İçeriğe Yönlendir

Otomatik Focusta Devir Yükselmesi


Guest Ferhat Y?lmaz

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Hiç bir alakası yok...

Siz ayağınızla nasıl gaza basıyorsanız cc de öyle basar..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
abi arkadaşım dediği olayı bir clioda yaşadık :lol2: zaten sonra revizyona girdi.

benim anladığım araç 3 den 4 e geçeceği zaman hız artmadığı halde devir yükseliyor. yani 3 den 4 e geçerken boşa alıyor. bende vites geçişlerinde öyle bir şey yok gaza basarım vites değişir o an devir düşer :)

yani araç 4 den 3 e düşünce devir yükselmesi değil olay.

Hep derim, otomatik ile renault aynı cümlede olmamalı.

Şimdiki EDC'ler ne olacak bakalım, merakla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Hiç bir alakası yok...

Siz ayağınızla nasıl gaza basıyorsanız cc de öyle basar..

Hıımmm , teşekkür ederim bilgilendirme için Mehmet bey . Vallahi ne yalan söyliyeyim , Çağlar beyin cümlesinden sonra gerçekten acabamı dedim ama neyse siz aydınlattınız . Bu arada bu benim avatara ne olmuş anlayamadım . Geçen gün değiştirmiştim , şimdi yine eski haline geri gelmiş . Bu avatar kendi kendine değişebiliyormu kafasına göre ? :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Hep derim, otomatik ile renault aynı cümlede olmamalı.

Şimdiki EDC'ler ne olacak bakalım, merakla bekliyorum.

benim dediğim arabayı süren kişi -sürüş tarzı arabanın bakımı vs düşününce ben clionun o kadar sağlam olabileceğini düşünmemiştim :good1: go kart arbası gibi sürüyordu sağ ayak gazda sol ayak frende. araç 96-97 model felandı heralde :police: şimdi aynı elemanda 2010 sıfır getz otomatik var. onu sürerken denk gelmedim uzun zamandır :p

Hıımmm , teşekkür ederim bilgilendirme için Mehmet bey . Vallahi ne yalan söyliyeyim , Çağlar beyin cümlesinden sonra gerçekten acabamı dedim ama neyse siz aydınlattınız . Bu arada bu benim avatara ne olmuş anlayamadım . Geçen gün değiştirmiştim , şimdi yine eski haline geri gelmiş . Bu avatar kendi kendine değişebiliyormu kafasına göre ? :D

CC den dolayı öyle bir arıza olmaz abi :lol2: rahat olsun için. Çağlar abi bi ihtimal araba hızlanmak için vites düşürüyor diye devir 4000dd-6000 lere çıkıyor diye anladı o yüzden motor çekişi vs diye söyledi. cc rampada yeterli çekişi sağlamazsa araç vites düşürüyor ya ona benzetti gibi algıladım :good1:

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Hıımmm , teşekkür ederim bilgilendirme için Mehmet bey . Vallahi ne yalan söyliyeyim , Çağlar beyin cümlesinden sonra gerçekten acabamı dedim ama neyse siz aydınlattınız . Bu arada bu benim avatara ne olmuş anlayamadım . Geçen gün değiştirmiştim , şimdi yine eski haline geri gelmiş . Bu avatar kendi kendine değişebiliyormu kafasına göre ? :D

Avatar için ctrl ve f5 e basın düzelir :good1:

Bence Çağlar abinin söylediği carbon clean :police:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hıımmm , teşekkür ederim bilgilendirme için Mehmet bey . Vallahi ne yalan söyliyeyim , Çağlar beyin cümlesinden sonra gerçekten acabamı dedim ama neyse siz aydınlattınız . Bu arada bu benim avatara ne olmuş anlayamadım . Geçen gün değiştirmiştim , şimdi yine eski haline geri gelmiş . Bu avatar kendi kendine değişebiliyormu kafasına göre ? :D

Otomoatik viteste, vites büyütmek için gazı biraz kesersin vites büyür.. Hız sabitleyici bunu bilmez.. O hızı sabitleyebilmek için ne yapması gerekiyorsa onu yapar..

Fark budur..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Bence Çağlar abinin söylediği carbon clean :police:

hahaha o da olabilir :D

ama o olay ile arkadaşın ki farklı. çekiş düşüklüğü yüzünden devir isteği artıyor bir miktar doğru, karbon cleandan sonra daha alt devirde de vites yükseltebiliyor :good1: ama arkadaşın şanızman vitesi boşa alıyor 3 den 4 e geçerken.

şanzımandaki sensörlerden de yapabilir bu sorunu.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
benim dediğim arabayı süren kişi -sürüş tarzı arabanın bakımı vs düşününce ben clionun o kadar sağlam olabileceğini düşünmemiştim :D go kart arbası gibi sürüyordu sağ ayak gazda sol ayak frende. araç 96-97 model felandı heralde :good1: şimdi aynı elemanda 2010 sıfır getz otomatik var. onu sürerken denk gelmedim uzun zamandır :good1:

CC den dolayı öyle bir arıza olmaz abi :police: rahat olsun için. Çağlar abi bi ihtimal araba hızlanmak için vites düşürüyor diye devir 4000dd-6000 lere çıkıyor diye anladı o yüzden motor çekişi vs diye söyledi. cc rampada yeterli çekişi sağlamazsa araç vites düşürüyor ya ona benzetti gibi algıladım :lol2:

Anladım Mustafa sağol . Çağlar bey sana CC.'den sonra vites geçişleri nasıldı diye sorunca bende sandımki montajdan sonra vites geçişleri farklılaşıor herhalde . Malum 2. gaz teli içinde bizim arabalarda gaz kelebeği ile ufak bir oynama gerektiriyor . Heralde bu oynamaya bağlı olarak bir takım problemler ile karşılaşılıyor diye yorumladım cümleyi . Neyse konunun özü anlaşıldı , sorun yok... :p

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz

Sabahtan gittim sanayiye hiçbir yerde kompresyon testi bulamadım.. ustanın biriyle bindik arabaya o 3-4 tane akrobatik hareket yaptı dönerken arabanın kıçını falan savurdu bunun motoru sağlam dedi:S öyle bi sanayi işte... en son ben gene yetkili servise gittim orda da test yokmuş, neyse baş ustayla bindik arabaya vuruntusu var dedi ayrıca şanzıman ölüyormuş yavaştan yakında masraf geliyo sana dedi biraz yumuşak kullanarak süreyi uzatabilirsin ama en geç 6 aya şanzımanın inecek bunu bil dedi.....teşekkürler ilgilenenler için...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Pratik şanzıman testi:

1. Yağ seviye kontorlü yapılır, ayrıca yağ çubuğu beyaz temiz selpağa sürülür, mini siyah nokatlar va rmı diye bakılır vrsa bunlar , içindeki balatalardan kopmuş olan parçalardır iyi işaret değildir, seyrekse panik yapılmaz

2. P-R-D-R ye 2s. bekleyerek geçirilir sarsıntı var mı bakılır

3. . Özelikle 2 ye geçişte vuruntu var mı bakılır.

4. Düz yolda 80 ile giderken aniden tam gaz yapılır, vites ufaltma süresi çok kısa olmalı, vuruntusuz geçmeli.

Hepsini kendi başınıza yapabilirsiniz.

Kompresyon test cihazı 100-150 Tl yi geçmez, bu olmayan mekanikere söylecek söz bulamıyorum.

Yorum bağlantısı
Pratik şanzıman testi:

3. . Özelikle 2 ye geçişte vuruntu var mı bakılır.

Bunu sevmedim:( Vuruntu değil ama daha hissettirerek geçme var. 3.000 d/d civarında sorun yok. Şanzıman ısınınca, aracı stop edip tekrar çalıştırınca daha düşük devirlerde de 2'ye geçerken ki, his yok denecek kadar azalıyor. Yağ kontrolü yapmadım daha şikayet boyutuna gelmediği için.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz
(düzenlendi)

Çağlar abi dediğin herşeyi servisteki usta yaptı yağına da baktı prdr de yaptı giderken aniden gaza da bastı sonra bunları dedi zaten.... şu vuruntuyu ben tam anlayamadım nasıl hissederim acaba?

Bir de şu 2. maddedeki sarsıntıyı anlamadım mesela p den r ye alınca araba olduğu yerde bi sallanıp geri gitmek istiyo d de aynı şekilde ama sanki ayağım frende olduğu için böyle yapıyor tam sarsılma olayını açabilir misin?

tarihinde Ferhat Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz

Şimdi arabayla bir tur attım, yağına 3 kez baktım hiç tortu göremedim hep tertemizdi... Arabanın sesinde yükselme ve biraz hırıltı var sanırım vuruntu dediğiniz bu... durduğu yerde prdr yaptım sadece geri vitese geçerken biraz bekleyip tık diye geçiyor hafif sarsıyo bu da tabi.. aniden gaza basınca da vites hemen düşüyor ama devir baya bi yükselmesine rağmen üst vitese geçmiyor ama sanırım bu normal... 2. vitesle ilgili hiç sıkıntı yok ama 3 e geçişlerde de devir yükselmesi başlıyo yavaştan....

Yorum bağlantısı
Sabahtan gittim sanayiye hiçbir yerde kompresyon testi bulamadım.. ustanın biriyle bindik arabaya o 3-4 tane akrobatik hareket yaptı dönerken arabanın kıçını falan savurdu bunun motoru sağlam dedi:S öyle bi sanayi işte... en son ben gene yetkili servise gittim orda da test yokmuş, neyse baş ustayla bindik arabaya vuruntusu var dedi ayrıca şanzıman ölüyormuş yavaştan yakında masraf geliyo sana dedi biraz yumuşak kullanarak süreyi uzatabilirsin ama en geç 6 aya şanzımanın inecek bunu bil dedi.....teşekkürler ilgilenenler için...

Falcıların tarifi olmuş. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sarsılma yoksa, zaten nasıl diye sorulur, var olunca kendini size belli eder hiç merak etmeyin. Bosch Servis istasyonu yok mu oralarda?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
(düzenlendi)
Sarsılma yoksa, zaten nasıl diye sorulur, var olunca kendini size belli eder hiç merak etmeyin. Bosch Servis istasyonu yok mu oralarda?

Abi ne Bosch u sanayi yokki Isparta da :D Ben rot balansa bile gittiğimde Ayet-el kürsi ile giriyorum ne olur ne olmaz diye buradaki ustaların çoğu anca kuş serisi tamir eder on numara çakallık yapar birde hafta sonları sanayi içinde şahin doğan drifti yaparlar hatta onuda beceremez oradaki duvar dükkan vb. yerlere girerler.

Ferhat kardeşimde demiş aracı yolda tuhaf tuhaf hareketler yaparak test ediyor ya tutarsa hesabı sallıyorlar bişeyler.

Allah düşürmesin burada sanayiye

tarihinde Tahir ?lter tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kompresyon cihazı dediğimiz: buji yuvasına oturacak hatveli bir boru , ucunda da basınç saati.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Guest Ferhat Y?lmaz

Tekrardan merhabalar,

Bu focusların şanzıman yağı + şanzıman filtresi fiyatı ne kadar tutar? Şansımı denemek istiyorum....

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

orjinal filitre 100 küsür + orjinal yağ litesi 40 küsürden 5-7 litre alacak şekilde toplam 300ü geçiyor

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
Tekrardan merhabalar,

Bu focusların şanzıman yağı + şanzıman filtresi fiyatı ne kadar tutar? Şansımı denemek istiyorum....

Ferhat zaten şanzumanın inme ihtimalinden bahsetmişsin önceki iletilerinde gereksiz masraf olur senin için çünkü sonuç pek değişmeyecek gibi görünüyor senin aracın için.Senin öncelikle kompresyon testi daha sonrasında iyi bir otomatik şanzuman ustasına ihtiyacın var ama bu ikiside Isparta da yok malesef bence iyi bir Antalya araştırmasıyla 1-2 gününü Antalya için ayıracaksın gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

hiç yoktan bir mercedes mekanikçisi vardır oralarda. şanzımanın tepkisinden az da olsa bir teşhis koyarlar diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Guest Ferhat Y?lmaz

burda uzun zaman otomatik arabaya binmiş ve uğraşmış bir usta buldum.ustayla baya bi dolaştık iyice baktı arabaya bence şanzımanın sağlam filtren tıkanmış dedi çünkü hangi viteste olurs olsun gaza tam yüklendiğinde devir 6000 e gelmesine rağmen araba vites yükseltmedi o abi de bütün bıçaklar arızalı değildir bunu bütün viteslerde yapıyor o yüzden filtre değiştirmeyi dene önce sonra şanzıman iner gerekirse dedi ama ısparta da açtırma ben kendim dahil açmaya güvenmiyorum antalyaya git dedi... o yüzden ben yine de şansımı deneyeceğim..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...