İçeriğe Yönlendir

"Motor Sistem Arızası" Ve "Hız Sınırlama Kipi Arızası"


Adem Üzüm

Recommended Posts

Adem Üzüm
(düzenlendi)

Selam arkadaşlar bende 2006 benzinli Focus Sedan Ghia var.

Genelde ilk çalıştırmada nadirende seyir halindeyken önce rölanti bozuluyor,devir düşüyor, "Motor Sistem Arızası" Ve "Hız Sınırlama Kipi Arızası"uyarılarını veriyor.Kontağı kapatıp,kapıları kapatıp kilitle-aç yapıp tekrar çalıştırdığımda hiç birşey olmamış gibi çalışıyor. Gaz kelebekleri temizlendi,komple servis yapıldı,bir süre arıza vermedi ama yine veriyor. şanzuman üzerinde bir sensör arızalıymış onu değiştireceğiz,ama emin değilim...araç ok konforlu,yakıtıda iyi, 1-2 sefer değiştirmeye karar verdim ama her seferinde 1-2 hafta arıza vermedi ve vazgeçtim. Bu arıza kronikmi yoksa giderilirmi...herkese selamlar...

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
İmla
Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç

İlk önce arıza tespit cihazına bağlanması gerekir cihaza bağlatmadan hiçbir işlem yaptırmayın.

Yorum bağlantısı
Adem Üzüm

Otomatik şanzıman mı? kaç km de?

Manuel Şanzuman 95000 km.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şanzımanda tek sensör var, o da hız sensörü, şahsen benzili motorda böyle bir arıza görmedim/duymadım. Arıza mesajı çıkan bir arızada, deneme/yanılma yapılmaz, cihaza bağlamadıkça sağı/solu sökülmez.

Yorum bağlantısı
Adem Üzüm

ilk önce arıza tespit cihazına baglanması gerekir cihaza baglatmadan hiçbir işlem yaptırmayın

Cihaza bağladık,hafızaya kayıtlı arıza yok dedi ustam.Sürüş hatası da olabilirmiş.Bir kaç arıza var ama silinebiliyormuş, arıza gerçekten olsa arızalı parça değişmeden arıza silinmezmiş.

Yorum bağlantısı
Adem Üzüm
şanzımanda tek sensör var, o da hız sensörü, şahsen benzili motorda böyle bir arıza görmedim/duymadım. Arıza mesajı çıkan bir arızada, deneme/yanılma yapılmaz, cihaza bağlamadıkça sağı/solu sökülmez.

Darbe falan yese o sensör arıza verir mi,bu arızanın sebebi o sensör olabilir mi ve değiştirmek gerekirse en uygun fiyata nerden bulabilirim.(bu arada bu kadar çabuk cevap beklemiyordum,çok sevindim,ilginize çok teşekkür ederim....)

Akü nün sıhhati nasıl?

Oto elektrikçide akü ölçüm cihazı ve bomeyle baktık iyi dedi...

Yorum bağlantısı
Şaban Aygen

Cihaza bağadık,hafızaya kayıtlı arıza yok dedi ustam.Sürüş hatası da olabilirmiş.Bir kaç arıza var ama silinebiliyormuş, arıza gerçekten olsa arızalı parça değişmeden arıza silinmezmiş.

Cihazda arıza gözükmemesi durumu orijinal program olmamasından olabilir.Piyasada farklı yazılımlar var,bazen hatayı görmüyorlar.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Adem Üzüm

Daha önce aynı arıza için yine konu açmıştım ancak yeni birşey farkettim. Arıza vereceği zaman kontağı ilk çevirdiğim zaman DEVİR İBRESİ ÖNCE DİBE VURUYOR VE BİRAZ TİTRİYOR. Bununla ilgili bilgisi olan arkadaşlardan fikirlerini bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Adem Üzüm

geçmiş olsun

Sağol arkadaş.

Aracın aküsü ne durumda?

Akü iyi durumda,hatta arabamda müzik seti bağlı,buna rağmen marşda en ufak bir aksama olmuyor.

Yorum bağlantısı
Ufuk Arslan

belki alakasız ama bujilerin dipleri ıslanıyor fıskiyeden.Benimki yaptığında orda bulmuştuk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Üzüm

Daha önce dikkat etmedim ama ilk arıza verdiğinde bakacağım,teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar

Benim dizel aracımda da aynı sorun oldu. sürekli motor sistem arızası uyarı veriyordu. Araç giderken motor hız sınırlamasıda uyguluyor. Otokoç'a gittim bilgisayara bağladılar. bujilerde bir sorun olduğunu söylediler. motoru çalıştırırken hiç bir sorun olmadığından inanmadım başka bir ford servisine götürdüm. b.sayara bağladılar kızdırma bujilerinin değişmesi gerektiğini söylediler. ancak sistem güncellemesi yapıldığında bu sorunun çözülebileceğini söylediler. ben kızdırma bujilerini değiştirtdim ve bu sorun ortadan kalktı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sizin olayınız çok farklı Emrah Bey..

Adem Bey, araca IDS cihazı ile mi bakıldı.. ?

Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak

Aynı arıza bende de olmakta ben Eskişehir'deyim özellikle sabahları yada ilk çalıştırma esnasında kontağa basınca veya yolda giderken farları yakmaya çalıştığımda başıma geliyor. " Hız azaltıldı " ve "Motor Sistem arızası" gibi bir uyarı veriyor,hatta bezen bu uyarıyı vermez ise bagaj kilidini kendi kendine açıyor. benim aracım IDS e bağlandı her seferinde de silinmesine rağmen hatalar 1 2 hafta sonra tekrar oluşuyor.

birinci Hata #DTC1 D900

ikinci Hata #DTC2 5750

Birisinin açıklamasında gaz pedalı ve devresi hatası diyor.

Gaz kelebeğimi 3 kere temizlettim en son çare gaz kelebeğini değiştireceğim birde aküyü 60 lıktan 72 veya daha üstü bir güçte aküyle değiştireceğim mali durumumu düzeltmeyi bekliyorum. şimdilik kontağı aç kapa devam.Birde bujilerde olma ihitimalini hiç düşünmemiştim sadece 1 kere bujilerim değişti dur birde onları değiştireyim. :)

Yorum bağlantısı
Adem Üzüm

Peki sizin araçta ilk kontağı çevirmede göstergeler dibe vurup titreme yapıyor mu?Birde sanırım yaklaşık 5 km fazla değer gösteriyor. Ustam şanzumanın üstündeki sensörden şüpeleniyor ama pahalı bir parça olduğundan çekiniyorum.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Akünüz son günlerini yaşıyor..

Km fazla göstermesi ise normaldır. Hız sınırlarına 1-2 km farkla yakalanmamak içindir..

Akünüzü değiştirin sorununuz çözülecektir.. ;)

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Evet km saatimiz 4-6km eksik gösteriyor bende bunu merek ediyordum Ersen abi demek radarlara az farkla yakalanmamak içinmiş.

Yorum bağlantısı
Adem Üzüm

Aküyü değiştirmek istersek ne marka kullanalım,araçda halen ford un orjinal aküsü var...

ayrıca araca anfi-woofer taktım amperi yükselmek gerekirmi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Akünün bulunduğu yere sığabilecek tipler zaten sınırlıdır, 66A sığarsa takılabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...