Emre Olgum 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Aracımın ön ve arka amortisörlerini komple yeniledim ama yenilememe rağmen şöyle bir sorun var [tam olarak bilmiyorum belki sorun değildir],ben şehiriçindeki kasislerden hızlı geçen biri değilim her zaman aracımı çok yavaşlatıp öyle geçerim.Bu kasislerden geçerken aracın ön motor kısmı çok güzel bir esneme ve yaylanma yaparken aracın arkası o yaylanmanın yarısını bile yapmıyor ve dank diye vuruyor. Mantık olarak aracın motor kısmı yani önü daha ağır olduğu için ön tarafın daha az yaylanması gerekmez mi? Sizce neden böyle. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Amortisör değil de acaba yaylarla sizin zamanınızda veya öncesinde oynanmış olabilir mi? Yorum bağlantısı
Emre Olgum 29 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2011 Bizim araçlarda yay yok ki torsion çubukları ve makas var. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Onlarla ilgili bir işlem yapılmış mı acaba gösterdiniz mi? Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Emre; hangi marka ve özellikte amortisör taktırdın peki? Yorum bağlantısı
Emre Olgum 29 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2011 Hakan abi önlerde marka yazmıyor sadece made in Mexico yazıyor,arka amortisörlerde Motorcraft yazıyor ama ön ve arkaları da aynı yerden aldım ama farklı tarihlerde.Benim arka amortisörlerin otomatiği çalışmıyor sigortasını iptal ettik yani normal amortisiör görevi görüyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Bence eski sağlıklı günlerine döndü, eskiyen amortisör salınım yaptırıyordu, artık bu sanal konfor gitti, yol tutuş geri geldi. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Çağlar abinin dediğine katılmakla beraber, kaça maloldu peki bu 4 amortisör diye sormaktan kendimi alamıyorum Yorum bağlantısı
Emre Olgum 29 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2011 ön çift 250 tl arka çift 1050 tl toplam 1300 tl Ama ön değilde arkalara verdiğim rakamlara çok üzüldüm.Çünkü ben şu an arka amortisörleri kendi isteğimle gerçek görevini yerine getirecek şekilde kullanmıyorum.Şu an normal bir aracın arka amortisörü gibi kullanıyorum elektriksiz havasız ve kompresörsüz.Gelelim üzüldüğüm noktaya arka amortisörleri bu şekilde kullanacağımı planlayarak normal bir arka amortisör baktım araştırdım ama bulamadım bulduklarım ya olmadı yada güçsüz kalıp araca yetersiz geldi kaldıramadı.Eğer bu konuda da bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Aracımın ön amortisörleri gibi arka amortisör arıyorum herhalde bunlara gazlı diyorlar.Aracıma uyacak ve arkasını kaldıracak güçte olacak bildiğiniz yer yada link varsa çok sevinirim. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Motorcraft çok pahalıymış o ne öyle Mübarek haber etseydin ya alacağım falan diye. Bakardık ameriganyadan sana birşeyler. Bir sürü amortisör çeşidi var. çifti 140 dolar gibi paralara. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 29 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2011 Sağol Hakan abi lafın yeter ama zaten sana zahmet olamazsa bayramdan sonra işim düşecek sana yurt dışından parça getirmek için. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 O noktayı kaçırmışım, arka amortisörlerin hava basma görevi iptal mi edildi neden? Kütük gibi olur? Yorum bağlantısı
Emre Olgum 29 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2011 (düzenlendi) Neden kütük gibi oluyor Çağlar abi anlayamadım.Arka amortisörlere hava basılmasa bile normal ön amortisör gibi çalışmıyor mu? Yani kendi içindeki havayla bir esneme yapmaz mı? Şöyle açıklayayım bizim arka amortisörler gücünde normal bir gazlı amortisör bulup taksam bu amortisörler de görev yapmaz mı yine?Bana biraz ters geldi bu olay. 1 Eylül 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Otomatik air ride sistemi ayarlıyor bizim araçlarda Emre, eğer kendin manuel kontrol etmek istersen ona göre birşeyler düşünürüz önerilerim olur. Keşke arkalara almasaydın güzel birşey ayarlardık ona. Parça işini de hallederiz kafana takma Yorum bağlantısı
Emre Olgum 29 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2011 Evet Hakan abi ben manuel kontrol etmek istiyorum. Önerilerim olur güzel birşeyler ayarlarız demişsin bu dediğini nasıl ayarlarız.Benim arkaları almış olmam önemli değil burada bir abi var Necip diye onda da 98 beyaz var ona da biraz ucuzuna satabilirim.Nasıl yapacağız abi Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 O zaman sana 1 görev vereyim onun sonucunu bana söyle, duruma göre ayarlama yapacağız Çok pis bir proje hem de tek sende olabilitesi yüksek. Ben düşünüyordum ama arazi ve ana şanzıman revizesine girince ertelemiştim Bizim Air ride sistemindeki kompresörün hava basıncını ilk önce ölçtürt. Ne kadar basabiliyormuş vs diye. Eğerki önereceğim parçalara yeterse direkt alır taktırır geçersin. Mükemmel bir durum olur İşte bunlar Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 1. Havalı amortisörün konforuna, devamlı değişken olmasına hiçbir sabit amortisör yetişemez. 2. Yani anladığım şu anda arkalarda bildiğimiz yağlı/gazlı vs. bir amortisör mevcut, montajı Explorer için tasarlanmış bir parça? Yorum bağlantısı
Emre Olgum 29 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2011 Peki Hakan abi bu basıncı nerde ölçtürebilirim.[malum burası ufak yer sanayi]Bu parçaların bana ortalama maliyeti ne olur.[çok değilse arka amortisörlerin satışını beklemem] Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Amortisöre giren yere bir hava basınç ölçer takarlar, manuel çalıştırırsın kompresörü, öylelikle ölçülür. Kit halinde buldum bir tane. Amortisörlere gideni bunlara girersin olur biter http://www.strutmasters.com/Explorer-Ride-...l-59514-fe4.htm Yorum bağlantısı
Emre Olgum 30 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2011 Peki Hakan abi amortisörlere gideni bunlara girdimi senin 1 mesaj önce gösterdiğin o yuvarlak tarzı amortisörlere gerek kalmıyor mu? kusura bakma tam anlayamadım. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 31 Ağustos 2011 Paylaş 31 Ağustos 2011 O yuvarlaklı olanla ikinci resimdeki gösterdiklerim aynı mantık. Yuvarlaklı olanları monte ederken biraz işçilik gerekir, link verdiklerim hazır kit halinde. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 1 Eylül 2011 Yazar Paylaş 1 Eylül 2011 Hakan abi bugün senin dediğin olayı yaptırmak için sanayiye gittim ve bir sürprizle karşılaştım,benim amortisörlere hava basan kompresör malesef gitmiş yani çalışmaz durumda heralde benim amortisörleri değiştirmeden öncekiler patlakken boşa hava basa basa bozulmuş ve şu an iş göremez durumda. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 1 Eylül 2011 Paylaş 1 Eylül 2011 Hoppala O zaman ilk önce o kompresörü tamir etme yoluna gitmek zorunda kalacaksın Emre :lol: Veyahut hiç masrafa girmeden başka yollara bakmak gerekir. Çağlar abiden birşeyler duymalıyız yani Yorum bağlantısı
Recommended Posts