Gökhan Bilge Aldırmaz 24 Nisan 2011 Paylaş 24 Nisan 2011 aracın ön yan direğinde 4-5 cm boyunda bir soyulma var..boyatmadan sprey vernik kullanarak durdurabilir miyim bu soyulmayı??ayrıca bu soyulma sürekli devam eder mi yoksa biyerde durur mu?? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Nisan 2011 Paylaş 24 Nisan 2011 Dökülen ve dökülme adayı tüm bölge zımpara yapılmalı, sonra vernik atılmalı, bu sırada diğer tüm kaporta maskelenmeli. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz 24 Nisan 2011 Yazar Paylaş 24 Nisan 2011 Dökülen ve dökülme adayı tüm bölge zımpara yapılmalı, sonra vernik atılmalı, bu sırada diğer tüm kaporta maskelenmeli. abi bu zımpara nasıl bir zımpara olmalı..hiç zımparalamadan direkt bölgeyi verniklesem ilerlemesi durur mu sence..çünkü bu büyüklükteyken görüntü olarak bir sıkıntım yok..derdim soyulan yerin büyümemesi..polisanın sprey verniğini kullanmayı düşünüyorum.. ayrıca cila+wax acaba bir işe yararmı ki bu aşamada.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Nisan 2011 Paylaş 24 Nisan 2011 Verniğin tutunacağı yer temelde soyulan vernik olacak, yeni vernik nereye tutunacak? 2000 sulu zımpara iş görür. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz 25 Nisan 2011 Yazar Paylaş 25 Nisan 2011 Verniğin tutunacağı yer temelde soyulan vernik olacak, yeni vernik nereye tutunacak? 2000 sulu zımpara iş görür. http://www.polisan.com.tr/category_detail....amp;urun_id=168 bu ürünü bulabildim sadece..uygun mudur bu? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Nisan 2011 Paylaş 25 Nisan 2011 Vernik neden soyuluyor buna bakmak lazım.O kısımı yaptırırsınız başka bir kısım da soyulma başlayabilir....Sebep araştırılmalı. Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz 25 Nisan 2011 Yazar Paylaş 25 Nisan 2011 Vernik neden soyuluyor buna bakmak lazım.O kısımı yaptırırsınız başka bir kısım da soyulma başlayabilir....Sebep araştırılmalı. tamponda vardı önemsememiştim plastik aksamda görülüyor bu soyulma diye ama kaportada olunca görüntü gerçekten kötü..taş izleri var muhtemelen ondan başladı sonrada yürüdü..4-5 cmlik bişey büyümesin yeter bana..allahtan araç metalik gri olduğu için vernik atması diğer pastel renkler gibi çok belli etmiyor.. verniği becerebilirsem "Meguiar's Nxt Generation™ Tech Wax™ 2.0 Boya Koruyucu Wax" adında bu ürünü kullanacağım..verniğin ve boyanın ömrünü uzatır diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz 25 Nisan 2011 Yazar Paylaş 25 Nisan 2011 polisandan bir yetkili aradı..araç boyasında vernik olmazki dedi:)soyulan şeyin boya yada cila olabileceğini söyledi:)sprey verniğin araç boyasına uygulanamayacağını söyledi.. Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz 25 Nisan 2011 Yazar Paylaş 25 Nisan 2011 Vernik ile cila aynı şey değil mi? hsyır Ayhan bey;vernik cilanın altındaki boyadan önceki son katman..metalik renkli araçlarda kullanıyorlarmış..opak renkte vernik yok sanırım.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 25 Nisan 2011 Paylaş 25 Nisan 2011 Vernik apayrı bişey. Metalik boyada olmak zorunda,opakta olabilir de olmayabilir de. Boya üzerinde boyadan kalın şeffaf bi katman gibi düşünün. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Nisan 2011 Paylaş 25 Nisan 2011 Vernik apayrı bişey. Metalik boyada olmak zorunda,opakta olabilir de olmayabilir de. Boya üzerinde boyadan kalın şeffaf bi katman gibi düşünün. Tamam da adam neden olmaz demiş ben onu anlamadım... Yorum bağlantısı
Emre Aytan 25 Nisan 2011 Paylaş 25 Nisan 2011 Araba fabrikalarında vernik diye bir proses yoktur. Üzerindeki boyanın cinsine göre parlaklığı değişir. Kaynak fabrikasından çıkan araç sıcak ve sabunlu suyla yıkandıktan sonra kataforeze girer. Kurutma fırınından sonra Araca mastik uygulamaları yapılır. Daha sonra aracın yan tarafın alta yakın kısımlarına sırayla poliüretan ve pvc geçer. Daha sorna fırından geçip primer boya yani astara girer ve fırınlanıp bant üzerinde kalite kontrol ve hemen sonra seconder boyaya girer. Burada robotlar araç için hangi boya tanımlanmışsa o püskürtme tabancasını değiştirir ve aracı boyamaya başlar. Daha sonra tekrar fırına ve gözle +elle olacak şekilde tekrar kalite kontrole... Eğer ki boyada sorun varsa kıl, tüy, dalgalanma, sinek böcek gibi şeyler... buradan offline'a çekilir ve boya lokal olarak revizyona uğrar ve ışıkla kurutulur. Daha sonrada kapı içleri gibi yerler sızdırmazlık mastikleri ile işlemlere taabi tutulup araç montaj hattına yürür. Yani ben ayrıca vernikleme işlemine şahit olmadım. Bu işlem toyota da böyle, ama diğer araç processlerinde nasıl yürüyor bilmiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz 25 Nisan 2011 Yazar Paylaş 25 Nisan 2011 Tamam da adam neden olmaz demiş ben onu anlamadım... adam boyanın üzerinde vernik olduğuna inanmıyor..olsa olsa boyayla karıştırılmış bir verniktir gibi garip birşeyler söylüyor..sprey vernik boyanın üzerinde tutunamazmış..ben deniycem abi ya..boyayı söküp atacak değil ya en fazla pütürlü bir vernik tabakası oluşur.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2011 Paylaş 25 Nisan 2011 Araba fabrikalarında vernik diye bir proses yoktur. Üzerindeki boyanın cinsine göre parlaklığı değişir.Kaynak fabrikasından çıkan araç sıcak ve sabunlu suyla yıkandıktan sonra kataforeze girer. Kurutma fırınından sonra Araca mastik uygulamaları yapılır. Daha sonra aracın yan tarafın alta yakın kısımlarına sırayla poliüretan ve pvc geçer. Daha sorna fırından geçip primer boya yani astara girer ve fırınlanıp bant üzerinde kalite kontrol ve hemen sonra seconder boyaya girer. Burada robotlar araç için hangi boya tanımlanmışsa o püskürtme tabancasını değiştirir ve aracı boyamaya başlar. Daha sonra tekrar fırına ve gözle +elle olacak şekilde tekrar kalite kontrole... Eğer ki boyada sorun varsa kıl, tüy, dalgalanma, sinek böcek gibi şeyler... buradan offline'a çekilir ve boya lokal olarak revizyona uğrar ve ışıkla kurutulur. Daha sonrada kapı içleri gibi yerler sızdırmazlık mastikleri ile işlemlere taabi tutulup araç montaj hattına yürür. Yani ben ayrıca vernikleme işlemine şahit olmadım. Bu işlem toyota da böyle, ama diğer araç processlerinde nasıl yürüyor bilmiyorum. Detaylı anlatım çok güzel ancak metalik boyalarda, son kat denen verniktir zaten. Opak dediğimiz beyaz-kırmızı gibi renklerde vernik olmaz (normalde) Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz 26 Nisan 2011 Yazar Paylaş 26 Nisan 2011 abi sonuç itibariyle ben bu polisanın sprey verniğini kullanayım mı kullanmayayım mı?bu arada verniğin altından çıkan metalik gri renk gerçekten inanılmaz güzel..vernikli normal boyası yanında kirli kalıyor.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 Olan olmuş, denemekte zarar yok, etrafını iyice maskeleyip... Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 18 Temmuz 2018 Paylaş 18 Temmuz 2018 Bugün tavanda minnacık vernik kabarmalari için usta ya gittim.kullanacaksan aracı vernik atalım satacaksan pasta cila yapalım dedi.kafama takılan vernigin üstüne vernik atılır mı ? Atılırsa vernik atması durur mu? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Temmuz 2018 Paylaş 18 Temmuz 2018 Opak boyaninda uzerinde vernik var. Daha dayanikliboluyor. Eskiden opak boyanin icinde olurdu. 4 saat önce, Ersin Özkaya yazdı: Bugün tavanda minnacık vernik kabarmalari için usta ya gittim.kullanacaksan aracı vernik atalım satacaksan pasta cila yapalım dedi.kafama takılan vernigin üstüne vernik atılır mı ? Atılırsa vernik atması durur mu? Atilmaz. Kalkar. Vernik zimparanin uzerine bile atilmaz normalde. Sadece taze atilmis ve firinda yaklasik 30 dk kalmis taze basecoat uzerine atilir. Ama illaki tamir olacaksa 1200 1500 2000 zimpara, sonra kalin pasta gerekir. Yikanir kurutulur ve vernik bol hava ve cok iyi bir tabanca ile atilir. Firinin icinde... Yanina parfum ile bile girmemek gerekli. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts