İçeriğe Yönlendir

Focusunuzda Lpg Enjeksiyon Nozulu (memesi) Kaçlık?


Eyüp Döngel

Recommended Posts

Eyüp Döngel
Bu nozul dediğiniz şey 4 enjektöre giren 4 tane sarı renkli boru var uçlarında hortumlar takılı onlarmı ?

evet aynen öyle.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Engin Ünal

Evet lpg cinin dediği gibi buji kablolarını ve bujileri değiştirdim yığılma geçmedi.Bu gün tekrar götürdüm attım arabayı önüne , ayar yaptım tamam dedi , teste çıktığımda hiç bir şey değişmediğini görünce tekrar götürdüm. Biz bunun memelerini genişletelim dedi :lol: Bıraktım çıktım bir süre sonra tekrar alıp test ettiğimde benim araç gitmiş yerine bir canavar gelmiş :) Performans benzinden bile daha iyi.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
(düzenlendi)
Benim aracımda brc pipolu sistem var ilk zamanlarda çekişten memnun değildim ve brc servisine gittim nozülleri küçük taktınız sanırım değiştirin dedim :yes: meğerse brc bu sisteminde nozül yokmuş :wub:

inanmadım tabi brc genel merkezini aradım ve aynı cevabı aldım BRC'de nozül olayı yokmuş

Landi renzo brc bunlarda nozul yok sadece enjektör seçilirken aracın beygir gücüne göre seçiliyor. Lovato da ise enjektörler standart aracın beygir gücüne göre nozul takılır.

Evet lpg cinin dediği gibi buji kablolarını ve bujileri değiştirdim yığılma geçmedi.Bu gün tekrar götürdüm attım arabayı önüne , ayar yaptım tamam dedi , teste çıktığımda hiç bir şey değişmediğini görünce tekrar götürdüm. Biz bunun memelerini genişletelim dedi :good1: Bıraktım çıktım bir süre sonra tekrar alıp test ettiğimde benim araç gitmiş yerine bir canavar gelmiş :lol2: Performans benzinden bile daha iyi.

İşte budur bişey biliyoruzda yazıyoruz. Ben belki formun herbir köşesinde bu bilgileri paylaşmaya çalıştım. Dikkate alanda sağolsun almayanda sağolsun.

tarihinde Ey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
Landi renzo brc bunlarda nozul yok sadece enjektör seçilirken aracın beygir gücüne göre seçiliyor. Lovato da ise enjektörler standart aracın beygir gücüne göre nozul takılır.

İşte budur bişey biliyoruzda yazıyoruz. Ben belki formun herbir köşesinde bu bilgileri paylaşmaya çalıştım. Dikkate alanda sağolsun almayanda sağolsun.

Eyvallah , teşekkürler....

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Eyüp Döngel

Yüksek devirlerde lpg yerine benzin yakanlar aracının yakıtı fazla olupta aracı çekmeyen arkadaşlar enjektör ve nozul seçimine dikkat etsinler çok basit gibi bi okadarda bir çok sorunun kaynağıdır yanlış nozul veya enjektör seçimi.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Bekir Burak Aydos

Aracımın çekişinde bir sorun yok yalnız LPG de giderken boşa atınca devirin dip yapıp tekrar çıkması ve rölanti titremesi sorunu var.Ayrıca araç gaza geç tepki veriyor, gazdan ayağı çekincede geç farkediyor bi süre daha gaz vermeye devam ediyor.Aracımda sanırım 2.0 meme takılı.1.8'e geçmek faydalı olurmu dersiniz ? Bundan önceki 1.6 clio aracımda 2.0 meme takılıyken 1.8 e geçerek rölanti ve stop etme derdinden tamamen kurtulmuştum.O işi yapan aynı ustaya gittiğmide focuslarda bu işin öyle olmadığını vs. söyledi ama anlamadım.

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

 

 

 

Aracımın çekişinde bir sorun yok yalnız LPG de giderken boşa atınca devirin dip yapıp tekrar çıkması ve rölanti titremesi sorunu var.Ayrıca araç gaza geç tepki veriyor, gazdan ayağı çekincede geç farkediyor bi süre daha gaz vermeye devam ediyor.Aracımda sanırım 2.0 meme takılı.1.8'e geçmek faydalı olurmu dersiniz ? Bundan önceki 1.6 clio aracımda 2.0 meme takılıyken 1.8 e geçerek rölanti ve stop etme derdinden tamamen kurtulmuştum.O işi yapan aynı ustaya gittiğmide focuslarda bu işin öyle olmadığını vs. söyledi ama anlamadım.

 

 

 

Bu konuyu nasıl kaçırmışım :) Düzeltmem gereken bir kaç şey var. Nozul denen şey lpg enjektörlerinin debisini sınırlamak için kullanılır. Enjektörler elektromekanik gaz valfleridir. Elektrik verilince valf açılır gaz geçirir. Nozul küçük olursa verebileceği gaz az olur. Ama burada nozul olayın tek aktörü değil. Regülatör basıncı yüksek olursa nozul küçük bile olsa geniş nozula göre daha fazla gaz akışı sağlanabilir. Bu işin sınırları regülatörün min-max çalışma basıncı ve enjektörün çalışma hızı ile alakalı. Pratikte enjektörün çalışma karakteristiği temel alınır. Diğer değerler buna göre belirlenir. Yani tek başına şu motora şu nozul diye bir şey olmaz. Nozul fazla büyük olursa geçen fazla gaz miktarını dengelemek için kalibrasyon sırasında enjektör zamanları iyice kısılır. Bu sefer enjektörün düzgün çalıştığı aralığın dışına çıkılabilir. Enjektör çok küçük olursa motora yeterli gazı verebilmek için gerekli zaman çok uzayacağı için üst devirlerde sıkıntı çıkar. Aracınızın nozul çapını boşverip enjektörlerin rolantide far, klima gibi yükler kapalı iken kaç ms'de çalıştığına bakmanız lazım. Piyasadaki çoğu enjektör 4ms altında düzgün çalışmıyor. Asıl bakmanız gereken nokta burası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ali Kabasakal

Bu konu uzerıne detaylı bır sekılde arastırma yapıyorum ve suan tr de bu konuda en ıyı olan forum msci.. teorık olarak fazlasıyla yardımcı oluyorlar

 

Yasir Uslan  da belırttıgı gıbı ve  konu basında verılen tablodakı gıbı hersey aynı.. nozzle buyutme kucultmenın amacı  basıncla alakalıdır basıncı artırmanın yada azaltmanın amacıda MS surelerını benzın degerlerıne yaklastırmaktır.. yanı benzın ms surenızın max 2 katı kadar lpg ms surenız olması gerekır kı japon araclarında bu kat bıraz daha fazladır... bızım araclara 2-2.2 arasında nozzle onerılmektedır..atıker valtek tıpı enjektor ıcınde ms suresını 3.5-3.6 degerlerınde tutmak tavsıye edılır.buna gore nozzle yı buyutmek gerekır :) yada kucultmek ama bunu yapmadan önce yanı kendınız ayar yapacaksanız arac ecusunu resetleyıp bıraz benzınde kullanıp 100km mınımum sonrasında benzın ms suresıne göre ayar yapmak gerekır belırttıgım gıbı amac basıncı dengelemek... hunı seklınde olan bu meme yanı nozulların enjektör kutugune olan delıgını buyutmek tabırı caızse bu sekılde basıncı artırmak...


ama nozzle buyutme ımkanınız yoksa regulatörden basıncı da artırabılırsınız artırdıkca ms surelerının dustugunu goreceksınız...normalde regulatör basıncı  sabıt olması gerekır belırtılen devırlerde .tam gaz ve yarım gazda bu basınc dusecektır veya artacaktır ama sabıt devırde sabıt basınc olacaktır..aracında sıkıntı olanlar bu basınc dengesını oncelıkle kontrol etsn..suan bnm regulatörumde basınc 1.5 lara yakın cunku nozzle buyutmedım..ıdeal aralıgı genelde 0.9-1.2 arasında basınc onerılır bızım araclarda 1.1 desek yerıdır...

bu konuları cok aramıs fakat bulamamıstım barı ben yazım dedım ogrenmeye ve o ınce ayarı yapmaya adadım kendımı bu aralar ama sunu belırteyım cok parametre var mesela AFR degerlerı gıbı..genelde de lpg kullanılan araclarsa AFR normal degerlerden yuksek yada alcak kalabılmekte genelde zengın olacak sekılde oluyor sanırım cok detaya gırıp kafa karıstırmak ıstemem halı hazırda pratıkte bılmıyorum bunları bırkac kere gormuslugum var teorık bılgılerımı pratıge gecırdıkce daha paylasımcı olmaya calısırm 
herkese kolay gelsın 
Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Bekir Burak Aydos  clio beygırı dusukte ondan yanı gereken basınc daha az sanırım.bu nozzle ısınde 1.6 115 bg araclarda tavsıye 2.00 -2.2 aralıgında... anlıyorsan ayar ıslerınden regulatör basıncıyla bıraz oynamalısın ama bunu programla gorerek yapmalısın...gaza gec tepkıme ınan hepımızde var yenı takıldıgında pek anlamıyorsun arac vermesı gereken hava yakıt karısımın kendı ecusu ayar cektıkce kıstıkca bu tepkımedekı gecıkme daha da artıyor ben halıhazırda ınce ayar denılen kalıbrasyonu yaptırdım dızel aractan farksız oldu... bu tepkımeyı artırmak ıstıyorsan gaz tepkımenı MS surelerını olabıldıgınce benzıne yaklastır yuzde 15 kadar buyuk max.. ve sanırım nozzle kucultmek yerıne artırman gerekıcek yada regulatörden basıncı artırman lpg ms degerlerın sanırım suan benzın degerlerınden  en az 2 kat fazla tahmın edıyorum..

ltf stf degerlerını takıp et atıker kıt arayuzlerınde programlarında bu degerler mevcut oluyor +-5 degerlerınde tut hatta mumkunse sıfırla...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Serkan ŞEN

iyi akşamlar , bugün lpg kalibrasyon yaptırdım ama fotoğraf çekmeyi akıl edemedim. Aracım focus 2000 model 1.6 motor. Atiker nanofast takılı.  enjeksiyon zamanları benzinde 2,3 LPG de 4.6-4.8. Depo çıkış basıncı 1,15 MAP 0,21 Devir 780 sıcaklıklar 53 e 87.

Nozzle ın 1.8 olduğunu söyledi ustam. Ancak forumda 2,0 olması gerektiği yazıyor . Bir de enjeksiyon zamanları ne kadar yakın olursa o kadar iyi deniliyor ama benimki 2 katı , ustam da 2 kat olması gerektiğini söyledi . Görüşlerinizi almak istiyorum . 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

iyi akşamlar , bugün lpg kalibrasyon yaptırdım ama fotoğraf çekmeyi akıl edemedim. Aracım focus 2000 model 1.6 motor. Atiker nanofast takılı. enjeksiyon zamanları benzinde 2,3 LPG de 4.6-4.8. Depo çıkış basıncı 1,15 MAP 0,21 Devir 780 sıcaklıklar 53 e 87.

Nozzle ın 1.8 olduğunu söyledi ustam. Ancak forumda 2,0 olması gerektiği yazıyor . Bir de enjeksiyon zamanları ne kadar yakın olursa o kadar iyi deniliyor ama benimki 2 katı , ustam da 2 kat olması gerektiğini söyledi . Görüşlerinizi almak istiyorum .

Zavolli yetkili servisi focus 1 için 1.8 mm lik nozullar kullanıyor ve tavsiye ediyor .
Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

BRC'de pipolu montaj var, hiç manifold yanlış delindi, motora çapak kaçtı, nozul çapı derdi, karışım zengin oldu fakir oldu sıkıntıları olmuyor. Yakıtta benzin enjektörünün olduğu yerden yani en ideal yerden püskürtülüyor. BRC+ Pipolu dönüşüm yapın kafanız da motorunuz da rahat olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...