İçeriğe Yönlendir

Problemli Ve Ucuz Otomobil Alırken


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Bugün 750 km mesafeden bir müşterimiz geldi, bir vesile ile tanışmıştık. Yazacaklarım gerçektir, insanın basireti bağlanır, tecrübesi azdır, okuyanların kulağına küpe olsun.

1. Kullanmış olduğu sapasağlam arabasını, daha üst segment bir araba ile takas ediyor. Aldığı üst segment araba pek iyi durumda değil, kaporta/boya fena, mekaniği de fena.

2. Piyasayı çok iyi araştırmadan satın alıyor.

3. Mekaniğe, araba kadar para harcıyor, 5-6 ay uğraşıyor

4. Tertemizine 14-15bin TL istenen piyasada, kaportası hala ellenmemiş, motoru şanzımanı hala sorunlu halde 18binTL harcamış oluyor.

Yani, öncelikle hedefi iyi belirlemek gerekir, biraz düzeltip satmak veya iyice onarıp kullanmak gibi. İyice onarayım derken, orjinal parça ve işçilikten faydalanmak gerekir. Tahminden fazla maliyet çıkıyor ise, bir yerde durup, zararına bile elden çıkarmak iyidir.

En değerlisi, sağlamını bulup almak, piyasada telaffuz edilen meblağnın az üstünde bile olsa, totalde karlı olduğunu bilmek gerekir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tamamına +1

Ki bu 750 km'den gelenin başından daha neler geçti..

Hatırlarsan bir gün seni aramış ve otomatik vites ile ilgili bişeyler sormuştum...

Araba 8'e alınıyor ve motor + şanzıman için toplam 8 daha harcanıyor.. Sonuç, araba 4'e geçmiyor.. Şanzımancı yazılımsal diyor.. Bu adam aylarca arabanın şanzımanına bağlanıp kalibrasyon yapacak servis veya usta arıyor ama bulamıyor, çünkü yok böyle bir şey..

Bu adam beni arıyor, diyorki.. ben buna bağlanacak bir bilgisayar bulamadım, kimde vardır.. ?

Dert nedir diyince özetliyor.. Başka bir ustaya git dedim.. Gitti.. basit bir soketin takılmamış olduğunu farkedildi..

Ancak sorun bundan ibaret değil tabiki..

Detaylar Çağlar'da..

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

binicilerin kıymetini bilmesi lazım sorunsuz otomobillerin.

ancak piyasa şartlarında boyasız değişensiz olsun. sorununa pek bakan yok.

93-95 model toros u adam orjinal diye ederinin 2-3 bin lira üzerine satmaya kalkıyor güzel ülkemde.

araç garajda tutulmuş özenle binilmiş mekaniği sorunsuz olsa neyse..

tüm kapı altları çürümüş ama orjinalmiş...

bu felsefe değişmedikçe daha çok olur bu olaylar..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hımm, detayını merak ettim.

gelirken 1 bidon da benzin getir, çakmak bizde var :spiteful:

Yorum bağlantısı

İki yıl önce burada bir arkadaşın 2001 model otomatik vites benzinli bir Bora almıştı.

O zamanlar fiyatı 18.500 birkaç ay sonra tüp taktırıp 1500 tl masraf etti.

Sonra bu otomatik vites Boramız şansıman arızası verdi. Tabi ki burada ustasını falan bulamadık. Burada sadece söküldü gönderildi Ankara'ya. Sadece sökme takma için 400 tl para verildi. Ankarada bir arkadaşın tanıdığına ucuza yaptırıldı şanzıman. Masraf 1800 tl. Git gel kargo falan toplamda şanzıman için 2500 tl harcandı.

Bir kaç ay sonra bu sefer hararet sorunu falan derken yine bi 500-600 tl daha harcandı. Ama sorun yine çözülemedi

arkadaş arabadan nefret eder oldu. Araba için bir yılda toplam harcanan para 23.000 tl. Memleketine gittiğinde arabayı sorunlu haliyle 16.500 tl'ye sattı. Alırken 2 parça boya var denen arabada neredeyse iki katı boya çıktı. Zarar 6500 tl. Araba için çektiği kredi falan derken zarar 10.000 tl.

Sonuç söz de arabadan anladığını söyleyen memleketten bir arkadaşının tavsiyesi ile 10 ayda 10.000 tl zarar.

İşin ilginç tarafı arkadaşın bu arabadan önce otomatik vites broadwayi varmış. Ve onu sattığında kafasındaki araba çok yakmayan, otomatik olmayan, yerli diyebileceğimiz bir araba, yani memur arabası.

Çok iyi anlayan arkadaşı saysesinde aldığı araba 2001 model otomatik vites Bora ve 10 ayda zarar 10.000 tl.

Yorum bağlantısı
Mahmut Kızıl

Demekki piyasasının altndaki fiyata sahip arabaya hemen atlamamak lazım. Yetkili servise baktırmak lazım. Kaportaya aldanmamak lazım. İkinci el arabaya sonuçta riskli.

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Demekki piyasasının altndaki fiyata sahip arabaya hemen atlamamak lazım. Yetkili servise baktırmak lazım. Kaportaya aldanmamak lazım. İkinci el arabaya sonuçta riskli.

+1

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Bugün 750 km mesafeden bir müşterimiz geldi, bir vesile ile tanışmıştık. Yazacaklarım gerçektir, insanın basireti bağlanır, tecrübesi azdır, okuyanların kulağına küpe olsun.

1. Kullanmış olduğu sapasağlam arabasını, daha üst segment bir araba ile takas ediyor. Aldığı üst segment araba pek iyi durumda değil, kaporta/boya fena, mekaniği de fena.

2. Piyasayı çok iyi araştırmadan satın alıyor.

3. Mekaniğe, araba kadar para harcıyor, 5-6 ay uğraşıyor

4. Tertemizine 14-15bin TL istenen piyasada, kaportası hala ellenmemiş, motoru şanzımanı hala sorunlu halde 18binTL harcamış oluyor.

Yani, öncelikle hedefi iyi belirlemek gerekir, biraz düzeltip satmak veya iyice onarıp kullanmak gibi. İyice onarayım derken, orjinal parça ve işçilikten faydalanmak gerekir. Tahminden fazla maliyet çıkıyor ise, bir yerde durup, zararına bile elden çıkarmak iyidir.

En değerlisi, sağlamını bulup almak, piyasada telaffuz edilen meblağnın az üstünde bile olsa, totalde karlı olduğunu bilmek gerekir.

Doğru yaptığımı düşünüyordum, artık emin oldum.

Altın değerinde bu notlar beyler. Altın altın.. :flowers:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bir yerde okumuştum: 2. elde aracın değeri bellidir. Sen bunu ya direkt satıcıya verirsin ya da önce bir kısmını satıcıya sonra geri kalanını tamire verirsin.

Ayrıca sorunlu araçların genelde otomatik olması da ilginç.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak

Bu yazılanları okudukça araba ile ilgili hiç birşey bilmezken aldığım aracımın kıymetini daha iyi anlıyor ve benden önceki sahibine dürüstlüğünden dolayı teşekkür ediyorum, 10. yılını tamamlayan aracım standart bakımların dışında masraf ettirmedi. Ve burada Çağlar abinin, emminin, Yaşar ustanın ve diğer tecrübeli arkadaşların arıza durumlarında her zaman vurguladığı "sorunu çözmeye en ucuz çözümden başlama" prensibini kesinlikle dikkate almak lazım.

Vesile ile ben de bir arıza anısın paylaşayım; bi defasında aracımın espsi her 50 km bir devre dışı kalıyordu ve yetkili servis yaklaşık 2000 tlye direksiyon açı sensörünün değişmesi gerektiğini, bilgisayarda görünen hata bu şekilde demişti. Meğerse arabanın rot ayarı bozukmuş, Yaşar usta "direksiyon adaptasyonu yapmak gerekir" demişti, servise bunu söylediğimde "direksiyon adaptasyonu" ne ki gibilerinden bakmışlardı, neyseki aracın rot ayarının bozulduğu ve ve açı sensörünün bu yüzden hata kaydı düşerek espyi devre dışı bıraktığını anladık ve sadece rot ayarı yaparak arızayı sadece 40 tlye giderdik.

Demem o ki; forumla ve buradaki arkadaşlarla tanışmamış olsaydım, çok basit bi arıza için ya boş yere bir sürü para verecektim ya da 2 yıldır boşu boşuna espsi sürekli devre dışı kalan bir araca binecektim. Bence ustaya, servise gitmeden önce foruma bi danışmak ve eğer aracımız sorun çıkarmıyor ve bize yetiyorsa ekonomik ömrünü tamamlayana kadar kullanmak lazım :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Evren Erakçora

Efsane kasa deyip 15 yaşındaki arabaya onca para verenler var, neden az daha koyup dacia falan alıvermedin deyince , bu efsane kasa onla bir olur mu der.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Bahsi geçen aracı ve sahibini gördüm. Durum içler acısı. Ucuz etin yahnisinin ne denli tadsız oldugunun ispatı. Osmanla Fatih abilerim ne yaptılar bilmiyorum ama sabır diliyorum onlara.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Valla bu ikinci elde sorunsuz temiz araç bulmak çok zor gerçekten.bilmiyorum ben ne yapacağım aracım satılınca.Bir kafam git 0 araç al diyor.Bazı millet de ölü soyucu gibi kardeşim.Aracımızı ilana koyduk bu kadar temizini ve sorunsuzu bu fiyata zaten bulamaz adam hala pazarlık peşinde acil yazmışız ya.bu gidişle zaten bayi ile takasa gidecek yazık olacak

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

sanki ben bu aracı dün gördüm sahibini görmedim ama harbirden allah kolaylık versin kimse

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...