Hakan Yıldız 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 (düzenlendi) selamlar,focus 2 aracımın buji kablolarını cıkardıgımda odanın içinde su oldugunu gördüm.sebebi ne olur bilmiyorum gecen hafta bujileri degiştirdim eski bujiler cok zor gevsedi adeta kaynak olmus gibiydi.usta bu suyun su tapasından geldigini ve bir torna işlemiyle bu tapayı onarmak gerektiğini söyledi.bu su ne zararlar verir ve nasıl onarılması gerekir sizinde görüşlerinizi almak istedim.ayrıca buji kablolarının bujiye temas eden uclarına wd 40 sıktım bi sakıncası olurmu saygılar 25 Kasım 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 Wd40'ın bir zararı olmayacaktır... Ancak bahsedilen ve tornalanacak olan su tapası hangi tapadır... ? Bence; ya motor yıkattınız, su ordan sızdı.. yada cam suyu hortumlarında kaçak var ordan sızıyor motor üstüne.. Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 Hakan bey sanırım aynı sorundan bahsediyoruz. Linki bir inceleyin. http://www.otoclubturkiye.com/forum/Motor-Kapu...Su-t184170.html Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 5 Kasım 2009 Yazar Paylaş 5 Kasım 2009 Wd40'ın bir zararı olmayacaktır... Ancak bahsedilen ve tornalanacak olan su tapası hangi tapadır... ? Bence; ya motor yıkattınız, su ordan sızdı.. yada cam suyu hortumlarında kaçak var ordan sızıyor motor üstüne.. merhaba mehmet bey,motor yıkatmadım fakat cam suyu hortumundan su sızdıgını gördüm,hatta bazen kaputu açtıgımda bujiye takılan kabloların bulundugu üst bölümde su biriktigini görüyorum fakat bujinin sızdırmaz kablosunun o kadar sıkıca takılmasına ragmen suyu asagıya nasıl sızdırdıgını anlayamadım.sanırım en sonunda montaj yerlerine motorun üst kısmını suya karsı koruyucu ses yapmayan bir koruyucu monte edecegim.mehmet bey yardımlarınız için tesekkür ederim... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 merhaba mehmet bey,motor yıkatmadım fakat cam suyu hortumundan su sızdıgını gördüm,hatta bazen kaputu açtıgımda bujiye takılan kabloların bulundugu üst bölümde su biriktigini görüyorum fakat bujinin sızdırmaz kablosunun o kadar sıkıca takılmasına ragmen suyu asagıya nasıl sızdırdıgını anlayamadım.sanırım en sonunda montaj yerlerine motorun üst kısmını suya karsı koruyucu ses yapmayan bir koruyucu monte edecegim.mehmet bey yardımlarınız için tesekkür ederim... Buji kablosunun lastiklerinden değil de, o bölgedeki kapağın kenarlarından sızıyordur.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Kasım 2009 Paylaş 5 Kasım 2009 FII de motor bölmesi arkasındaki ızgaraya sabitlenmiş uzun izolasyon fitili var, ancak plastik ızgara zamanla vs. aşağı doğru esneyebiliyor, kaputtan içeri doğu su sızabiliyor ve bu bujilere doğru damlıyor. Motorda hafif sola eğik olduğu iiçin özellikle 4 . bujide birikiyor. Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 25 Aralık 2009 Yazar Paylaş 25 Aralık 2009 merhaba,bugün ustaya bujilerde biriken suyu gösterdim.bujilerde 4 cm su birikmişti usta bujilerin aralarında bulunan iki tane motor sogutma suyu tapasını gösterdi ve bu tapaların paslanma vs. sebepten dolayı suyu bujilerin bulundugu bölüme sızdırdıgını ve degişmeleri gerektigini söyledi Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 26 Aralık 2009 Paylaş 26 Aralık 2009 Alakası yok. Tamamen tasarım hatası. Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 26 Aralık 2009 Paylaş 26 Aralık 2009 yok sakın tapalarla uğraşma sorun su fıskıye memelerinde servislerde yenisi var değiştir düzelir Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 27 Aralık 2009 Yazar Paylaş 27 Aralık 2009 yok sakın tapalarla uğraşma sorun su fıskıye memelerindeservislerde yenisi var değiştir düzelir evet dediğiniz gibi su fıskiyesinden su damlayıp buji kalolarının bulundugu plastik kısımda bir miktar su birikiyor fakat ben buji kablolarını cıkarıp bujilerin oldugu kısımdaki suyu iyice kuruttum buji kablolarının bujilere temas eden uclarına wd 40 sıkıp yerlerine monte ettim,5-6 saat sonra buji lastiklerini çıkarıp kontrol ettiğimde 4cm civarında inanılmaz su birikmişti.bazı arkadaslarım bujilerin oldugu kısımda su tapası olmaz diyordu ama gecen gün bir parca satıcısında üst plastik kapagı acık sıfır benzinli focus motoru inceledigimde bujilerin aralarında iki metal su tapası oldugunu gördüm.benim tapalarında paslanmış durumda oldugunu gördüm ve bu yüzden büyük ihtimalle bu iki tapadan olacagını düşündüm Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 28 Aralık 2009 Paylaş 28 Aralık 2009 bujilerdeki su cam suyu ise fıskiyeden geliyor. antifiriz ise dediginiz tapalarda problem var. Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 9 Mart 2010 Yazar Paylaş 9 Mart 2010 selam arkadaslar,buji bölümünde biriken suyu inceledim motor soğutma sıvısı değil zaten antifriz eksilmiyordu,kesinlikle yağmur suyu v.b...sübap kapağının üzerinde ikinci ve üçüncü bujilerin arasında lastik bir tapa var onu düz tornavidayla kolayca çıkarıp takıldığı yeri ve lastiği iyice temizleyip kuruttuktan sonra lastiğe silikon sürüp yerine oturttum bu işlemi yapalı 2 ay oldu ve su birikimi kesildi hiç su birikmiyor ve bujiler gayet kuru insallah bidaha su birikmez tavsiye ederim cok basit bir işlem Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 22 Mart 2010 Yazar Paylaş 22 Mart 2010 bujileri yine kontrol ettim su veya buhar yoktu,su büyük ihtimalle bu lastik tapadan kaynaklanıyordu.önceleri en geç bir haftada ciddi su birikimi olurdu ilerleyen günlerde yine kontrol edip yazacağım Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 11 Nisan 2010 Yazar Paylaş 11 Nisan 2010 evet arkadaşlar dün yine kontrol ettim hiç bişekilde nem yoktu ben bu su olayını çözdüm benimki lastik tapadanmış,buji kablolarının orada yine su birikimi oluyor fakat lastiği onardığım için aşağıya sızdırmıyor bujiler kuru bir şekilde görevlerini yapıyor Yorum bağlantısı
Aydın Alparslan 26 Nisan 2010 Paylaş 26 Nisan 2010 öncelikle merhabalar ben bu siteye daha yeni kayıt oldum burası bana gerçekten bayağı yardımcı oldu geçen sene almış olduğum 2005 trend fII aracım var. Dün felaket biçimde yağmur yağdı bugün arabayı çalıştırdığımda sanki benzini bir alıyor bir almıyordu pek fazla arabalardan anlamadığım için ne yapacağımı bilemedim hemen stop ettirdim internetten araştırdım ve bu yazıya ulaştım ve kotrol ettiğimde dedikleri gibi olduğunu gördüm şimdi tek ihtiyacım biraz silikon bu yardımlarınızdan dolayı herkese teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 26 Nisan 2010 Yazar Paylaş 26 Nisan 2010 öncelikle merhabalar ben bu siteye daha yeni kayıt oldum burası bana gerçekten bayağı yardımcı oldu geçen sene almış olduğum 2005 trend fII aracım var. Dün felaket biçimde yağmur yağdı bugün arabayı çalıştırdığımda sanki benzini bir alıyor bir almıyordu pek fazla arabalardan anlamadığım için ne yapacağımı bilemedim hemen stop ettirdim internetten araştırdım ve bu yazıya ulaştım ve kotrol ettiğimde dedikleri gibi olduğunu gördüm şimdi tek ihtiyacım biraz silikon bu yardımlarınızdan dolayı herkese teşekkür ederim. selamlar,bu işlemi yapınca göreceksiniz bujilerde su birikimi kesilecek,lastik tapayı ve takıldığı yeri dikkatlice temizleyin ve silikonu çevresini iyice saracak şekilde sürüp yerine oturtturun kuruyana dek su temasını engelleyin.motorun oluşturduğu ısı silikona zarar vermez endişe etmeyin.size tavsiyem bujiler değişmesi gerekiyorsa değişin ve buji kablolarının bujilere takılan uçlarına wd 40 sıkıp bujilere takın gerekirse buji kablolarının ateşleme bobinine takılan uçlarınıda kontrol edin kabloların uclarında oksitleşme varsa ateşleme bobinine zarar verebilir kablolar kötü durumdaysa onuda değişseniz iyi olur saygılar... Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Arkadaşlar herkese merhaba 2006 focus trend sahibiyim, aracım 97000 km de ,BRC sıralı sistem LPG var Geçenlerde araba vites geçişlerinde düşük devirlerde teklemeye başladı. Benzinde azalıyordu bu tekleme ama onda da vardı. Servis bujilerden olacağını söyledi ve yenileriyle değişti. Hakikaten çıkan bujiler resmen çamura bulanmıştı ,motoru yıkatmışsınız buji bölümüne su girmiş dediler. Ama ben 2 yıldır motor falan yıkatmamıştım ,bujiler değişince sorun düzeldiği için pek üzerinde durmadım 1 hafta sonra aynı sorun tekrar başladı usta sabahtan akşama uğraştı bujileri ve buji bölümünü tekrar kuruttu falan ama nafile en son yeni 4 buji daha takıldı araç yine düzeldi ama 1 hafta sonra yine aynı sorun başlayınca bujilerin olduğu bölüme fenerle kendim baktım yine ıslaklık olduğunu gördüm Uzun lafın kısası bu bujilerin olduğu bölüme sürekli su geliyor ,bujilerin olduğu bölümde 2 tane su tapası olduğunu öğrendiğim tapa var bu tapalardan sızma olduğunu düşünüyorum, daha önce başına böyle bi arıza gelen arkadaş oldu mu? , eğer olduysa arıza nasıl çözüldü anlatırsa çok memnun olurum bu tapaları kendim değiştirebilir miyim ? görüşlerinizi bekliyorum Saygılar Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Okumuştum, silecek fıskiyelerinden oluyor diye hatırlıyorum. Sökülüp, macunlanıp tekrardan takılmıştı. Ayrıca sileceğe giden hortumlarında kontrolünde fayda var. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Yalnız değilsinizi... http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/214223-tekleme-sorunu/ Yorum bağlantısı
Hüseyin Düdükcü 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Bu ikinci focus 2'im ikisindede aynı sorunu yaşadım hatta arkadaşımın bujileri paslanıp sökülürken kırılmıştı lafı uzatmayım sorun silecek fıskiyelerinden kaynaklanıyor fıskıyeleri söküp altına silikon tarzı bir yapıştırıcı sıkıp yapıştırdığında sorun çözülecektir. sorunun burdan olduğunuda anlaman çok basit bir bidon su al eline arabanın önüne geç ön cama bakacak şekilde soldaki fıskiyenin üzerine boşalt suyu kaputu aÇ fışkıyenin altında damla damla su olduğunu göreceksin oda direk bujilerin üstüne damlıyo kolay gelsin Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez 25 Kasım 2011 Paylaş 25 Kasım 2011 Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkür ederim Suç bende yazmayı unutmuşum 2.buji değişiminden sonra konuyu araştırdım dediğiniz gibi fıskiyelerin dibine sıvı conta sürdüm ve testlerini yaptım, 1 damla bile sızıntı yok, motor sıcakken buji kablolarını çıkarıp buji bölümünün kurumasınıda sağladım defalarca tüm bunlara rağmen akşamları eve döndüğümde bölümün yine nemlendiğini görüyorum ve tekleme sorunumda artış gösteriyor Dolayısı ile ben tapalardan olduğuna inanıyorum artık bu taparı nasıl değiştirebilirim bir fikri olan var mı? Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 25 Kasım 2011 Paylaş 25 Kasım 2011 Focus 1 de başıma gelmişti, aynen dediğiniz gibi o tapalardan yapıyor. Yavaşça çıkarılıp yapıştırıcı bir ilaç sürüp tekrar kapatılınca birdaha sıkıntı olmadı... Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez 25 Kasım 2011 Paylaş 25 Kasım 2011 Focus 1 de başıma gelmişti, aynen dediğiniz gibi o tapalardan yapıyor. Yavaşça çıkarılıp yapıştırıcı bir ilaç sürüp tekrar kapatılınca birdaha sıkıntı olmadı... hocam cevabın için teşekkür ederim, yukardan bakıldığı zaman tapalar vidalı gibi duruyor ve metale benziyor, siz söktüyseniz bilirsiniz plastikmi sıkı geçmemi vidalı mı sökünce elimde kalır mı? Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 25 Kasım 2011 Paylaş 25 Kasım 2011 plastik değildi, sıkı vidaydı, sanırım lokma takımıyla çıkmıştı. Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez 25 Kasım 2011 Paylaş 25 Kasım 2011 plastik değildi, sıkı vidaydı, sanırım lokma takımıyla çıkmıştı. eywallah hocam sökmeyi deneyeceğim yarın söküp etrafına conta sürüp tekrar takmayı planlıyorum olsa servisten alacağım parçayı ama getirtmeleri lazımmış bendede okadar sabır yok malesef Yorum bağlantısı
Recommended Posts