İçeriğe Yönlendir

Explorer Devirdaim Sorunu


Mehmet Alyaprak

Recommended Posts

Mehmet Alyaprak

İyi aksamlar..

Aracimin LPG beyni donuyor.. LPG mi takan usta devirdaim su pompası sorunlu degismesi gerekiyor dedi..

Tamircime goturdum ve o da devirdaimde oldugunu dusunmuyorum dedi onun sorun olarak gordugu ise ; zamaninda yani 6 yil once LPG takilirken suyu radyator ust borusundan alindigini fakat kalorifer borusundan alinmasi gerektigini soyledi.. LPG takan yere gittim onlar ise evet zamaninda kaloriferden aldik fakat petekler tikaliydi arabanin 3 gun yatip peteklerin acilip takilmasi gerekiyordu bizde arastirdik oradan olabiliyor dediler onun icin bir aparat ile radyator ust borusundan almistik dedi ve eger bu olmazdiysa neden 6 yildir sorunsuz calisti dedi.. Simdi bizim aracin sorunu devirdaimdemidir ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak

Simdi araba calisiyor ya Hakan abi tupe geciyor bir sure sonra boyle buz gibi oluyor beyinde filtrede.. Yani donuyordan kastim bu abi :D zaten bu olay oluyor tup donunca araba pirpirlamaya da basliyor devirsizlesiyor stop etmeye basliyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Devirdaim lpg buharlaştırıcı regulatörünü ısıtmaya yetecek kadar su gönderemiyor olsa motordaki suyu da radyatöre gönderemez, kısa sürede motoru yakardınız...

Bence regulatör bozuk...

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

İlk aldığımızda biz de değiştirmiştik devir daim su pompasını da bizimki Mehmet abimin de dediği üzere su yollamıyordu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
Devirdaim lpg buharlaştırıcı regulatörünü ısıtmaya yetecek kadar su gönderemiyor olsa motordaki suyu da radyatöre gönderemez, kısa sürede motoru yakardınız...

Bence regulatör bozuk...

Mehmet abi rica etsem biraz acarmisiniz abi yarin tamirciye onu soyleyeyim..

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak

Hakan abi ama Mehmet abi galiba devirdaimde degil diyor ben yanlis anlamisda olabilirim..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motorda hararet problemin yoksa, devirdaimin masumdur...

Devirdaim motora yetiyorda regulatöre yetmiyorsa, ya regulatör bozuk yada bağlantılar hatalıdır...

Açacak fazla bir yönü de yok açıkçası..

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak

Hararet gostergem bozuk abi ondan tam anlayamiyoruz.. Bu regulator motordami LPG sisteminde mi?

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Küçük bir bilgi

LPG

REGÜLATÖR

Görevi :

1- Yüksek basınçta gelen LPG�nin atmosferik basınca dönüşmesini sağlar.

2- Sıvı halindeki LPG�yi, motor suyunun sıcaklığından faydalanarak gaz haline dönüştürmek.

3- Motorun ihtiyacına göre gaz akışını sağlamak.

4- Motorun devrine göre gaz ayarı yapmak.

Özellikleri :

- Gövde ve kapak tamamen composit alüminyum malzemeden yapılmıştır.

- Su ısıtma odası, gaz odasından su/gaz muhafaza koşulu sağlanarak ayrılmıştır.

- Diyafram, contalar, yaylar, ECE-R 67 .01 standartlarına göre LPG kullanımına uygun materyalden yapılmıştır.

- Test basıncı 67.5 bardır.

- 1. Kademe çıkışında gaz akımının tamamen kapatılması bir elektrovalf ile yapılır.

- Rölanti hattı ve ayarı ayrıdır.

Regülatörün elektronik ve vakumlu olarak iki tipi vardır.

Elektronik tipinde regülatörden karbüratöre giden hat kontak ile birlikte çalışır. Gaz hattı açık olsa bile elektrovalf ile gazın motora akışı kesilir.

Pnömatik tiplerde yani vakumlu regülatörlerde alt basınçtan yararlanılır. Sadece motor çalıştığında(manifoltta vakum oluştuğunda) regülatör devreye girer.

Çakmağa gaz basarken ne olur buz gibi olur. Seninki çakmak gaz ilişkisine çok benziyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hararet gostergem bozuk abi ondan tam anlayamiyoruz.. Bu regulator motordami LPG sisteminde mi?

Senin ve sanayideki ustaların beyin dediği parça... Doğrusu regülatördür...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lpg donuyorsa su akışı yeterli değil veya kalorifer hattına bağlı. kalorifer kapalı olduğundan su akışı olmuyor, aracın hararet göstergesi bozuk dahi olsa yoğunlaştırıcıya yetmeyen su 4 litrelik canavarı kesinlikle bu havada imkan yok soğutamaz

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Kayınpederin 92 Doğan da bir akşam çalışmadı. Zorladık ettik ı ıh. Sonra kaputu açıp baktık tüp beyni dediğimiz zımbırtı karla kaplanmış gibiydi. Tırnakla kazınıyordu o derece. Sonra öğrendik ki, motor conta yakmış. Yoldan tesadüf geçen bir usta suyu direk bağladı, fanı direk bağladı, çalıştı, o şekilde sanayiye gitti. Sonra da conta değişti. Birden aklıma geldi, bağlantısı var sanırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak

Mehmet abi peki regulator arizali olsa bu adamlar hani gercekten bayagi bi iyiler hani 6 senedir BRC de bunlardan baskasini duymadim desem yeridir adam eskiden motor ustasiymisda zaten.. Bende dedim bu arada abi hani beynin icinde olmasin dedim yok usta ille devirdaim diyor Yigit abi de devirdaim olsa hararet yapar diyor Cok Sukur hararet yok o zaman neyden bu.. Servet abi kalorifer hattina bagli degil ki..Zafer abi benimki buzlanma degilde terliyor mu desem az sulaniyor benimkide oyle olmaz İNSALLAH.. Hakan abi MASAALLAH okuyana kadar Ezan okunacakti nerdeyse, bide kucuk bilgi demissin :flowers:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...