İçeriğe Yönlendir

Ford Sierra Ile Ilgili Birkaç Problem! Ve Soru ?


Emre Özen

Recommended Posts

Emre Özen

Merhabalar. Yeni aldığım ve huyuna suyuna yeni alıştığım sierram alırken de bildiğim bir problemi ile artık canımı sıkmaya başladı.

1.Problemim:

debriyaj çok dipten kavrıyor koltuğumu direksiyonun dibine kadar dayıyorum rahat basabilmek için. Bir ara gösterdim debriyaj cırcırının üst 4 dişlisi aşındığı için böyle oluyor dediler. yakında ayağım motorun oradan çıkacak diye korkuyorum :)

2. Problemim

Sanıyorum 1.vites dişlisi çok fazla aşınmaya uğramış olacak ki şanzuman ısındığında adeta savaşıyorum 1e geçmek için.

Işıklarda çok büyük problemler yaşıyorum kimi zaman 2.vites te kalkmak zorunda kalıyorum. diğer viteslerde böyle birşey söz konusu değil.

şimdi iki problemi ortada bir mantıkla birleştirdim sizinde yorumlarınızı almak istiyorum bu cumartesi sanayiye götüreceğim aracı, az çok deneyimlerinizden faydalanıp buradaki uyanık esnafa kanımı emdirmek istemiyorum açıkcası :D

Kurduğum mantık şu:

debriyaj cırcırı aşındığı için baskı balatayı tam ayırmıyor ve 1.vites dişlisi de aşındığı için geçişte problem yaşıyorum. Aldığım kişi baskı balatasının 1.000km önce değiştiğini söylemişti şu an 1600 km kadar oldu. ve zamanla 1e geçmeye çalışırken baskı balata iyice bitmeye başladı. ??? şeklinde düşünüyorum sizin şundan bundan olabilir diyeceğiniz bir nokta var mıdır ?

bir diğer sorum ise eğer şanzumana girişilecekse nasıl bir operasyon beni bekliyor ? ve hazır şanzuman açılmışken short shift uygulaması yapılabilir mi ? (short shift kitleri markaya özel olarak üretiliyor ve sierraya uygun olanı yok. El ustalığıyla yapılabilecek birşey mi ? yoksa uyumlu olduğu marka yada modeller var mıdır ? En önemlisi de sportif sürüş keyfi için yapmaya gerek var mı ?) çok teşekkür ediyorum şimdiden yorumlarınız için iyi forumlar dilerim :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence kesinlikle debriyajla alakalı bi problem var. Kütahya'da ustanız varsa, o ne diyor?

Yorum bağlantısı
Emre Özen

Debriyaj bana uzak gibi geliyor yani tamam o da değişecek aşınmış zaten ama sadece 1.viteste ter döküyorum diğer viteslerin geçişlerinde hiç bir sıkıntı yok

Kütahya' da usta bulmak o kadar zor ki :) resmen deneme yanılma yöntemi ile yürütüyorlar işi ama bu hafta içinde yaptığım araştırmada güvenilir bir ustaya ulaştım sanırım. Cumartesi götüreceğim kendisine aracı, gitmeden önce fikir sahibi olayım dedim. :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

debriyaj cırcırı denen plastik parça ve/veya onun debriyaj telinin mesafe ayarını yapmasını sağlayan alyan saplamada sorun var. İki sorun da bu yüzden kaynaklanıyor. Biraz daha bu şekilde kullanırsanız 2 ve 3.viteslere de zor geçecek. Bahsettiğim saplama üzerine sürülen bir malzeme var. Yağ gibi ancak yağlamanın tam ters etkisini göstererek o saplama vidanın dönerek debriyaj pedalını dibe çekmesini engelliyor. Siz aslında her debriyaja bastığınızda o vidanın biraz daha dönerek,debriyajın alttan kavramasına neden oluyorsunuz. Kavramada bi sorun yoksa ki olduğunu sanmıyorum,sıkıntı tamamen o vidanın adımlarının aşınması ve üzerindeki o kaplamanın özelliğinş yitirmesinden kaynaklanıyor. Ford'dan anlayan bir usta vidayı sökecek ve üzerine adını hala hatırlayamadığım :blush: o malzemeden bir miktar sürecek,kurumasını bekleyip geri takacak ve debriyaj pedalının ayarını yapacak. 10 dk sürmeyecek ve herşey düzelecek. :)

Yorum bağlantısı
Emre Özen

Yazının sonuna doğru geldikçe resmen gülümsedim :D Babam falan moralimi bozmuştu 2 gün yatar o araba falan diye :) Teşekkürler tanı için umarım sizin dediğiniz gibi olur. Ee sanırım bahsettiğiniz şeyi biliyorum gres olabilir mi ? :D

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Yazının sonuna doğru geldikçe resmen gülümsedim :D Babam falan moralimi bozmuştu 2 gün yatar o araba falan diye :) Teşekkürler tanı için umarım sizin dediğiniz gibi olur. Ee sanırım bahsettiğiniz şeyi biliyorum gres olabilir mi ? :D

Yok gres değil. Loctite idi galiba. Bir tür yapıştırıcı türevi sanırım.

Yorum bağlantısı
Emre Özen

Anladım cihan abi ilk defa duydum :) Usta da benimle aynı sendromu yaşamaz umarım :) Bu arada teşekkürler tavsiyeniz için :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Rica ederim. Ben de başıma ilk geldğinde baya dert etmiştim durduk yere baskı balata değiştireceğim diye. 1 hafta boyunca hep 2.vitesle kalktım. Hatta bir keresinde çok kalabalık bi caddede( bahçeli 7de) dur kalk esnasında 2.vitese de geçmeyince 3.vitesle zor zahmet kaldırmıştım aracı. :)

Yorum bağlantısı
Emre Özen

Allah kimseye teknik ve mekanik arıza yaşatmasın :) geçmeye çalışırken gelen o kemik kırılma sesi gibi "kıtır kutur" gelen ses yüreğimi dağlıyor resmen :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Loctite başarılı bir yapıştırıcı üreticisidir, yalnız öylesine ürünleri var ki, bunları sürerseniz, kesmeden bir daha çıkarılamaz, ayar vidasına Loctite sürülecek ise, çıkarılabilir olan tipinden çok çok az kullanmalı, örneğin şanzıman civatası sabitleyici diye satın aldırın, bunlar hem yapıştırır hem de gereğinde sökülebilir

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Çağlar abi ye ve cihana katılıyorum aracınızın tedavisini tespit etmişler..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Loctite başarılı bir yapıştırıcı üreticisidir, yalnız öylesine ürünleri var ki, bunları sürerseniz, kesmeden bir daha çıkarılamaz, ayar vidasına Loctite sürülecek ise, çıkarılabilir olan tipinden çok çok az kullanmalı, örneğin şanzıman civatası sabitleyici diye satın aldırın, bunlar hem yapıştırır hem de gereğinde sökülebilir

+1.

Benimki şuan gayet sıfır ayarında ayarlanabiliyor. :)

Yorum bağlantısı
Emre Özen

Loctite başarılı bir yapıştırıcı üreticisidir, yalnız öylesine ürünleri var ki, bunları sürerseniz, kesmeden bir daha çıkarılamaz, ayar vidasına Loctite sürülecek ise, çıkarılabilir olan tipinden çok çok az kullanmalı, örneğin şanzıman civatası sabitleyici diye satın aldırın, bunlar hem yapıştırır hem de gereğinde sökülebilir

Çok teşekkürler Çağlar abi :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...