İçeriğe Yönlendir

Focus'un Yol Tutuşunu Neye Borçluyuz ?


Alphan Karaca

Recommended Posts

İ.Göksel Yaman
Peki bişey sorucam focus bu kadar iyi yol tutarken albea clio ile otobanda focus sıkıştıranlar mı cok mu ıyı araba kullanıyor?

gökhanım bunun yol tutuşla ne alakası var ki? tamamen şürüş karakterisliğiyle alakalı

Yorum bağlantısı
gökhanım bunun yol tutuşla ne alakası var ki? tamamen şürüş karakterisliğiyle alakalı

Tamamda focusla 190 la gitmek var albea ile gitmek var anlatabildim mi?

Yoo, iyi kullanmaktan değil, psikopat onlar. Yaradana sığınıp basıyorlar.

Herkes ben gibi sakin ve kurallara uyarak araç kullanmalı değil mi Gökhancım ?

Abi o gün bugundür puntoya binmiyorum geçen rcz kullandım sana ondan lazım demedi deme:P

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Tamamda focusla 190 la gitmek var albea ile gitmek var anlatabildim mi?

Dedim ya, yaradana sığınıp uçurtma oluyorlar, çoğunda da yere konuyorlar :f1:

190 da hiç bir kompakt sınıf güvenli değil, bırak Albea Sembol'ü, allah muhafaza çok yüksek hız.

Abi o gün bugundür puntoya binmiyorum geçen rcz kullandım sana ondan lazım demedi deme:P

Nesi var Punto'nun ? Neden kara listeye aldın :good1:

Ahh bana neler lazım bir bilsen, o da olsun listede anasını satayım :bravo:

Yorum bağlantısı
Dedim ya, yaradana sığınıp uçurtma oluyorlar, çoğunda da yere konuyorlar :f1:

190 da hiç bir kompakt sınıf güvenli değil, bırak Albea Sembol'ü, allah muhafaza çok yüksek hız.

Nesi var Punto'nun ? Neden kara listeye aldın :good1:

Ahh bana neler lazım bir bilsen, o da olsun listede anasını satayım :bravo:

Abi direksiyonda ben varken cok farklı ya her araba ok ama sen varken ben yokum abi çok ıyısınde kalbim dayanmıyor yahu:P

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
Tamamda focusla 190 la gitmek var albea ile gitmek var anlatabildim mi?

bırak gitsinler gökhan onlar. bundan 3 ay önce şahit olduğum birşey aklıma geldi şimdi hava yağışlı ve rüzgar çok sert esiyordu e-6 milliyet gazetesi viyadüğünü bilen bilir sol şeritte izin verilen hızla ilerlerken 200metre arkadan bir Albea'ın deli gibi sellektör yaptığını gördüm.nasıl kaçacağımı şaşırdım orta şeride hızını siz tahmin edin.beni geçtikten 100metre sonra yaptığı Show'u bir ben bilirim birde o :bravo:

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Valla aracıma alışamadığım için limitlerini bilemiyorum o yüzden virajlarda yavaşlıyorum.Aracı biraz yüksek hissediyorum biranönce yaylanmam lazım:D

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
bırak gitsinler gökhan onlar. bundan 3 ay önce şahit olduğum birşey aklıma geldi şimdi hava yağışlı ve rüzgar çok sert esiyordu e-6 milliyet gazetesi viyadüğünü bilen bilir sol şeritte izin verilen hızla ilerlerken 200metre arkadan bir Albea'ın deli gibi sellektör yaptığını gördüm.nasıl kaçacağımı şaşırdım orta şeride hızını siz tahmin edin.beni geçtikten 100metre sonra yaptığı Show'u bir ben bilirim birde o :bravo:

kardeşim anlatmışımdır o virajı 400mt tabelasında gördüm altımda mondeo var. Viraja 200mt ilerden girme sürem 3,8sn idi ve Allah'a şükür sağ salim çıkıp toplam 5-6sn içinde nasıl terledim bir ben bilirim birde o bahsettiğin albea'cı :f1: Mondeo ya hayran kaldığım bir gündür o gün.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

5 yıl kullandığın F1 de. hiç yüzümü kara çıkrmadı. Ford ar-ge yatırımlarına önem veren bir markadır. Güçlü bir ar-ge altyapısı bulunmaktadır. Dünyadaki tüm ford tasarım ar-ge cileri. branşlarında lider kişilerdir ki . ford bunları özellikle kapar.

Ağırlık merkeziin çok iyi hasaplanarak. gövdeye yansıtılmasıdan dolayıdır. Gövde . viraj esnasında. merkez kaç kuvveti ile karşılaştığında. süspansiyon. direksiyon mekanikleri ile arka teker kamber açıları merkez kaç kuvvetini nötrletirme tepkisini çok iyi vermektedir. Gövdede kullanılan sac malzemelerin tamamı ford üretim speklerine göre grade'li saclardandır. Yani etkiye karşı tepki veren sac cinsindendir. Bu şu demek: bir sac malzemeyi sağ bükmeye çalışırken harcadığının kuvvetin yarı kadar sola bükmek için harcarsınız. Grade li sacların özelliği budur. Dünyada bu sacları bir tek Almanyada Arcelor firması üretir ve pahalıdır. Merkezkaç kuvet ile karşılaşan gövde. mekanik yapısı gereği aynı yönde ters tepkiyi çabucak verebilmektedir. Buda araın savrulmamasını sağlamaktdır. Gerçi günümüz araçların çoğu artık bu tekniği kullanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
kardeşim anlatmışımdır o virajı 400mt tabelasında gördüm altımda mondeo var. Viraja 200mt ilerden girme sürem 3,8sn idi ve Allah'a şükür sağ salim çıkıp toplam 5-6sn içinde nasıl terledim bir ben bilirim birde o bahsettiğin albea'cı :bravo: Mondeo ya hayran kaldığım bir gündür o gün.

kardeşim bahsi geçen arabaları karşılaştırmak esasında başlı başına bir yanlış.pek böyle şeyler anlatmak huyum değildir esasında ama konusu açılmışken çorbada bizimde tuzumuz bulunsun dedik

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Yazdıkların doğru. Ancak 180 bg lik Gtc yi bununla kıyaslasan daha gerçekçi olmaz mıydı?

ba91d817.jpg

cccf5e83.jpg

2 aracıda uzun süre kullandığım için emin olarak derim ki:

Astra H kafadan çok daha stabil, Focus'dan daha sert bir süspansiyonu var ama arkasını Focus'dan önce bırakıyor.

Focus1 kafadan kaymaya çok meyilli, arkasını zor bırakır ama bırakır, Sport Trendimi sayısız kes s virajda arkadan savurdum.

Astranın direksiyon sistemi Focusa yakındır ama Focus daha iyidir. Astra Focus'dan daha tok ve oturaklı hissettirir yolda ama standart sürücü aradaki yol tutuş farkını zor anlar. Ama çok az da olsa Focus Astra'dan daha iyi yol tutuyor, o da sadece arka aksın verdiği ekstra güven yüzünden.

Ama IDS+'lı Astra H yol da iyi bir sürücü ile Focusu maymun eder. Ama Focus mekanik yol tutuş, Astra IDS+ ise elektronik kumandalı süspansiyon sistemine ve standart esp'ye sahip. Adil değil aslında karşılaştırmak... Ama Focus da hala böyle bir sistem yok Astra 2004 den beri kullanıyor.

Benim favori aracım bu, IDS+'lı 1600 cc turbo 180 Bg Astra GTC.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Yazdıkların doğru. Ancak 180 bg lik Gtc yi bununla kıyaslasan daha gerçekçi olmaz mıydı?

Hayrı yanlış. Performans modelleri hakkında çok araştırmanız yok sanırım.

GTC 1600cc 180 Bg, rakibi Focus 1 de zaten vardı F1, ST 170.

Bu turuncu focus St 225, onun rakibi ve daha hızlısı zaten Astra'da var ve direkt rakibi, ASTRA GTC OPC, 2000 cc 240 Bg :)

Opel_Astra_OPC.jpg

opel-astra-opc-race-camp-006-100197679-m.jpg

opel-astra-opc-blue-car.jpg

2F0E7C58B931466FB4EF059F1630F496.jpg

Opel-Astra-Opc-Blue-show.jpg

Yorum bağlantısı

Aracın limitlerini, ilk kullandığında bile hızla idrak eden şöför iyi şöfördür. Bu tarz şöförler isterse Albea ile 190km ile gitsin, araç içindekiler rahatsız olmazlar. Yolun durumunu tahlil ederek kullandıklarından, savurmadan rahatça yol alırlar. Tersten düşündüğümüzde, Focus kadar iyi yol tutan bir aracı da pekiala yanlış limitlerle kullanmak sorun yaratacaktır. Bu yüzden her süratli giden aracı eleştirmemekte yarar var. Yanından son sürat geçen bir aracı ilerde virajda yavaşlayınca kendi limitlerini zorlayıp geçerken tatmin olan birçok sürücü vardır. Aslında geçilen kişi aracını kapasitesine göre kullandığı ve o virajı alamayacağını bildiği için virajda yavaşlarken, karşıdaki sürücü tarafından acemi sürücü damgasını yemiştir. Yağmurda, karda, gecedce, gündüzde sürüş sitilini değiştirmeyen için Albea'da, Focus da farketmez. Sadece kaza süreci aracın yol tutuş kabiliyetine binayen uzar ya da kısalır.

Focus'ta da Mondeo'da da aldığım his, sanki direksiyon yolun içine gömülüyor gibi. Tabir garip ama hissim bu. Direksiyonun yüksek hızda bile dönüş kabiliyetine imkan vermesi aracın ray üstünde gidiyor gibi bir his doğurmasına neden oluyor.

Albea'da belli bir hızdan sonra direksiyonu tek elle tutamazsınız ama Mondeo'da cesaretiniz hiç kırılmaz:)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
ama sen varken ben yokum abi çok ıyısınde kalbim dayanmıyor yahu :p

Haydaaa :) Ne yaptık kalbini zorlayacak :p

Mondeo ya hayran kaldığım bir gündür o gün.

Şu Kağıthane tünelinde ki Mondeo mu bu :)

zorlamalarda yoksa focus un yol tutuşu gayet başarılı.

:). Kavgada denmez be CUB. Zorlamazsan Uno da güzel tutuyor, 30 km ile vraja gir düzde 90'ı geçme mükemmel yol tutuşu var.

Focus harbiden iyidir iyi... Ama Fiesta EN İYİ :p

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir

Forumda galiba focus 2 yi arkadan kaydıran bir tek ben varım galiba:) Ankara etlik kavşağı konya yolundan samsun yolu istikametine dönerken battı çıktıda tam orta noktasında kaydırdım, ters direksiyonla topladım sonra..Sonra dönüp tekrar yapasım geldi:)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Mondeo'yu aldığımda ilk dikkatimi çeken ve hala daha en beğendiğim yönlerinden birisi buydu. Kendi sınıfındaki arabalar arasında bu açıdan nadir bir araç olsa gerek.

Mondeo tam bir uzun yol ve sürücü arabasıdır. Senin araban güzel, ahh keşke o kadar oynayıp aygaz takıp orjinalliğini bozmasaydın.

Hala daha elektronik sistemler, ah bir anlasan.

Ama gerçek olan şudur; H kasayı bilemem ama önceki kasa Astralar bana göre yol tutuş konusunda Focus ile birlikte sınıfının lideriydi. Onlar da çok iyi yol tutuyordu. H kasalarda da bu geleneği bozmamışlardır sanırım.

Ahh o elektronik sistemler diye beğenmediklerin Ferraride Lamboda Mercedes AMG'de standart. Onların aklı yok mu Ford kadar süspansiyon yapacak ?

Nedir bu mekanik merakı, elektronik düşmanlığı ? Tüm dünya tersini söylüyor, siz hala mekanik yol tutuş :) Gir ıslak veya tozlu zemine bir virajda, mıcır a bakalım ne yapıyor o muhteşem süspansiyon :)

Astra H - J ve yeni Leon, Focus'a çok yakın veya yerine göre eş tutunma özellikleri sergiliyor. Sen ben değil de profesyonel sürücülerin işte budur diyeceği kadar küçük o farklar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mercedes, esp yi standart halde sunmasaydı, trafiğe çıkma belgesi alamıyordu :) yani evet mecburen.....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bu Fiat araçlarını üretirken ne gibi kimyasallar kullanıyorsa artık, algıda bozukluklara yol açıyor. :)

:p :p :) :) harikaydıııı

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Hızlı derken klavyen sürçtü galiba, yol tutuştan bahsediyoruz, hızdan değil...

Şimdi ben daha ileri gideyim o zaman. Hiç kullanmadım. Astranın en hızlısı dediğin araç, gtc opc bilmem ne c, focus 1 den ve astra h den daha kötü yol tutar. Hatta yol tutmaz. Biraz gaza yüklenince, azıcık ta direksiyonla oynayınca kıçını başını bırakır. Focus 1 de ve astra h de böyle bişeyin olması için çoook uğraşman lazım... :)

Hadi buna da yanlış de... :)

Hayrı yanlış. Performans modelleri hakkında çok araştırmanız yok sanırım.

GTC 1600cc 180 Bg, rakibi Focus 1 de zaten vardı F1, ST 170.

Bu turuncu focus St 225, onun rakibi ve daha hızlısı zaten Astra'da var ve direkt rakibi, ASTRA GTC OPC, 2000 cc 240 Bg :)

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Yarın kulüp üyelerini virajda focus savurcaz diye uğraşırken viraj bitimlerinden toplamak zorunda kalmayız inş. :) :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mercedes A serisi:

, apar topar esp yi standart yaptılar, medyada yayılmasını engelleyemediler ama, gazeteci içinde olmasa, biz de öğrenemeyecektik.

Mercedes kalitelidir, uzun ömürlüdür ama bir Toyota kadar da açık oynamaz elini....

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
A serisini ve yeni C serisini Mercedes'ten saymıyorum ben.

Böyle bir firma nasıl böyle bir araba yapar hayret. Ucuz yollu birşey de değil hani.

abi yeni C serisinin nesi hoşuna gitmedi?

Yorum bağlantısı
abi yeni C serisinin nesi hoşuna gitmedi?

Mercedes için bence yüz karası.Tip var ama hiç yakıştıramıyorum mercoya.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

yeni A sersini çok merak eden birisi olarak inanın geleceği günü sabırsızla bekliyorum

Yorum bağlantısı

Fatoşlu halleri piyasada kullanılandan daha güzel.C serisinin sürekli değişik versiyonlarını görüyorum ve merco demek içimden gelmiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...