İçeriğe Yönlendir

%80 Motor Performansı


Melih Bulut

Recommended Posts

Melih Bulut
(düzenlendi)

Merhaba,

Foruma çok aktif olarak katılıp yorum yazamasamda bilmek sormak ve öğrenmek istediklerimle ilgili bilgiyi alabileceğim tek yer olarak yine fordclubtr yi görmekteyim. Bu rahatlık ve güven içerisinde son zamanlarda araştırdığım ve almak üzere olduğum mondeo adaylarımın seçimi ile ilgili sizden yine yardım istiyorum.

Daha evvel sahibi olduğum 2007 Mondeo Ghia X A/T aracımı çok büyük bir zevkle kullanmıştım. Hatta o aracı alırken yine sizlerin desteği ve yönlendirmeleri ile almıştım. http://www.otoclubturkiye.com/forum/Bu-Mondeo-...498#entry786498

Yeni bir araba arayışları içerisine girdiğim şu dönemlerde daha evvel kanıma işleyen mondeo tutkusundan dolayı başka hiçbir alternatif marka ve modeli düşünmeden direk mondeo üzerinde duruyorum (Açıkcası bu fikrimden dolayıda tüm eleştirilerede kapalıyım :flowers: ) Ama bu kez dizel olacak inşallah yeni mondeom. Sizleride fazla sıkmadan çemberi daraltmak adına aşağıdaki sorularımla ilgili sizden yardım bekliyorum.

1.) 2007 2.0 TDCI Manuel vites 115.000km bir aracın test ve ölçüm merkezinde %80 lik motor performansı olduğu satıcı tarafından bana söylendi. Sizce bu durum normalmidir ve bu computest merkezlerinde yapılan motor performans testi gerçeği ne derece yansıtmaktadır.

2.) Genelde 6 ileri dizel mondeoların hem daha az yaktığı hem de otomatiklerden daha performanslı olduğu söyleniyor ve bu söylentinin doğru olduğunun düşünüyorum ama aradaki fark aman aman bir farkmıdır. Geçen gün ankarada 2.0 tdci düz vites bir aracı sürme fırsatım oldu, ankarada olanlar bilirler cinnah caddesi yokuşunda araç neredeyse 3ncü viteste bile şahlanıyormuş gibi muhteşem bir tork performansı sergiliyordu, acaba bu otomatik vites bir araç olsaydı yine aynı şekildemi olurdu.

3.) 170.000 veya 200.000km de dizel bir Mondeo alınırmı. Eğer kaporta aksamı çok temiz kullanılmış herhangi bir değişen boyanan parçası yoksa ve motor tamir ve motor yenileme masrafları göz önüne alınıp ve böyle bir durum gerçekleşirse sıfır motorlu bir mondeo sahibi olurmuyum.

4.) Araç sürüş tarzım kesinlikle yüksek süratler değil güvenli bir sürüştür. Sadece senaryo üzerinden yola çıkarak öyle bir an gelirde ben otomatik dizel mondeomla otobanda sınırları zorlarken manuel bir dizel monde benim yanımdan geçip gidebilirmi. Yoksa son hızları iki araç içinde aynımıdır. Bu sorudaki senaryo hiçbir zaman gerçekleşmeyecek çünkü ben hiçbir zaman yüksek hızlarda araç kullanma tarzına ve hatta eğilimine yatkın bir insan değilim.

Muhakkak sorularımın devamı mondeomu alana kadar gelecektir. Özellikle alternatifleri bir iki araca düşürdüğümde ki bu süreç eğer temiz mondeo bulabilirsem belki yarın belki yarındanda yakın olacaktır. Ve sizin çevrenizde bildiğiniz tavsiye edeceğiniz temiz dizel mondeo varsa yine bilgi verebilirseniz sevinirim.

Tüm forum dostlarına iyi akşamlar dilerim.

tarihinde Melih Bulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kağıt üstüne manuel az tüketir, ama motor güçlü ve tdci olunca, bir gözünüzü devir saatindei bir eliniz vitesten hiç ayrılmadan giderseniz az yakarsınız, tdci+jatco şanzıman kadar uyumlu bir ikili az bulunur. Km den ziyade nu km nin nerede yapıldığı ve bakım geçmişi çok önemlidir, susuz kalma dışında 2.0tdci motoru nadir mekanik arıza yapar. Enjektörleri periyodik olarak temizlenmiş ise 150.000km yi görecektir, ama genelde 100.000km ye yaklaştıkça tamir isteyebiliyor, kayış kasanğı ve devirdaimi (artık ucuz) bilinen arıza kaynakları.

Obd soketinden motorun ne yüzdesini anlıyorlar bunu anlamıyorum, kendi üreticisi Ids yapmış, böyle bir test yok.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Yaklaşık bir yıldır kullanıyorum...Çok da memnunum... İlk kalkışlarda belki ağır kalabilir ama bu tamamen kullanıcıya bağlı ,hızlanması fazlasıyla tatminkar...İyi bakım yapılmış bir mondeo binlerce km sizi üzmeden işinizi görür...

Yolda tokat yediğimiz araçlar genelde 2,0 daha yüksek beygirli dizel araçlar...Gerisi sadece dumanınızdan faydalanır...

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Melih Bulut

Kişisel tercih ile alakalı elbet ama sizce neden jatko almalıyım veya neden düz vites almalıyım?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2.0 tdci ya hükmederken, yarı mamul düz tip şanzıman ile uğraşmayı istemezdim mesela :D

Yorum bağlantısı
Melih Bulut

Dizel ve jatko uyumu ile yaşayacağım keyfi Performans ve yakıt tüketimindeki cüzzi farkı chip tunung uygulamasıyla giderme gibi bir fikir geldi aklıma. Mondeo tdci motorlarda %30 hp ve tork artışı ile birlikte %15 yakıt tasarrufu gibi değerlerden bahsediliyordu. Chip tuning modifiyesinin eksilerinide göz ardı etmemek gerekir tabi ama bilmiyorum sanki 330nm torka sahip bir aracı kullanırken ben keyfime bakayım gerisini jatko halletsin diye düşünüyorum. Galiba yönümü jarkolara doğru çevirdim gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Melih Bulut

Şuana kadar vermiş olduğunuz bilgiler için hdpinize teşekkür ediyorum. Herhangi bir yol testine çıkma fırsatım olmadan sadece satıcı arkadaşın iş yerinin bahçesinde incelemiş olduğum bir mondeo vardı, o araçta vitesi d konumuna veya diğer konumlara alırken çok hafifte olsa belki normal şartlarda hissedilmeside zor denecek kadar az da olsa araçta bir sarsıntı oluyordu. Almayı düşündüğüm araçları incelerken bu titreşimi göz ardı etmelimiyim normalmidir yoksa hiçbir şekilde vites geçişleri sırasında araçta herhangi bir şekilde hafifte olsa sarsıntı olmamasımı gereklidir. Araç hareket halinde değilken farkettiğim bir durumdu bu.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

2007 tdci mondeo hem mk3 hem de mk4 kasa olarak sunuldu; ancak sizin bahsettiğiniz aracın mk3 olduğunu düşünerek yorumuma başlıyorum. Her iki tip aracı da uzunca yıllardır bir hayli kullandım ve hala da kullanmaktayım. Bu bağlamda gözlemlerimi sizinle paylaşmak istedim. Öncelikle otomatik mondeo tdci hissedilir ölçüde daha fazla motor sesiyle ilerliyor. Bunu bir kaç farklı araçta gördüm ve benim daha önce kullandığım araca özgü olduğunu düşünmüyorum. Bu motor gürültüsü şanzıman oranlarından kaynaklanıyor. Düz vites mondeo'da 6 ilerinin vites oranlarının ve muazzam torkun avantajı ile aracı daha sessiz ilerletebiliyorsunuz, otomatik vites ise size bu şansı tanımıyor.

Fabrika verileri olarak iki aracın 0-100 km hızlanmasında yaklaşık 1,2 saniye fark var. Shiftronic mondeo kesinlikle hantal değil; ama şahlanma ve tork etkisiyle koltuğa yapışma hissinden bahsediyorsanız bu konuda düz vites daha başarılı, öyle ki size chiptuning işleminin bu araç için fuzuli masraf olduğunu düşündürebilir. Her ne kadar arada 1,2 saniye gibi bir fark görünse de, pratikte düz vites bir mondeo dizel kalkışta da otobanda da yanınızdan birazdan onu göremeyeceğiniz uzaklıklara doğru uzayıp gidiyor...

İkinci el dizellerde kullanıcı geçmişi çok şey değiştiriyor, 50.000 km'deki aynı iki aracın performansı bile kullanıcı profilinden dolayı fark gösterebiliyor. Bakım geçmişi ve kullanım tarzı çok şey değiştiriyor ikinci el mondeo dizelde; tıpkı evlat yetiştirir gibi. Önceki mondeo dizel aracım 210 bin km civarındaydı sattığımda, yakın bir arkadaşımda 85.bin km de temiz, bakımlı ve benimkinden 1 yaş genç mondeo dizel vardı, ve ikimizinde kendi amatör şartlarımızda test edip kabul ettiği gerçek benim aracımın onunkinden daha performanslı olmasıydı. Bu yüzden mutlaka yol testi yapıp kıyaslama yapmanızı tavsiye ederim.

Bazı kullanıcılara göre en önemlisi yakıt tüketimi, ve burada da fark var. Aynı yerde, aynı kullanım tarzıyla şehir içinde 1,5-2 litre/100 km, şehirler arasında ise 0,5-1,5 lt/100 km'lik yakıt tüketim farkı oluyordu. Şu anki yakıt fiyatına göre km başına kuruş olarak konuşacak olursa, biri 23-24 kuruş yakıyorken diğeri 29-30 kuruş yakıyordu. Dikkatli kullanımda düz vites ile mucizeler yaratabiliyorsunuz, bir keresinde istanbul-mersin arasında bir depo ile 1150 km yapmıştım ışık yanıncaya kadar, ama 120'yi geçmemiştim. (58,5 lt standart depo, 53-54 litre yakıt alabiliyor ışık yanmadan hemen önce)

Ben kendi kullanım koşullarım ve kullanıcı deneyimim çerçevesinde son iki mondeo dizel aracımı düz vites tercih ettim. Performans ve yakıt tüketimi farkının minimize edildiği yeni nesil dsg ve muadili bir şanzımana sahip olmadığı sürece de otomatik şanzımanlı dizel mondeolara sıcak bakmıyorum.

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Serkan Tarı

Beyler 2006 focus dizel araci yeni aldim ve arac rolantide calisirken ilk calismada eksozdan beyaz duman cikariyo gaz verince siyah duman atiyo hatta yerde siyah is birakiyo bu olmasi gerekenmi yojsa arac motormu istiyo bilgi verirseniz sevinirim saygilar..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...