir. Bizim merkezi sistem soğutma gruplarındaki kompresörlerde kullanılan contalar mutlaka yağlanarak yerine takılır. 8 silindirli pistonlu veya vidalı kompresörler var bunların kapakları arasında klingrik diye tabir edilen contalar var, ya da daha büyük sistemler tahrik motoru dışarıda şaftlı sistemler. Yağlı kalması önemli. Gaz çökmesi, gazın her yıl değiştirilmesi, kaçak testi yapılmadan gaz eklenmesi gibi müdehaleler bence yanlış. Araç klimanızda kaçak varsa mutlaka azot ile kaçak testi yaptırın. Genelde hava ile yaparlar. Hava nemlidir azot (N) ise kurudur. Yani soğutma sisteminde hiçbir zaman nem kalsın istenmez. Kaçak bulunduktan sonra güzelce de vakum edilmelidir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ali Önal 21 Mayıs 2011 Paylaş 21 Mayıs 2011 merhabalar çarşamba günü tosya gitmek zorunda kaldım uzun yolda kılımayı açayım dedim 1/2 kademe açtım cok az sogotuyordu neden olur acaba bilgi verirseniz sevinirim aracım daha 4500 kilometrede fabrika çıkışı gaz koymuyorlarmı acaba şimdiden tşklerrrr Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 23 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2011 merhabalar çarşamba günü tosya gitmek zorunda kaldım uzun yolda kılımayı açayım dedim 1/2 kademe açtım cok az sogotuyordu neden olur acaba bilgi verirseniz sevinirim aracım daha 4500 kilometrede fabrika çıkışı gaz koymuyorlarmı acaba şimdiden tşklerrrr Evet bende de vardı aynı sorun. Biraz okusanız bu başlığı bir kaç yol gösterilmiş ama bir daha yazayım.Öncelikle kendinizi bu klimaya alıştırın. Bu arabanın kliması çok çok buzdolabı gibi yapmıyor. Arızası var mı diye kontrol şu şekilde oluyor: Normal hasta derecesini kalorifer peteklerine koyun. Klimayı 5- 10dk çalıştırın 4-5 C dereceyi gösteriyorsa normalmiş ve kullandıkça klima gazı hareketleniyor ve performans artıyor. Ama siz bu sıcaklığı elde edemiyorsanız sıkıntı olabilir. Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 merhabalar çarşamba günü tosya gitmek zorunda kaldım uzun yolda kılımayı açayım dedim 1/2 kademe açtım cok az sogotuyordu neden olur acaba bilgi verirseniz sevinirim aracım daha 4500 kilometrede fabrika çıkışı gaz koymuyorlarmı acaba şimdiden tşklerrrr Ali bey merhabalar Dün bende de aynı sorun oluştu,60 km kadar şehir dışına çıkmam gerekti hava sıcak olunca klimayı acayım dedim 40 km kadar sogutma yapmadı sonra birden buz gibi üflemeye başladı. Gazı 3 ay önce doldurtmuştum,3 aydır kullanmamıştım ondan oldu galiba Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Çalışan demir pas tutmaz sözü tam klima için söylenmiş ; Yaz kış sık sık çalıştırın arkadaşlar klimanızı ; çok fayda görürsünüz.. Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Çalışan demir pas tutmaz sözü tam klima için söylenmiş ; Yaz kış sık sık çalıştırın arkadaşlar klimanızı ; çok fayda görürsünüz.. bundan sonra aklıma dank etti zaten Ersen bey,moralim bozulmuştu klima çalışmayınca o kadar para verdik gaz doldurduk diye Yorum bağlantısı
Sedat Şeker 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Benim aracın klimasıda mükemmel çalışıyor. Focus 1 aracım da iyiydi bu konuda, bence araca göre değişiyor gibi. Yorum bağlantısı
Ali Önal 24 Mayıs 2011 Paylaş 24 Mayıs 2011 Çalışan demir pas tutmaz sözü tam klima için söylenmiş ; Yaz kış sık sık çalıştırın arkadaşlar klimanızı ; çok fayda görürsünüz.. kılımayı çslıştırmak yakıtı nekadar etkiler Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 24 Mayıs 2011 Paylaş 24 Mayıs 2011 şehir içi ve dışı kullanıma göre değişir.bu konuyla forumda ilgili arama yaptırabilirsin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts