İçeriğe Yönlendir

Contayı mı Yaktık? Yada Daha Fazlası mı Azımı?


Özgür Arslan Can

Recommended Posts

Özgür Arslan Can

Değerli üstadlar ve forum üyeleri

Bu günlerde yılların sorunlarının nüksettiği bir dönem geçiriyorum. İkinci el aldığım arabamızı çok istememe rağmen bakımlı bir araba sınıfına sokmayı başaramadım. Aslında bakım bölümünde açtığım kirli benzin konusuna ek olarak yeni fotoğraflarla egsoztan çıkan pulları gösterip konuyu genişletecektim ama dün başıma başka bir şey geldi.

Beylikdüzü' nden Avcılar a yola çıktım biraz sıkışıktı trafik. 5-6 km yol gittikten sonra arabayı ilk gördüğüm yerde durdurdum ancak park yeri biraz sakat olduğu için tekrar arabaya dönüp yeni bir yer kollamaya başladım . İşte bu esnada aracın sudepo bölümünden dumanlar yükselmeye başladı. Hemen arabayı boşalan parka atıp stop ettim kaputu açtım. Anında bir vatandaş gelip hararet yapan arabayı çalıştırman gerekir dedi ben de tekrar çalıştırdım. Depo kapağını yavaş yavaş açıp buharı tahliye ettik. Su ilavesine başladık ama kaynayan su köpürdüğü için depo kusuyordu. Bu arada başka bir vatandaş ben elimle egsozu kapatacağım sen biraz gaz ver dedi. Sonucunda elindeki ıslaklığı göstererek bu araba conta yakmış dedi. Başka bir vatandaş arabayı hemen stop ettirmemiz gerektiğini söyledi fan çalışmıyor arabayı yakacaksınız dedi. Bir başkası klimayı açın dedi ama onun söylediği gümbürtüye gitti.

Arabayı durdurup su takviyesini tamamladık. 4-5 litre su kabul etti araç. Bu arada hararet göstergesinin hiç oynamadığını ekleyeyim. Ve forumlarda o kadar okuduğum halde düşük hararet sorunu ben de de vardı ve o zaman arabaya müdahele edememiş olduğum için üzüldüm. Aylarca düşük hararet kullandım arabayı.

Sonuçta 1-1.5 saat sonra arabayı yarısı boşa atarak bir durup depoyu kontorlederek eve kadar geri getirdim. Kaputu kaldırıp depo kapağını açtım. Rölantide çalışmaya devam ettirdim. Hararet yapan arabayı stop ettirmeme fikri mantıklı gelmişti. Depoduka su yavaş yavaş önce kusmaya sonra ısınmaya sonra kaynamaya başladı bu arada su takviyesine devam ettim ben ara ara. Ensonunda araba bir 4-5 litre su daha kabul etti. Bir on dakika sonra stop edip bıraktım aracı. Egsozun altındaki zeminde nemlenme dikkatimi çekti. Hararet ibresi N seviyesine gelmişti. Ama hiç fan açmadı araba bütün bu olanlar esnasında.

Conta yanığı kesin mi? Daha fazlası da var mıdır ya da azı bilemiyorum şu anda?

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Geçmiş olsun.

Benim anladığım kadarıyla aracınız fan müşiri arızalı.

Başka fan arızasıda olabilir sigorta gibi.

Ama şu an en önemlisi conta yanmış gibi geldi bana.

Eğer ücretsiz çekici hizmetiniz varsa arabayı çekerek sanayiye yada servise götürün.

Isınmaması büyük ihtimalle termostat oksitlenmesinden kaynaklanır.

Benim düşüncem hararet sebebi fan müşiri, motoru yada sigortası kaynaklı bir sebepten fan açılmamış.

Allah kolaylık versin.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Öncelikle geçmiş olsun.Anlattıklarınıza bakılırsa aracınız çok büyük ihtimalle conta yakmıştır.Çünkü hiç fan açmadı diyorsunuz...Koyduğunuz su da kaynama olmadan eksiliyorsa büyük ihtimalle akla bu geliyor.Ayrıca yağınızı da kontrol edin..Rolantide çalıştırmış olmanız doğru bir hareket,bu esnada kalorifer de açılmalıydı.Bunlarla beraber fan mutlaka devreye sokulmalıydı.En kötü ihtimal düz bağlantı falan yapılabilirdi ama bunlar çok basit şeyler değil tabii.Fan açamadıktan sonra aracı çalıştırmanın da mantığı yok.

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

geçmişler olsun. eger fan açmamış ise fan müşürünüz arızalı olabilir , o halde aracı çalıştırmaya devam ederek hararetin dahada yükselmesine sebep olunmuş , arada biri klimayı açın demiş çok doğru klimayı açtığınızda fanda çalışacaktı. bende contanın yandığını düşünüyorum. :good1:

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

egzostan normalden fazla bir şekilde su geliyorsa ve arabanızda su eksilitiyorsa temel sebebi kesinlikle motor contasının yanmış olmasıdır. ancak motorunuzdaki tek arıza budur diyemem elbetteki. yanı sıra başka arızalarda olabilir. ancak bir motorun contası yanmadığı yada deforme olmadığı müddetçe soğutma suyku egzostan atılamaz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
geçmişler olsun. eger fan açmamış ise fan müşürünüz arızalı olabilir , o halde aracı çalıştırmaya devam ederek hararetin dahada yükselmesine sebep olunmuş , arada biri klimayı açın demiş çok doğru klimayı açtığınızda fanda çalışacaktı. bende contanın yandığını düşünüyorum. :good1:

Klima değil sıcak konumda kalorifer açılması faydalıdır..Ancak fan çalışmıyorsa bundan emin olunmuşsa aracı stop ettirmek yada yokuş aşağıya imkan varsa boşta inip yokuş sonunda stop ettirmek daha mantıklı olur.Stop edilen motor yağlamayı kestiği için bir süre daha ısınmaya devam eder ama sonrasında yavaş yavaş soğur..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çağlar derki...

Conta yanması bir sebep değil sonuçtur.. Yani hararet yapan araç, conta yakar..

Aracın neden hararet yaptığı bulunmalıdır.. Bence fan bozuktur. Klimayı açıp denerseniz, fan mı bozuk, müşür mü bozuk anlarsınız..

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır
Klima değil sıcak konumda kalorifer açılması faydalıdır..Ancak fan çalışmıyorsa bundan emin olunmuşsa aracı stop ettirmek yada yokuş aşağıya imkan varsa boşta inip yokuş sonunda stop ettirmek daha mantıklı olur.Stop edilen motor yağlamayı kestiği için bir süre daha ısınmaya devam eder ama sonrasında yavaş yavaş soğur..

Ayhan bey kaloriferi açtığınızda fanınızın çalışmasına gerek olmamalı , kaloriferin kendi küçük fanından bahsetmiyorum , radyator fanı kastım. o ısıyı motordan uzaklaştırmaya kalorifer yemez sanıyorum , klimadaki sirküle eden gazın ısısıda radyator fanı tarafından uzaklaştırılacağı için klimayı açtığınızda radyator fanıda çalışacaktır.(klima gazı yeterli sıcaklığa ulaştığında.) basit bir soğutma çevrimidir. dolayısı ile radyator içindeki su soğuyacaktır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Klima motora ayrıca yük bindirip zorlayacaktır...Bunu da düşünmek gerek.Kalorifer sıcak konumda açıldığında motor çok daha çabuk soğur...Radyatör fanı bozuksa aracı olduğu yerde rolantide çalıştırmak zararlıdır.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Klimanın fanı devreye giriyorsa ( sağlamsa ) klima açılır ve kapanır ( belli aralıklarla ) zaten 10-15 sn fan çalışmaya devam eder ; aynı zamandada kalorifer en sıcakta çalıştırılır ; 3-4 dakika içinde devirdaimde sorun yoksa motor normal ısısına düşer..

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır
Klima motora ayrıca yük bindirip zorlayacaktır...Bunu da düşünmek gerek.Kalorifer sıcak konumda açıldığında motor çok daha çabuk soğur...Radyatör fanı bozuksa aracı olduğu yerde rolantide çalıştırmak zararlıdır.

orası kesinlikle doğru radyator fanı bozuksa işe yaramayacak bu yontem , ben olsam ozamanda olduğu yere stop ederdim , eğer conta yapısını bozacak sıcaklıklara yaklaşıldıysa yapacak bişey yok şansınıza kalır. daha öncede bu konuyu bir arkadaşımla tartışmıştık ancak benım pek aklıma yatmamıştı , kalorifer fanının böyle bir soğutmaya yetecek debiyi sağlayamayacağını düşünüyorum. ama yarın sabah arabayı ısıtıp deneyeceğim bunu ayhan bey , şimdi hesap kitap uğraşmayayım :) . faydalı bir birlgi , gerçekleşiyorsa birşey daha öğrendik gitti :) buradanda paylaşırız.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zetec motor, yağsız çalışır, su problemli ise asla, eski tip motorlardaki gibi yapılımış, iyi olmamış, hadise görüldüğü an stop edilip çekilmesi lazımdı. Daha fazla çalışmadan bir yere çekilecek, tamirat bedeli daha fazla yükselmeden.

Yorum bağlantısı
Özgür Arslan Can
(düzenlendi)
Çağlar derki...

Conta yanması bir sebep değil sonuçtur.. Yani hararet yapan araç, conta yakar..

Aracın neden hararet yaptığı bulunmalıdır.. Bence fan bozuktur. Klimayı açıp denerseniz, fan mı bozuk, müşür mü bozuk anlarsınız..

Klimayı açtım fan çalıştı. Egzostan su damlıyor bu arada. Yalnız kısa ve sık çalışıyordu fan.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Hararret sorunu bir çok sebepten olabilir,teşhisi tamamlamak için aracı görmek şart..

Yorum bağlantısı
Özgür Arslan Can
Hararret sorunu bir çok sebepten olabilir,teşhisi tamamlamak için aracı görmek şart..

Bu gün bıraktım tamirciye aracı. Size getirmek isterdim ama beylikdüzünde oturmam nedeniyle zor oluyor.

Yorum bağlantısı
Özgür Arslan Can

Usta noktayı koydu: En iyi conta yanık. Kapak açılıyor bu gün..

Yorum bağlantısı
Özgür Arslan Can

Sadece conta değişimi ve kapak taşlanması ile onarımı tamamlıyor usta. Yalnız bu kadar forum karıştırıp arabaya hararet yaptıran son kişi de ben olayım sevgili üyeler. Hararet göstergenize dikkat edin. Çalışır, çalışmaz, kablolar enerjiyi iletmez , yükselen harareti göstermez... Aslında bununla ilgili nelere dikkat edilmelidir. Kullanıcının Dikkat hususları sıralanabilir ve konu başlığı olarak sabitte yer alabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...