Rıfat Çakar 5 Kasım 2011 Paylaş 5 Kasım 2011 http://www.otoclubturkiye.com/forum/Connect-Hz...nu-t223669.html Burda da konuşmuştuk , aracı değiştirmek en kolay çözüm. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Kasım 2011 Paylaş 5 Kasım 2011 Mail ile olacak şeyler değil bunlar..Çünkü üreticiler böyle olmasını istiyorlar.Dikkat ederseniz FİAT reklamlarında hep aile aracı olarak gösteriliyor ve reklamın sonunda FİAT ''ticari araçlar'' yazıyor.Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.Aile alsın diye reklamı ona göre çekiyorlar sonrada bu araç ticari diyorlar.Böyle bir saçmalık başka hangi ülkede var bilmiyorum... Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 5 Kasım 2011 Paylaş 5 Kasım 2011 bu arac ların ticari sınıfına girmesinin sebebi vergiden dolayı normal da hususi de yaptırablirisiniz ama vergisi iki katı artıyo Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 5 Kasım 2011 Paylaş 5 Kasım 2011 Aracınız ticari araç olduğundan değil " KAMYONET " olduğundan her sene muayene giriyor ve hız sınırı düşük. Eğer aracı alırken kamyonet ötvsi ödemek yerine otomobil ötvsi ödeseydiniz aracınızı otomobil ruhsatlı yapabilirdiniz. Bu da yaklaşık %20-25 daha fazla vermek demek. Örneğin Fiat isteyen müşterisine Doblo ve Fiorino'yu otomobil ruhsatlı çıkartıyor. Bizzat çevremde böyle alanlar var. Fiorino kamyonet olarak 27bin iken 35binTL verip otomobil ruhsatlı alanlar var. Araç aynı araç sadece ruhsatta "KAMYONET" yerine "OTOMOBİL" yazıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Kasım 2011 Paylaş 5 Kasım 2011 Aracınız ticari araç olduğundan değil " KAMYONET " olduğundan her sene muayene giriyor ve hız sınırı düşük.Eğer aracı alırken kamyonet ötvsi ödemek yerine otomobil ötvsi ödeseydiniz aracınızı otomobil ruhsatlı yapabilirdiniz. Bu da yaklaşık %20-25 daha fazla vermek demek. Örneğin Fiat isteyen müşterisine Doblo ve Fiorino'yu otomobil ruhsatlı çıkartıyor. Bizzat çevremde böyle alanlar var. Fiorino kamyonet olarak 27bin iken 35binTL verip otomobil ruhsatlı alanlar var. Araç aynı araç sadece ruhsatta "KAMYONET" yerine "OTOMOBİL" yazıyor. İlginç Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 Ben artık saygıyla karşılıyorum, evet benim hızım 88 dir diyorum. Trafik kurallarında da bu böyle arkadaş diyor. Ancaaak Otobüslerin hız limitinin neden bizden daha yüksek bunu anlamam mümkün olmuyor maalesef. Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 Ben artık saygıyla karşılıyorum, evet benim hızım 88 dir diyorum. Trafik kurallarında da bu böyle arkadaş diyor. Ancaaak Otobüslerin hız limitinin neden bizden daha yüksek bunu anlamam mümkün olmuyor maalesef. Bende ona sinir oluyorum, biz kendi ve ailemizin tanını yaşıyoruz ama onlar anlarca kişinin canını taşıyor ama bizden fazla hız yapabiliyor. Birde eşki model binek araçların benden hızlı gitmesine sinir oluyorum, frene bassan duramıyor en ufak bi kazada ikiye bölünüyor ama onlar 110 km ile gidebiliyor... 1 Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 (düzenlendi) Bende ona sinir oluyorum, biz kendi ve ailemizin tanını yaşıyoruz ama onlar anlarca kişinin canını taşıyor ama bizden fazla hız yapabiliyor. Birde eşki model binek araçların benden hızlı gitmesine sinir oluyorum, frene bassan duramıyor en ufak bi kazada ikiye bölünüyor ama onlar 110 km ile gidebiliyor... Türkiye'de her şey bir garip; bu sistemi anlamak çok güç, çok büyük haksızlıklar da var ama kimsenin de çıtı çıkmıyor. Gerçekten acil durumlarda insanın gözü bir şey görmüyor ki, bir kaç gün evvel teyzem rahatsızlandığında bunu çok daha iyi anladım. Bir de o aciliyette bizim araçlarımıza uygulanan bu saçma sapan hız sınırından dolayı çevirmeye yakalanıp zaman kaybetmenin ne demek olduğunu ancak yaşayanlar anlar. Uğur Kamil arkadaşıma katılıyorum; adam döküntü Şahin'le kaptırıp gidiyor, kaza yapıp hem kendi canına kasdediyor hemde başkalarının yaşamını tehlikeye atıyor ama ona rağmen o adam o dandik arabayla tehlike saçıyor, bizim yeni araçlarımızda ise bu saçma hız sınırı yüzünden "acil" durumlarda ne yapacağımızı şaşırıyoruz; çünkü işin yok o aciliyette trafik polisiyle uğraş. Tamamen saçmalık, başka da bir şey değil. 16 Kasım 2011 tarihinde Ümit Atmaca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Melih Mütevellioğlu 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 Cevaplardan birinde arkadaş emniyete attığı mail e aldığı cevapta adres olarak TSE nin gösterildiğini söyledi.Sıkıntı oradaki araç yeterlilik incelemesini yapan ve belgesini veren kişilerin yeterliliklerinde.Aynı aracın hız limitinin ödenen ÖTV ile belirlenmesi de Emniyetin,Maliyenin ve TSE nin ortak sorunu.Çözüm zor.Çok başlı kararlar hep sıkıntılıdır.Ya olana razı olacaksınız yada araç değiştireceksiniz.Bir başka arkadaşın cevabına da katılıyorum.Connect alışkanlık yapıyor. Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 (düzenlendi) Cevaplardan birinde arkadaş emniyete attığı mail e aldığı cevapta adres olarak TSE nin gösterildiğini söyledi.Sıkıntı oradaki araç yeterlilik incelemesini yapan ve belgesini veren kişilerin yeterliliklerinde.Aynı aracın hız limitinin ödenen ÖTV ile belirlenmesi de Emniyetin,Maliyenin ve TSE nin ortak sorunu.Çözüm zor.Çok başlı kararlar hep sıkıntılıdır.Ya olana razı olacaksınız yada araç değiştireceksiniz.Bir başka arkadaşın cevabına da katılıyorum.Connect alışkanlık yapıyor. Evet, emniyete mail atan ve bu cevabı alan benim. Haklısınız vallahi ne diyeyim ki. Bunların ne yaptıkları belli değil ki. Ama çevremde sık sık duyar oldum; artık bu tip araçları kullanan bir çok kişi aracını hız sınırı, her yıl uygulanan muayene ve tabii en önemlisi de vergi sistemi yüzünden satıyormuş hatta benimle beraber aynı araçtan alan arkadaş sattı bile. Sanıyorum ki bu durum ilerleyen zamanlarda ses getirebilir, neden? Çünkü bu saçmalık devam ederse üretici firmalar bu araçların satışı konusunda ileride sıkıntı çekebilirler ve belki bu soruna bir çözüm yolu bulurlar, böylece bizler de rahat ederiz. Şimdilik sadece hayal ediyoruz, umarım ilerleyen zamanlarda gerçek olur. Çünkü Connect gerçekten alışkanlık yapıyor, başka bir araca binmek istemiyorum. Alıştım çünkü ferahlığına, gücüne, odunluğuna ve tabi ekonomisine. Diğerleri yürüyen mezar gibi geliyor artık bana. 17 Kasım 2011 tarihinde Ümit Atmaca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aydoğan Munanoğlu 9 Aralık 2011 Paylaş 9 Aralık 2011 Ben de önceden bu konuyu çok saçma olarak görüyordum ama biraz araştırınca okadar da saçma olmadığı anlaşılıyor. bu araçların ötv si %10, connectin koltuklu en düşük modeli 27bin lira, çıplak fiyatı 20bin civarında, %10 ötv ekleyince 22bin, %18 de kdv ekleyince (Bilmeyenler var ise 20bin liranın %18 kdv si değil 22bin liranın %18 kdv si alınıyor, yani ötv nin de kdv si, kısaca verginin vergisi) 26bin oluyor, diğer vergiler, plaka falan 27bin. Otomobil olsa idi %80 ötv (Motor hacmi 1.8 olduğu için) 20bin +ötv= 36bin, + %18kdv = yaklaşık 42,500 tl, plaka ilk vergi falan (bir de 1,8 araç olduğu için yıllık vergisi de o biçim olacak, şu anda 470 tl, otomobil olsa idi 1227 tl, 1.9 caddy kullananların ise 1931 tl tutuyor) 44.000 tl olurdu, glx modeli olsa herhalde 60bin leri bulacak. Ozaman niye connect e 60bin lira vereyim ki? İlla geniş araba alacaksam Benzinli cmax 50.000, dizel titanium cmax 60.000 tl, Hafif ticari araçlar için komyonet kategorisi yerine ayrı bir sınıf oluşturup makul bir hız sınırı konabilir, ama asla otomobil gibi bir beklentiye girmemek lazım. Sanırım bir zamanlar böyle bir uygulama vardı, çok amaçlı araç diye geçiyordu sanırım, ama şimdi var mı bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık 2011 Paylaş 9 Aralık 2011 İlavesini yapayım, Connectin vergi öncesi rakamı ile focus III karşılaştırın, bu rakama Connect satılır mı diye küplere binin, vergisi az olunca, vergi öncesi fatura bedeli kabarıyor. Zamanında Bmw 1.6 manuel versiyonu, 2.0 otomatikten pahalı idi, vergi öncesi rakamları. Yorum bağlantısı
Hasan Semerci 11 Aralık 2011 Paylaş 11 Aralık 2011 bende bıktım bu sorunlardan. hız sınırı, her sene muayene . sattım kurtuldum. aldım bir honda crv rahatım artık. artık radardan geçtim korkusu yok.m1g yazıyor ruhsatta. hız sınırı 120. Yorum bağlantısı
Recommended Posts