İçeriğe Yönlendir

Yalova'Nın Öbür Fatihi. ( Lada Vega )


Hüseyin Matur

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Arkayı bu hale sokmak kolay fakat önler imkansız gibi..

Sen gerçekten bastın mı arabayı ??

Haziran 2011'de ruhsatımı kaybetmiştim. O gün bugündür paracıklarıma kıyıp çıkartmadım. Biliyordum bir yerden çıkacak-çıkmalı. :)

Bugün bir telefon, benm ruhsat arkadaşın arabasının torpidosundaymış. :kutlama:

Muayene temmuzda bitmişti, şimdi ilk işim muayneye gidip ardından, arabayı İstanbul'daki tap sipid'e katılabilecek ayara gelmesi için ufak bir egzos modifiyesi. (zaten o ayarda da :p )

İnsignia'ya kafa tutsammı. :vandal::vava:

bekleriz hacım her daim bir günde seninle çıkarız :D Veririz cüneyti yanına gazlayıp durursunuz beraber. Bizde kendimize 3.25 veya imrezza bulalıııım :Dd

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
Sen gerçekten bastın mı arabayı ?? bekleriz hacım her daim bir günde seninle çıkarız :D Veririz cüneyti yanına gazlayıp durursunuz beraber. Bizde kendimize 3.25 veya imrezza bulalıııım :Dd

2 kere bastım. Ama gördüğün son hali idi. Resimde 6 kişi anlık basmıştı. :)

Bmw'mi dedin, al sana rakip o zaman. :p

vpK6P.jpg

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Var diyorlar ama bulamıyorum.

Bana spor helezon yay bulana adrese teslim süpriz hediye'm olacak.. 3,5 - 5,5 cm farketmez. :)

9W9xu.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Yayı bulmam gerek. Şu an sıkıntı yaşıyorum, şu saatten somra orj. takıp leylek gibi de gezilmez ki. :)

-------------------

Bu hanginizde var söyleyin bakem. :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Şahane olmuş hocam.. :bravo:

Aynısını kaput içinde bekliyoruz.. :D

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Şahane olmuş hocam.. :bravo:

Aynısını kaput içinde bekliyoruz.. :D

Olabilir aslında. Malum bizim kaput amortisörlü. Sizin bagaj kapakları gibi. :)

Çok sağol. :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Olabilir aslında. Malum bizim kaput amortisörlü. Sizin bagaj kapakları gibi. :)

Çok sağol. :nazar:

Yolda giderken yanlışlıkla açılırsa kaput neler olur düşünmek bile istemiyorum ; :i-ih:

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Yolda giderken yanlışlıkla açılırsa kaput neler olur düşünmek bile istemiyorum ; :i-ih:

Yabancı film sahnelerine benzer bir sahne olur. Yapmak şu an için mantıksız zaten. :)

merso ve mondi de böyle :)

Yaa Lada'da böyle işte. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Pansumana gittim ve kaldım;

1- Arka sol kapı açılmıyor: Ağır kusur..

2- Sinyal kolu takılı kalmıyor: Ağır kusur..

Sinyal kolunu kabul ediyorum ama, kapı açılmadığı için pansumandan kalacağım hiç aklıma gelmedi. Fren ve far ile beynimizi yıkamışlar. :)

lOdOS.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
(düzenlendi)

Geçmiş olsun :) Biz de farın içinde su olduğu için kalmıştık :D

2 de balık atsaydın ya. :)

Olsun, sen işin büyüğünü halletmişsin, ruhsatı bulmuşsun.

Muayene elbet bir türlü hallolur.

Evet orası öyle çok şükür.

Yok ben zaten kalmak istiyordum. Bir dahaki muayene sürem 1 ay uzamış oldu. Aslında kara geçtim diyebilirim. Her seferinde kalsam 48 senede bir muayene bedavaya geliyor.. :crazy:

tarihinde Hüseyin Matur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Biz de farın içinde su

Allah Allah, ben akvaryum ve halojenli ısıtıcı biliyordum :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Chip ve egzos..

Çok yakında. :jedi:

Transite mi lada yamı.... :unsure2:

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Transite mi lada yamı.... :unsure2:

Lada'ya amirim. Burası onun mekanı ya. :)

ne kadar Yakında ? :D

Kısmet olursa 1 ay içinde. :)

Egzos'da bazı iptal işlemleri olacak,

çip uygulaması yapılacak,

baskı balata değişecek,

kapak taşlanacak,

emme zamanlamasın da yapabilirsek oynama yapılacak,

emme manifold'u taşlanacak.

Epeydir Lada'yı kenara koymuştum, artık tekrar bişeyler yapma isteğim çıktı ortaya. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Aracı aldım subap ayarı vs. sağlam bir bakıma soktuktan sonra yaklaşık 2,5 sene lada'ya bir iğne masraf yapmadım. :nazar: Yağı suyu hiç birşeyine dokunmadım, ama bu arada 25.000 km. yol yaptım. Şimdi tekrar yeni yeni bişeyler yapma zamanı geldiğini düşünüyorum.

Bugün pendik'teki lada yetkili servisi olan arkadaşım ile görüşmelerimi yaptım. Kısmetse c.tesi günü serviste aracın yağ su vs. bakımı yapılacak, ardından baskı balata değişecek. Bizim araba 8v, usta 16v vega'nın baskı balatasını kullanacak. Epey testleri yapılmış ekstra verim alınmış. Bu işlemler yapılırken de beyin sökülmüş olacak ve o arada yazılım yüklenip chip tuning işlemi de hallolmuş olacak. İnşallah.

Aracın epey değişeceğini umuyorum. :f1:

İnsignia tokatlasın yeter. :)

Gün sonunda ise pendik'ten ayrılıp, İstanbul'daki arkadaşlarla buluşup, hava alanı kapamayı düşünüyoruz.. :ninja:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Hocam nereye kadar gidecek bu ruhsatsızlık olayı... :D

Herşey bitti çok şükür. Bugün muayene işini de noktaladık. Ekşına hazırız anlayacağın. :):f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Babamın arabaları ile Samara ve Vega deneyimim oldu. 3 yıl samara 2004 ten beri 1.5 16 v hb vega. Bence vega nın artı ve eksilerine gelirsek

artılar,

Yakıt tüketimi,

Parça ucuzluğu,

Dayanıklı mekanik (parasına göre). 2004 yılında İstanbul Akay dan sıfır aldık ve Balıkesir Edremit'e kadar zincirle geldik. 3. vitese çok nadir çıkmıştık. Geldiğimizde ön lastikleri çöpe atmak zorunda kaldık fakat ön takımda herhangi bir sıkıntı yoktu. Süper bi rodaj olmuştu :)

Amortisörlü kaput,

Gece kapılar açılınca yanan kontak deliği lambası (öyle çok işe yarıyorki)

Elektrikli 4 cam (Hala çoğu arabada opsiyonel) Ferrari f 50 de yok :p

Kimse inanmasa da kasa sağlamlığı.

Eksileri,

Aşırı kalitesiz iç aksamı,

Her seferinde sanki kırılacakmış hissi veren ama kırılmayan sinyal ve silecek kolları,

Ekonomi yapacak diye iyice kısılan motor gücü. 1.5 litre 90 hp 128 nm tork ve bu torka fazla ağır olan son dişli. 5. vites 3000 devir 120 km. Mondeo mk2 ile aynı. Fabrika verisi 185 km son sürate ulaşıyor ama şanzıman gereksiz ağır bana göre. Bu şanzımana göre bile seri sayılabilir.

Özellikle hb lerde sürekli zıngırdayan tasarım hatası bagaj kapağı. ,

Rus arabalarının hastalığı çok yumuşak kapanan kapılar,

En önemlisi pas.

Türkiye şartlarında çoğu ailelerin ulaşım ihtiyacına yetecek bir araba.

Hüseyin bey yukarıda biyerde kat iptal edeceğiniz yazılı bizimkinde yanılmıyorsam 8000 km den bu yana yok. Hiçbir sıkıntı yaşamadık. Fakat performansta da pek bi değişim yok.

Bu arada arabanız çok güzel. Yakın yerde olsak babamınkiyle drag yapardık :) 8 valf ve 1 kam mili fazlam var :f1:

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Evet İlkay bey dediğiniz gibi. Eksi ve artı yönlerine katılıyorum. Siz belki sıfır aldığınız için durum farklı olabilir fakat ben nedense bu arabada hiç eksiklik görmüyorum. 2009 yılının ilk ayında aracı 6.500 liraya aldım. Daha önce birçok arabam oldu ve hemen hemen iç aksamdaki kalitesizliğin dışındaki herşey(yol sesi, rüzgar sesi vs) diğer bindiğim araçlarda da vardı. Samaradan sonra siena, accent, getz gibi araçlar aldım. Ama yazdığım eksiklikleri diğer araçlarda da görünce neden daha fazla ödeyim dedim endi kendime. :)

Araca fazla para bağlamadığınız için araçtan çok fazlada bişey beklemiyorsunuz. Ee ben zaten araçtan fazla bişey beklemezken üstüne üstlük araç kendinden 2-3 kat misli pahalı araçlardan daha fazla performans verince insan epey mutlu oluyor. İsan lada'yı gözlerinde ufalttıkları için ön yargılı davranıyor ve sonra da lada tüm bu yanılgıları kaldırdığında bunu anlatılamaz bir haz benim için. hastaları olan nadir araçlar vardır, bence bunlardan biri de Lada.

Katalizör sanırım bizim arabada yok, bu yüzden iptal olma işide olmayacak İlkay bey.

Yazdığınız performans eksiklikleri var evet şanzuman ağır. Ben aracımın gidişinden çok memnunum, benim canımı sıkan tek bir şey vardı, o da; araç alt devirde çok cansızdı. Yokuş yukarı bazen 1'e almak icap ediyor, almamak için gaza baştan epey yüklenmek gerekiyor. Bahsettiğim sıkıntıları sanırım beyine uygulayacağımız chip tuning işlemi ile aşacağımıza inanıyorum. Lada'lara chip işlemi lada doktoru bir arkadaşım tarafından son 1 senedir yapılmaya başlandı. Kullanan arkadaşların yorumlarından sonra bende yaptırmaya karar verdim. Belki birçok araca chip işlemi ekstra bir modifiye ama bence ladalara şart. Araç şu ana kadar gitmek istiyor gidemiyor gibi bir haldeydi, bakalım bundan sonra nasıl olacak.

Yukarıda da yazdığım gibi aracın baskı balatası değişecek, bununla ilgili ladacı arkadaşım 16v vega balatası takacağımızı belirtti. Oldukça verimli olduğunu aracın performansını epey değiştirdiğini söyledi. Bakalım neler olacak merakla bekliyorum açıkçası.

Not: Kam mili ile ilgili detaylı bilgi almam mümkünmü? :)

Drag işine de her zaman varım. :f1:

Chip tuning işlemi ile araç 10 hp 20 nm tork kazanıyor.

rhad9.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Bizdeki 16 valf ya ondan dedim 1 kam mili fazlam var diye :) Hala babamlara gittiğimde turlarım alıp. Pire gibi devirlenen bi motor. Fakat bu motora bu şanzıman ile yazık etmişler. Fakat yinede 60 - 120 ara hızlanma testi 1.5 Nissan Almera dan 1 saniye iyi. Otohaber alıntısı.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Bizdeki 16 valf ya ondan dedim 1 kam mili fazlam var diye :) Hala babamlara gittiğimde turlarım alıp. Pire gibi devirlenen bi motor. Fakat bu motora bu şanzıman ile yazık etmişler. Fakat yinede 60 - 120 ara hızlanma testi 1.5 Nissan Almera dan 1 saniye iyi. Otohaber alıntısı.

Anladım. 8v sanmıştım.

Vega ile ilgili aklınızda olan teknik bilgileri zaman zaman bu sayfada paylaşırsanız sevinirim. Şahsen hiç bilgim yok, at arabası misali biniyoruz işte. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...