İçeriğe Yönlendir

Yeni C-max Tdcİ Motor 8 Valf Mi Yoksa 16 Valf Mi?


Erhan Güvendik

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

8 valfmi bilmiyorum ama hiç bir sakınca görmüyorum..

Vw 10 yıldan uzun süredir aynı 8 valf motoru kullanıyor... Çok da güzel bir motor olduğunu duyuyoruz..

Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik

Merhaba Arkadaşlar,

Eski c-max tdci motordan, yeni c-max tdci motor a geçen arkadaşlar, bizlere iki araç arasındaki farklar konusunda yorumlarınızı belirtirseniz çok sevinirim.

Örneğin ilk kalkış, yakıt tüketimi, ses izalasyonu vb.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Sadece 1.4 tdci'lar 8 valf. Fordun kullandığı 1.6 tdci motorların hepsi 16 valf.

Resimli olarak ekliyeyim.

Üstten çift kam mili ile 8+8 16 valf

focus16duratorq1.jpg

focus16duratorq2.jpg

ekrntsw.jpg

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Güvendik

Arkadaşlar 2011 model c-max 1.6 tdci motor 8v olduğunu yetkili serviste doğrulanmıştır. Benim artık merak ettiğim eskisinden yeniye geçen c-max sahiplerinin iki araç arasındaki farklılıkları belirtillerse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk
(düzenlendi)

Pejodan alıntıdır:

"1) 8 subap teknolojisi: daha yumusak ve daha çevreci.. 1.6 HDi 110 hp ile karsılastırdığımızda tüm

motor parçalarının 50% oranında değismesi sonucu artık yepyeni bir motora sahibiz

2) Yeni ECCS teknolojisi: yeni nesil yanma odası tasarımı, daha düsük sıkıstırma oranı (16/1)

böylece daha düsük NOX (çevreye zararlı karbon oksit türevleri) emisyonu

3) Daha genis yanma odası çapı (10%): silindir çeperlerinde daha az yanmamıs partikül birikimi

4) SWIRL (emme manifoldundan gelen havanın yaptığı istenmeyen bir türbülans tipi) oranının 10%

azaltılması: silindir çeperinde daha az ısı kaybı, daha iyi yanma

5) Yeni common rail sistemi: 1,650 barlık basınç

6) Yeni 7 delikli piezoelektrik tipi yakıt enjektörleri (6 delik yerine)

7) Yeni CPU yakıt enjeksiyon algoritmaları: saniyede 5 enjeksiyona kadar yükseltilmis frekans

8) Daha homojen yakıt/hava karısımı: daha sessiz ve daha az hırçın ama çok daha güçlü bir motor.

9) Daha küçük bir değisken geometreli turbo kompresör: daha hafif, daha çabuk tepkili bir turbo,

dolayısı ile daha az turbo gecikmesi.

10) Yenilenmis EGR (gaz tahliye) vanası: daha az enerji kaybı

11) 180,000 km bakım aralığı sunan FAP (partikül filtresi)

Sonuç olarak 30 Nm daha fazla maksimum tork sunan, daha çevreci ve daha ekonomik yeni 1.6 HDi

112 hp'nin Türkiye pazarındaki en iyi 1.6 dizel motor olduğu konusunda en ufak bir süphemiz

bulunmaması gerekir."

Sonuç itibari ile, yeni motorlar, 8v olarak dizayn edilmiş. Bilindiği gibi ford'un 115ps (~113hp) olarak lanse ettiği motorlar ile, psa'nın 112hp'lik motorları aynı motorlar..

tarihinde Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...