İçeriğe Yönlendir

Turbolu Araçta Gazdan Çekmek


Furkan Avcı

Recommended Posts

Furkan Avcı

Merhaba;

Hafta sonu yoldan gelirken bir durum kafama takıldı.

Örneğin 110-120 km/s hızla hafif rampa aşağı gidiyoruz, vites konumu D (otomatik, Düz viteste de örneğin 5-6. viteste) de ve ayağımızı da gazdan çektik motor devri 1900-2000 dev/dk arasında.(Sanırım egzoz dan çıkan gazın debisi değişecek)

Sorum şu:

(diyelimki 3-5 km kadar)

Bu vaziyette giderken Turbo ile ilgili olumsuz bir durum gelişebilir mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Dump valf var benzinlilerde bogaz kelebeği kapanınca içerdeki akan hava ordan çıkıyor. Dizelde ise boğaz kelebeği yok, yani sorun yok. Hava alıp hava atıyorsun.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Emiş devam ediyor sıkıntı yok. Ben basınç saatinden takip ediyorum 4000 gibi devirlerde iken ayağınızı gazdan çekseniz bile devir iyice düşene kadar araba 0.5 bar gibi max. değerlerde basınç ile emişe devam ediyor. 1.6 TDCI yazılımlı hali böle

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Olumsuz bir durum oluşmaz. Yakıt akışı tamamen kesildiği için egsoz gazı debiside oldukca düşüktür. Bu yüzden turboya yük binmez. Yokuş inişte ayak gazdan çekiliyken devir 3500d/d'yı aşsa bile yinede normal kullanıma göre egsoz gazı akışı çok fazla artmaz.

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Cevaplar için teşekkür ederim, özellikle Eskişehir'den Bursa'ya giderken bol bol rampa aşağı iniş var ve ben hep gazdan çekerim kendisi gider.

Bu yüzden merak etmiştim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Dik uzun inişlerde hızınız artıp devir yükselirse fren yapmak yerine klimayı açın. Motor biraz daha fazla frenleme yapar .Klima konumu sıcak veya soğuk farketmez. Klima gazı devirdaim yaparak gaz sızıntılarını önler ve ömrü uzar. Fren balatalarınızda aşınmaz. Ayak gazdan çekili olduğu için yakıt akışı sıfırdır. Yakıt tüketiminine etkisi olmaz. Yokuş bittiğinde kapatırsınız.

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Dik uzun inişlerde hızınız artıp devir yükselirse fren yapmak yerine klimayı açın. Motor biraz daha fazla frenleme yapar .Klima konumu sıcak veya soğuk farketmez. Klima gazı devirdaim yaparak gaz sızıntılarını önler ve ömrü uzar. Fren balatalarınızda aşınmaz. Ayak gazdan çekili olduğu için yakıt akışı sıfırdır. Yakıt tüketiminine etkisi olmaz. Yokuş bittiğinde kapatırsınız.

Teşekkürler Ayhan hocam; güzel bir bilgi, uygulayacağım. :good1:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yalnız klima daha önceden kapalıysa, yüksek devirde şak diye açmayın, rolantide açın biraz gaz dönsün sonrasında aç kapa zararsızdır, tabi uzun süre kullanılmamış klimalar için geçerli bu.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Zaten devir yüksekken klimayı açarsan (viteste) dank diye devreye giriyor. Hoş değil.

Ben de rampa aşağı klimayı retarder gibi kullanıyorum. ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...