Mehmet Ozyurek 9 Mayıs 2011 Paylaş 9 Mayıs 2011 8 valfmi bilmiyorum ama hiç bir sakınca görmüyorum.. Vw 10 yıldan uzun süredir aynı 8 valf motoru kullanıyor... Çok da güzel bir motor olduğunu duyuyoruz.. Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik 13 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 13 Mayıs 2011 Merhaba Arkadaşlar, Eski c-max tdci motordan, yeni c-max tdci motor a geçen arkadaşlar, bizlere iki araç arasındaki farklar konusunda yorumlarınızı belirtirseniz çok sevinirim. Örneğin ilk kalkış, yakıt tüketimi, ses izalasyonu vb. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 13 Mayıs 2011 Paylaş 13 Mayıs 2011 (düzenlendi) Sadece 1.4 tdci'lar 8 valf. Fordun kullandığı 1.6 tdci motorların hepsi 16 valf. Resimli olarak ekliyeyim. Üstten çift kam mili ile 8+8 16 valf 13 Mayıs 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik 13 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 13 Mayıs 2011 Arkadaşlar 2011 model c-max 1.6 tdci motor 8v olduğunu yetkili serviste doğrulanmıştır. Benim artık merak ettiğim eskisinden yeniye geçen c-max sahiplerinin iki araç arasındaki farklılıkları belirtillerse sevinirim. Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 13 Mayıs 2011 Paylaş 13 Mayıs 2011 (düzenlendi) Pejodan alıntıdır: "1) 8 subap teknolojisi: daha yumusak ve daha çevreci.. 1.6 HDi 110 hp ile karsılastırdığımızda tüm motor parçalarının 50% oranında değismesi sonucu artık yepyeni bir motora sahibiz 2) Yeni ECCS teknolojisi: yeni nesil yanma odası tasarımı, daha düsük sıkıstırma oranı (16/1) böylece daha düsük NOX (çevreye zararlı karbon oksit türevleri) emisyonu 3) Daha genis yanma odası çapı (10%): silindir çeperlerinde daha az yanmamıs partikül birikimi 4) SWIRL (emme manifoldundan gelen havanın yaptığı istenmeyen bir türbülans tipi) oranının 10% azaltılması: silindir çeperinde daha az ısı kaybı, daha iyi yanma 5) Yeni common rail sistemi: 1,650 barlık basınç 6) Yeni 7 delikli piezoelektrik tipi yakıt enjektörleri (6 delik yerine) 7) Yeni CPU yakıt enjeksiyon algoritmaları: saniyede 5 enjeksiyona kadar yükseltilmis frekans 8) Daha homojen yakıt/hava karısımı: daha sessiz ve daha az hırçın ama çok daha güçlü bir motor. 9) Daha küçük bir değisken geometreli turbo kompresör: daha hafif, daha çabuk tepkili bir turbo, dolayısı ile daha az turbo gecikmesi. 10) Yenilenmis EGR (gaz tahliye) vanası: daha az enerji kaybı 11) 180,000 km bakım aralığı sunan FAP (partikül filtresi) Sonuç olarak 30 Nm daha fazla maksimum tork sunan, daha çevreci ve daha ekonomik yeni 1.6 HDi 112 hp'nin Türkiye pazarındaki en iyi 1.6 dizel motor olduğu konusunda en ufak bir süphemiz bulunmaması gerekir." Sonuç itibari ile, yeni motorlar, 8v olarak dizayn edilmiş. Bilindiği gibi ford'un 115ps (~113hp) olarak lanse ettiği motorlar ile, psa'nın 112hp'lik motorları aynı motorlar.. 13 Mayıs 2011 tarihinde Murat Kavuk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 9 Haziran 2014 Paylaş 9 Haziran 2014 Evet mondeo ve focusta kullanılan 115 tdci'nin 8 subap olduğunu bende yeni öğrendim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts