İçeriğe Yönlendir

Yeni C-max Tdcİ Motor 8 Valf Mi Yoksa 16 Valf Mi?


Erhan Güvendik

Recommended Posts

Erhan Güvendik

Merhaba Arkadaşlar,

Benim aracım 2006 model, c-max TDCİ. Aracımı yeni c-max le değiştirmeyi düşünüyordum fakat bir duyuma göre yeni c-max TDCİ motorlarda

ilginçtir 8 valf kullanmış (daha önceki modellerde TDCİ motorlar 16 valftir). Eğer bu konuda kesin bilgisi olan bir cevap verebilirse çok sevinirim.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Silindir başına 4 valf ten 16v olarak yapılmış.

Engine

Cylinders: 4, in line

Valves per cylinder: 4

Capacity: 1560 cm3

Bore x stroke: 75,0 x 88,3 mm

Compression: 16,0:1

Max power: 85 kW (115 hp)

Max power RPM: 4000 rpm

Max torque: 300 Nm

Max torque RPM: 1500 rpm

Fuel system: common rail

Engine type: dohc

Turbo: yes, with intercooler

Catalyst: particle filter

Top speed: 193 km/h

Acceleration 0-100 km/h: 10,8 s

Urban consumption: 5,7 l/100km

Urban consumption kms: (1 op 17,5)

Extra-urban consumption: 3,6 l/100km

Extra-urban consumption kms: (1 op 27,8)

Average consumption: 4,5 l/100km

Average consumption kms: (1 op 22,2)

CO2 Emission: 109 g/km

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik
  Süha Demirtaş yazdı:
Silindir başına 4 valf ten 16v olarak yapılmış.

Engine

Cylinders: 4, in line

Valves per cylinder: 4

Capacity: 1560 cm3

Bore x stroke: 75,0 x 88,3 mm

Compression: 16,0:1

Max power: 85 kW (115 hp)

Max power RPM: 4000 rpm

Max torque: 300 Nm

Max torque RPM: 1500 rpm

Fuel system: common rail

Engine type: dohc

Turbo: yes, with intercooler

Catalyst: particle filter

Top speed: 193 km/h

Acceleration 0-100 km/h: 10,8 s

Urban consumption: 5,7 l/100km

Urban consumption kms: (1 op 17,5)

Extra-urban consumption: 3,6 l/100km

Extra-urban consumption kms: (1 op 27,8)

Average consumption: 4,5 l/100km

Average consumption kms: (1 op 22,2)

CO2 Emission: 109 g/km

İnşallah verdiğiniz bilgiler doğrudur. Bu soruya satış temsilcileri sizin verdiğiniz cevabı veriyor fakat servis içinden aldığım bilgide 8 valf olduğunu söylüyorlar anladığım kadar ford otosan personeli bu konuda yeterli bir bilgiye sahip değiller. Bence satış temsilcileri benzinli motorlar için 16 valf bilgisini dizel motorlar için de aynısını düşünüyor olabilirler.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
  Erhan Güvendik yazdı:
İnşallah verdiğiniz bilgiler doğrudur. Bu soruya satış temsilcileri sizin verdiğiniz cevabı veriyor fakat servis içinden aldığım bilgide 8 valf olduğunu söylüyorlar anladığım kadar ford otosan personeli bu konuda yeterli bir bilgiye sahip değiller. Bence satış temsilcileri benzinli motorlar için 16 valf bilgisini dizel motorlar için de aynısını düşünüyor olabilirler.

Valla Erhan Bey Kaynak aşağıda

http://www.cars-data.com/en/ford-focus-16-...1582/specs.html

5 beygir arttırımı ile 60nm tork artımı olmuş diyor bilgiler. Banada biraz zormuş gibi geldi ?

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik
  Süha Demirtaş yazdı:
Valla Erhan Bey Kaynak aşağıda

http://www.cars-data.com/en/ford-focus-16-...1582/specs.html

5 beygir arttırımı ile 60nm tork artımı olmuş diyor bilgiler. Banada biraz zormuş gibi geldi ?

Süha Bey size bilgiler için çok teşekkür ederim, fakat bu bilginin bence ford internet sayfasında mutlaka belirtmesi gerekirdi ve belirtmediği için hala bunu resmi olarak kabul etmek biraz zor. Çok ilginç benzinli motorlarında 16 valf olduğunu yazmışlar, fakat dizel motorlar için bu konuda en ufak resmi bir bilgi yok, bu nedenle insan bir ikilemde kalıyor. Türkiye ye gönderdiği araçlar 8 valf olabilir mi? Bu konu bence serviste tanıdığı olan bir arkadaş, servis ustasından öğrenebilirse çok sevinirim çünkü en kesin cevabı verebilecek onlardır, ellerinde servis bakım kitapçıklarında mutlaka bu bilgi vardır.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)

Bilgiler doğru.

Yalnız tork 270/285 nm. ve 1750 d/d.

Güç 115 ps. 3600 d/d.

Eski motor üzerinde biraz çalışılarak, tork ve güç artırılırken, yakıt tüketimi düşürüldü. Eski motor 16 valf idi. Yeni motor da 8 valf değil.

Eski motor

Tork 240/260 nm. 1750 d/d.

Güç 109 ps. 4000 d/d.

8 valf 1,4 tdci.

tarihinde Tamer Topa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik
  Tamer Topaç yazdı:
Bilgiler doğru.

Yalnız tork 270/285 nm. ve 1750 d/d.

Güç 115 ps. 3600 d/d.

Eski motor üzerinde biraz çalışılarak, tork ve güç artırılırken, yakıt tüketimi düşürüldü. Eski motor 16 valf idi. Yeni motor da 8 valf değil.

Eski motor

Tork 240/260 nm. 1750 d/d.

Güç 109 ps. 4000 d/d.

8 valf 1,4 tdci.

Tamer bey,

Sizin bu açıklamanızdan sonra bir arkadaşın tanıdığı vasıtasıyla tekrar ford yetkili servis personelini aradık personelin dediği aynen şu "2011 model tdci motorlar 8 valf olarak geldi, bundan önceki modeller 16 valf ti ve bizde buna bir anlam veremedik" dedi. Kusura bakmayın ben de aynen iki dere, bir arada kalmış gibiyim. Aslıda internet sitesinde motor bilgilerini verirken mutlaka valf sayısını belirtmeliydi, benzinli motor için bunu yapmış fakat dizel motor için bu bilgi malesef yok, bu da kafa karıştırıyor. Resmi bir bilgi görsem içim rahatlayacak fakat o resmi bilgiye henüz ulaşamadım.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Erhan Bey diyelim ki 8v olarak geliyorlar. Bundaki sıkıntı ne olabilir acaba ? 1.5 sene 6v araç kullandım maşallahı vardı canvar gibi idi :police:

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik
  Süha Demirtaş yazdı:
Erhan Bey diyelim ki 8v olarak geliyorlar. Bundaki sıkıntı ne olabilir acaba ? 1.5 sene 6v araç kullandım maşallahı vardı canvar gibi idi :police:

Tekrar Merhaba Süha Bey,

Eğer araç 8 valf ise 16 valf e göre mutlaka güç kaybı olur ve yakıt artar aşağıdaki linkte bu konu tartışılmıştır.

http://forum.donanimhaber.com/m_30183318/tm.htm

8 valf 16 valf den daha iyi ise daha önceki dizel motorlarda 16v yerine 8v kullanmamıştır. 8v kullanması, maliyeti kısıtlamak için yaptıysa ford a bunu yakıştıramam ve 2006 model aracımı yeni c-max le değiştirmeyi düşünmem.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Dizellerde çok da önemli değildir, örnek reno dizelleri, 8 subap, sessiz , güçlü ve az yakar.

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik
  Süha Demirtaş yazdı:
Merhaba Erhan Bey,

Bu konu karmaşık birazda değişik bir konu malesef.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/4-silindir...227#entry782227

Süha Bey,

Benim garibime giden ford internet sitesinde yeni c-max benzinliler için 16v olduğunu belirtmiş fakat dizel motorlar için hiç bir bilgi vermemiş, tüketiciyi tamamen kulaktan duyma bilgilere yönlendirmiş durumda. Çok mu zor 16v veya 8v yazmak? Satış temsilcisi 16v diyor, servis personeli 8v diyor, niye böyle bir ikilem var anlamış değilim.

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik
  Evren Erakçora yazdı:
Dizellerde çok da önemli değildir, örnek reno dizelleri, 8 subap, sessiz , güçlü ve az yakar.

Merhaba Evren Bey,

Dediğiniz doğru olabilir fakat benim anlam veremediğim 2011 model öncesi dizel motorlarda 16v kullanmış olması, çünkü 16v demek ek bir mil, +8 subap ve çok hassas yazılım demek bu da maliyeti arttırıcı bir unsur. Eskiden yeniye geçen bir c-max sahibi, benim eski aracım daha az yakıyordu diye duydum bu ne kadar doğrudur bilmiyorum çünkü bu araç yeni belki ondan olabilir fakat 16v den 8v düşmesi de olabilir. Bunu bize belki zaman gösterecek.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
  Erhan Güvendik yazdı:
Tekrar Merhaba Süha Bey,

Eğer araç 8 valf ise 16 valf e göre mutlaka güç kaybı olur ve yakıt artar aşağıdaki linkte bu konu tartışılmıştır.

http://forum.donanimhaber.com/m_30183318/tm.htm

aracın 8 veya 16 valf olması aracın seriliğini etkileyecektir. sizin söylediğiniz gibi güç kaybı mutlaka olacak fakat siz bunu hissetmeyeceksiniz. eğer aracınızı çok performans bekleyen bir kişi değil iseniz. dizel araçta turbo kullanıldığı için valf sayısı göz ardı edilebilir.. yanlız benzinli araçta turbo olmadığı için valf sayısının fazla olması araça serilik ve atiklik kazandıracaktır. bunun yakıt ile araç performanslı kullanıldığında ortaya çıkar. bir aracın 8 valf veya 16 valf olması silindir içerisine giren yakıtın silindiri doldurma süresi ile ilgilidir, miktarı ile değil.

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik
  Mehmet Kazancıoğlu yazdı:
aracın 8 veya 16 valf olması aracın seriliğini etkileyecektir. sizin söylediğiniz gibi güç kaybı mutlaka olacak fakat siz bunu hissetmeyeceksiniz. eğer aracınızı çok performans bekleyen bir kişi değil iseniz. dizel araçta turbo kullanıldığı için valf sayısı göz ardı edilebilir.. yanlız benzinli araçta turbo olmadığı için valf sayısının fazla olması araça serilik ve atiklik kazandıracaktır. bunun yakıt ile araç performanslı kullanıldığında ortaya çıkar. bir aracın 8 valf veya 16 valf olması silindir içerisine giren yakıtın silindiri doldurma süresi ile ilgilidir, miktarı ile değil.

Mehmet Bey Merhaba,

Bahsettiğiniz gibi turbo olan bu araçta gücü göz ardı edebiliriz fakat bence aracın turbo da kalma süresini arttırır mı yoksa bir değişiklik olmaz mı? Eğer turbo süresini arttırırsa bu da turbo nun ömründen yemiş olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Hazır motor üzerinde çalışılmış, güç, tork artışı sağlanırken, yakıt ve emisyon değerleri düşürülmüş. Motoru 8 valfe düşürerek bu değerleri yakalamaları çok daha zor olur ve hazırda olan 16 valf bir motoru 8 valfe düşürmek bence daha maliyetli bir işlem olur.

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik
  Tamer Topaç yazdı:
Hazır motor üzerinde çalışılmış, güç, tork artışı sağlanırken, yakıt ve emisyon değerleri düşürülmüş. Motoru 8 valfe düşürerek bu değerleri yakalamaları çok daha zor olur ve hazırda olan 16 valf bir motoru 8 valfe düşürmek bence daha maliyetli bir işlem olur.

Tamer Bey,

Dediklerinize malesef katılamıyorum aşağıdaki linkte 8v ve 16v motoru incelerseniz hangisinin daha maliyetli olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca benim öğrenmek istediğim konudan biraz saptık galiba yeni c-max 8v mi yoksa 16v mi? Beni tek ilgilendiren konu bu.

http://forum.donanimhaber.com/m_30183318/tm.htm

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
  Erhan Güvendik yazdı:
Mehmet Bey Merhaba,

Bahsettiğiniz gibi turbo olan bu araçta gücü göz ardı edebiliriz fakat bence aracın turbo da kalma süresini arttırır mı yoksa bir değişiklik olmaz mı? Eğer turbo süresini arttırırsa bu da turbo nun ömründen yemiş olmaz mı?

aracın turboda kalma süresi diye birşey söz konusu değil. araçı çalıştırdığınız anda zaten turbo çalışır yani bunun ekstra turbo ömrüne biz zararı olmaz. turbonun çalışmasını basitçe anlatayım. turboda iki adet pervane vadır bunlardan biri eksozdan çıkan eksoz gazı ile turbo milini yüksek devirde çevirir. diğer uçta bulunan pervanede dışarıa bulunan temiz havanın hızlı bir şekilde silindir içersine doldurur. çok yüksek devirde çalışır. turbonun ömrünü uzatmak için çalıştırılacağı zaman gaz vermeden çalıştırılır. yaklaşık 30 saniye kadar gaz vermeden beklenir turbo parçalarının yağlanması için, araç stop edileceği zaman yaklaşık 1 dakika kadar araç rolantide gaz vermeden çalıştırılır turbo devrinin düşmesi için yüksek devirde araç stop edilir ise turbo yağlamayı keseceği için zarar görecektir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Benzinli motorlar için 8 valf motorlar düşük devirlerde iyidir ama 16 valf gibi yüksek devirlerde canlı olmazlar.

Turbo dizel bir motoru düşünürsek ve genelde 2000-3000 devir aralığında kullanılacağından 8 valf olması önemli değil. Artı, sistemde turbo olduğu için ve havayı turbo bastığı için devamlı sabit bir basınc vardır. Silindir içine hava emişinde bir problem olmaz.

Turbo devamlı kapasitesinden çok daha düşük basınclarda hava basar ve emme manifoldunda devamlı sabit basınc sağlanabilir. bu yüzden 8 de olsa 16 da olsa valfler açıldığı an silindir içindeki gerekli basıncı turbo hemen sağlar.

Bu 4 silindir 16 valf motor(silindir başına 4 valf. 2 egzos, 2 emme)

4ag-015.jpg

Buda 4 silindir 8 valf motor.

mk4%20deck.jpg

  Mehmet Kazancıoğlu yazdı:
turbonun ömrünü uzatmak için çalıştırılacağı zaman gaz vermeden çalıştırılır. yaklaşık 30 saniye kadar gaz vermeden beklenir turbo parçalarının yağlanması için, araç stop edileceği zaman yaklaşık 1 dakika kadar araç rolantide gaz vermeden çalıştırılır turbo devrinin düşmesi için yüksek devirde araç stop edilir ise turbo yağlamayı keseceği için zarar görecektir.

Ekleme yapayım. Sadece turbonun devrinin düşmesi için beklemeyiz. Egsoz gazının içinden geçmesiyle ve yüksek devirlere çıkan turbo çok fazla ısınır. Turboyu yağlamaktaki amaç yağlamanın yanında aynı zamanda soğutma yapmaktır. Yüksek devirlerden sonra motor hemen stop edilirse kızgın olan turbo mili soğamaz ve yağsız kaldığında orada bulunan yağıda yakarak zarar görür.

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik

Merhaba Arkadaşlar,

Bütün cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim, 8v ve 16v motor hakkında bizlere güzel bilgiler verdiler ama benim öğrenmek istediğim soruya resmi olarak bir cevap bulamadım henüz....

Yeni c-max 8v mi? yoksa 16v mi? Bu konuda net ve emin olan arkadaşlar cevap verebilirse çok sevinirim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yeni C-max ve Grand C-max'te kullanılan tüm dizel motorlar 16 valf.

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik

Ayhan Bey,

2011 model TDCI motor önceki modeller için resmi bir bilgi var ama doğru 16v dir, fakat 2011 model yani yeni c-max tdci için böyle resmi bir bilgiye ulaşamadım. Siz bu bilgiye nereden ulaştıysanız kaynağını söyleyebilirseniz sevinirim ve ayrıca serviste çalışan birisinden aldığım bir bilgi ise bu aracın 8v olduğudur fakat bunu resmi olarak doğrulamış değilim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Turbo araçlarda hava girişi zaten zorlanmış olduğu için 8/16 farketmemektedir. 8V olarak tasarlanmış valf 16 olan valften daha büyüktür.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...