İçeriğe Yönlendir

Hız Sabitleyici Çalışma Mantığı Ve Şekli Nasıldır. (Cruise Control)


Burak Karadeniz

Recommended Posts

Burak Karadeniz

merhaba,

2008 model tdci bir collection aldım, araç gerçekten çok güzel çok hoşuma gidiyor.

bu hız sabitleyici nasıl çalışıyor tam anlayamadım ama?

direksiyonun sol tarafında bulunan on off tuşlarına basınca birşey olmuyor. + ya basınca devreye giriyor.

bunun ayarı falan nasıl yapılır, açıklarsanız sevinirim. bunların hafızası oluyormuş galiba? acaba benden önceki sahibi bir ayar mı yapmış? nasıl sıfırlarım bunun ayarını.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

benim pek bilgim yok fakat yakın çekilmiş net bir foto yüklerseniz bakarak bir fikir yürütebilirim.

Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz

pardon nerenin fotoğrafını çekiyim anlayamadım? (:

direksiyonun sol tarafında on off düğmeleri oluyor, sağ tarafındada +, - ve reset var. + ya basınca devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

40km/h üstü hızda giderken çalışır. Önce on tuşuna basacaksınız, sistem hazır konuma gelir. Devreye sokmak için + tuşuna basacaksınız. Devreden çıkarmak için fren, debriyaj pedalına basmanız veya off tuşuna basmanız gerekecek. Pedal ile devreden çıkarırsanız, res tuşu ile eski hıza kadar hızlanıp yine o hızda sabit gitmeyi sağlayabilirsiniz. Sistem devrede iken + ile hız artar - ile hız azalır. Gaz verip hızı artırıp gazı keserseniz, eski hızına kadar geri düşüp sabit hızda gitmeye devam eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)

Hangi hızda devreye sokarsanız o hızda kalması gerekiyor.Frene basınca devre kışı kalır.

Zaten gerekli cevaplar gelmiş.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

Anlamadım. :clapping:

Arkadaşlar süper anlatmışsınız elinize Ağzınıza sağlık..

Yorum bağlantısı
Semih Nigri

istanbul trafiğinde kullanabilen varsa haber versin lütfen bana :)

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
M.Celal Güllüoğlu

Merhaba arkadaşlar focus ll direksiyon kumanda düğmelerinin (hız sabitleyici) geceleri devreye almak büyük bir uğraş gerektiriyor zira içinde aydınlatma zemine sahip olmadıkları için harita lambalarıı seyir halinde iken açıp tuşları kumanda etmek gerekiyor içine ampül takılamazmı?

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Merhaba arkadaşlar focus ll direksiyon kumanda düğmelerinin (hız sabitleyici) geceleri devreye almak büyük bir uğraş gerektiriyor zira içinde aydınlatma zemine sahip olmadıkları için harita lambalarıı seyir halinde iken açıp tuşları kumanda etmek gerekiyor içine ampül takılamazmı?

Sembollerin içlerinde ışığı geçirecek boşluklar yok,o yüzden düğmelerin yerlerini iyi ezberleyin... :)

Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz
aslında aytdınlatma olsa iyi olur du tabi. ama alışınca otomatik olarak düğmelere bakmadan açıp kapatılıyor.

düğmeye basarken bakmanıza gerek yok bencede. Eğer hızlı giderken o düğmelere bakarsanız ışıklı bile olsa o zaman tehlikeli olabilir.

Zaten çok kullanıcaksanız nasıl vites değiştiriyorsanız bakmadan, onuda öyle rahatça kumanda edebilirsiniz :D

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
(düzenlendi)

sağ orta düğme üzeride bir çıkıntı mevcut (set + düğmesinse).. sol taraftaki üst on alt off.. zaten on off çok sık kullanıma sahip değil..

ama dediğiniz gibi ışık konulsaymış çok daha şık ve kullanışlı olurmuş kanımca..

tarihinde Nuri Ba?er tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bende de tam tersine, S-maxte ki ışıklandırmalar dikkatimi dağıtıyor, hatta geceleri aydınlatmayı tam kısıp giderim. Volvo da hararet, km saati gibi hayati göstergeler dışında tam kapatma özelliği olsa çok hoşuma giderdi.

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Arda Parlayan

Arkadaşlar hiç fark ettiniz mi cruise control de gece giderken direksyondaki kumandada ışık yanmıyor çok garip göremeden el yordamı ile buluyorsun tuşları :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Guest Murat Mert
(düzenlendi)
arkadaslar hiç fark ettınızmı curuse control de gece gıderken direksyondakı kumandada ısık yanmıyor cok garıp goremeden el yordamı ıle buluyosun tusları :rolleyes:

forumu araştırsaydınız bu konu hakkında daha önceden yazıldığını bulabilirdiniz?

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Focus-ll-d...an-t173721.html

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Hz-Sabitle...p;hl=direksiyon

tarihinde Murat Mert tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu

Bu normal bir durum ve neredeyse bütün markalarda bu şekilde ışıksız olur. Hatta birçok marka içinde en kullanışlı yerleştirilmiş olanı da Focusun ki denilebilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hasan Kerik

Bence de cok saçma, hafif aydınlatılmış olsaydı iyi olurdu veya düğmeler arası yükselti olsaydı hangi tuş ne işe yarıyo ezberlerdik . Ama hem tuşlar neredeyse birleşik hemde aydınlatma yok. Gece problem oluyor. Tuşu buldunmu parmağı ayırmamak gerekiyor yerini unutmamak için. Forumda ki diğer konulardan birinde fosforlu çıkartma önerisi var. Gerçekten mantıklı. Ama fordun bunu akıl edememesi de ilginç. Zaten böyle ufak tefek şeylerden kaça kaça mevcut konforu daha düşük göstermeyi becerebiliyorlar. Japon da değiller ama hayret.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Astrada tuşlar sinyal kolunun ucunda. Işıklandırma yok ama + tuşu çıkıntılı, - tuşu çukur tasarlanmış. Reset tuşu da daha büyük zaten.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
Ben de ışıklandırmaya ihtiyaç olmadığını düşünüyorum. Teybin sesini kısarken teybe bakıyor musunuz?

Ama teybin ses tuşları ve kanal değiştirme tuşu (buda çok saçma sadece bir ileri giden tuş geri gitme yok) aralarında ayrım var . hepsi birleşik gibi değil. Ama CC tuşları birbirine neredeyse yapışık. en azından bit yukseltiyle ayrılabilirmiş.

Yorum bağlantısı

Aydınlatmalı CC düğmeleri genelde VW grubunda oluyor. Japonlarda zaten direksiyon arkasında joystick tarzı bir düğme ile kullanılıyor. Muhtemelen firmalar bu tuşları sürücülerin el yordamı ile karanlıkta kullanabileceğini düşünüyorlar. Aydınlatmayı da fonksiyonellikten ziyade, görselliğe katkıda bulunmak için kullanıyorlar. Tuşların üstünde kabartmalar olması(en azından benim aracımda bu şekilde), gözü yoldan ayırmadan işlem yapmayı kolaylaştırıyor. Fosfor ise bence de güzel bir çözüm. Hem pratik, hem de işlevsel.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız

merhaba arkadaslar,fII lerin hız sabitleme sisteminde hızı +/- tuşlarıyla hangi hıza sabitlediğimizi gösterecek bir işaret yokmu,hangi hızda sabitlendiğini nasıl anlarız? ve hangi hızlara sabitlenebiliyor? teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sabitlenince ekranda ışık yanar... Kaç kilometreye sabitlediğinizi gösteren bir şey yok... O an ki hız neyse o dur...

50 km'nin üstünde sabitlenebilir...

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Serhat Kaptan

Aracım 2011 comfort otomatik focus. Aracımı yeni alsım aracımla seyahat ederken sabitlemek istediğim hıza gelip direkdiyonun solundaki on tuşuna basıyorum fakat sabitleyici aktif olmuyor. Soldaki on tuşuna basıp arkasından sağdaki artı tuşuna basınca sabit oluyor.Acaba benmi çalıştıramadım Tam olarak nasıkl çalıştığını bilen bir arkadaşım varsa yardımcı olabilirmi bana acaba iyi akşamalr...

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Aracınız hayırlı olsun.

On tuşuna bastıktan sonra + ile süratinizi arttırıyorsunuz - ile düşürüyorsunuz. resete bir defa bastığınızda devreden çıkıyor, tekrar bastığınızdada en son kaç km ye ayarladıysanız o süraate tekrar ayarlıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...