İçeriğe Yönlendir

Fiesta Maf Sensörü Ve Gaz Kelebeği Temizliği, Buji Değişimi


Faruk Cagsak

Recommended Posts

Faruk Cagsak
(düzenlendi)

2-3 ay önce aldığımız 2009 model eski kasa 1,4i benzinli lpgli fiesta araçta, rolanti dalgalanması, kalkışta fazla gaz vermezseniz özellikle soğuk motorda hemen stop etme gibi sorunları vardı, bir de motor arıza ışığı sürekli yanıyordu.

Yukarıda bahsettiğim sorunlar aslında çok rahatsız edecek sorunlar değil. Hatta kimilerine göre sorun da değil. Fakat hem bakım olsun hem biraz arabayı kurcalayayım, belki de bahsettiğim sorunlara çözüm olur, yakıt tasarrufu da artar diye düşünerek, boğaz kelebeği ve maf sensörünü (debimetre-hava kütle ölçer) temizlemeye karar verdim. Aracın bujilerinin ne zaman değiştiğini bilmediğimden, bujileri de değiştirdim. Aşağıda bu işlemleri nasıl yaptığımın resimleri var, umarım faydalı bir konu olur.

İlk olarak gerekli takımları sıralayayım 9-10 lokma veya düz anahtar, pense (elektrikçilerin kullandığı yankes pense tercihen, kelepçeleri sökerken rahat oluyor. ), tors T27 tornavida, tors T15 tornavida, 16’lık buji lokması, T kol ve Uzun ilavesi, balata temizleme spreyi, kullandıktan sonra çöpe atacağınız temiz bir bez ve buji değişimi için aracınızın orjinal bujileri. Ben bosch 0 242 229 785 seri no’lu buji tercih ettim tanesi 6tl den 24liraya aldım.

İlk olarak işaretli kısımlardaki vidaları ve kelepçeyi söküyoruz hava emiş kısmına gelen boruda kelepçe yok, hafif geri çevirip çekince rahatlıkla sokuluyor. Sonra hava filtresi kazanını bir kenara alıyoruz, üzeri işaretli olan hava filtresi çıkışından gaz kelebeğine gelen boruyu da pense yardımıyla kelepçesini çıkartıp alıyoruz.

Buji kablolarının sırasını karıştırmamanız önemli gerçi kablo uzunlukları farklı olduğundan karıştırmanız pek mümkün değil. Buji kablolarını çıkartırken fazla zorlamadan kablonun dip kısmından tutarak yukarı çekiyoruz.

Buji lokmasını kullanarak bujiyi sokuyoruz.

Yeni bujileri buji lokmasıyla yerine takıyoruz ama burası onemli diş kaptırmamanız gerekir bunun için t kolu cıkartıp el yordamı ile sadece lokmanın uzatmasını kullanarak buji yerine takın en son kısımda ne cok aşırı ne de gevşek olmayacak şekilde bujiyi yerine iyice sıkılayın, (torklu lokmanız varsa 20tork olması lazım)

Ve buji kablosunu takın, aynı işlemi tüm bujiler için sırayla yaparak buji değişim işlemini tamamlıyoruz.

İşaretli kısımda maf sensorunun fişini çıkartın t27 tors tonavida ile boğaz kelebeğini tutan 4 vidayı sökün. Gaz kelebeğinin fişi resimde görünmüyor kelebeği sokünce o fişi de söküyoruz.

T15 tornavida ile (tek vida tutuyor zaten) maf sensorunun söküyoruz.(hasas bi parça sağa sola vurup dusurmemelisiniz)

Resimde gaz kelebeginin ve maf sensörünün söküldükten sonraki halini görüyorsunuz.

Bu kısıma yabancı madee vs. düşürmemelisiniz

Resimlerde gaz kelebeği ve maf sensörünü görüyorsunuz.

Balata spreyi ile gaz kelebği ve maf sensorunu yıkar gibi temizliyoruz maf sensorune bez vs. herhangi bi şey surmeyin.

gaz kelebeginin uzerindeki yag pisliği bez yardımıyla temizleyebilirsiniz

temizlik işlemleri bittikten sonra aynen soktugumuz gibi butun işlemleri tekrara yaparak aracı topluyoruz.

Sonuç araba ilk çalısmada kendi yüksek çalışıp sonra rolanti normala iniyor, soğuk havalarda ilk çalısmada stop etmiyor otomatik jikle gibi motor ısınana kadar rolanti bir miktar yüksek çalısıp motor ısnınca normal yerine geliyor, benzinli kullanımda arıza ışığı yakmıyor (fakat lpg de halen arıza ışığını yakıyor gaz ayarına götüreceğim J )

Aracınız sizin ilgi ve alakanızdan memnun kalıp biraz daha iştahlı gaz yiyor (psikolojik olabilir J )

tarihinde Faruk Cagsak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Balata spreyi yerine CRC maf cleaner kullansaydınız keşke. Tam bu iş için yapılmış bir ürün.

Yorum bağlantısı
Faruk Cagsak

Balata spreyi yerine CRC maf cleaner kullansaydınız keşke. Tam bu iş için yapılmış bir ürün.

hemen hemen aynı işe yarıyorlar balata spreyini daha önce 6tl'ye almıstım diğer aracta duruyordu ondan artanı buna kullandım.

maf clenearlar sanırım 18 lira civarında balata spreyinin bir zararını gormedim şimdiye kadar.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

ikisini de elinize sıkın farkı hissediyor insan :) öyle bir kuruma kurutma özelliği var ki anlatılmaz :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Elinize sağlık. Çok sağlıklı ve yerinde bir uygulama olmuş. Paylaşım için teşekkürler :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Philips yağsız kontak spreyi bu iş için en çok tavsiye edilen ürünlerden. crc'yide duydum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Faruk Cagsak

ikisini de elinize sıkın farkı hissediyor insan :) öyle bir kuruma kurutma özelliği var ki anlatılmaz :p

:) uzun bi sure gider herhalde bu temizlik ancak bahara dogru tekrar deneriz tavsiyeleriniz için tesekkur ederim

Elinize sağlık. Çok sağlıklı ve yerinde bir uygulama olmuş. Paylaşım için teşekkürler :flowers:

çok teşşekkur ederim.

Philips yağsız kontak spreyi bu iş için en çok tavsiye edilen ürünlerden. crc'yide duydum.

balata spreyi de 3. su olsun şimdilik :) bi daha ki sefer pahalı bi şey degilse yağsız kontak spreyini de deneyebilirim :)

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Yücel Aydoğan

2009 model bir aracı kaç km yaptıgını bilmiyorum ama bu sensörlerin söklüp temizlenmesi pek saglıklı bir olay degil .Öncelikle maf sensörünü söküp temizleyebilirsiniz sıkıntı yok en fazla arıza lambası yakar bir takım sorunlar olur ama gaz kelebek gövdesini söküp balata sipreyi ie yıkamaz tam anlamı ile sınırıları zorlamak neden diyecek olursanız .Eski tip araçlar için sorun degil ama kullandıgınız aracın gaz kelebek gövdesi elektronik yapıya sahiptir.ve yerinden sökülmesi veya temizlemesi gibi bir durum halinde araçta ciddi sorunlar oluşabilir oluşmadıysa bile aracınıza kelebek adaptasyonu yapılmak zorundadır .Bende sisizn gibi servise yag degişimine gidince ustaya dedim şunu temizleyiver usta dedim aman abi dedi ona el degdirma tozunu basınçlı hava ile aldı bunlarınki elektronik biz ilk zamanlar eski tipler gibi söküp temizliyorduk daha sonra 1-2 tanesi elimizde kaldı bazılarınında düzi bozuldu bir daha düzen tutmadı sadece yerniden oynatmadan basınçlı hava ile tozunu alalalım yeter dedi bezlede kenarlerını felan sildi zaten sorunum yoktu o yüzden dokunmadım.sizde fazla kurcalamamnınızı tavsiye ederim hiçte ucuz olmayan bir parça

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Haluk Gümüş

Güzel konu olmuş ama keşke resimler silinmeseymiş.

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Maf sensörünü temizlemek teknik olarak çekişte fark yaratır mı ? yoksa benimki psikolojik mi?  :biggrin:  Çok uzun zamandır temizlemeyi düşünüyordum bugün temizlemek nasip oldu. Philipsin mavi kutusunu yada crc nin ürününü satan biryer bulamadım bende wd40ın ürünü ile temizledim.

 

Sensörün arka kısmı çok pisti oradan sprey sıkmadım daha çok tellere gitmesin diye tellerin göründüğü yerden baya sıktım kuruyunca taktım geri.

 

mG0g7Z.jpg

 

EVjW6B.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Halil Değirmenci

Merhabalar;

 

Bende aracı yeni aldım 2011 1.4 tdci alırken ekspertize gösterdim bilgisayara bağlandığında maf sensörü uyarısı veriyordu ve eksper abimiz isterseniz değiştirin maf sensörünü diye beni uyardı. Benim aslında merak ettiğim temizlik ile işlem hallolabilirmiki acaba ? Birde motor ışığı yakıyor araqbada bu sensör ama uzun yol kullanırsam arabayı ışık sönüyor gariptir ki :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...