İçeriğe Yönlendir

Focus'un Yol Tutuşunu Neye Borçluyuz ?


Alphan Karaca

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
E o zmanda durmuyor :fiuw: kaç NM gücünde ve yüzde kaç önde :)

Ondada ABS şart arkadan çekişlinin frenlei lokum gibi.

Ben 40/60 yaptım.. Frenle viraja girebiliyorum..

Arkadaş itişliye de TCS şart :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

TCS de iş yapmıyor TCS lisini de sürdüm :fiuw:

klavye masula gazı ayarlayamıyoruz arkadan çekişlide.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

F2'yi daha başarılı buluyorum. F1 kafadan kayma eğilimindeyken, F2 çok dengeli ve limtilerde 4 tekerden kaymaya başlıyor. Kafayı toplamak F1'de daha başarılı ama F2'de zor değil. Her ikisini de HB olarak değerlendiriyorum. Sedanlar rüzgara karşı hassas. Her ikisi de pist şartlarında Mondeo'dan iyiler. Yüksek hızlarda da daha başarılı olmalarına rağmen verdikleri his başarısız gibi hissettiriyor. :fiuw:

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Focus 1 in reklamlarını hatırlıyorum panter ceylan kovalıyor o hızda manevralar yapıyordu reklamda ise bundan esinlendik gibi bişey söylüyodu sanırım panter bacağı var arkalarda :fiuw:

Yorum bağlantısı
Alphan Karaca

hahaha bu güzeldi :fiuw:

reklamı merak ettim link varmı bulamadım da :)

Yorum bağlantısı
Cüneyt Onat

F2 lerde süspansiyonun verdiği yol tutuş güvenini direksiyon malesef vermiyor. Direksiyon çok yumuşak insana buzda gidiyormuş hissi veriyor. Tabi bu yorum direksiyon komfor modundayken geçerli. Eğer direksiyonu yol bilgisayarından spor moduna alırsanız hiç problem kalmıyor. Bu da focusun en büyük artılarından ister yumuşak kullanıma uygun mod seçiyorsunuz ister sert kullanıma uygun mod.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
hahaha bu güzeldi :fiuw:

reklamı merak ettim link varmı bulamadım da :)

Link aradım bende bulamadım youtube vardır kesin lakin ben açamıyorum.O zamanlar ford reklamlarında(Ranger reklamıydı) queen nin show must go on şarkısı vardı Queen hayranı olmuştum Ford sayesinde:)

Yorum bağlantısı

Hiç biri makaslı eski escort gibi yol tutamaz gibi geliyor bana.F1'e lafım yok ama o escortların tadını vermez bence.1986 yılında gençliğimiz ateşi ile Ostim 57.sokak dönüşünde bu escortu 110km hızla giderken vitesi yerinden çıkmıştı elimde kaldı ve fren debriyaj yardımıda alarak L dönüş yaptım araba hafiften havalanır gibi olmuştu tekrar yere bastı ve durdurdum. :fiuw::p:) Kardeşime vitesi teslim ettim gitti taktı escortu getirdi. :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

f2 de önden kopmuyor benim araba. Viraj içinde, virajın içine doğru ani kırmalarda arka taraf az biraz bırakıyor o kadar. tekstil kentteki virajjarı özledim :fiuw:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Navigasyondan virajları takip etmek bazen yanıltıcı olabiliyor ama yine de bir ön fikir veriyor.Önden çekişli bir araç virajda önden kaymaya başlarsa hafif gaz vermek arkadan kaymaya başlarsa frenlemek gerekir.Önden kaymalar her zaman daha tehlikelidir.

Ön taraf viraj dışına gitmeye başlamışsa, önden çekişli de gaz azaltılır, arkadan çekişli de zaten önden kaymaz. Viraj içinde fren sonucunda pek iyi şeyler olmaz.

f2 de önden kopmuyor benim araba. Viraj içinde, virajın içine doğru ani kırmalarda arka taraf az biraz bırakıyor o kadar. tekstil kentteki virajjarı özledim :)

Zaten kafadan kopması için gidiş yönüne paralel olman gerekir, sen 45 derece açıyla girince bir şey olmuyor tabi :fiuw: , aman firmadan tofaş falan verirler, emanet rast gelir, aman diyimmm, pedalda yumurta var gibi git, zaten kabuğu da kaportan kadar.

Her şeyi bilir ooo her şeyiii... :)

Virajdan çekinmem, Muğla dan çekindiğim kadar.

Yorum bağlantısı
Emre Özcan

Focus 2 ile 2,5 arasında fark var mıdır bu anlamda?

Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak
Burada önden de kayma görünüyor arkadan da. :lol:

Allah ne verdiyse gitmiş, ön arka kalmamış tabi :lol:

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

:lol: Önden kaymayı bir sorun olarak görmek de nerden çıktı. Yani önden kaymayı bitirirsek 300 400km ile viraj dönebilirmiyiz? :lol:

Yapanlar için söylüyorum; önden kaymayı şikayet etmeyin veya sorun,sıkıntı olarak görmeyin. Önden kayma mühendislikte istenilen ve hedeflenilen olaydır. Birçok test kamber ve toe açıları kaymayı arkadan öne almak içindir.. Öne negatif kamber verilerek arkaya oranla tutuş azaltılır ve statik enerjinin kinetiğe dönüşmesi ilk olarak ön lastiklerde başlar. Bu sayede çok ciddi bir kontrol kaybı olmadan geri toplamanız mümkün olur. sert bir virajda hızlıyken arkanız kopar ise serbest cisim hareketi ile eliniz kolunuz bağlı kaza yaparsınız.

Yorum bağlantısı
Recep Ali Tellioğlu
Aslında gerçekten bunun gibi birşey var. :lol:

Çitaların bel ve kalça yapısı çok esnek. Çok yüksek hızlarda koşarken bile, ön bacakları ayrı bir tarafa, arka bacakları ayrı bir tarafa hareketlenebiliyor. Bu nedenle de yüksek hızlarda çok keskin manevralar yapabiliyor.

Teknik yapısından çok anlamam ama bağımsız süspansiyon da bir açıdan böyle çalışıyor. O yüzden de başarılı bir benzetme yapılmıştı o reklamda bence. :D

ESP'nin güvenlik donanımı olduğunu, yol tutuşu artıran bir etken olmadığını, yalnızca kopan bir arabayı belli limitlere kadar yolda tutmaya yarayan çok önemli bir güvenlik donanımı olduğunu, yol tutuş denen şeyin ayrı birşey olduğunu, birinin diğerinden daha önemli olmadığını, ancak, ESP'nin her araçta bulunabilen, markadan bağımsız birşey olduğunu ama her arabanın aynı şekilde yol tutamadığını, bu yüzden de yol tutuşu iyi arabalar üretmenin daha büyük bir başarı olduğunu, ESP'siz araba ithal etmenin de Otosan'ın büyük ayıplarından birisi olduğunu anlatmak için ne yapmak lazım bilmem ki. :lol:

+61

Bi konu bu kadar net anlatılır

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
+

Fordun yol tutuştaki gizli kahramanı direksiyonudur.. O hep sert diye şikayet ettiğimiz, sert ama kararlı direksiyonu.

:lol: Yol tutuştan çok direksiyon sistemleri bence çok iyi, testlerde gördük aynı sınıfta 0.82 g civarı yanal ivmeye dayanabiliyor, diğer rakipleri gibi. Ancak sürerken fordlar direksiyon sistemi ile başka bir güven veriyor.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

2 yıl focus1, 2 yıldır da dizel focus2 kullanan birisi olarak benim düşüncelerim:

f1 i çok zorladığında (yoldan çıkarmak için uğraşarak kullanırsan) önden viraj dışına kendini atar. Ancak arkasını koparmaz. Sırf kıçını bıraktırmak için geniş ve boş yollarda denemişimdir. Arkasını koparmayı beceremedim. Tabii ani direksiyon hareketleriyle denedim. Yoksa el freni falan kullanmadım.

Bu efsane falan değildir. Focus2 ise bence daha iyi. Ancak onda da aşırı zorlandığında ve ani gaza yüklenmelerde önden kayma oluyor. Bunda yüksek torkun etkisi olduğunu düşünüyorum...

Kardeşim vinç operatörüdür. 8 yaşından beri arabaların üstündedir. Aracı her şekilde kullanabilir. 106-306 gti falan kullanmışlığı vardır. Drag, drift, rolling ne varsa hepsini yapar...

Geçen yıl Trabzonda gece köye giderken arkamdan bir araç geliyordu. Yol müsait olduğu halde yol vermeme rağmen geçmedi. Yavaşladım yavaşladı, hızlandım o da hızlandı. Kaşındı yani...

Daracık virajlı yolda basmaya başladık. Arabada kardeşim ve ben varız. Gece olduğundan ve karşıdan gelebilecek araçları farlarından farkedebildiğim için rahattım. En çok köpek falan çıkar diye düşündüm. Her viraja girişte ve çıkışta lastik sesi falan herşey var. Bu arada yokuş tırmanıyoruz. Limitlerde gidiyoruz. Arkamdaki araçla epey arayı açtım. Sonra sağa çektim durdum. Arkamdaki aracı merak ediyorum. Kardeşime gözüm aldı. "Valla bu kadar araba sürdüm focus gibi viraja giren araba görmedim maaşallah" dedi. Torpidoyu öptü...

Arkadan gelen araba neymiş derseniz Hyundai starex 140 bg lik miş. Tanıdık çıktı. O da kesinlikle iyi tırmanıyordu ama virajlarda yavaşlamak zorunda kaldığı için yetişemedi...

Bence focusta bunu sağlayan en önemli unsur bağımsız sert süspansiyon sistemi. Arka viraj denge çubuğunun çok ince hesaplanarak yerleştirilmiş olması. Sert süspansiyon konfor kaybı ve ses olarak geri dönüyor ama, bence kesinlikle değer...

Viraj denge çubuğu o kadar iyi ayarlanmış ki, sola viraj dönerken araç sağa yatma eğilimine girince denge çubuğu aynı oranda sol tarafıda düşürüyor. Aracı yatırmıyor. Bu sağa dönüşte de tersine işliyor...

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Focus 1 de 2 de çok iyi yol tutar ama siz forumdaşlar bir IDS+'lı Astra H kullanın. Focusun yol tutuşu tatmin etmez hale gelecektir.

Yorum bağlantısı
Focus 1 de 2 de çok iyi yol tutar ama siz forumdaşlar bir IDS+'lı Astra H kullanın. Focusun yol tutuşu tatmin etmez hale gelecektir.

peki ıds siz standart astra ve focus nasıl abi?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)
peki ıds siz standart astra ve focus nasıl abi?

2 aracıda uzun süre kullandığım için emin olarak derim ki:

Astra H kafadan çok daha stabil, Focus'dan daha sert bir süspansiyonu var ama arkasını Focus'dan önce bırakıyor.

Focus1 kafadan kaymaya çok meyilli, arkasını zor bırakır ama bırakır, Sport Trendimi sayısız kes s virajda arkadan savurdum.

Astranın direksiyon sistemi Focusa yakındır ama Focus daha iyidir. Astra Focus'dan daha tok ve oturaklı hissettirir yolda ama standart sürücü aradaki yol tutuş farkını zor anlar. Ama çok az da olsa Focus Astra'dan daha iyi yol tutuyor, o da sadece arka aksın verdiği ekstra güven yüzünden.

Ama IDS+'lı Astra H yol da iyi bir sürücü ile Focusu maymun eder. Ama Focus mekanik yol tutuş, Astra IDS+ ise elektronik kumandalı süspansiyon sistemine ve standart esp'ye sahip. Adil değil aslında karşılaştırmak... Ama Focus da hala böyle bir sistem yok Astra 2004 den beri kullanıyor.

Benim favori aracım bu, IDS+'lı 1600 cc turbo 180 Bg Astra GTC.

opel-astra-gtc.jpg

Opel-Astra_GTC_2007_800x600_wallpaper_03.jpg

Opel-Astra_GTC_2007_800x600_wallpaper_09.jpg

0410_paris_02%202005_opel_astra_gtc%20side_view.jpg

tarihinde Ali El tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Peki bişey sorucam focus bu kadar iyi yol tutarken albea clio ile otobanda focus sıkıştıranlar mı cok mu ıyı araba kullanıyor?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Peki bişey sorucam focus bu kadar iyi yol tutarken albea clio ile otobanda focus sıkıştıranlar mı cok mu ıyı araba kullanıyor?

Yoo, iyi kullanmaktan değil, psikopat onlar. Yaradana sığınıp basıyorlar.

Herkes ben gibi sakin ve kurallara uyarak araç kullanmalı değil mi Gökhancım ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...