İçeriğe Yönlendir

Ford KA'da Yaşadığım Problemler...


Hikmet Demirtaş

Recommended Posts

Hikmet Demirtaş

Herkese Merhabalar,

Ben de kızıma aldığım 97 model Ka ile aranıza katılıp, tanışmak ve arabam hakkında sohbet etmek istiyorum,

Kendim Ankara' da bir kamu kuruluşunda mühendis olarak çalışıyorum, 2 kızım var. Çoğunuzdan büyük olabilirim.

O nedenle sanal ortamı fazla kullanmayı bilemiyebilirim, olabilecek hatalarım için şimdiden kusura bakmayın!

Bugüne kadar çok çeşitli arabalar kullandım. Şu an kendimde skoda roomster var, Ancak ilk defa KA kullanıyorum. Aldığım arabayı tanımaya çalışıyorum, çok sıcak ve şirin geldi kullanması da keyif verici, ben bugüne kadar aldığım bütün ikinci el arabalarını hiç bir ustaya göstermedim(çünkü bir kaça defa gösterdiğim arabaları bu paraya bu araba alınmaz gel sana başka bir araba alalım dediler) ve bugüne kadar da mahçup olmadım.

araba 97 model, boya vardır ama yaşına göre kasa düzgün ve orjinal, iç aksam fena değil, bir kaç sigara yanığı var, çelik jant dediğimiz alaşımlı jant var , lastikler sıfır, alarm, uzaktan kumanda , hareketten sonra kendinden kapı kapanma özelliği flimli camlar, poiner müzik sistemi, zenon farlar, kumand aile kapı kilitlendiği zaman otomatik cam kapama, kontak üzerinde anahtar bırakınca otomatik kapı kilitleme gibi kendinden büyük özellikleri var ve 8.400 TL ye aldım.

Model ve özelliklerine göre fiyat nasıl?

yapılması gerkenleri sizlere sormak istiyorum;

1- gösterge aydınlatması çalışmıyor. bunu kendim yapabilirimiyim göstergeler sökülebilir mi? yoksa arıza farklı bir şey mi? zenon farları takınca far ahatarındaki 1. konum iptal olmuş, ayrı bir kumanda ile parklar açılıyor.koldaki 2.kadamede farlar açılıyor, sellektör ve uzun far da bir sıkıntı yok,

3-kalorifer, soğuk konumda bile ılık (sıcağa yakın) hava üflüyor, sıcağa getirdiğimiz zaman biraz daha sıcak üflüyor, bu normal mi?( hani eski arabalarda yazlık, kışlık termostatlar olurdu mevsime göre takardık)yolsa arıza başka bir yer de Mi?

4- rolantisi yüksek gibi ( konu başlıklarını okudum, ventil ve sensör den bahsediliyor) bu şekilde kullansam da ileri de komple çıkabilecek bütün bakım ve tamirleri toptan yaptırsam, fazla yakıt yakmaktan başka motora bir zararı varmıdır?

şu an için bunları paylaşmak istedim, hepinize teşekkür ederim. resim çekmedim daha sora yüklerim

hikmet

Yorum bağlantısı
Misafir

aramıza hoşgeldiniz.aracınızla ilgili merak ettiğiniz konulara forum içerisindeki ilgili bölümlerde cevap bulmanız daha kolay olur.ka kullanıcıları sorularınızı yanıtlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hikmet bey hoşgeldiniz. Moderatör arkadaşlar konuyu taşıdıktan sonra yanıtlamam daha doğru olur. Tüm sorularınızın cevabı mevcut, merak etmeyin :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Konu detaylı yazılmış.. Kapatmayalım da, olması gereken yere taşıyalım derim...

Hikmet Bey hoşgeldiniz... Ben de bir çoğundan yaşlıyım zaten. .sorun yok.. ;)

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

ilginize teşekkür ederim.

Yönetim nasıl uygun görürse, o şekilde devam edebiliriz. Üye olmadan önce forum da dolaşarak, biraz araştırma yapmıştım, çok sıcak bir ortamı yakaldığımı düşünerek, üye oldum. gösterge lambası hakkında gerçekten bilgi bulamadım...

Ancak, ben de diğer arkadaşalar gibi , Yönetim bu konuyu olması gereken yere taşıyarak, bu konunun devam etmesinde fayda var diye düşünüyorum.

selamlar.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hikmet bey,

Gösterge lambanız için,

Göstergenin üstünde 2 adet vida olacak, önce onları sökün. Ardından teybi sökün, sonrasında teybi ve kalorifer ızgaralarını çevreleyen büyük plastiği çıkarın. Sonrasında gösterge elinize gelecek zaten. Bunu yaparken ibrelere dikkat edin oynamasınlar.

Kalorifer için bir çok sebep olabilir. En bilineni, musluk arızalı olabilir. Sıcakta veya soğuk konumda takılı kalabiliyor. Bunun KA'yı bilen biri tarafından kontrol edilmesi gerekir. Eğerki musluk takılı kalmışsa bazen açık ya da kapalı konumda bırakıp hortumları direkt bağlıyorlar. Böylelikle ya sürekli soğuk ya da sürekli sıcak hava geliyor kaloriferden.

Xenon'ların yüzünden far anahtarı iptal olmamıştır, daha doğrusu şöyle, muhtemelen xenon'ları takarken far anahtarını yakmışlardır. Bu sebeple ayrı hat çekilmiş. Far anahtarı silecek koluylla beraber çıkma alabilirsiniz.

Rölanti için hep yüksekte kalırsa bir ihtimal hararet yapabilir. Söylediğiniz gibi fazla yakıt yakmasından başka zararı en başta olmaz. Ancak ilerleyen dönemde ışıklara gelirken, viraja girerken araç stop edebilir. Dikkatli olmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Hoşgeldiniz. Umarım kısa sürede sorunlarınızı halledersiniz.

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Sani Bey,ilgine ve yardımlarına teşekkür ederim. Sizin aracılığınız ile diğer arkadaşlara da ayrıca teşekkürler.

Söylediklerini dikkate alırım.

Yavaş, yavaş arbayı tanıyıp, ona göre hareket etmeyi öğrenmek gerekecek.

Hepinize kazasız sürüşler...

kalorifer ile ilgili bir başlık buldum... gene Sani bey var işin içinde ,,,adını "112 SANİ" koymak gerekir.. teşekkürler.http://www.otoclubturkiye.com/forum/Ford-KA-Yardm-t184434.html

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Burak Balıkçı

Hikmet Bey öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

Bende bir KA kullanıcısıyım. İkinci el aldığım aracımda, merakımdan ve kişisel zevkimden dolayı çoğu yerini el emeği elden geçirip düzenleme veya onarma suretiyle yenileme imkanı buldum. Sorunlu gördüğüm birkaç parçasını ise değiştirdim.

Eski KA'ların kronik bir-iki sorunu var maalesef, çok uzun süre araştırmıştım; yabancı kaynaklı bilgiler sağolsun doktora yaptırdı diyebilirim :).

Size araç hakkında kendimce birkaç bilgi vereyim istedim.

- Aracınız klimalı araç ise, klima kumanda ünitesi içerisindeki entegre arızalanabiliyor, dolayısıyla yüklü olan parametre gidiyor ve ünite üzerindeki tuş takımı komple çalışmıyor (arka cam rezistansı, sis lambası dahil). 97KP19A522BG ve 97KP19A522BE parça numaralı eski üretim üniteler bunlar. Fiyatları ise ülkemizde çok aşırı pahalı, maalesef tamiri de çok pahalı. Ancak EBAY alışveriş sitesi ile İngiltere, Fransa yada Almanya'dan yaklaşık %80 avantajlı bir fiyatla edinebilme imkanınız var.

Bu ünitenin aynı zamanda bozulduğunda kesinlikle acilen değiştirilmesi de gerekir, çünkü motorun fan ve hararet komutlarını yöneten beyin vazifesi de yapıyor. Soketleri çıkıkken veya ünite arızalı çalışmıyorken sistem devreyi tamamlamadığı taktirde motor ısısını algılamıyor ve hararet noktasına gelse dahi fan açmıyor hatta gösterge tablosundaki hararet ikazını yakmıyor. En önemli kronik hastalığı bu.

- Ön amortisörleri çok zayıf, çukurlara aşırı sert girildiğinde patlama riski oluşturuyor.

- Motor kulakları gerçekten çok dayanıklı ancak yorgun araçlarda efsafını yitirmeleri her araç gibi kaçınılmaz, fiyatları ise çok uçuk, yan sanayisi ise neredeyse yok. Arka alt ileri-geri esneme kulağı ise slot delikli ilave bir tutucu ile monte ediliyor. Slot deliklere göre tespit civatası dengeli ayarlanıp takılmazsa hareket halinde motorun araç gövdesine vurmasına neden olunuyor.

- Salıncaklarının MK5 Fiesta ile aynı olduğu söyleniyor ancak görmedim. İnternet fotoğraflarından ise bir fark algılayamadım açıkçası.

- Debriyaj baskı balatası yan sanayi sert bir üründen takılırsa ötme yapması kaçınılmaz. Bu konuda aracın hafif olması da çok etkili.

- Direksiyon sütununa bağlı 97KG14K147 AC parça numaralı silecek ve sinyal kolları bütün olarak bir parçadır. Kullanım sertliğine bağlı olarak bir müddet sonra laçkalaşıp tırnaklarının kırılmasına neden oluyor. Far şalterinin açma kapama bileziği ise kapanma kademesinde içten kırılıyor. Sizin parklarınızın koldan yanmama nedeni bu olabilir, xenon bu duruma bahane değil. Bu durumda eğerki komple üniteyi değiştirme düşünceniz varsa, MK6 kasa Hatchback Ford Escort'ların 95AG11K665 AA parça numaralı fasılalı silecek kolu olan üniteden takabilirsiniz. Vidalama ve soket bağlantıları aynıdır. Açıkçası çıkma bulabilirsem bende taktıracağım.

- Bagaj kapak üzerindeki ekipmanlar tesisat ile değil, pimli iletkenlerle çalışıyor. Bagaj kapak merkezi kilidi ve arka cam sileceği çalışmadığında öncelikli olarak bagaj kapak kasasındaki ve karşılığındaki pim-pim karşılıklarının şase almasına, oksitli olmamasına bakın.

- Araçta maalesef devir saati, hararet göstergesi ve benzin bitik ışığı yok. Yoğun trafikte hararetten korkuyorsanız, klimalı araçlarda klimayı devreye alıp fanın açılmasını sağlamak yeterlidir.

- Araç içi hava üfleçlerinden sürekli sıcak üflemesi kalorifer vanasının yani genel tabiriyle musluğun arızalı olmasıdır. Eski kasa Fiesta'larda da kronik bir sorundur.

- Gösterge tablo ışığını değiştirmek çok zahmetli bende renk değişikliğine gitmek istiyordum halen daha vakit bulup el atamadım.

Öncelikli olarak teyp yuvasını, ardından klima/kalorifer kumanda ünitesini üstte bulunan iki vidasından sökün. Teyp çıktıktan sonra yuva üzerinde kalan kaplamanın iki vidasını göreceksiniz. Klima/kalorifer ünitesini söküldüğü bölgede ise solda bir adet vida. Gösterge tablosunun üzerindeki iki vidayıda söktükten sonra gösterge panel kaplamasını tırnaklarından kurtarıp sökebilirsiniz. Sonrasında gösterge tablosu çıplak bir şekilde karşınıza çıkar, ampulü üstte görünür hemen.

- Aracın trigeri zincirli olduğundan ilk değişimde supap ayarları tam olarak tutmayacaktır, 1000-2000km ardından tekrardan ayarlatmak gerekir. Eğerki normal kullanımda vites değişimlerinde veya rölantide yüksek devirli çalışma yapıyorsa supapların ayarı komple bozulmış demektir. Ayar değerleri külbütör kapağının üzerinde yazıyor.

Aklıma gelenler şimdilik bu kadar, kendimce yardım edebildiysem ne mutlu bana.

Aracınızı iyi günlerde kazasız belasız kullanın.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Hoşgeldiniz :)

Forumda Ford kullananlar kadar olmasa da diğer marka kullanan arkadaşlarda var benim gibi :rolleyes: Kendi aracınızda çıkan muhtemel sorunları da paylaşabilirsiniz yani. Keyifli forumlar...

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş
(düzenlendi)
Hikmet Bey öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

Bende bir KA ............................

....................

....................Aklıma gelenler şimdilik bu kadar, kendimce yardım edebildiysem ne mutlu bana.

Aracınızı iyi günlerde kazasız belasız kullanın.

Burak bey merhaba,

İlginize çok teşekkür ederim.

Ustalardan daha çok bilgiye sahip gibisiniz, ben daha yeni yeni arabayı tanımaya çalışıyorum.

Cumartesi günü Süleyman ve Sani beyler gibi diğer arkadaşların yönlendirmesi ile yüksel oto' ya giitim , arabayı genel olarak, beğendi ve normal olduğunu söyledi, sadece son iki gündür vites geçişlerinde devir yükselmesi başlamıştı onu da motor kaputu içerisinde arkaya doğru (sileceklere yakın bir yerdeki -hava hortumu arkasında-soketlerle oynayarak, düzelti ve beni diğer işlerin elektrikçinin işi diyerek, şaşmazdaki "elektrik far "isimli yere Faruk ustaya gönderdi.

-göğüs aydınlatma lambası değişti, yerine oturtamadı japon yapıştırıcı ile yapıştırdı.

-kalorifer anahtarı sadec 4. kademe de çalışımaya başlamıştı, soketi erimiş onu sıkılaştırdı, (şimdi normal)

- sıcak ve soğuk üfleme işi için dıştan komple silecek ve içten göğüsü sökmek gerekecek dedi musluk araızalı ise o da çok pahalı dedi ellemedi,

-far anahtarı 1. konum çalışmıyordu, elindeki escord kolu ile değiştirmek istedi olmadı, hatta bir yeri de yaktı herhalde yanık kokusu geldi.. sordu bir şey olmaz dedi..tekrar eskisini taktı, şimdi sadece 2. konumda çalışıyor,

- sol far içerisindeki park lambası yanmıyordu, onu değiştirmek için farı ve belki çamurluğu da sökmek gerekebilir

( xeonon far düzeneklerini sebep gösterdi) şimdi oralara ellersek iş büyür dedi başak bir gün gel arabanın komple elektrik düzenini eski haline getirelim dedi, ub şekilde riskli kullanma dedi,

-bu işler için de 30 TL para aldı...

30 tl dedim aklıma koltuk kaldrma kolu geldi, kola geçen siyah plastiğini sordum 35 tl imiş 30 tl olur dediler ,ben çok pahalı bulup, almadım, bu işi başka nasıl çözerim yardım....

işin doğrusu eletrikçi samimi davranıyor gibi geldi, ancak işi de geçiştirdi gibi o nedenle Ankara ' da KA ' dan anlayan bir elktrikçi tavsiye edecek birileri olursa sevinirim

Şu an için araba da orjinal olmayan;

-uzaktan kumandalı merkezi kilit,

-alarm,

-kapı ve camları kumanda ile otomatik kapama,

-hareketten sonra otomatik kapı kilitleme,

- cam filmi,

-çelik jant (13")

-xeonon farlar, arka plaka ve ızgara içi led ışık,

sizce bunları iptal edip, orjinal hale getirmek gerekli mi, yoksa eklektrikçiyi mi değiştirsem...

herkese kazasız sürüşller.

hikmet

tarihinde Hikmet Demirta? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu elektrikçi değiştirilmeli bence, anlamadığı belli...

Yorum bağlantısı
Burak Balıkçı
(düzenlendi)

Hikmet Bey aracı götürdüğünüz usta işinin ehli değil gibi geldi bana. Gösterge lambasını oturtamayıp yapıştırmak nasıl bir ustalıktır hayret ettim. Ancak maalesef piyasada ustayım diye geçinen çok insan var. Benim KA'yı bakım yapılı halde almıştım ancak bazı gariplikler sezdim ve bir iki adet yanlış parça kullanıldığına şait oldum, en basiti Connect'in Z-Rot'larını takmışlardı araca ve dönüşlerde aksa sürtüyordu :)

Kısacası her baştan sağma veya geçici çözümler başka sorunlara neden oluyor.

Sinyal-silecek kol modülü olarak Escort'unki KA'lara uyması gerekiyor, İngiltere'deki KA kullanıcıları yoğun yağmur nedeniyle araçlarına hep MK6 Escort'un fasılalı silecek kolundan taktırıyorlar (http://www.fk-oc.com/forum). Sadece, fasıla ayarının çalışır olması için ilave bir şasi kablosu çekilmesi yeterli oluyor. Ustanın uyduramamasını anlayamadım, acaba sedan Escort'larınkinden mi taktı (arka cam sileceği yok ve soket bağlantıları farklı)?

Park lambasını veya normal ampulü değiştirmek/sökmek için 'BU' ekli link size yardımcı olacaktır.

Musluk için böyle kullanmanızda bir sakınca olmaz, zarar veren bir durum söz konusu değil. Ancak pahalı denilen bu parçanın uygunfiyata yan sanayisi de mevcut. Yanlız biraz işçilik isteyen bir tamirdir.

Koltuk kaldırma kolu için iki öneride bulunayım;

Birincisi Şahin vs. gibi ucuz bir aracın parçasını değerlendirmek. İkincisi ise uygun ebatta bir kavanoz kapağını.

Kavanoz kapağının içini tek tip bir plastik parçayla doldurun, bu parçaların birbirine kaynayıp tek plastik olabilmesi için havya kullanabilirsiniz. Mevcut oluşan parçayada tekrar havya ile girinti-çıkıntı vererek tutamak bağlantı yerine takabilirsiniz. Arkadaşımın BMW E30 aracına böyle yapmıştık.

Aracınıda orjinal olmayan diye sıraladığınız özelliklerin çoğu mevcut alarmınıza ait donanımlar, sökülmesine gerek yok. Bunun haricinde cam filmi gece sürüşünü etkilemiyorsa muayene zamanına kadar kalabilir. Yanlız ızgara içi led ışıklandırmayı anlayamadım, sanırım bu görsellik açısından iptal edilebilir.

Başka hususlarda elimden geldiğince yardıma hazırım, kızınıza kazasız belasız sürüşler diliyorum. Yakın zamanda fırsat bulursanız aracın fotoğraflarını paylaşmanızı isterim, keyifli forumlar..

tarihinde Burak Bal?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş
Hikmet Bey aracı götürdüğünüz usta ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,. Yakın zamanda fırsat bulursanız aracın fotoğraflarını paylaşmanızı isterim, keyifli forumlar..

Merhaba, işinizin ehli olduğunuz bir kez daha gösterdiniz.

Arabanın resimlerini en kısa zamanda çekip paylaşacağım. Ancak işyerimde inetrnet sisitemi bazı özelliklere kapalı, o nedenle sadece evde ve hafat sonu yapmam gerekecek, ilk fırsatta bunu yapacağım.

Kotuk kaldırma koluna elektriklçilerin kullandığı soket -jak-plastik koruyuclar vardır, şase yapmasın diye.

örnek, şarjlı ışıldak akü kutup başları girişlerinde olur. Ağız ölçüsü kol ölçüsü ile aynı, ancak uzantısı kısa geldiği için, onu geçirdikten sonra uzatma olarak-sap-uygun ölçü de bir kabloyu yarmadan bilezik gibi soydum. dıştan üzerine geçirdi ve itiebildiğimkadar içeriye doğru sıkıştırdım kolu ve jakı iyice sardırdım., tuabilecek yeterlilikte uzunlık bırakıp, kestim. içini de plastik bir civata ile besledim. Kızım da üzerini değişik renkteki ojelerle desenler yaparak, süsledi ve orjinalinden daha da güzel oldu. Dediğim gibi resimlerini paylaşırsam daha iyi anlayacaksınız.

Daha sonra simit flrosanları tablaya tutturan yaylı 3' lü tırnaklar vardır. Bu tırnakları açarak, florasanları söküp, takabilmenize yarar.

İşte bu parçayı oraya takmaya çalişacağım, eskiden olsaydı şimdiye çoktan yapmıştım.! ama şimdi işleri biraz erteliyorum, sabır ve göz sağlığı etkiliyor. Bir de konu komşu arasında eski arabayla uğraşıp, duruyor muhabetine tanık olmak istemiyorum.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burak Balıkçı

Hikmet Bey linke ulaşamıyorum, yenileme imkanınız var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Burak Bey,

linki yeniledim aşağıdadır

http://www.fordclubt...ima-aldigim-ka/

iş yerimde internet sıkıntısı olduğu için linkteki resimlerden sadece tek resimi yüklemek zorunda kaldım.

Diğer resimler de linkte mevcut.

Yapılış ile ilgili detay resimleri çekemedim,

selamlar

thumb-150420.jpg

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Serhat Çitak

Herkese Merhabalar,

Ben de kızıma aldığım 97 model Ka ile aranıza katılıp, tanışmak ve arabam hakkında sohbet etmek istiyorum,

Kendim Ankara' da bir kamu kuruluşunda mühendis olarak çalışıyorum, 2 kızım var. Çoğunuzdan büyük olabilirim.

O nedenle sanal ortamı fazla kullanmayı bilemiyebilirim, olabilecek hatalarım için şimdiden kusura bakmayın!

Bugüne kadar çok çeşitli arabalar kullandım. Şu an kendimde skoda roomster var, Ancak ilk defa KA kullanıyorum. Aldığım arabayı tanımaya çalışıyorum, çok sıcak ve şirin geldi kullanması da keyif verici, ben bugüne kadar aldığım bütün ikinci el arabalarını hiç bir ustaya göstermedim(çünkü bir kaça defa gösterdiğim arabaları bu paraya bu araba alınmaz gel sana başka bir araba alalım dediler) ve bugüne kadar da mahçup olmadım.

araba 97 model, boya vardır ama yaşına göre kasa düzgün ve orjinal, iç aksam fena değil, bir kaç sigara yanığı var, çelik jant dediğimiz alaşımlı jant var , lastikler sıfır, alarm, uzaktan kumanda , hareketten sonra kendinden kapı kapanma özelliği flimli camlar, poiner müzik sistemi, zenon farlar, kumand aile kapı kilitlendiği zaman otomatik cam kapama, kontak üzerinde anahtar bırakınca otomatik kapı kilitleme gibi kendinden büyük özellikleri var ve 8.400 TL ye aldım.

Model ve özelliklerine göre fiyat nasıl?

yapılması gerkenleri sizlere sormak istiyorum;

1- gösterge aydınlatması çalışmıyor. bunu kendim yapabilirimiyim göstergeler sökülebilir mi? yoksa arıza farklı bir şey mi? zenon farları takınca far ahatarındaki 1. konum iptal olmuş, ayrı bir kumanda ile parklar açılıyor.koldaki 2.kadamede farlar açılıyor, sellektör ve uzun far da bir sıkıntı yok,

3-kalorifer, soğuk konumda bile ılık (sıcağa yakın) hava üflüyor, sıcağa getirdiğimiz zaman biraz daha sıcak üflüyor, bu normal mi?( hani eski arabalarda yazlık, kışlık termostatlar olurdu mevsime göre takardık)yolsa arıza başka bir yer de Mi?

4- rolantisi yüksek gibi ( konu başlıklarını okudum, ventil ve sensör den bahsediliyor) bu şekilde kullansam da ileri de komple çıkabilecek bütün bakım ve tamirleri toptan yaptırsam, fazla yakıt yakmaktan başka motora bir zararı varmıdır?

şu an için bunları paylaşmak istedim, hepinize teşekkür ederim. resim çekmedim daha sora yüklerim

hikmet

hikmet abi rolanti yüksek ise ayarı var kendin bile düşürebilirsin lakin düşürdükten sonrada yükselirse kendiliğinden valfi değiştirirsin ama muhakkak orjinal olamalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Hikmet abi rolanti yüksek ve diğer parçalarda sorun yoksa rolanti ayarını kendinde düşürebilirsin valf üzerinde beyaz yuvarlak bir lastik olur onu çıkarman lazım ve içindeki vidayı çevirirsen tornavida ile kendinde rolantiyi düşürmüş olursun tabi sadece rolanti yüksek ise...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hikmet Demirtaş

Arkadaşlar, daha önceki sayfalarda sinyal kolu , (far kolunun ) 1. konum da (park) çalışmadığından bahsetmiştim. Geçen gün başka bir parça için parçacıya uğradıma, sınyal kolunu sordum, 140 TL ye çıkma olduğunu ve çalışır durmda olduğunu söylediler. deneyerek çalışır durumda verecekler.Tavsiye edermisiniz?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kesinlikle ancak ebay'den alma imkanınız var ise, oraya da bakın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş
(düzenlendi)

Sani Bey, aşağıdaki linki buldum,

http://www.ebay.com/...=item564298853a ancak bugüne kadar bu tip ssitelerden alışveriş yapmadım. İngilizcem de yok sayılır. Size zahmet bir inceleyeip, bu parça aynı parça mı; ben KA' nın katoloğunu açamıyorum, o nedenle kot numarasını da kontrol edemedim. Bana kaça mal olur nasıl sipariş verebilirim. Yardımcı olabilirmsiniz. teşekkür ederim.

Edit; LİNK İLAVESİ

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Muhtemelen bu ancak herhangi bi parça numarası benim de elimde yok.

İki tip modülü var, biri 4'lü flaşörü üstünde olan, biri de olmayan. Sizin araçta üstünde ise, yine üstünde olan bir modül bulmanız lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

benim sinyal kollarındada sorun vardı arada yanmıyordu, aynı ürünü lsteme ekledim satıcıyada mesaj attım soldan direksiyon araca uygunmudur dedim, satıcı uyumlu dedi fakat ürün ilgiltereden satılık yani ordaki sagdan direksiyon araçlara göre, sonra ustama sordum soketleri farklı uymaz dedi tabi deneyerek tecrübeylemi söyledi yoksa sağdan direksiyon diye ön yargı ilemi dedi bilmiyorum riskede girmek istemedim,

hikmek abi burda ikinci eli 150 tl gibi fiyata satılıyor, ordan 80 küsür tl gibi rakama geliyor kargosu dahil, risk almak ne derece doğru olur tartışılır ama bende kolu getirip içinden gerekli parçayı sökerek kullanabilirmiyim düşüncesindeyim

gecen hafta salı günü direksiyon kutusu için aracı sevise verdiğimde sinyal kolunda takılma oluyordu, kutu tamirinden sonra sinyal kolu hiç bir sorunu kalmadı

benim kolda saga yada sola sinyal verdiğimde 2 saniye sonra kapanıyordu kolun üstüne küçükk bir dokunuştan sonra normal bir şekilde çalısıyordu 4lü flaşörleride etkiliyordu usta meme yapmış değişmeli dedi ama direksiyon kutusu tamirinden sonra ne olduda düzeldi onuda anlamadık :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...