İçeriğe Yönlendir

Otomatik Focusta Devir Yükselmesi


Guest Ferhat Y?lmaz

Recommended Posts

Guest Ferhat Y?lmaz

Merhabalar forum üyeleri, yaşım 21 ıspartada yaşıyorum sizlere bir sorum olacak...

Bizim 2002 otomatik focus ghia bir arabamız var, sıkıntı şu araba son 2 haftadır 3. vitesten 4. vitese geçerken sanırım vitesi geçirmekte gecikiyor, çünkü 4000 lerde seyreden devir vites geçişi esnasında 6000-6500 e kadar yükseliyor.. Diğer viteslerde hiçbir sıkıntı yok sadece 3. den 4 e geçerken oluyor bu sıkıntı... Acaba sorun ne olabilir? şimdiden teşekkürler cevabınız için.. Ayrıca aracı 1 ay kadar önce ağır bakıma soktuk serviste o zaman şanzuman yağının durumu iyi demişti servis biz de değiştirmemiştik..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motorun çekişine öncelikle bakmalı, yetersiz ise devir yükseltmeden vites değişmez. Kompresyon testi öncelikli kontrol, bundan sonra şanzımana yönelmeli.

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz

Peki bu testi nerede yaptırabilirm? Fiyatı ne kadar tutar?

Fatih Bey böyle bir sıkıntı yok ama tüp takıldığından beri motor arıza ışığı ara ara yanıp sönüyor

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
  Ferhat Yılmaz yazdı:
Peki bu testi nerede yaptırabilirm? Fiyatı ne kadar tutar?

Fatih Bey böyle bir sıkıntı yok ama tüp takıldığından beri motor arıza ışığı ara ara yanıp sönüyor

:yildizlar:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kompresyon testi için, devamlı gidilen bir tamirciniz varsa genelde ücret bile alınmaz, Alıncaksa da 20-30 TL yi geçmez. Meleği motor mekaniği olanların tümünde olması gereken bir cihazdır, yoksa da, uyuşturucu iğnesi olmayan dişçiye benzetirim.

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz

Evet tanıdık bir tamirci var yarın en iyisi ona bir göstereyim yoksa mecbur gene servis...

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
(düzenlendi)

Isparta da mı ? :yildizlar: Hemşerime yardımcı olayım diye bir saattir usta düşünüyorum da yok kaldı ki ben bile Antalya ya götürüyorum arabayı servise.

Vaktin varsa Antalya Bilallere götür orada adını bilmiyorum ama Eğirdirli bir usta var baya yardımcı oluyor ona göster buralarda çare bulamazsan.

tarihinde Tahir ?lter tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz

Çağlar bey teşekkür ederim ilginize alakanıza arabayı gösterdikten sonra tekrar yazacağım...

Sağolasın Tahir abi ilgin için, petek sanayide bir usta var yerini biliyorum ama adını falan bilmem ona bir göstereceğim, olmazsa bir daha düşüneceğiz artık...

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Ferhat kardeşim bir kaç kişiye göster hepsi sorun aynı derse en çok güvendiğine yaptır yoksa Isaparta da çok kurcalatma arabayı.Isparta da kulüp üyemiz Özdemir Deniz abimiz var onun sanayi çevresi iyidir özel mesaj at yardımcı olur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bence sorun şanzıman kaynaklı. devir 4000dd den 6000 e çıktığı anda hızlanma oluyor mu araçta yoksa sanki N de gaz verir gibi mi oluyor.

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz
(düzenlendi)

Hızlanma olmuyor boştayken gaz vermiş gibi oluyor...

Bir de babam bu arabayı alırken bi test yaptırmış sonucunu yazıyorum yardımcı olur mu bize acaba...

ölçülen max. motor gücü 49 kW (66,6 HP) (testi yapan yanına düşük diye not almış)

hesaplanan max motor gücü 53 kW (72 HP)

aktarma organlarındaki kayıp güç 22,5 kW (30,5 HP)

ölçülen max motor torku 102,8 Nm (2460 rpm)

hesaplanan max motor torku 111,2 Nm (2460 rpm)

hesaplanan max tekerlek gücü 31,3 kW (42,5 HP)

tekerlek gücü/motor gücü %58

Bu sonuçlardan sonra motor yağı, triger kayışı, vantilatör kayışı, devirdayim motoru, üst kapak contası, yağ müşürü, bujiler ve buji kabloları, bobin değişti..

tarihinde Ferhat Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

testtin doğruluğu şüphelide olsa araçta sorun var. motor gücü 72 hp olan arabanın 30 hp si tekerleğe iletilmeden yok oluyorsa şanzıman aktarma yapmıyor doğru dürüst. otoamatik aracın dynosunu düzgün yapan pek yok. max tork devri 2460 ise max güç devri olarak allah biliyor ne ? 3000 dd fealn mı. ama 102nm o devir için pek anormal de değil. focus I benzinli max torkun %80 i ni 2000 dd civarı veriyor. o da 110 gibi bir şey çıkması lazım felan. ama o test doğru değil sizin araçta yanlış testte göre bile sorunlu gibi .

viteste iken sanki boşa geçmiş gibi devir yükseliyorsa şanzımanda sorun var.

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz
(düzenlendi)

İnecek mi yani şanzıman.....

tarihinde Ferhat Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zaten motor gücü düşük çıkmış, %90 ihtimal kompresyon kaybınız var, ölçüm yapılmalı. Değişen parçalar ile de motor gücünün ilgisi yok.

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz
(düzenlendi)

Arabayı kasım gibi aldı babam şu an 155binde

tarihinde Ferhat Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Aracın değişen parçalarıyla kmsini kıyaslamak için sordum normal gibi görünüyor testi çok fazla dikkate almayın onu burada düzgün yapabilecek biri olduğunu zannetmiyorum ama Çağlar Abinin dediği gibi kompresyon kaybını incelemekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz
(düzenlendi)

Testi Ankara'da yaptırmış sordum az önce ama tanımadığı herhangi bir yerde yaptırmış.. Ben en iyisi yarın bir kompresyon testi bulmaya çalışayım sonra tekrar yazarım... Bu arada kompresyonun normal değeri nedir bu arabada?

tarihinde Ferhat Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

12-14 arası normaldir, 2ve4. silindir 9 larda çıkarsa da panik olmayın, çaresi var. Önce temel sağlam olmalı yani sıkıştırma, sonra gerisi mıncıklanır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
  Murat Yılmaz yazdı:
Çağlar abi benimki 150-150-150-142 psi çıkmıştı. 150psi 10.342117 bar yapıyor sanırım. Fabrika verilerinde "Compression: 10,3:1" diyor. İyi durumda mı, nasıl yorumlarız? Makina müh. bir arkadaşım 11 bar olması lazımdı diyor.

sıkıştırma oranı ile bizim dedğimiz kompresyon değeri aynı şey değil. 150 li değerler de güzel. silindir arası zaten fark yok.

değerlerde bar psi kgm/cm2 gibi bir sürü birimden ölçülüyor fabrikasyon 15-16 çıkar denildi sıfır motorda :keyifli:

  Çağlar Bayur yazdı:
12-14 arası normaldir, 2ve4. silindir 9 larda çıkarsa da panik olmayın, çaresi var. Önce temel sağlam olmalı yani sıkıştırma, sonra gerisi mıncıklanır.

şanzıman boşa alıyor abi bence onun derdi çözülmeli önce.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

10.3:1 olan sıkıştırma oranıdır, buji sökülerek ölçülen ise basınçtır, ayrı şeyler. 10.3 iyidir sorun yok.

Boşa alan yok, ben öyle anlamadım, 3e 4e geçmesi için devir yükseliyor diyor, senin motorda CC sonrası vites değişimlerin nasıl olmuştu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

abi arkadaşım dediği olayı bir clioda yaşadık :keyifli: zaten sonra revizyona girdi.

benim anladığım araç 3 den 4 e geçeceği zaman hız artmadığı halde devir yükseliyor. yani 3 den 4 e geçerken boşa alıyor. bende vites geçişlerinde öyle bir şey yok gaza basarım vites değişir o an devir düşer ;)

yani araç 4 den 3 e düşünce devir yükselmesi değil olay.

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz
(düzenlendi)

Sıkıntım Mustafa beyin dediği gibi, araba 1 sn liğine boşa alıyor sonra vitese geçiyor o arada da devir yükseliyor... Sanırım yanlış aktardım sorunu kusura bakmayın

tarihinde Ferhat Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
(düzenlendi)
  Alıntı
senin motorda CC sonrası vites değişimlerin nasıl olmuştu?

Nasıl yani ? CC. montajı sonrası vites değişimlerinde oynama falanmı meydana geliyor , ben pek anlamadım ? Eğer öyle ise ben bu montaj işinden vazgeçeyim . Saat gibi çalışan motor ve şanzımanı hoşaf etmeyelim ondan sonra... :(:p:rolleyes:

tarihinde F?rat ?enol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...