İçeriğe Yönlendir

Hava Yastıklarının Açılmaması


Selehattin Keskin

Recommended Posts

Adem Cengiz

Avrupa Arabalar Hava Yastığı konusunda çok cimri, mesela önden çarpınca sadece ön hava yastıkları açılıyor, ama kaza durumunda kafanızı B sütununa çarpabilirsiniz.

Japon üreticiler ise (Toyota-Nissan vb.) kaza anında "genelde" tüm havayastıklarını açıyorlar.

NCAP videolarında bu çok net görülüyor...

İşte Honda...

İşte Ford...

Yorum bağlantısı
Selehattin Keskin

araçda 4 tane hava yastığı varmıs 2 si önde diğer ikisi nerde bilmiyorum evet önden sağlam bi darbe yok kaputta ve yan kapılarda ezikler var ama tavan tamamen göçük bu araç şarampole giriyo 70 metre orda gidiyo daha sonra yola fırlayarak takla atmaya başlıyo babamın vucudunda hıcbısey yok darbeye baglı beyın kanaması sonucu vefat edıyo sağolsun herkes yardımcı olmaya çalışmış Allah herkesten razı olsun aklıma takılan şu araç takla atıyo hava yastıgı acılmıyo neden önden darbe almadıgı ıcın boyle bı sacmalık olabilir mi ya pardon o zaman bundan sonra kaza yaparken önden yapmaya çalışalım aracı satarlarken şöyle guvenlıdır şöyle sağlamdır madem bu hava yastıkları önden darbe ile açılacak ben nıye hava yastıgı olan bı araç alıp dunyanın parasını vereyım kazanın nerden gelecegını hangımız bilebilir sonuna kadar gideceğim bu işin giden geri gelmeyecek ama baskalarının barı canı yanmasın

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
Sadık abi yan hava yastıkları,koltuğa monteli ama bunun sensörleri kapılarda değilmi? Birde vermiş olduğun bu kitapçıkta,yan hava yastıkları yandan-arkadan ve takla atma durumlarında açılmaz diyor,benim anlamadığım ozaman bu hava yastıkları ne işe yarar?Orada hafif darbelerde diyor ama neye göre hafif,darbe hafif olur ama karşılaştığımız olaylar gibi,sürücünün veya yolcunun başını biryerlere çarpmasından dolayı ölümlü kazalar olabiliyor...

post123821309517792thum.jpg

Yan airbaglerin sensörleri marşbielin orda olması lazım Onur abi. Yanları bilmiyorum ama önlerin açılması için 30 derecelik bir açıyla ve sensörlere 70kg luk bir kuvvet uygulayan darbe olması lazım.

Yorum bağlantısı
Murat Dere

Bu saatten sonra ne desek boş. Allah rahmet eylesin kardeşim, taksiratlarını affetsin. Zor bir durum. Çok üzüldüm.

Yorum bağlantısı
Doğan Özkan

Allah sabır versin kardeşim....

Bu nasıl biriştir böyle, hava yastığı var aktif güvenlik sistemi var diye bi arabaya tonla para veriyoruz ama sonra eeee şu nedenden açılmayabilir, bundan açılmayabilir.

Ben güvenlik için o kadar para sayıyorum, sonra açılmadı....

Avrupada olsa nasıl olurdu acaba....

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Merhaba abilerim,kardeşlerim 1 ay önce 2011 model ford focus collection almıştık,1 hafta önce babam Konya yolu üzerinde kontrolünü kaybederek şarampole uçuyor ve daha sonra geri yola fırlayıp 3 takla atıyor ve araçta bulunan 4 kişi hafıf sıyrıklarla atlatırken,babam beyin kanaması sonucu hayatını kaybediyor emniyet kemerleri takılı hızı 100 km başını bir yere çarpması sonucu cok kan kaybediyor ve vefat ediyor.

1. sorum şu,bu hava yastıkları niye açılmıyor araç 3 takla atıyor resim koyamıyorum

2. ford a dava açmayı düşünüyorum önümüzdeki hafta mahkemenin tayın ettıği bilir kişi ile araçta inceleme yapılacak

yeni üye oldum forma ve kuralları bilmiyorum,yanlış bir işlem yaptıysam özür dilerim.

başınız sağ olsun allah rahmet eylesin

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Başınız sağsolsun öncelikler.

Biz burdan ne kadar konuşsak boş aklınızda böyle bir sorun varsa gözününz kapalı gerekli yerlere iletmeniz lazım en azından içiniz rahat olur.

Bu arada adem beyin mesajına katılmıyorum.Araçlarda kapılarda ve ön çamurluklarda ve arka çamurluklarda sensörleri var diye biliyorum hava yastığının.Aracın tavanında ise böyle bir sensörler yok.Fakat araç takla attığında marşpiyel kısmından sağlam bir darbe alırsa hava yastıkları açılıyor çünkü sensörler orada.Japonlarda her tarafı açıyor demişiniz bunun sebebide darbenin çamurluklardaki sensörlere kadar gitmesidir.paylaştığınız honda jazzda çamurluklara kadar ilerlediğiiçin hava yastığı açılmış madem cömert davranacaktı diğer yan hava yastığınıda açsaydı.Discoveryde hava yastıkları ile ilgili çok fazla belgesel izledim.İçinde hab gibi maddelerden dolu ve ateşlendiğinde aniden patlayan fakat fazla şişik kalamayan bir sistemdir hava yastığı.Öyleki açılma hızını bile çok düşünerek ayarlıyorlar.Eğer araç önden darbe aldığında yan hava yastıklarını açarsa bir işe yaramaz(İllaki çok büyük darbelerde çamurluklardaki sensörlere geldiğinden dolayı açacaktır),misal araç önden darbe aldıktan sonra takla atarsa takla zamanında açılması gereken hava yastıkları çoktan açılmış ve sönmüş olucaktır.Fakat arkadaşımızın babası takla atmış.Bu kadar büyük bir olay olduğuna göre en azından koltuklardaki yan hava yastığını açması gereki,yordu diye düşünüyorum

Önden yeterli ivme algıladığında ön, yandan ivme algıladığında yan havayastıkları( tavan da dahil) açılıyor. Kapıda , tamponda falan sensör yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Selahattin Bey, Başınız sağolsun... Çok üzüldüm..

Arkadaşlar.. Biraz mantıkla aklı selim olarak yaklaşalım konuya.. Hiç bir araç üreticisinin, benim aracımla kaza yapınca ölmezsiniz gibi bir iddiası yok..

Benzer bir kazaya da ben karışmıştım..

Araçta yolcuydum.. Sürücü direksiyon hakimiyetini kaybetti.. Önce sağ şarampole indi, bir müddet buradan çıkmak için tam sol yaptı, araç şarampolden çıkıp, lastik asfalta tutununca tekrar ani bir şekilde karşı şarampole indi..

Sizin kaza da buna benzemiş, şarampole inince çıkmak için direksiyonu tam kırınca asfalta tutunan araç, takla atmaya başlamış..

Hava yastıklarının çalışma prensipleri çok basittir.. Açılması için tek kural vardır, 20-30 km hızın üstünde sensörün direk darbe alması..

Anlatılan kazada ön ve yan hava yastıklarının açılmamış olması çok mantıklı..

Her kaza bu şekilde sonuçlanmıyor.. Her kaza da tüm hava yastıkları açılmıyor..

Eğer aracın her yeri sensörler ile donatılmış olsaydı ve bir algılamada tüm yastıklar açılacak olsaydı.. her kazada her araç pert olurdu..

Burada can mı önemli pert mi diyebilirsiniz ama, demeyin.. Bu araçların alınabilir olması, kullanılabilir olması için maddi boyutu da önemli..

Bazen takdiri ilahi demek de gerekiyor..

Benim abim, 1.5 metreden düştü ve öldü, amcam da 2 metreden düştü öldü.. 5. kattan düşüp ölmeyenleri de görüyoruz..

Benzer trafik kazalarından araçtan yürüyerek çıkanları görüyoruz..

Hava yastığının çalışma prensibi neymiş falan beni hiç ilgilendirmez. Arkadaş bu arabaya NCAP 5 yıldız veriyorsa takla attığında yolcuğu koruyacak bir nane devreye girecek. Nasıl takla atan bir arabanın hava yastıkları açılmaz. Millet savrulup kafasını kolonlara vursun diye mi?

Çok agresif bir yaklaşım...

Arkadaşlar açıklamış... Eminim okumuşsunuzdur...

bildiğim kadarıyla araçta 4 tane hava yastığı var araç 3 takla atıyo önden pek bi darbe yok sadece kaput ta hafif bükülmeler var yanlarda da ezikler ve bükülmeler var ama çok derin değil tavan tamamen sıfırlanmıs ezilmiş arka tampon düşmüş tamam önden darbe olmadıgı ıcın ön hava yastıkları acılmadı dıyebılırım diğer ıkı hafa yastıgı nerde bu aracın yanlarda mı yoksa o da mı önde herkesten Allah razı olsun gerçekten çok kötü bi acı kimsenin başına gelmesin yardımcı olmaya çalışan herkese çok tesekkür ederim

Takla anında, lastikler, yan sensörlerin darbe alması önler..

Yandan bir direğe çarpma yada yandan bir araç çarpmasında kesinlikle açılıyorlar..

araçda 4 tane hava yastığı varmıs 2 si önde diğer ikisi nerde bilmiyorum evet önden sağlam bi darbe yok kaputta ve yan kapılarda ezikler var ama tavan tamamen göçük bu araç şarampole giriyo 70 metre orda gidiyo daha sonra yola fırlayarak takla atmaya başlıyo babamın vucudunda hıcbısey yok darbeye baglı beyın kanaması sonucu vefat edıyo sağolsun herkes yardımcı olmaya çalışmış Allah herkesten razı olsun aklıma takılan şu araç takla atıyo hava yastıgı acılmıyo neden önden darbe almadıgı ıcın boyle bı sacmalık olabilir mi ya pardon o zaman bundan sonra kaza yaparken önden yapmaya çalışalım aracı satarlarken şöyle guvenlıdır şöyle sağlamdır madem bu hava yastıkları önden darbe ile açılacak ben nıye hava yastıgı olan bı araç alıp dunyanın parasını vereyım kazanın nerden gelecegını hangımız bilebilir sonuna kadar gideceğim bu işin giden geri gelmeyecek ama baskalarının barı canı yanmasın

En ölümcül kazalar önden çarpmalardır.. göğüs kafesi parçalanır, bacaklar kopar, kafa direklere, cama çarpabilir..

Yandan darbelerde de yine kafa yan direğe çarpar..

Tabiki takla yan darbelerden daha tehlikelidir ama bunu için de perde yada tavan hava yastıkları olan araçlar almak gerekiyor..

Çoğu araçta hava yastığı sayısı 10'a çıktı..

Ancak bunların hepsi maliyettir.. 10 hava yastığı demek orta sınıf bir araç maliyeti demektir..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile, genel bilgi olarak kısaca çalışma prensibine bakalım:

1. Ön yastıklar, diz yastıkları için için 30 km/h hız üstünde gidiyor olmak, darbenin 30 derece açı içerisinde önden gelmesi

2. Yanlar, perde yastıkları için de, motorun çalışıyor olması ve darbenin belli bir ivme ile harekete sebep olacak şekilde yanlardan gelmesi lazımdır.

%99 tüm markalarda aynıdır.

Ancak iki kademede şişeni, emniyet takılı değilse açılmayanı vb. gibi bazı farklı modelleri vardır. Mesela arka bagajınız ön koltuğa gelecek kadar bir darbe bile alsa, hiçbir yastık açılmaz gibi düşünebilirsiniz.

Sensör yerleri çok öenmli değil, o yıl ki teknolojiye bağlıdır, mesela Focus II kasasında 3 farklı tip saymışımdır, genelde katalog gibi bir bilgisi yoktur, yaşadıkça öğrenirsiniz sensör/beyin farklarını.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Başınız sağolsun.Allah mekanını cennet eylesin.

Bu saatten sonra çok şey konuşulabilir ama giden tabii geri gelmiyor. Takdiri ilahi.

Yorum bağlantısı
İlker Selimoğlu

Başınız sağolsun,Allah rehmet eylesin.

Avrupa Arabalar Hava Yastığı konusunda çok cimri, mesela önden çarpınca sadece ön hava yastıkları açılıyor, ama kaza durumunda kafanızı B sütununa çarpabilirsiniz.

Japon üreticiler ise (Toyota-Nissan vb.) kaza anında "genelde" tüm havayastıklarını açıyorlar.

NCAP videolarında bu çok net görülüyor...

Yaklaşık 3 ay önce bir arkadaşımızın yakını avensisle kaza yaptı onunda hava yastıkları açılmadı,otobüsle çarpıştı araç pert oldu,onlarda dava açacaktı,sonuç nedir bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

O zaman öncelikli olarak kaza yapmamak çok daha önemli, fren, yol tutuş,denge,ABS, ESP , lastikler...

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
(düzenlendi)
Çok agresif bir yaklaşım...

Arkadaşlar açıklamış... Eminim okumuşsunuzdur...

Abi tabi ki okudum ben gönlümden geçenleri yazdım. Bizim mercedes 3000s de takla atmıştı tüm hava yastıkları açılmıştı. Kaldı ki sadece sol arka tavan ezilmişti. Darbe olayına eyvallah ama arabanın geometrisi bozulduysa neden darbe almayı bekleyecek. Bu durumda tırın altına giren arabaların da hava yastığının açılmaması lazım. Hani tır dorsesi direk cam hizasına geliyor. Dediklerinize göre orada sensör yok. Gene aynı mantıkla arka tampona açıyla arkadan çarpan bir arabada hava yastıklarını açmaz ve bu çarpmada direk kafamız direğe vurur.

Yani şöle düşünelim. Araç 110km hızla gidiyor birden aracın hızı 0.1 sn'de 70 km azalıp 40'a düştü ya da sıfıra. Bu hava yastığı açmak için yeterli sebep değil midir?

Eğer bahsi geçen araçta arıza yoksa ve hava yastıkları bu kadar katı kurallar dahilinde açılıyorsa buna rağmen NCAP bu arabaya 5 yıldız veriyorsa vay halimize.

Ek bir not olarak şunu ekleyeceğim hava yastıklarının şişip sönmesi yaklaşık 1 saniyelik bir olay. Kaza anında arabanın taklaya başlaması ve hareketin devamı 2-3 saniye sürebiliyor. Bu sürede çarpmaları gene engelleyemeyecek. Yani ilk takladaki şoku emse diğer taklaları engelleyemez. Ve darbe direk tavandan geliyorsa bunu da engelleyemez. Bunları da düşünmek lazım.

tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eğer bahsi geçen araçta arıza yoksa ve hava yastıkları bu kadar katı kurallar dahilinde açılıyorsa buna rağmen NCAP bu arabaya 5 yıldız veriyorsa vay halimize.

Senin anlattıkların gönülden geçenler.. Olmasını istediklerin..

Ama adamlar arabayı yapmış, hava yastıklarının açılması için şu şartların oluşması gerekir, bu şartlar oluşmadan araç takla atarsa hava yastıkları açılmaz demiş..

Yani; çalışma mantığını net olarak bildiğimizi sandığımız bir araç için dava pofpoflaması yapmak bana mantıklı gelmiyor...

Çünkü, kullanma kılavuzunda açılmayacağını yazıyor...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile Ncap yıldızları:

Bu yıldızlar genelde reklamlarda çok iyi kullanılır ancak, sağ hava yastığı iptal düğmesinin olup olmadığı, hatta iptal uyarı lambasının konumu bile yıldızlara etki eder, yani bol yıldızlı bir çok markanın, gerçek yaşamdaki kazada akerdeon kıvamına geldiği bir çok olay gözlemlenebilir. Bu arada Ford, gerçekten sağlam bir yaşam alanına sahiptir, en azından ön göğüs yerinden yırtılıp da içeriye dalmaz.

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
Senin anlattıkların gönülden geçenler.. Olmasını istediklerin..

Ama adamlar arabayı yapmış, hava yastıklarının açılması için şu şartların oluşması gerekir, bu şartlar oluşmadan araç takla atarsa hava yastıkları açılmaz demiş..

Yani; çalışma mantığını net olarak bildiğimizi sandığımız bir araç için dava pofpoflaması yapmak bana mantıklı gelmiyor...

Çünkü, kullanma kılavuzunda açılmayacağını yazıyor...

Lüfen!! Dava pohpohlaması yapmadım. Sonuçta kazayı bilmiyoruz.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Yani şöle düşünelim. Araç 110km hızla gidiyor birden aracın hızı 0.1 sn'de 70 km azalıp 40'a düştü ya da sıfıra. Bu hava yastığı açmak için yeterli sebep değil midir?

Açılır, çok yüksek ivme nedeniyle ön havayastıkları açılır. Sensörler darbeye değil, ivmeye bakıyor.

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
Açılır, çok yüksek ivme nedeniyle ön havayastıkları açılır. Sensörler darbeye değil, ivmeye bakıyor.

Takla atınca da aynı muhabbet olmuyor mu o zaman?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...