Muhittin Kaplan 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Kesinlikle Tam Elektrik Yönünde Çalışmalıyız. birileri yerli otomobil dediği zaman benim hep yüreğim ağzıma geliyor heyecandan mı? hayır. bakalım kim nasıl uçuk bir fikir üretecek diye korkuyorum sen megane motoruna fiber glas kafadan uydurma bir etos tak yerli araba yaptım diye çık ortaya. bakın ne dedmim megan motoruna etosu takıyorsun var olan bir şeye uydurma bir kasa her zaman söyledim yine söylüyorum motorunu yapmıyorsan bir hiçsin. yoksa araba yapmaya ne var bende garajımdaki c-max motorunu söker gider öküz arabasına bağlarım türkiye için yerli oto hayal sabancı varken koç varken dev şirketler varken bu bir hayal nasıl ki zamanında sözde benzini unuttuk ürettimden vazgeçtik resmi ağzıyla tarihe gömülen devrim arabasında olduğu gibi. bu yalana nasıl inanıyorsunuz benzin unutmuşlar üretimden vazgeçmişler. birde o ağzımız açık baktığımız mercedesin gelişimine bakın sanayi devrimibni zaten yapamadık normal seyrinde gelişen ulusal bir sanayimiz olmadı günümğz şartlarında ise ulusal bir sanayi mümkün değil istesende adama yaptırmazlar o "yerli arabanı" anca böyle gönül eğlendiririz zamanında biz orta doğuda uçak üretmeye kalkmışız sonra ne olmuş aynısı devrim arabalarınında başına gelmiştir. bu günde yerli bir MOTOR yapmaya kalkın öz sermayen ve öz akademik tecrübenle bak bakalım adama ne yapıyor o dev şirketler. yoksa yerli otomobil yapmak kolay al tatadan motoru, al forddan motoru, al fiattan motoru akşam başla sabah bitir al sana yerli otomobil. kimse birbirine yalan söylemesin bu koca bir yalan. Ayrıca Geçenlerde TRT de gördüm Sanırım "Güzel Türkiye" gibi bir belgeselde Bir Vatandaşımız Vankel ve Otto çevrimlerinin dışında içten yanmalı bir motorun patenti almış. C.Başkanı, enerji bakanı felan vardı. http://www.haber5.com/yillarin-yerli-motor...aberi-145818.aw Heberide buldum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Atkinson cycle motorun bir başka şekilde yapılmışı. Atkinson motor toyota prius ve honda insight da kullanılıyor. Kompresyon ve egzos döngülerinin hareketi ve miktarı farklı çalışıyor. http://www.youtube.com/watch?v=ewec7yoX_38 Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 23 Kasım 2011 Yazar Paylaş 23 Kasım 2011 Yerli otonun fiyatı belli oldu Yeni teşvik sistemiyle yerli otonun yatırım maliyeti düşecek. Otomotivcilerin 25 bin lira maliyet çıkardığı yerli otonun fiyatı 15 bin liraya inecek. Yeni teşvik sistemiyle yerli otonun yatırım maliyeti düşecek. Otomotivcilerin 25 bin lira maliyet çıkardığı yerli otonun fiyatı 15 bin liraya inecek. Star Gazetesi'nin haberine göre, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, “Bu işe soyunacak bir babayiğit aranıyor” sözleriyle başlayan yerli otomobil üretim çalışmaları tam gaz sürüyor. Otomotiv Sanayii Derneği’nin, ‘yerli otomobilin maliyeti bu şartlarda 20-25 bin lira olur’ raporunun ardından harekete geçen ekonomi yönetimi, yerli otomobil üretecek olan ‘babayiğite’ süper teşvikler getirmeyi planlıyor. Bu kapsamda üzerinde çalışılan yeni teşvik sistemi ile yerli otomobilin maliyeti 15 bin liraya kadar çekilecek. Stratejik ürün sınıfı geliyor Çalışmaları süren yeni teşvik sistemi, yerli otomobilin maliyetinin çok yüksek olduğu tartışmalarını da sonlandıracak. Mevcut düzenlemelere göre halen Türkiye’de, ‘bölgesel’, ‘genel’ ve ‘proje’ olmak üzere üç ayrı sınıfta teşvik veriliyor. Yeni yapılacak düzenlemeyle ayrıca ‘stratejik ürün’ sınıfı eklenecek. Stratejik ürün sınıfı kapsamında da yerli otomobil, insansız hava aracı, savunma araçları gibi stratejik ürünlere teşvik sağlanacak. Bu sınıftaki ürünlere verilecek teşvikler ise diğer teşviklerinden çok daha geniş olacak. Teşvik kapsamında, sıfır faizli kaynak, vergi ve prim yükümlülüklerinin kaldırılması, bedelsiz arsa gibi düzenlemeler yer alıyor. Yetkililer, stratejik ürünlere yapılacak teşviklerin, diğer teşviklerden farklı sürelere ve farklı oranlara sahip olacağını bildirdiler. Yatırım maliyeti aşağı çekiliyor Yeni getirilecek teşvik sistemi ile yerli otomobilin maliyetinin büyük ölçüde düşürülmesi öngörülüyor. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), yerli otomobil konusunda hazırladığı raporda, yerli otomobil için 2.5-3 milyar Euro’luk yatırıma ihtiyaç duyulduğu, yerli otomobilin maliyetinin de 20-25 bin lira olacağı belirtilmişti. Yeni teşvik sistemiyle yeni kurulacak fabrikanın maliyetinin çok aşağıya çekileceği, yerli otomobilin maliyetinin de en az 15 bin liraya düşeceği hesaplanıyor. Böylece, yerli otomobilin pazar payını geliştirmesi sağlanmış olacak. Oto yan sanayi de yararlanacak Ayrıca stratejik ürünlerin yan sanayilerine de teşvikler sağlanarak, diğer markalarla rekabet edebilmesinin önü açılacak. Örneğin, yerli otomobilin ‘yedek parçaları’ ithal araçlara göre çok daha ucuz olacak. Bu tür düzenlemelerle, yerli otomobil cazip hale gelecek. Yetkililer, teşviklerin daha çok üretim aşamasında verileceğini belirterek, diğer markalarla haksız rekabet ortamının oluşmayacağını kaydettiler. OSD raporuna göre fiyat 20-25 bin lira Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) tarafından hazırlanan yerli otomobil raporu, Eylül sonunda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’e sunulmuştu. Bakan, raporla ilgili yaptığı açıklamada, “Yaklaşık 20-25 bin TL’lik maliyeti olan bir otomobilin üretimi, tasarımı, pazarlanması iç pazar açısından ortalama hesaba katıldı ve üretimle ilgili çalışmalar bu çerçevede yapıldı” denilmişti. Raporda bir takım verilerden yola çıkarak oluşturulan farklı yatırım tu-tarlarının yer aldığını belirten Ergün, otomobilin A’dan Z’ye kadar Türkiye’de üretilmesi, tasarım ve markalaşmaya yönelik ortalama 2.5 milyar Euro’luk yatırım yapılması gerektiğinin belirtildiğini kaydetmişti. EN YAKIN KOÇ Yerli otomobil üretiminin gündeme gelmesiyle birlikte Koç Grubu’nun bunu başarabilecek en yakın grup olduğu görüşü ağırlık kazandı. Koç Holding Başkanı Mustafa Koç da yaptığı açıklamalarda bunu teyit ederek, İtalyan ortaklarıyla yerli otomobil üretimi konusunda görüşmeler yaptıklarını açıklamıştı. Koç “Yerli otonun başarılı olması için devlet desteği gerekli” de Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Kasım 2011 Paylaş 23 Kasım 2011 Maliyeti 15binse satış 30bin olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Kasım 2011 Paylaş 23 Kasım 2011 Türkiyede satılanların fiyatının sorunu, vergininvergisininvergisinin alınması, maliyet değil ki. yerli nesi üretilecek? enjektör/turbo/saç hammade/blok döküm hammadde, bunlar nereden gelecek? Yorum bağlantısı
Misafir 23 Kasım 2011 Paylaş 23 Kasım 2011 kamudaki araçlar abi zaten vergisiz alınıyor, nasıl katkısı olacak ki? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Kasım 2011 Paylaş 23 Kasım 2011 (düzenlendi) toplama da olsa yerli denilir. tasarım yeter ki yerli olsun. marka tescili yerli olsun. Bana sorarsanız daha önce de söyledim bu araç işine doğrudan elektrikli ile girmeli.,, depo yağ buji enjektör işine hiç girmeden enerjimizi gelecek teknolojiye yöneltmeli. 23 Kasım 2011 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 23 Kasım 2011 Paylaş 23 Kasım 2011 toplama da olsa yerli denilir. tasarım yeter ki yerli olsun. marka tescili yerli olsun. Bana sorarsanız daha önce de söyledim bu araç işine doğrudan elektrikli ile girmeli.,, depo yağ buji enjektör işine hiç girmeden enerjimizi gelecek teknolojiye yöneltmeli. kesinlikle haklısınız. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Kasım 2011 Paylaş 23 Kasım 2011 Elektriklisini üretelim, 500.000adet te satalım da; aşağıdaki konu o zaman kaç sayfa olur? http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/225235-elektrikte-kacaktan-sonra-sayac-da-carpti/page__hl__saya%C3%A7__fromsearch__1 Teknoloci her zaman hızlı gelişmiştir, artık bu gelişimin de ivmesi artarak devam ediyor, özelikle otomotivde, yakın zamanda ülkelerin alt yapıları / şartları bunu kullanmaya uygun olmayacak. Mesela ilk cep telefonu çıktığında tüm dünya ile aynı yıllarda tüm fonksiyonları ile kullanıyorduk, 3G liler çıktı, 3-4 yıl G siz kullanabilidik, yeni yeni aynı seviyeye ulaştık, 100-200-500Hz tv ler çıktıi aldık ta, ama hala 50 Hz yayına talim ediyoruz, aldık ama kullanamıyoruz ki. Yeni bir görüşüm var: Elektrikli otolar satılmaya başlasın, en az gelişmiş dediğimiz bölgelerde çekirdek gibi satılacak...... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Kasım 2011 Paylaş 23 Kasım 2011 işte "pekeke" sorununun çözümü de bak yerli araçtaymış. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 madem otomobil üretmek istiyoruz. içten yanmalı motorlarda tren zaten kaçtı gitti. dev otomobil üreticilerinin dahi bir modeli tek bir fabrikada çıkarmadığı günümüz koşullarında bence de en mantıklısı elektrikli araç üretmek için gayret sarfetmek. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Çağlar abi ile biz projeyi tamamladık. Aracı elektrikli yaparsak, ruhsatta, trafikte muayenede sıkıntı çıkmayacak. Yorum bağlantısı
Orkun Özbay 1 Aralık 2011 Paylaş 1 Aralık 2011 15bin + vergi maliyet çıkarıp , 20bin + vergiye satılacak bir araç vizyonuyla yapılacaksa , hiç kalkışımaması gereken bir girişim bence. amaç global bir marka oluşturup memlekete katma değer kazandırmak olmalı. bunun için de birçoğumuzun öngördüğü gibi , elektrikli motorlar üzerinde çalışılmalı. yoksa aynı teşvikleri vw , opel vb. firmalara verip Türkiye'de üretim yapmalarını sağlamak daha akıllıca olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Aralık 2011 Paylaş 1 Aralık 2011 Çağlar abi ile biz projeyi tamamladık. Aracı elektrikli yaparsak, ruhsatta, trafikte muayenede sıkıntı çıkmayacak. Hayal değil, tamamı ile prosedüre uygun bir mekanizma Yorum bağlantısı
Necati Dur 2 Aralık 2011 Paylaş 2 Aralık 2011 Bu resimleri internette dolaşırken görünce heveslenmiştim. Tasarım ve çizimi yapan Hayri İstay'ın emeğine sağlık. En azından bizim projelendirmede başarılı olduğumuzun belgesidir diye düşünüyorum. Bu arkadaşı sanal ortamdan takip ediyorum. Çok kısa zamanda büyük ilerlemeler kaydetti.Yolu açık olsun Yorum bağlantısı
Recommended Posts