Tacettin Kadı 11 Eylül 2011 Paylaş 11 Eylül 2011 Bugün internette dolaşırken şu ilana denk geldim. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yede...39812616/detay/ Dizel Focus sandık motor; Turbo, Pompa, Enjektörler ve Debriyaj seti üzerinde varmış. Ekstra lazım olabilicek parça var mı? Aklıma takıldı benzinli araca sonradan dizel motor takılıyor mu? Hatta bayramda Trabzon'daydım ve orada bir kaç tane TOFAŞ KARTAL'da (gördüklerimden biri 96 modeldi.) dizel motor olduğunu farkettim. Hadi onlar artık oyuncak oldu. Yeni araçlarda da bu uygulama yapılabilir mı? Yanlış anlaşılmasın yapıcağımdan veya düşündüğüm değil (astarı yüzünü geçer. Aracımı satar dizel alırım) maksat genel kültür olsun, eminim benim gibi öğrenmek isteyenlerde olacaktır. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 Şanzıman da değişmeli bildiğim kadarı ile. Eskiden dediğiniz gibi KUŞ'lara audi80 motorlarını takıyorlardı. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 Şanzıman da değişmeli bildiğim kadarı ile.Eskiden dediğiniz gibi KUŞ'lara audi80 motorlarını takıyorlardı. ayna ve mahruti ile oynamak gerekir. Değerleri büyültmek lazım. Ayrıca beyinde gerekli mazot pompası vb... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 (düzenlendi) ısuzu motorlu orjinal dizel tofaşlar vardı galiba. sonradan dizele çevirme ruhsatta sorun çıkarıyor demişti birisi. dizele çevirp ruhsat alamamış bir tanıdık vardı. benzinli focusu dizele çevirmektense tüp takın 12 Eylül 2011 tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 14Ocakta verilmiş ilan, ya artık yoktur ya da Euro kuru ile rakamı 12bin olmuştur Yorum bağlantısı
Tacettin Kadı 12 Eylül 2011 Yazar Paylaş 12 Eylül 2011 Bilgileriniz için teşekkürler Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 Bu hangi yıllar Mıstafa? Dizel Şahin varda, Doğan niye yok? Valla Tofaş bile açıkladı, bugün dizel klimalı çıkarsak 30bin satarız diyorlar Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 Tofaş 1988 yılı mayıs ayından 1989 yılı sonuna kadar Şahin ve Kartal'ın dizel motorlu versiyonlarını üretmiştir. böyle bir bilgi var. yani fiat 131 den tofaş kuşlarına geçilen seneler. Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 Bu dizel tofaşları ben de araştırmıştım biraz. Basitçe aklımda kalan berbat bir motor olduğu, çok fazla gürültülü çalıştığı, performansının yerlerde olduğu ve bu nedenlerle çok kısa zamanda herkesin bu motoru söktürdüğü. Yani denemişler olmamış. Donanımhaber forumlarından konuyla ilgili bir mesaj; alıntı sahibi: Taner Göde Çok ama çok iyi hatırlıyorum o zamanları. 1.9 D yazardı ŞAHİN DİZEL'in arkasında, turbosuz, 50 NC kamyonet motoru gibi ses çıkarırdı. O kadar iriydi ki motor 1975-1985 arasında üretiken Alman OPEL'lerin motor kaputundaki hörgüç benzeri çıkıntı vardı. Tasarruf da zaten yedek parça ve bakıma giderdi.Dizel motorlar 1980'li yılların başında V8 veya I6 benzinli motorlu Amerikan SW Dolmuşları 3 silindirli ISUZU dizel motorları ile değiştiren Adanalı dolmuşçuların işine yaramıştı, taksiciler zaten daha sonra 1992'de mutfak tüpü ve buharlaştırıcıyı keşfedip LPG'ye geçiş yaptılar veya fabrika çıkışı üretilen daha güvenilir ve küçük hacimli dizel motorları tercih ettiler. TOFAŞ'ın 1.9 DİZEL motoru hakikaten o zaman otomobil piyasasında bomba etkisi yapmıştı. Alanlar pişman olmuş, sürekli arıza yapan motor taksinin k Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 1.9 gibi bi motordan 65hp güç çıkarmışlar. Tork'ta 2200rpm de maksimuma ulaşıyor. Eh haklılar, hani ekonomi... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 90 km sabit hızda 5 litre iddiası var turbosuz 1.9 motor için bence büyük idda Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...l-sahin/detay/# Sefa'ya sesleniyorum HD taktımı buna, fıstık gibi gider. Klima doğal, camlar açılacak Yorum bağlantısı
Tacettin Kadı 16 Eylül 2011 Yazar Paylaş 16 Eylül 2011 Şanzıman da değişmeli bildiğim kadarı ile.Eskiden dediğiniz gibi KUŞ'lara audi80 motorlarını takıyorlardı. Şanzıman bence değişmez. Yapılır ama sizin de belirttiğiniz gibi astarı yüzünü geçer.Aracın beyni hatta gösterge paneli dahi değişmeli bildiğim kadarıyla. Ya kelepir bir motor ya da kelepir bir araba bulacaksınız ki değişimin mantığı olsun. Değişiminden değil de hani genel kültür olsun. herkese teşekkür ederim. Sayenizde bilgileniyorum Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 16 Eylül 2011 Paylaş 16 Eylül 2011 Şanzıman değişir. İki şanzıman arasında tork toleransı ve dişli oranları bakımından neredeyse uçurum var. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 17 Eylül 2011 Paylaş 17 Eylül 2011 Sase ve kupa dısında neredeyse hersey değişiyor. Kupa ve sasiyide değiştirmek mantikli Yorum bağlantısı
Tacettin Kadı 17 Eylül 2011 Yazar Paylaş 17 Eylül 2011 Sase ve kupa dısında neredeyse hersey değişiyor. Kupa ve sasiyide değiştirmek mantikli Neden mantıklı açıklar mısınız? Arada fark olabilecek neler var? Yorum bağlantısı
Recommended Posts