İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Gaza Basınca Havalandırmadan Gelen Ses


Salih Karaağaç

Recommended Posts

Salih Karaağaç
(düzenlendi)

Merhaba forumdan ve internetten aradım ama benim başıma gelen olayın aynısını bulamadım o yüzden sizlere sormak istedim. yaklaşık 2 ay kadardır aracımın devrini 2500 civarı ve üstüne çıkardığım zaman ön havalandırma (sadece orta ) kısmından rahatsız edici ince bi rüzgar sesi geliyor ama içeri rüzgar girmiyor ;)

o devirler arası gittiğimde ses kesilmiyor ta ki devir düşene kadar araç dururken ses gelmiyor sadece hareket halinde geliyor; acaba nedendir? saygılarımla;

tarihinde Salih Karaa?a tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan
Merhaba forumdan ve internetten aradım ama benim başıma gelen olayın aynısını bulamadım o yüzden sizlere sormak istedim. yaklaşık 2 ay kadardır aracımın devrini 2500 civarı ve üstüne çıkardığım zaman ön havalandırma (sadece orta ) kısmından rahatsız edici ince bi rüzgar sesi geliyor ama içeri rüzgar girmiyor ;)

o devirler arası gittiğimde ses kesilmiyor ta ki devir düşene kadar acaba nedendir? saygılarımla;

turbonuza baktırın çekişte düşme var mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salih Karaağaç
turbonuza baktırın çekişte düşme var mı ?

çekişte düşme yok

Turbo hortumları ve turboyu kontrol ettirin..

ses kaputtan hiç gelmiyor genede baktırcam

ancak ben yazmayı unuttum sanırım araç durunca ses yok sadece haraket halinde 20 -120 fark etmiyor

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Belli bir devirden sonra turbonun basıncı arttığı için turbo ve parçaları dedim ama ; yinede kontrol şart ;)

Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan
çekişte düşme yok

ses kaputtan hiç gelmiyor genede baktırcam

ancak ben yazmayı unuttum sanırım araç durunca ses yok sadece haraket halinde 20 -120 fark etmiyor

Turbo pervanesi yapıyor diye biliyorum aynı sorun bende de var çekişte sorun yok maşallah ama ıslık sesi veriyor pervaneden kaynaklanıyor öyle önemli bir sorun değil ama çoğu turbo dizel aracı olan tanıdıkta var o ses dikkat ederseniz sizde anlarsınız :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Serhan Gürbüzol

Selam, sitede gezerken denk geldim de sonuçla ilgili bir cevap göremeyince yazmak istedim, diğer bir sayfada yazdım Oğuz Bey arkadaşımızda da aynı problem vardı ve ben cevapladıktan sonra arızayı tesbit etmiş ve gidermişler. Aynı ses bende de oldu banada turbo dediler ama alakası yok. Size şöyle tarif edeyim kaputu açıp motoru karşınıza aldığınız zaman sol tarafınızda üst tarafa doğru kare şeklinde körüklü bir hortum var o hortum ek yerinden çatlama yapmış değiştirdik problem kalmadı.Tavsiye ederim ucuz bir malzeme. Bu şekilde binmeye devam ederseniz turboya zarar vereceğinizi ve yakıt miktarının artacağını bilmenizi isterim, İnşallah sizin arızada aynı yerdendir ve kolayca giderilir. Kolay gelsin......

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Selam, sitede gezerken denk geldim de sonuçla ilgili bir cevap göremeyince yazmak istedim, diğer bir sayfada yazdım Oğuz Bey arkadaşımızda da aynı problem vardı ve ben cevapladıktan sonra arızayı tesbit etmiş ve gidermişler. Aynı ses bende de oldu banada turbo dediler ama alakası yok. Size şöyle tarif edeyim kaputu açıp motoru karşınıza aldığınız zaman sol tarafınızda üst tarafa doğru kare şeklinde körüklü bir hortum var o hortum ek yerinden çatlama yapmış değiştirdik problem kalmadı.Tavsiye ederim ucuz bir malzeme. Bu şekilde binmeye devam ederseniz turboya zarar vereceğinizi ve yakıt miktarının artacağını bilmenizi isterim, İnşallah sizin arızada aynı yerdendir ve kolayca giderilir. Kolay gelsin......

Aynen bu şekilde

orjinali 120TL

BSG 40 TL

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Çeviren

Benim de başıma gelmişti. Ani gaz verince oluyordu. Arızayı aradım ve üst ön taraflarda bulunan turbo hortumunun çatlak olduğunu gördüm. 120 tl civarında olduğunu öğrendiğimde koçtaştan kırmızı silikon alıp çatlağı kapattım. hortumun çevresini de üzerine kırmızı silikon sürdüğüm bisiklet lastiği parşasıyla 3-4 tur sardım. Noralden daha sağlam oldu. Bir yıldan fazla oldu şu ana kadar hiçbir sorun yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atlihan

resimdeki benim arabadaki sorundanmi bahis ediyorsunuz servise sordum kompile degismesi gerekiyormus 120 euro bende sicaga dayanikli bant aldim sardim simdilik sorun yok

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

resimdeki benim arabadaki sorundanmi bahis ediyorsunuz servise sordum kompile degismesi gerekiyormus 120 euro bende sicaga dayanikli bant aldim sardim simdilik sorun yok

yok sizin araçtaki değil. Fakat aklınızda bulunsun onunda yan sanayisi çıkmış ucundaki klips değişebiliyor. 20TL olması lazım.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

belki komik olacak olacak ama ben başka bir yerden bakıcam olaya.arkadaşımız diyor ki,hızlı giderken ön orta havalandırmadan rüzgar sesi geliyor,ama rüzgar gelmiyor.

yani bu basit bir havalandırma kapakları arasından hava sızma sesi olamaz mı.benim lineamda oluyordu aynısı.hava yönlerdirmeyi ayaklara verdiğimde orta kapakların arkasından bu ses geliyordu.

sayın Salih Karaağaç,araç dururken kaloriferi her konumda tek tek çalıştırırmısınız.biraz da kalorifer fanı yüksek devirdeyken.

belki aradoğımız gerçekten sadece rüzgar sesidir?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

belki komik olacak olacak ama ben başka bir yerden bakıcam olaya.arkadaşımız diyor ki,hızlı giderken ön orta havalandırmadan rüzgar sesi geliyor,ama rüzgar gelmiyor.

yani bu basit bir havalandırma kapakları arasından hava sızma sesi olamaz mı.benim lineamda oluyordu aynısı.hava yönlerdirmeyi ayaklara verdiğimde orta kapakların arkasından bu ses geliyordu.

sayın Salih Karaağaç,araç dururken kaloriferi her konumda tek tek çalıştırırmısınız.biraz da kalorifer fanı yüksek devirdeyken.

belki aradoğımız gerçekten sadece rüzgar sesidir?

Focuslardaki sorun kronik malesef. Bizde sadece gaza basınca geliyor ses yani turbo basıncı verdiği an. Kontrolü gayet basit kaput açılacak ve sarı ile çizdiğim bölümlere bakılacak buralarda yap var ise delinmiş demektir. ;)

133032922990.jpg

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...

Focuslardaki sorun kronik malesef. Bizde sadece gaza basınca geliyor ses yani turbo basıncı verdiği an. Kontrolü gayet basit kaput açılacak ve sarı ile çizdiğim bölümlere bakılacak buralarda yap var ise delinmiş demektir. ;)

133032922990.jpg

Hocam resmi göremiyoruz bir daha eklermisin.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)

Forumumuz sağolsun, dert varsa bile dermanı forumda hep var :)

Bir haftadır aynı olayı ben de yaşıyorum, 1750 devirden sonra gazla orantılı olarak artan bir rüzgar sesi gibi. Önceleri üfleçlerden hava geliyor sanıyordum ama bununla alakası yok, motor bölgesinden gelen şiddetli bir ıslık sesiymiş aslında. Zaten yakıt tüketimi ile de kendini gösterdi, bir depo ile 750 - 800 km gidebiliyorken, son depo 600 - 620 km civarında dibi görmek üzere. Ortalama 8 litreye kadar yükseldi. En büyük işaretse kara dumanımız :) 1750 devirden sonra ani gaza yüklenirsem ya da vites düşürüp yüksek devire denk getirirsem bildiğiniz tren oluyorum. Bunu biraz geç farkettim, arkadaki sürücüler kulaklarımı çok çınlatmıştır. Tek ilginç olan şey, güçten düşme hissetmedim açıkçası. Sonuçta belli ki, benim de yüksek ihtimalle turbo hortumum gitmiş, mümkün oldukça 2000 devir üstüne çıkmadan kullanıyorum, artık hafta içi Osman Usta'ya el öptürmeye götüreceğim.

tarihinde Mustafa Yenigün tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Hocam resmi göremiyoruz bir daha eklermisin.

Resimi yeniledim teşekkürler.

Fc6B1.jpg

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Resimi yeniledim teşekkürler.

Teşekkürler hocam, ilerisi için kaydediğim belki lazım olur :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Forumumuz sağolsun, dert varsa bile dermanı forumda hep var :)

Bir haftadır aynı olayı ben de yaşıyorum, 1750 devirden sonra gazla orantılı olarak artan bir rüzgar sesi gibi. Önceleri üfleçlerden hava geliyor sanıyordum ama bununla alakası yok, motor bölgesinden gelen şiddetli bir ıslık sesiymiş aslında. Zaten yakıt tüketimi ile de kendini gösterdi, bir depo ile 750 - 800 km gidebiliyorken, son depo 600 - 620 km civarında dibi görmek üzere. Ortalama 8 litreye kadar yükseldi. En büyük işaretse kara dumanımız :) 1750 devirden sonra ani gaza yüklenirsem ya da vites düşürüp yüksek devire denk getirirsem bildiğiniz tren oluyorum. Bunu biraz geç farkettim, arkadaki sürücüler kulaklarımı çok çınlatmıştır. Tek ilginç olan şey, güçten düşme hissetmedim açıkçası. Sonuçta belli ki, benim de yüksek ihtimalle turbo hortumum gitmiş, mümkün oldukça 2000 devir üstüne çıkmadan kullanıyorum, artık hafta içi Osman Usta'ya el öptürmeye götüreceğim.

Merhabalar . Bu 750-800 km leri nasıl yapıyorsunuz yahu . Ben nasıl kullandıysam 650 km üstüne çıkamıyorum . ( bir depo yakıt ile ) Acaba bir yanlışımızmı var otomobile karşı . . .

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Merhabalar . Bu 750-800 km leri nasıl yapıyorsunuz yahu . Ben nasıl kullandıysam 650 km üstüne çıkamıyorum . ( bir depo yakıt ile ) Acaba bir yanlışımızmı var otomobile karşı . . .

Dizel Focus kullanıyorum, aracıma alıştıktan sonra İstanbul'da ortalamam 5,5 - 6,5 litre arasında dolaştı. Tabii benzinli bir araçla bu tüketim biraz zor...

Tabii konunun uzmanları varken, bana söz düşmez :)

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/173527-focus-2-tdci-yakit-tuketimi/page__st__980

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Fc6B1.jpg

Süha demedi deme, senin sarıyla çizdiğin yerin tam karşısı "yağ buharı çıkış hortumu" yerinden çıkmış. Haberin olsun yakıt dört katına çıkıyormuş..... :fiuw: :fiuw: :fiuw: :fiuw:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...