Alphan Karaca 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Evet her yerde her forumda , her araba ile haşır neşir kişi yol tutuş denilinci hemen FOCUS diyor. Focus 1 diyor. Focus 2 de bu kadar yaygın değil bu görüş bilmiyorum.. Evet Focus 1 in bu denli güzel yol tutuşunun sırrı nedir ? Diğer kendi sınıfındaki araçlarla ayrılan yol tutş özellikleri nedir ? Yoksa Focus'un bu yol tutuş meselesi tamamen bir efsane mi ? Teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Allah korusun bundan sonrada ama bitik lastiklerime rağmen daha hiçbir virajda beni üzmedi. İşin sırrı açılı duran lastikleri, sert sayılabilecek süspansiyonu, geniş iz açıklığı vs.dedir ancak bu kadar basit olsa bütün markalar bunu uygulayabilirdi, sanırım sadece süspansiyonun sert olması yeterli değil daha komplike bi sistem var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 ford, her karşılaştırmalı testte yol tutuşta referans markadır (elektronik yardım melekleri yokken bile mesela Escort zamanında bile), focus I üretim yıllarında diğer markalar, aynı segmentte daha geride idi, focusII zamanında onlar arayı kapattı ve esp yazılımları da gelişti. Temelde: 1. rijit şase 2. üzerinde çok çalışımış suspansiyon grubu 3. ağırlık dağılımı bu işlerin temelidir. Elektronik yardımcılar sayesinde Hyundai Era Blue bile yolda durabiliyor gibi gözükür ama limitin aşıldığı anda, daha fena savrulur gidersiniz. 3 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 ford, her karşılaştırmalı testte yol tutuşta referans markadır (elektronik yardım melekleri yokken bile mesela Escort zamanında bile), focus I üretim yıllarında diğer markalar, aynı segmentte daha geride idi, focusII zamanında onlar arayı kapattı ve esp yazılımları da gelişti. Temelde: 1. rijit şase 2. üzerinde çok çalışımış suspansiyon grubu 3. ağırlık dağılımı bu işlerin temelidir. Elektronik yardımcılar sayesinde Hyundai Era Blue bile yolda durabiliyor gibi gözükür ama limitin aşıldığı anda, daha fena savrulur gidersiniz. bu işten anlayan insanın yorumuda başka oluyor tabi :) Yorum bağlantısı
Alphan Karaca 5 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2011 Evet esp olmayan focus 1 bile şimdiye kadar hiç savurma yapmadı tabi limitleri nedir bilmiyorum ama güven hissi çok iyi. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Yol tutuşu iyidir ama yinede zorlamayın önden kopma meyillidir çünkü Ben arka tarafı kopartamadım ama ön bi koptu mu bariyerler çok yakın dostunuz oluyor. iki defa bariyer yaladım biliyorum. yine yüksek hızda rüzgardan çok etkileniyor. ama rüzgarsız yolda en dıştaki şeritte bile deli viraj alıyor 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Yalnız ister F1 olsun ister yol tutuşu iyi olan başka bir önden çekişli araç, önden kaymaya dikkat etmekte yarar var.Önden çekişli araçların en zayıf noktası bu. Mustafa benden önce davranmış. O boşa dönüp tık diye sona gelen direksiyon turu en korkulu rüya. Araç toplamaya başlayıncaya kadar film şeridi gibi kareler gözün önünden geçiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 focusI önden çok zor dışa savurur, ancak şanzıman otomatik olunca, bunun ağırlığı nedeni ile dışa savrulma eğilimi artıyor. Bir de focusI lerin %90 nı benzinli idi, bu da daha hafif motor avantajını getirdi. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 O boşa dönüp tık diye sona gelen direksiyon turu en korkulu rüya. Araç toplamaya başlayıncaya kadar film şeridi gibi kareler gözün önünden geçiyor. Sanki LFS oynarmış gibi şaka bir yana dediklerinde çok haklısın Mustafa Yorum bağlantısı
Alphan Karaca 5 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2011 benim focus 1 le en kötü deneyimim viraj dönerken ön sol rot kolu kopup direksiyonun boşa dönüp ön tarafı bariyerlere sürtmem olmuştu allah şükür ucuz atlattım. Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 focusI önden çok zor dışa savurur, ancak şanzıman otomatik olunca, bunun ağırlığı nedeni ile dışa savrulma eğilimi artıyor. Bir de focusI lerin %90 nı benzinli idi, bu da daha hafif motor avantajını getirdi. peki çağlar abi dizel focus 2 lerde kopma daha mı kolay yani? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Ama Allah için 2 kere koptum 2 sinde de araç topladı. İşte o 1-2 snlik kayma ömre yetiyor. birinde cadı kovalarken birden yol ayrımına saptım ayrımdaki viraj derinmiş sonradan hissettim. bariyer ile 5 cm kadar kala araç toplamaya başladı. diğerinde yine yol ayrımına birden girdim ordada asfalt kusurluydu. yine affetti. Tamam pilotaj hatam var ama önden kaymak cidden sakat. Zaten arkayı çok tutuyor diye ön kayıyor gibi geliyor bana El freni ile yoncaya girdiğimi bilirim Araba arkasını hemen topluyor. benim focus 1 le en kötü deneyimim viraj dönerken ön sol rot kolu kopup direksiyonun boşa dönüp ön tarafı bariyerlere sürtmem olmuştu allah şükür ucuz atlattım. Tek kop kop cu ben değilmişim Ama ben sorunsuz koptum Allaha şükür Yorum bağlantısı
Arda Merve 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 (düzenlendi) ben ilk aldığımda epey güzel geldi limitlerini çözdükten sonra spor yay aldım taktım bununla birlikte kontrollü kayabiliyorum ama denemeyin kaymayan araba yoktur.Fizik kurallarına aykırı Ama Allah için 2 kere koptum 2 sinde de araç topladı. İşte o 1-2 snlik kayma ömre yetiyor. birinde cadı kovalarken birden yol ayrımına saptım ayrımdaki viraj derinmiş sonradan hissettim. bariyer ile 5 cm kadar kala araç toplamaya başladı. diğerinde yine yol ayrımına birden girdim ordada asfalt kusurluydu. yine affetti. Tamam pilotaj hatam var ama önden kaymak cidden sakat. Zaten arkayı çok tutuyor diye ön kayıyor gibi geliyor bana El freni ile yoncaya girdiğimi bilirim Araba arkasını hemen topluyor.Tek kop kop cu ben değilmişim Ama ben sorunsuz koptum Allaha şükür müdür sen apexi kaçırmışındır 5 Mayıs 2011 tarihinde Arda Merve tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 E aga sen kontrollü kayıyosan yanlıyorsundur da Yorum bağlantısı
Arda Merve 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 E aga sen kontrollü kayıyosan yanlıyorsundur da focus un arkadan itişlisi çıkarsa onuda dneriz yeğen Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Peki arkadaşlar viraja nasıl girmeliyiz yani tamam yavaşgiriyorsak zaten problem yok ama biraz hızlı giriyorsak nasıl olmalı gaz kullanmı v.s.? Yorum bağlantısı
Arda Merve 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 (düzenlendi) aracın tipine göre fwd ,rwd, 4x4 olması ile alakaıldır kontrol etmek 5 Mayıs 2011 tarihinde Arda Merve tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akif Özkan 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Focus 2 nin yol tutuşunu daha başarılı buluyorum.Nerede ne yapacağını hissettiriyor.Yola yapıştığını farkediyorsunuz.Focus 1 de güzel yol tutardı ama hissedemezdim ne kadar yere bastığını.Yani bazen aranız çok iyi yol tutsa da yolun durumundan öütürü bi kopma yaşanabiliyor.Bu durumu focus 2 f 1'e göre daha iyi hissettiriyor. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 önden çekişli arabada viraj içinde gaza basarsanız arkalar yere daha sağlam basar, ama tekerler boşa dönecek kadar devirliyse motor o zaman önden kayabilirsiniz, benim tecrübem yarım gaza basarak viraj almanın doğru olduğunu söylüyor. yarım gaza basmak derken hangi vites hangi devir sorularına göre bu yarım değişebilir. önden kaydıysanız direksiyonun açısını azaltabildiğiniz kadar azaltıp aracın yolu tutmasını beklemekten başka yapabilecek birşey yok. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Focus 1 ile bir tecrübem. Uzun yolda yol harıtasına gps'den bakar buna göre sonunu veya çıkışını görmediğim virajlara hazırlıklı girerdim. tek şeritli yolda,bir noktadaki sağa keskin bir u virajını malesef gps e çok daha geniş ve oval yansıtmışlar. Durumu fark ettiğimde çoktan fren noktamı kaçırmıştım ve hemen boş olan karşı şeride geçtim ve virajın en iç çizgisine daldım. (yokuş aşağı bir U) Kontra ya bile gerek duymadan aracım döndü o virajı. Hayretler içerisinde nasıl savrulmadığımı düşünerek yavaş yavaş yoluma devam ettim Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Navigasyondan virajları takip etmek bazen yanıltıcı olabiliyor ama yine de bir ön fikir veriyor.Önden çekişli bir araç virajda önden kaymaya başlarsa hafif gaz vermek arkadan kaymaya başlarsa frenlemek gerekir.Önden kaymalar her zaman daha tehlikelidir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Temelde: 1. rijit şase 2. üzerinde çok çalışımış suspansiyon grubu 3. ağırlık dağılımı + Fordun yol tutuştaki gizli kahramanı direksiyonudur.. O hep sert diye şikayet ettiğimiz, sert ama kararlı direksiyonu. Navigasyondan virajları takip etmek bazen yanıltıcı olabiliyor ama yine de bir ön fikir veriyor. Özellikle gece yolculuklarında ve sonu görünmeyen, tepe üstü viraj gibi yerlerde çok faydalanırım... Sanki LFS oynarmış gibi Lfs'de fren ayaralrı ile oynayın, kafadan kayma aşılabiliyor.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 ESP şart ESP kolay kopmasada kopunca tutacak adam lazım Lfs'de fren ayaralrı ile oynayın, kafadan kayma aşılabiliyor.. E o zmanda durmuyor kaç NM gücünde ve yüzde kaç önde Ondada ABS şart arkadan çekişlinin frenlei lokum gibi. Yorum bağlantısı
Murat Dere 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 bu işten anlayan insanın yorumuda başka oluyor tabi :) Her şeyi bilir ooo her şeyiii... Yorum bağlantısı
Recommended Posts