İçeriğe Yönlendir

Focus'un Yol Tutuşunu Neye Borçluyuz ?


Alphan Karaca

Recommended Posts

Servet Aydın
(düzenlendi)
Abi ne işin var bu tipsiz arabayla.

Bunun yüzünde fabrikaları kapandı adamların. :D

Cidden merak ettim.

Elektrik sistemine uygun şanzumanı var araştırdımda.Bu ay başlıyorum bir tane yapacağımda aykırı tip olmalı

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

hemen hemen herkes focusun sert süspansiyonundan kaynaklandığını söylemiş güvenli yol tutuşunun.peki yay takıldığında bu güvenlik artarmı azalırmı?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Herkes uzun yol diyor ama şehir içinde neler yapabildiğini görsen. :seytan:

Arabayı yakından görsen düşüncen değişir emin ol.

Orjinalliğine elletmem, sadece daha da işlevselleştiriyorum. ;) Şu yeni Mondeo'yu kullanmak nasip olmadı hiç, o da eskisi gibi midir acaba?

Neler yapıyormuş bakim anlat da bilelim. Trafik canavarı seni.

Evet yakından görsem ne kadar hoşaf olduğunu anlarım değil mi ? Kaç parça değişen var kaportada ?

En son bir kapı değişti sanırım, yoksa ustalar değişti mi demişti :p

Yeni mondeo güzel,ama 1600 cc atmosferik yürümüyordu, geberik baya. Ama hızını aldımı tipik Mondeo kalitesi konuşur.

Bu Fiat araçlarını üretirken ne gibi kimyasallar kullanıyorsa artık, algıda bozukluklara yol açıyor. :D

O senin hüsnü kuruntun diyelim :D Malum taktırdığın çakma başarısız BRC Aygaz tüpü sanıyorum sürüş esnasında kabine kaçak gaz veriyor ve senin sol beyin lob'unu etkliyor diye düşündüm bir an. Yoksa benim aklım billur gibi apaçık, bulutsuz bir yaz günü gibi.

Bir kere de yalnızca bir seferde anla yahu. :unknw:

Tahrik etme beni, bekleyemiyeceğim çanakkale falan gelecem yanına intikam için bak çok az kaldı :angry::)

hemen hemen herkes focusun sert süspansiyonundan kaynaklandığını söylemiş güvenli yol tutuşunun.peki yay takıldığında bu güvenlik artarmı azalırmı?

Stock amortisöre uygun 3,5 cm yay takıldığında kısa vadede sorun olmaz. Uzun vadede amortisör erken bozulur. O zaman kadar da yol tutuş tabiki iyileşir. Ama optimum performans için spor yay+ spor amortisör değişimi şart. ben değiştirmiştim yayları ST'de, standart amortisörler biraz yumuşak kaldı, strok da kısaldığı için hem kafada dalma, hemde sert çukurlarda kapanma ve vurma yapıyordu.

:rofl: :rofl: :good1::unknw: harikaydıııı

Çok mu komik :angry::angry: ?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Hızlı derken klavyen sürçtü galiba, yol tutuştan bahsediyoruz, hızdan değil...

Yo hayır, hem hız, hemde yol tutuş olarak rakibi Astra OPC'dir Focus ST'nin.

Sonuçta performansı arttırdıkça fabrika, ona uygun yürüyen aksam, fren, süspansiyon uygular.

Astra GTC 1600 turbo da IDS+ harici bir özellik yok, standart astra dan 1,5 cm daha düşük süspansiyon var.

IDS zaten sertlik ayarını otomatik yapıyor. OPC ise standart Astradan 3 cm daha düşük daha sert setuplı IDS+ kullanıyor, viraj denge çubukları vs daha kalın vs vs.

Astranın en hızlısı dediğin araç, gtc opc bilmem ne c, focus 1 den ve astra h den daha kötü yol tutar. Hatta yol tutmaz. Biraz gaza yüklenince, azıcık ta direksiyonla oynayınca kıçını başını bırakır. Focus 1 de ve astra h de böyle bişeyin olması için çoook uğraşman lazım... :unknw:

Hadi buna da yanlış de... :good1:

Yanlış diyemem, SÜPER YANLIŞ....

Astra OPC dediğiniz aracın elektronik süspansiyon yapısı çok ileridir. 2011 yeni Focus da bile yok bu sistem. Sadece 2500 cc turbo Mondeo'da var ve yeni 2000cc Ecoboost Mondeo da opsiyon. İllaki yüksek güç ve torktan dolayı kafası çok daha huzursuz olacaktır 1600 cc 100 bg Focus göre ama ASR, MSR, EDL diye sistemler var, tabi bunlar siz Fordçulara azıcık yabancı.

Mesela ASR sıfır patinaj ile min kayıp hızlanma sağlıyor o torktaki güçlü motorlar için. Astra OPC hayatta kıçını başını değil 1600 cc Focus, Focus ST'den bile önce bırakmaz :D Arabada elektronik kontrollü süspansiyon sistemi var ve saniye milyon işlem yaparak aracın motor, şase, teker hareketlerini denetleyerek işlem yapıyor, stabilite sağlıyor.

3 tane Focus 1'im oldu, 2 tanesi Sport Trend'di. Astra H'ım da oldu 2 seneye yakın da onu kullandım. Bu 4 aracıda hem kafadan, hemde kıçtan sayısız kez kopardım. Genel nasıl kullanıyor bilmoyrum ama Focus da kolaylıkla kaydırılabilecek bir araba. Porşe, Amg, M3 kayıyor, Focus mu kaymayacak :seytan: İlahi...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yol tutuş ve arabanın yeteneklerini ortaya çıkartmak birazda sürücünün elinde.

Üzerinde çok fazla destek sistemi olmayan arabalarda viraja girme hızı ve virajdaki gaza basma miktarı çok iyi ayarlanmalı. Virajdaki gazın ağırlık merkezi değişimine çok büyük etkisi var ve doğrudan arabanın dengesini etkiler.

Aynı güzergah üzerinde hem focus 1 hemde kendi arabamı defalarca kullandım ve focus 1 zorlu koşullarda bile çok daha iyi yol tutuyor.

Benim arabamda virajlarda tam gaz yaparsam genelde önden kopuyor ve virajı biraz daha geniş dönmesine sebep oluyor. Hızlı girip gazı kesersem arka taraf kopuyor ve gaz vermessem sağ sol direksiyon hareketleriyle kısa sürede toparlıyorum. Viraja sert girip ayağım hafif gaz pedalındaysa işte ozaman harika tutuyor. Ne arka ne ön kayıyor, direksiyonda çok iyi tepki veriyor.

Focus 1 de ise virajda gazada yüklenebiliyorsunuz, gazda kesiyorsunuz, kolay kolay kopma yok. Arabanın verdiği tepkilerden şaşenin yere yapıştığını hissediyorsunuz. Dalgalı asfaltlı virajlarda bile kopması gerekirken daha çok yere yapışıyor. Süspansiyon sistemi çok iyi.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bu süper yanlış örneği vermemdeki amaç, bu işte üst limit yok. Burda herkesin kullandığı focusun yol tutuşunu, herkesin ulaşabildiği astranın yol tutuşunu konuşuyoruz. St veya opc nin de daha iyisi var biliyorsun. Örnek de vermişsin.

Normal bir kullanıcı, (bütün elektronik sistemlerle donatılmış) Formula 1 aracını mı yoksa standart bir astrayı ya da standart bir focusu mu daha rahat yoldan çıkarır?

Astra ve focusu sayısız kez kıçtan koparabiliyorsan normal kullanıcı sayılmazsın :bravo:

Yo hayır, hem hız, hemde yol tutuş olarak rakibi Astra OPC'dir Focus ST'nin.

Sonuçta performansı arttırdıkça fabrika, ona uygun yürüyen aksam, fren, süspansiyon uygular.

Astra GTC 1600 turbo da IDS+ harici bir özellik yok, standart astra dan 1,5 cm daha düşük süspansiyon var.

IDS zaten sertlik ayarını otomatik yapıyor. OPC ise standart Astradan 3 cm daha düşük daha sert setuplı IDS+ kullanıyor, viraj denge çubukları vs daha kalın vs vs.

Yanlış diyemem, SÜPER YANLIŞ....

Astra OPC dediğiniz aracın elektronik süspansiyon yapısı çok ileridir. 2011 yeni Focus da bile yok bu sistem. Sadece 2500 cc turbo Mondeo'da var ve yeni 2000cc Ecoboost Mondeo da opsiyon. İllaki yüksek güç ve torktan dolayı kafası çok daha huzursuz olacaktır 1600 cc 100 bg Focus göre ama ASR, MSR, EDL diye sistemler var, tabi bunlar siz Fordçulara azıcık yabancı.

Mesela ASR sıfır patinaj ile min kayıp hızlanma sağlıyor o torktaki güçlü motorlar için. Astra OPC hayatta kıçını başını değil 1600 cc Focus, Focus ST'den bile önce bırakmaz :) Arabada elektronik kontrollü süspansiyon sistemi var ve saniye milyon işlem yaparak aracın motor, şase, teker hareketlerini denetleyerek işlem yapıyor, stabilite sağlıyor.

3 tane Focus 1'im oldu, 2 tanesi Sport Trend'di. Astra H'ım da oldu 2 seneye yakın da onu kullandım. Bu 4 aracıda hem kafadan, hemde kıçtan sayısız kez kopardım. Genel nasıl kullanıyor bilmoyrum ama Focus da kolaylıkla kaydırılabilecek bir araba. Porşe, Amg, M3 kayıyor, Focus mu kaymayacak :rolleyes: İlahi...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

FI in süspansiyonu çok iyide 100 bini geçmiş ön takımnınız pek iyi durumda değilse o kadarda güvenmeyin derim :) En son FI satılalı 7 sene ilk FI satılalı 12 sene olmuş :D Halen kendinden bahsettirdiğine göre sistemi iyi ama bu konuyu okuyup aman diyeyim bilinçsizce virajlara giriyip limit deneyeyim demeyin.

FI çıktığı sene için 98 üretimi 99 olduğunu düşünerek :good1: evet sınıfında referans "idi".

Yorum bağlantısı

C-max te FII ile aynı altyapıyı kullanıyor.Yol tutuş konusunda bu sınıfta halen referans konumunda.en yakın takipçiside sert süspansüyon sistemiyle zafira.verso-scenic-rezzo vs kesinlike bu konuda rakipleri değil (esp vs için değil mekanik yol tutuş için söylüyorum).

Yorum bağlantısı
Serkan Yavaş
(düzenlendi)

Arkadaslar merhaba

burada bahsedılen sayısız otomobılı kullandım astra gtc, 4 kapısı, bmw e90 vsvs fordun yol tutusu tam bagımsız arka suspansıyonunda gızlı, aslında ozellıgı yuksek hızda stabılıtesı degıl, lımıtlerınde kullanımının cok kolay olması ve arkadan kaydırmanın cok zor olması kaysa bıle cok kontrollu olması, dıer fwd araclarda agırlık transferlerınde arka kopar toplaması zor olur, focus oyle deıl

ayrıca arkada geniş iz açıklıgı var onunda etkısı var, yoksa aracın agırlık dagılımı cok ust duzeyde deıl bır bmw gıbı motor yerlesımı gerıde deıl, ama suspansıyon ve dıreksıyon tepkılerı cok ıyı..

ST nin yurtdısı testlerıne bakarsanız, aracın arkasının cok dengelı oldugunu ve kullanımının cok kolay oldugunu gorursunuz..

RS ıle ferrari 355 in testı vardı ordada aynı olaydan bahsettıler..

astra h dan kesınlıkle basarılıdır bu arada bmw e 90dan stock olarak biraz kotuydu ama ınanın yaydan sonra su ana kadar kullandıgım en ıyı yol tutusa sahıp otomobıl,audı s3 ,cupra, konılı yaylı arabalar dahil.

önden her aracı kaydırabılırsınız cok gaz verırsenız ama dengelı gazla ordada sorun yok..

tarihinde Serkan Yava? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
ınanın yaydan sonra su ana kadar kullandıgım en ıyı yol tutusa sahıp otomobıl,audı s3,cupra, konılı yaylı arabalar dahil.

4 çeker Audi S3 Quattro'dan iyi yol tutan Focus mu ? Titanyum mu S3 Q'dan iyi yol tutuyor ?

mark kaç S3'ü bu ? Cupra'dan da iyi yol tutan yaylı bir Titanyum.

Binmek isterim bu araca, keşke İstanbul'da olsa da denesek.

Yorum bağlantısı
Arda Merve

yok artık s3 focus ne alaka :lol2:

ali abi dediğin gibi yakın arkadaşımda gtc vardı epey tecrübe ettim kalamıştaki manavın oraya giriyordum en son çok sıkı yol tutuyor ids olayı süper gerçekten :)

Yorum bağlantısı
Serkan Yavaş
4 çeker Audi S3 Quattro'dan iyi yol tutan Focus mu ? Titanyum mu S3 Q'dan iyi yol tutuyor ?

mark kaç S3'ü bu ? Cupra'dan da iyi yol tutan yaylı bir Titanyum.

Binmek isterim bu araca, keşke İstanbul'da olsa da denesek.

:)

yenı kasa s3 yuksek hızlarda mukemmel yol tutusa sahip, yalnız burada benım demek ıstedıgım handlıng stabılıte kavramları, 4 ceker olması kaygan zemınler dısında pek avantaj getırmez, biraz sağ sol agırlık transferı yaptım s3le arkayı bıraktı, aslında cok asırı zorlamadım s3u ama verdıgı ızlenım o sekılde, ama yuksek hızlarda yola mukemmel oturuyor focusla o konularda mukayese edılmez, orta hızlardaki tepkılerınden bahsettım..

ama Cuprayı cok zorladım eskısı+yenisi focus daha iyi..

isimlerı yanıltmasın bu arabaların bir scırocco bile daha ıyı tutar,

İstanbuldayım bu arada şu anda:)

4 çeker diye o kadar iyi süre yapsa bu arabalar ringde 4 çekerler 1. olurdu:)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
yok artık s3 focus ne alaka :)

Ben Focusdan hızlı viraja girdiğime göre o zaman bende S3'ü geçerim virajda :D

ali abi dediğin gibi yakın arkadaşımda gtc vardı epey tecrübe ettim kalamıştaki manavın oraya giriyordum en son çok sıkı yol tutuyor ids olayı süper gerçekten :D

Aynen, IDS mükemmel birşey, ama tek elektronik amortisörün fiyatını bir duy :fiuw:

Yorum bağlantısı
Arda Merve
Ben Focusdan hızlı viraja girdiğime göre o zaman bende S3'ü geçerim virajda :D

Aynen, IDS mükemmel birşey, ama tek elektronik amortisörün fiyatını bir duy :fiuw:

taklitlerimizden sakınınız :) geçen gün f16 yla beraber viraja girdim mikemmel oldu :)

ne kadar elektronik o kadar dert düşüncesindeyim nerde o eski amerikanlar ver benzini gitsin :D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
yenı kasa s3 yuksek hızlarda mukemmel yol tutusa sahip, yalnız burada benım demek ıstedıgım handlıng stabılıte kavramları, 4 ceker olması kaygan zemınler dısında pek avantaj getırmez,

Gulp, 4 çekermi kuruda avanatk sağlamaz ??? O zaman EVO, İmpi falan yalan dolan arabalar :)

S3'le Focus ST 225 bile çıkamaz virajda. 4 tekerden tahrikten bahsediyorsak tek rakibi gene 4 tekerden çekişli arabadır. İster ıslak, ister kuru 4 çeker araba anasını ağlatır önden çekişli aracın.

O araba ya S3 değil, yada kazalıdır. 265 Bg'lik S3 Quattro Focus 1.6 Titanyumdan önce kopuyorsa Audi kapasın o fabrikayı, araizye patates eksin.

ama Cuprayı cok zorladım eskısı+yenisi focus daha iyi..

isimlerı yanıltmasın bu arabaların bir scırocco bile daha ıyı tutar,

İstanbuldayım bu arada şu anda:)

Valla Cupra değil ama 200 bg FR'a bindim, o bile rahat rahat oynaya oynaya tokatlar titanyum focusu.

Cupra dediğimiz araç çok ciddi bir arabadır.

İstanbuldaysanız Tuzlaya buyrun, deneylim şu yaylı Titanyumu, bakalım nasıl gidiyor ?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)
Gulp, 4 çekermi kuruda avanatk sağlamaz ??? O zaman EVO, İmpi falan yalan dolan arabalar :)

S3'le Focus ST 225 bile çıkamaz virajda. 4 tekerden tahrikten bahsediyorsak tek rakibi gene 4 tekerden çekişli arabadır. İster ıslak, ister kuru 4 çeker araba anasını ağlatır önden çekişli aracın.

O araba ya S3 değil, yada kazalıdır. 265 Bg'lik S3 Quattro Focus 1.6 Titanyumdan önce kopuyorsa Audi kapasın o fabrikayı, araizye patates eksin.

Valla Cupra değil ama 200 bg FR'a bindim, o bile rahat rahat oynaya oynaya tokatlar titanyum focusu.

Cupra dediğimiz araç çok ciddi bir arabadır.

İstanbuldaysanız Tuzlaya buyrun, deneylim şu yaylı Titanyumu, bakalım nasıl gidiyor ?

4 x 4 araba her zaman ve her yerde daha başarılıdır virajda aynen katılıyorum.

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Boşa konuşuyorsunuz en güzel yol tutan araba benim mondeo :)

Yorum bağlantısı
Serkan Yavaş

:D

awd araç özellıkle sureklı 4 çekerler önden kaymaya meyıllıdır, wrxlerın pıstte ne kadar önden kaydıgını gorursunuz, ımpreza ile genişçe bir viraja 180le girmeye çalısın bakalım ne oluyor 4 ceker dıye solugu nerde alırsınız bılemedım:)

4 çeker o kadar önemli olsaydı pıst surelerınde 4 cekerler 1. olurdu, 997 turbo daha gucsuz gt3 ün gerısınde kalmazdı, gt3 gt2lerıde 4 ceker yapardı porsche, neyse bunları çök önceden tartısıyorduk bız, ama dar virajlarda avantaj olucagı muhakkak,

siz astrayı fazla abartıyorsunuz galiba yada yaylı bir focusa binmediniz:S.. focus st yıllarca pıstte 1. secıldı auto car tarafından, rakıplerı bilinen super hatcbackler idi, daha sonra r26r megane geçti sanırsam takıp edemedım, focus rs ise 400 bglik modlu sti ile kıyaslanıyor evo dergısınde.

4 ceker golf R dan ise daha iyi surelerı:cerez:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

sürekli 4 çeker = 2 ye bölünmüş güç demektir. 997 Turbo ile kıyaslamak için teknik verileri ortaya koymak lazım. :cerez:

Yorum bağlantısı
Serkan Yavaş
(düzenlendi)

Pagani Zonda F Clubsport 7:24.65 167 '05 650 / 1230 Marc Basseng

12. Ferrari Enzo 7:25.21 167 '02 660 / 1365 Marc Basseng

13. Chevrolet Corvette ZR1 7:26.40 166 '08 647 / 1530 Jim Mero

14. Nissan GT-R 7:26.70 166 '08 479 / 1740 Toshio Suzuki

15. Porsche 997 GT3 RS 4.0 7:27.00 166 '11 500 / 1360 Porsche testdriver

16. Ferrari 458 Italia 7:28.00 166 '09 570 / 1540 Scuderia Autoropa

17. Porsche Carrera GT 7:28.71 165 '03 612 / 1380 Walther Röhrl

18. Porsche 997 GT2 7:31.00 164 '07 530 / 1440 Walter Röhrl

19. Porsche 997 Turbo S 7:32.00 164 '10 530 / 1585 Walter Rohlr

20. Pagani Zonda F 7:33.00 164 '05 602 / 1371 Sport Auto

21. Porsche 997 GT3 RS (facelift) 7:33.00 164 '10 450 / 1400 sportauto

22. Koenigsegg CCX 7:33.55 164 '06 806 / 1456 Marc Basseng

23. Koenigsegg CCR 7:34.00 163 '04 806 / 1418 Sport Auto

24. Audi R8 GT 7:34.00 163 '10 560 / 1520 Horst von Saurma

25. Nissan GT-R Spec-V 7:34.46 163 '09 492 / 1680 Best Motoring

26. RUF RT12 7:35.00 163 '05 650 / 1573 Sport Auto

27. Porsche 997 Turbo 7:38.00 162 '06 480 / 1585

bu arada cekmekoydeyım, ben 3 serıt makas, lımıt vıraj, agırlık transferı, yapsam yanda oturunca çok belli olucakmı, çok ıyı gözlemlemek gerek, neyse nasıpse haziranda körfezde birde focusla şansımı deniyim dıorum belkı 1.6 kategorisinde iyi iş cıkartabiliriz..

tarihinde Serkan Yava? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akif Özkan

verdiğimiz paraya borçluyuz:)

Astranın ids plus lı elektronik amortisörü saniyede bin işlem yapar.(milyon değil) ama elektronik süspansiyonlu astra ile kıyaslanması gereken yaylı ve esp li focustur. Ben düz astra h kullanıyorum yani ids plussız.Focus 1 i de kullandım.

focus başka bişey ya

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...