İçeriğe Yönlendir

Rölantideki Dalgalanma Nedeni?


Recep Mura

Recommended Posts

Recep Mura

Aracıma 10 bin bakımı yaptırdıktam sonra bir çok sıkıntı başgöstermeye başladı bir tanesi de aracımı boşa aldıktan sonra frene basınca devir saati hemen 5000 lere kadar iniyor yakın zamana kadar zaman zaman stop ediyordu çok şükür artık stop etme durumu neredeyse artık olmuyor nazar değmesin:))

Forumda gaz kelebeğinden kaynaklanabilir gibi bir yazı okudum ustama söyledim olabilir bir bakalım dedi baktırdık ama değişen bir şey yok usta stop etmedi dedi ama yine de hep deniyorum aracı boşa alınca değilde frenleyince devir saati hızla 5000 lere düşüyor sonra toparlayıp yeniden 8000-9000 civarına geliyor...

Bir arkadaş bir yerde okumuş bana söyledi bunun sebebi:

ARAC STOP EDIYORSA :

* WESTINGHOUSE DA KACAK VARSA ROLANTI BOZULUR VE ARABA STOP EDEBILIR

* KARBURATOR HAVA ALIYORSA FREN YAPINCA ARABA STOP EDEBILIR.

* ARAC HAREKET HALINDE IKEN VITES BOŞA ATILIP FRENE BASILDIGINDA ARAC STOP EDIYORSA FRENLER KACIRIYOR OLABILIR

* KARBURATORLU ARACLARDA ARAC CALIŞIRKEN VITES BOŞTA IKEN STOP EDIYORSA HAVA FAZLA GELIYOR OLABILIR..

Aracım karbüratörlü olmadığından iki sebebi çıkarıyorum westinhouse nedir bilmiyorum ama fren olayı olabilir mi çünkü son bakımda aracın frenleri balataları vb. temizlendi ayrıca ben istemesem de ustanın ısrarı ile ön diskler taşlandı acaba bu fren kaçırma olayından kaynaklanabilir mi benim sorunum, ne yapmalıyım fren kaçırdığını nasıl anlayabilirim.

ayrıca hala motor ikaz lambam yanıyor ustam bilg. bağladı ama motor kısmına giriş yapamadı kodu öğrenemedi bundan dolayı yanıyor olabilir mi?

Bilgisi olan arkadaşlar cevaplandırırsa memnun olurum...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Westinhouse da sorun varsa ; vakum kaçaklarından dolayı rolanti dalgalanması olabilir ..

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Westinhouse da sorun varsa ; vakum kaçaklarından dolayı rolanti dalgalanması olabilir ..

Westinghouse nedir ve sıkıntı olduğunu nasıl anlayabilirim?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Westinghouse nedir ve sıkıntı olduğunu nasıl anlayabilirim?

Bir ustaya kontrol ettirin ; fren işi bekletmeye gelmez..

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Bir ustaya kontrol ettirin ; fren işi bekletmeye gelmez..

İşin kötüsü son bakımda frenler kontrol edilmişti dediğim gibi usta tüm frenleri balataları söktü temizledi hatta ön diskleri bana göre bir sıkıntı olmamasına rağmen taşlattırdı. Ancak sonradan motor ikaz lambası da yandı ki hala nedenini çözemedik usta bilgisayar ile motor bölümüne bağlanamadı kodu öğrenemedik ama şimdiye kadar hep gazdan şüphelendik bugün araç eşimdeydi 15 km de ışıklarda frenlerken 3 defa stop etmiş bayağı sıkıntı yaşamış canım yine sıkıldı az önce 2-3 km denemek için gittim hem gaz ile hemde benzinle araba biraz ısınınca dalgalanma başladı ve yalnızca frene basınca veya yüksek hızda birden boşa alınca hızla devir saati 5000 lere doğru iniyor bu sefer stop etmedi ama hiç belli olmuyor bazen direkt stop ediyor bazen tekrar toparlıyor ve normale dönüyor frenler tutuyor acaab bu kaçırdığını vb. nasıl anlayabilirim artık ustaya da maalesef güvenemiyorum arabayı alalı 8 ay oluyor 7 ay sorunsuz bindim 1 ay kadar önce sadece 10000 bakımı için gittim gitmez olaydım gittikten sonra bir türlü araçtan randıman alamadım birde her gidişimde değişik işlemler için ücret ödüyorum ama değişen bir şey yok en son gaz kelebeğini temizlettim hiç bir şey değişmedi...araban bile soğudum mecbur kalmadıkça binmiyorum satmayı bile düşünmeye başladım:::((((

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. gaz kelebeği ile VW ciler boğuşur, fordcular yan aynadan gelen rüzgar sesi ile yatar kalkar sadece

2. KArter havalandırma hortumuna baktırın

3. Vakum hortumlarını adam gibi bir ustada kontrol ettirin

4. fren diskinin sıfır ne kadar? siz tornaya kaç para verdiniz?

5. satmadan önce İstanbul a bir uğrayın

Yorum bağlantısı
Recep Mura
1. gaz kelebeği ile VW ciler boğuşur, fordcular yan aynadan gelen rüzgar sesi ile yatar kalkar sadece 2. KArter havalandırma hortumuna baktırın 3. Vakum hortumlarını adam gibi bir ustada kontrol ettirin 4. fren diskinin sıfır ne kadar? siz tornaya kaç para verdiniz? 5. satmadan önce İstanbul a bir uğrayın

1-Gaz kelebeğini temizlettim sorunu çözmedi demekki onunla alakalı değilmiş, şuan rüzgar sesininden daha önemli sıkıntım var onu duymuyorum bile...

2-Hava filtresinin takılı olduğu mu? ben oraya plastik kelepçe taktırdım aslında usta kelepçesi yoktu dedi bende sanki olması lazım gibi dedim istersen plastik kelepçe takayım dedi taktık.

3-Vakum hortumları derken nerede bunlar ne ile akalı?

4-Sıfırını bilmiyorum ustaya özellikle söyledim ben problem hissetmiyorum ama kendisi yüksek hızda direksiyonu titretiyor taşlatalım dedi iki ön disk için 50 tl aldılar taşlatmaya...

5-İstanbul'a nereye uğrayayım?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

1. gaz kelebeği ile VW ciler boğuşur, fordcular yan aynadan gelen rüzgar sesi ile yatar kalkar sadece

Benim lpg kitini takan ustada tutturdu, gaz kelebeği kalibre edilecek diye...

Araba tekliyor, bu takımları topluyor... Sonuç kalibre edilecekmiş..

Sok kafanı da bi bak bu motor ney dedi... Bu gaz kelebeğinin neyini kalibre edeceksin dedim...

Sonra ters taktığı filtreyi düzeltmişti..

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Aynısı bende de oluyor. Aldığımdan bu yana devam ediyor. Stop etmiyor ama dediğiniz gibi devir 500'lere inip sonra biraz nazlanarak toparlayıp normal seviyesine geliyor. Çözüldüğünde buraya yazarsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Recep Mura
Aynısı bende de oluyor. Aldığımdan bu yana devam ediyor. Stop etmiyor ama dediğiniz gibi devir 500'lere inip sonra biraz nazlanarak toparlayıp normal seviyesine geliyor. Çözüldüğünde buraya yazarsanız sevinirim.

Siz hiç çözüm bulmaya çalımadınız mı? Ben de hiç böyle bir problem yoktu 10000 bakımından sonra oldu bir çok şey denedik ama olmadı ya bakalım şimdide frenlerden şüpheleniyorum. bizim ki de her zaman stop etmiyor ama bazen her frenlediğimizde stop ediyor belli olmuyor artık sebebi neyse çözemedik canımı çok sıkmaya başladı çünkü aracı eşimde kullanıyor geçen gün bayağı tedirgin olmuş...İnş. bir çözüm bulduğumda inş. size de yazarım...

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Çözüm aradım tabiki. Bir ay kadar önce stop etmeye de başlamıştı. Karter havalandırma hortumu değiştirildi, gaz kelebeği sensörü temizlendi, stop etmiyor artık. Sizinkisi bakımdan sonra baş göstermişse muhtemelen birşeyleri yanlış, eksik yaptılar. Bence ehil bir ustada hortumları, kabloları vs. kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Çözüm aradım tabiki. Bir ay kadar önce stop etmeye de başlamıştı. Karter havalandırma hortumu değiştirildi, gaz kelebeği sensörü temizlendi, stop etmiyor artık. Sizinkisi bakımdan sonra baş göstermişse muhtemelen birşeyleri yanlış, eksik yaptılar. Bence ehil bir ustada hortumları, kabloları vs. kontrol ettirin.

En son bende gaz kelebeğini temizlettim ancak değişen birşey olmadı, inş. bir aksilik olmazsa ustaya son kez gidip hortumları, frenleri vb. tekrar gözden geçirteceğim bakımdan sonra neredeyse 600 tlye yakın masrafım oldu ama eskiden çok daha kötü hale geldi anlamış değilim halbuki araçtan hiç şikayetim yoktu..olmazsa kendimize iyi bir usta bulmaya çalışacağım bütün bakımlarını bu usta yaptığından başka bir yere de gitmek istemiyorum sonuçta işe sıfırdan başlamak istemiyorum ya hayırlısı bakalım çok sıkıldım artık her hafta sanayideyim...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat Berkdemir

bu orun bende aracı boşaatıp frene basıca oluyo.durunca ortadan kalkıyo.haftaya sanayiye gittiğimde baktıracam.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

bu orun bende aracı boşaatıp frene basıca oluyo.durunca ortadan kalkıyo.haftaya sanayiye gittiğimde baktıracam.

Benim ki de aynı dün neredeyse her frene basışımda oldu önceden dediğiniz gibi aracı boşa aldığımda bazen de boşa alıp frene bastığımda devir saati 500 lere doğru iniyor sonra durunca kendini toplarlıyordu ama dün neredeyse her defasında stop etti neredeyse 2 aydır böyle kullanıyorum dikkatli şekilde ama artık halletmem lazım zaten bu durumum bakımdan sonra olmuştu aynı usta çözüm bulamadı artık kendisine gitmeyeceğim muhtemelen yetkili servise gideceğim KDv indirimi bizden kampanyası varmış hiç yetkili servise gitmemiştim bakalım nasıl oluyor nasipse Cuma günü gitmeyi planlıyorum bir aksilik olmazsa...inş. sizde çözüm bulursunuz...

Yorum bağlantısı
Murat Berkdemir

Benim ki de aynı dün neredeyse her frene basışımda oldu önceden dediğiniz gibi aracı boşa aldığımda bazen de boşa alıp frene bastığımda devir saati 500 lere doğru iniyor sonra durunca kendini toplarlıyordu ama dün neredeyse her defasında stop etti neredeyse 2 aydır böyle kullanıyorum dikkatli şekilde ama artık halletmem lazım zaten bu durumum bakımdan sonra olmuştu aynı usta çözüm bulamadı artık kendisine gitmeyeceğim muhtemelen yetkili servise gideceğim KDv indirimi bizden kampanyası varmış hiç yetkili servise gitmemiştim bakalım nasıl oluyor nasipse Cuma günü gitmeyi planlıyorum bir aksilik olmazsa...inş. sizde çözüm bulursunuz...

bir yerlerde kaçak var ama çözemedim.sorun giderse paylaşırım.recep bey

Yorum bağlantısı
Recep Mura

bir yerlerde kaçak var ama çözemedim.sorun giderse paylaşırım.recep bey

Bekliyorum çünkü artık canımı çok sıkmaya başladı artık ustalara da güvenemiyorum yetkili servise de karar veremedim bazı arkadaşlar seni çok üzebilirler diye korkutuyor karar veremedim ama bir an önce halletmem lazım...

Yorum bağlantısı

Bu konu genelde LPG'li araçlarda bir sorun olarak ortaya çıkıyor. Kesin bir çözümü pek yok. Kimisi lpg kalibrasyonu, kimisi gaz kelebeği ayarı ile çözüyor. Bazen hiç çözülmüyor. Benim Mazda'da hem, gaz kelebeğinde, hem de akışmetrede ayar yapılabildiği için deneyerek sorunu bir şekilde gideriyoruz. Tam stabil olmuyor ama en azından rolanti 500'ler seviyesine düşmüyor. Ancak milimlik oynamalar mevcut. Normal şartlarda aracınızın hareket halinde, debriyaja bastığınızda rolantisinin 1000devir üzerinde sabit kalması lazım. Durma anında da yine rolantinin çok kısa bir süre yukarda kalıp, hareketsizliği algılayıp sonra 900devire düşmesi gerekir. Bunları başka başlıklar altında konuşmuştuk. Tavsiyem sizin sadece durma anında farkettiğiniz rolanti düşüklüğü hadisesini hareket halinde test etmeniz. YAni aracı tercihen düşük bir devirde debriyaja uzun basarak vitesi mümkün olduğunca geç değiştirin. Bu sırada rolantinin seviyesini kontrol edin. Eğer araç hareket halinde rolanti düşürüyorsa sensörler üzerine yoğunlaşmakta fayda var. Yani araç hareketi algılamıyor olabilir. Ya da gaz gelebeği ile oksijen sensörü hava akışını dengeleyemiyor olabilir. Sadece durma anında bu sorun varsa, hava alışveriş ekipmanlarına yoğunlaşmakta fayda var.

Bunlar tamamen kullanıcı gözlemlerim. Ustalıktan anlamam. Çok da aklım ermez motor işlerine.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Bu konu genelde LPG'li araçlarda bir sorun olarak ortaya çıkıyor. Kesin bir çözümü pek yok. Kimisi lpg kalibrasyonu, kimisi gaz kelebeği ayarı ile çözüyor. Bazen hiç çözülmüyor. Benim Mazda'da hem, gaz kelebeğinde, hem de akışmetrede ayar yapılabildiği için deneyerek sorunu bir şekilde gideriyoruz. Tam stabil olmuyor ama en azından rolanti 500'ler seviyesine düşmüyor. Ancak milimlik oynamalar mevcut. Normal şartlarda aracınızın hareket halinde, debriyaja bastığınızda rolantisinin 1000devir üzerinde sabit kalması lazım. Durma anında da yine rolantinin çok kısa bir süre yukarda kalıp, hareketsizliği algılayıp sonra 900devire düşmesi gerekir. Bunları başka başlıklar altında konuşmuştuk. Tavsiyem sizin sadece durma anında farkettiğiniz rolanti düşüklüğü hadisesini hareket halinde test etmeniz. YAni aracı tercihen düşük bir devirde debriyaja uzun basarak vitesi mümkün olduğunca geç değiştirin. Bu sırada rolantinin seviyesini kontrol edin. Eğer araç hareket halinde rolanti düşürüyorsa sensörler üzerine yoğunlaşmakta fayda var. Yani araç hareketi algılamıyor olabilir. Ya da gaz gelebeği ile oksijen sensörü hava akışını dengeleyemiyor olabilir. Sadece durma anında bu sorun varsa, hava alışveriş ekipmanlarına yoğunlaşmakta fayda var.

Bunlar tamamen kullanıcı gözlemlerim. Ustalıktan anlamam. Çok da aklım ermez motor işlerine.

Saygılarımla.

Aracımı alalı 10 ay oluyor 7 ay nazar değmesin gerçi değdi sanırım:)) sorunsuz kullandım yine hiçbir şikayetim yokken ilk kez normal yağ vb. değişimi için normal bakım için gittim usta kafasına göre birçok işlem yaptı ve ertesi gün bu sıkıntı başladı ben ve ustam hemen lpgden şüphelendik gaz ayarı basınça ayarı vb. yapıldı ama değişen bir şey olmadı baktık ki gazda olduğu kadar olmasa da benzinde de var sonrasında gaz kelebeği temizliği vb. de yapıldı ama değişmedi, usta ne yaptıysa olmadı çözemedi en son suçu elektroniğe attı bir daha da ona gitmedim başka bir ustaya da gitmedim 2 aydır böyle kullayorum sürekli dikkatli ve tetikte ama son kullandığımda beni çileden çıkardı önüme kasis geliyor frene basıyorum hop stop etti, kırmızı ışık baktım geçemicem biraz ani fren hop stop...artık bir çözüm bulmam lazım havalr soğuk vb. diye gitmedim...

Ama gitmem lazım acilen yetkili servisin KDV bizden kampanyası varmış bir gideyim diyorum ama bulunduğum yerdeki servis te pek umursamaz birçok arkadaş seni üzerler orada diyor, zaten hiç yetkili servise gitmedim, bana biraz uzak sitelerinden randevu sistemine giriyorum hata veriyor bize ulaşın kısmından yazıyorum hata veriyor kaç defa durumumu anlatan mail attım dönmediler bile ford yazayım ertesi gün arıyorlar bunların müdanesi yok o yüzden çok kararsız kaldım özel servislere de güvenemiyorum çıkamadım işin içinden.

Dediğiniz gibi bana da aracın hava akışını ayarlayamıyor gibi geliyor yoksaki aracın gidişinde çalışmasında bir sıkıntı yok hatta yavaş frende stopda etmiyor ama devir saati oynak tam durduğunda eğer stop etmemişse normale 900-1000 seviyesine geliyor belki de çok basit birşeydir ama işte ustamız çözemedi iyi ehil bir usta bulmam lazım...

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Sorun,hep aynı sorun.Sebeb,motorun filitre harici biryerlerden hava alması.Çözüm,biraz sıkıntı.Çünkü bu hava girişi bir çok sebebden kaynaklana biliyor.Bu dalgalanmayı frenler tetiklediği için akla ilk gelen,motordan Westinhouse giden hava hortumunda muhtemel bir kaçak veya bu hortum içinde bulunan havanın sadece motordan Westinhouse yönüne doğru akışını sağlayan bir çeşit subab görevi gören parçada arıza,dolayısıyla motorun buradan hava alması.Saygılar...

Arızanın olmasına bana göre sebep olan ustaya kaç defa söyledim forumdan aldığım bilgiler ışığından fren merkezlerinden, hava hortumlarından vb. olabilir miş bir kontrol et dedim onlarla alakası yok dedi bakmadı bile bilemiyırum artık neyse bir usta çözer inş.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Arkadaşlar nihayet bugün karar verip yetkili servise gittim durumu anlattım makineye bağlayıp bakalım dediler tabii ben yanlarında değildim sonra servis danışmanı geldi tamam dedi hego sensörü arıza vermiş arıza silindi işlem tamam yine yaparsa sensör değişmesi gerekir dedi aracı alıp çıktım bakrım değişen hiçbir şey yok geri döndüm araca bakmadan değişmesi gerekir ne kadar dedim işçilik dahil 500-600 TL civarı dediler kesin sorun bundan mıdır dedim kalite kontrol ustası da vardı yanımda bilemiyoruz başka sebeplerde olabilir ama makine bu arızayı veriyor bunu değişiriz sonra bakarız diğerlerine dedi el insaf dedim...Yetkili serviste böyle yaparsa deneme yanılma sonuçta değişen parça 500-600 TL lik parça emin olmadan gereksiz yere neden değişsin...internette taradım bir kaç yedek parça sitesinde hego sensörü 150 TL civarı gözüküyor benim mi yanlışım var acaba bu kadar fark olabilir mi? acaba sorun gerçekten bundan kaynaklanabilir mi? tecrübeli arkadaşlar sizce ben ne yapmalıyım?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Recep Mura

bir yerlerde kaçak var ama çözemedim.sorun giderse paylaşırım.recep bey

Murat Bey, probleminize bir çözüm bulabildiniz mi ben hala bulamadım ve hala araştıyorum inş. yarın 5.ustaya göstereceğim bakalım ne olacak...

Yorum bağlantısı
Recep Mura

arızasız araba yok malesef..sorun usta bulamamak................

Haklısınız hala o ustayı sabırla arıyorum bugün bakan ustam % 80 oranında gaz kelebeği diyor ama kesin ondandır diyemiyor...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Cerci

ayni sorun benim fiestada da mevcut ama benim arac dizel

genelde motor sogukken oluyor ayagimi gazdan cekince ve frenden cekince oluyor bence ariza fren sistemiyle ilgili biryerlerden kaynaklaniyor sanirim cozum satip kurtulmak

baska bir cozum bulursaniz banada haber verin arkadaslar :)

Yorum bağlantısı
Recep Mura
(düzenlendi)

Kardeşim, sizin ki dizel benim ki benzin+Lpgli sorun kaynağı aynı olmayabilir ama fren konusunda benimde tereddütlerim var çünkü ani frene bastığımda sanki devir saati oynamayı daha fazla yapıyor ama ustalar frenlerde sorun olmadığını söylüyor en son geçen cuma günü başka bir şey için yetkili servise gittim daha önce bana hego sensör demişlerdi araştırmalarımda bununla alakalı olamayacağını bir çok kişi söyledi bende yetkili servise hangi sensör arızalı söylermisiniz bunlar iki tipmiş dedim tekrar bilg. bağlayalım dediler usta aracı bağlamadan daha bu araç lpgi hego sensör hatasından bu arıza olmaz dedi ben tabii çok kızdım söylendim usta beni anladı ve aracı titizlikle kontrol edeceğini ve bana bizzat bilgi vereceğini söyledi uzun bekleyişten sonra bana gaz kelebeğinden kaynaklandığını birçok yazılım yüklediğini aracın şuan daha iyi olduğunu devir saatinin 750 seviyelerine kadar düşmeninin normal olduğunu bir müddet böyle kullanmamı eğer düzelmezse gaz kelebeğini değiştirmemiz gerektiğini söyledi şuan aracı yalnızca benzinde kullanıyorum o zamandan beri hiç stop etmedi ama devir saatinde oynamalar eskisine göre az da olsa hala mevcut ama dediğin gibi çok sinir bozucu bir durum...Servise gitmeyi hiç denediniz mi? Allah yardımcımız olsun...

tarihinde Recep Mura tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

90 bin km dir servis yuzu gormedim allaha sukur bundan sonrada gormem insallah yazilim ve frenler disindan cogu seyi bende kontrol ettim zaten yazilim sorunu fordun kronik sorunlarindan biri hemen her benzinli ve dizel modelinde goruluyor neyse fren yapinca devir dusmesini cozer ve paylasirsaniz hepimizin isine yarar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...