Ersen Tapan 28 Eylül 2011 Paylaş 28 Eylül 2011 Bir önceki bakımda çıkan hava filtresinin durumunu gördükten sonra arabaya eziyet etmeyeyim dedim ve yeni hava filtresini taktım.. Kendi kendine yapmak isteyen arkadaşlar için fotoğraflı anlatımını yapıyorum.. İlk önce mavi ile işaretli yerlerdeki hava giriş çıkış hortumlarını yerinden çıkartıyoruz, Ardından sarı ile işaretlenmiş ne işe yaradığını anlamadığım ince hortumuna yerinden çekerek çıkartıyoruz.. Daha sonra kırmızı işaretli 2 adet vidayı söküyoruz ve yıldız ile işaretlenmiş yerlerden filtre kutusunu kendimize ve yukarı doğru çekip çıkartıyoruz.. Bu kutu kolay kolay çıkmayacaktır; sabırla sağ sol kastırarak yerinden çıkartıyoruz.. Kutuyu söktükten sonra arkasındaki mavi işaretli 10 adet vidayı sabırla söktükten sonra kutuyu ikiye ayırıyoruz.. içinden kirli filtreyi alıp temizini taktıktan sonra işlemleri tersten tekrarlıyoruz.. Çıkan filtre 5 ay ve 7000 km sonunda aşağıdaki şekilde.. Buda filtre kutusu çıktıktan sonraki motorum görünüşü.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2011 Paylaş 28 Eylül 2011 Ne olduğunu bilmediğin hortum karter geri dönüşü olabilir mi acep? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 28 Eylül 2011 Yazar Paylaş 28 Eylül 2011 Ne olduğunu bilmediğin hortum karter geri dönüşü olabilir mi acep? Ben anlamam Çevresi hafif yağlanmış bir boru işte Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2011 Paylaş 28 Eylül 2011 Ayrıca ne o kir motordaki? Tiiiiz motor temizleneeee, fotolar koyulaaa! Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 28 Eylül 2011 Yazar Paylaş 28 Eylül 2011 Ayrıca ne o kir motordaki?Tiiiiz motor temizleneeee, fotolar koyulaaa! Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2011 Paylaş 28 Eylül 2011 Sana gülben'den kandıramazsın beni şarkısını gönderiyorum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2011 Paylaş 28 Eylül 2011 Anam, videoyu eklediğimi hatırlamıyorum Ama iyi olmuş Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 28 Eylül 2011 Yazar Paylaş 28 Eylül 2011 Bari motoru temizleyip,bize öyle gösterseydin,tozdan vidalar belli olmuyor Eline koluna sağlık ersen,çok güzel bilgiler vermişsin...benim filtrenin değişmesinede az kaldı,olmazsa bu sefer kendim yapayım,ama çıkartırken kırarsam senden bilirim Temizlemek 15 dakikalık iş ama üşeniyorum işte.. Pazar günü erken kalkarsam temizleyeyim bari, Kışa temiz girsin.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2011 Paylaş 28 Eylül 2011 Bu arada galiba senin de soğutma suyun azalmış. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Eylül 2011 Paylaş 28 Eylül 2011 (düzenlendi) Bu arada galiba senin de soğutma suyun azalmış. Soğutma suyu seviyesi iyi görünüyor diyecektim ama üstteki resim ile altaki resimde seviyeler farklı. Araba eğimde duruyor olabilir. Yada ufak bir eksiltme yapmış olabilir. 28 Eylül 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 29 Eylül 2011 Yazar Paylaş 29 Eylül 2011 Max ile min arasında duruyor hatta max a daha yakın sorun yok Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 4 Ekim 2011 Paylaş 4 Ekim 2011 guzel is elinize saglik guzel bir paylasim olmus gecen hafta sonu bende degistirdim benim filtreye bakarsan sizinki daha gotururdu sizi :lol2: ben kac binde degistirdigimi unuttum ama 35bini devirdi yada 40 ? resimleri goren kufut etmesin :lol2: By mustafacerci at 2011-10-01[/img] By mustafacerci at 2011-10-01[/img] Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 5 Ekim 2011 Yazar Paylaş 5 Ekim 2011 7000 km de benimki bu hale gelmiş ; sizinkinin maşallahı var Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Uzun yolda kullanıyorsanız filitre daha geç kirleniyor. Şehir içinde her 5000 km'de filitreyi değiştirirdim. Bu sene genelde hep şehir dışı, otobanlarda uzun yolculuklar yaptım. 6000 km sonucu filitreyi kontrol ettim ve çok fazla kirlenmemişti. Artık 8-9bin km'ye ulaştığında komple bakım ile birlikte değişir. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 (düzenlendi) Yukarıda anlaşılmayan hortum karter havalandırma hortumundan başka bir şey değil..Yağlanması normal.Çünkü içinden yağ buharı geçiyor... 5 Ekim 2011 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Fordlar neden bu kadar karışık? Bir çok araçta filtre değişimi 30 saniye sürüyor, vidasız. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Yağlı bir hortum ve emme manifolduna giriyorsa havalandırma hortumudur. Motordaki yağ buharı emme manifolduna verilerek yakıt ile beraber yakılarak atılır. Yağ buharı cevreye zararlı olduğu için atmosfere salınmaz ve yakılır. O hortumun bağlantı yerlerinden terlemeler yapabilir. Motor fazla sıkıştırıldığında terlemede artar. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Fordlar neden bu kadar karışık? Bir çok araçta filtre değişimi 30 saniye sürüyor, vidasız. Benim naylonda 30sn ama 1.3 multijet doblo'da aynı bu motor gibi... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 5 Ekim 2011 Yazar Paylaş 5 Ekim 2011 Yukarıda anlaşılmayan hortum karter havalandırma hortumundan başka bir şey değil..Yağlanması normal.Çünkü içinden yağ buharı geçiyor... Yağlı bir hortum ve emme manifolduna giriyorsa havalandırma hortumudur. Motordaki yağ buharı emme manifolduna verilerek yakıt ile beraber yakılarak atılır. Yağ buharı cevreye zararlı olduğu için atmosfere salınmaz ve yakılır. O hortumun bağlantı yerlerinden terlemeler yapabilir. Motor fazla sıkıştırıldığında terlemede artar. Ucunda ufak bir sünger var kirlenmiş epey; temizlemek yada değiştirmek gerekirmiki onu? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Benim naylonda 30sn ama 1.3 multijet doblo'da aynı bu motor gibi... Hyundai getzde farı da, hava filtresini de bir dakika da değiştirebilirsiniz. Fiesta da ampülü değiştirmek için farı sökmek gerekiyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 (düzenlendi) Hyundai getzde farı da, hava filtresini de bir dakika da değiştirebilirsiniz. Fiesta da ampülü değiştirmek için farı sökmek gerekiyor. TDCI fiestanında hava filitresi 30 saniyede değişebiliyor. Çok basit. Gerçi fiestanın tüm bakım parçalarının değişimi çok basit. Ampül değişikliği için farı sökülen üst sınıf birçok araba var. Farı sökülmeden ampül değişen arabalardada büyük çoğunluğu yine ampül değişikliği için servislere gidiyor. 1.6 dizeller dersen o motor volvoda da kullanılıyor, citroende de... 5 Ekim 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Üst sınıf öyle biliyoruz da, çok daha basit yapılabilecekken , karmaşık yapmışlar. Örneğin getz böyle , basit sade, mantıklı. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Hyundai Getz şuan referans alınacak bir marka ve model değil. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Bir ford fiesta sahibi olarak, getzin kalite adına hiç de küçümsenecek bir araç olduğunu düşünmüyorum. 7 yıl 120bin km hiç sıkıntı çıkartmadan bir araç yürüyorsa ben ona kaliteli derim. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Kasım 2011 Yazar Paylaş 2 Kasım 2011 Ersen bu konun çok faydalı oldu,az önce bende bu şekilde filtremi değiştirdim,yöntemini bildikten sonra çok kolaymış Yalnız okadar vida atmaya ne gerek var anlamadım... Bende anlam veremedim ; okadar vida söktükten sonra ; içinden çıka çıka kirli bir filtreyle karşılaşmak iyi olmuyor Güle güle kullan.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts