İçeriğe Yönlendir

Makyajsız Kasa Farlarını Makyajlı Olanı Ile Değiştirme


Erkan Kıyak

Recommended Posts

Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Öncelikle yardımlarından dolayı emmiye ve Mustafa Tüfekçi kardeşime yardımlarından dolayı sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. Mustafa'nın ve emminin ayrıntılı açıklamaları ve şemalar olmasaydı bu işin altından kalkamazdım.

Gelelim yapılanlara; Malum makyajlı ve makyajsız kasa far soketleri farklı ve birbirlerine uydurulmaları gerekiyor. Aslında Mustafa'nın geçiş sırasında makyajlı kasa farına uygun golf 4 soketini kullanma önerisi cazip gelmişti fakat gerek fiyatının pek de ucuz olmayışı (19 tl*2=38 TL golf4 soketi) gerekse soket temininden sonra sokete takılması gereken terminalleri bulmadaki zorluklar sebebiyle emminin fiş yapma önerisine yönelerek kablolara fiş yaparak tesisatı tamamladım. Esasında emminin şu linkteki http://www.ozyurek.org/far/far.htm şeması ve açıklamaları da yeterliymiş fakat şema okuma konusunda acemi olanlar için Mustafa'nın açıklamaları tamamlayıcı rehber niteliğinde, ve Mustafa'nın açıklamaları:

Eski far soketindeki 1 nolu pinden yeni far soketinin 1 nolu pinine,

Eski far soketindeki 2 nolu pinden yeni far soketinin 2 nolu pinine, (Bir sonraki açıklamada görüleceği gibi yeni far soketindeki 2 nolu pine eski far soketinin hem 2 nolu hem de 3 nolu pininden kablo çekilecek)

Eski far soketindeki 3 nolu pinden 2 kablo çıkacak biri yeni far soketinin 4 nolu pinine diğeri 2 nolu pine

Eski far soketindeki 4 nolu pinden 2 kablo çıkarıp yeni far soketinden 6 ve 7 nolu pinlere

Eski far soketindeki 7 nolu pinden yeni far soketinin 5 nolu pinine

Her sinyalin + kutbunu ilgili yeni farın 3 nolu pinine bağlanacak.

Yeni farın iç tesisatına müdahale edilmeyecek.

Eski farın soketini çıkararak (bu işlem biraz zor oldu, soketi kırmadan çıkarmak gerek) soketteki kabloları yeni yaptığım fişli kablolara yukarıdaki açıklamalara ve şemaya uyarak bağladım, fişleri yeni fardaki pinlere takarak silikonladım. Kabloları bantla toparladım.

Bunlar da fotolar:

Aracın önceki görünümü

img1706copyma1.jpg

Yeni far soketi için kullanılan fişler

img0001boa.jpg

Fişlerin kablolara bağlanarak sokete takılmış halleri

img20111225110855.jpg

Silikonlanan yeni far soketi

img20111225112117.jpg

Sonuç:

img20111225132543.jpg

img20111225132521.jpg

Sırada sislerin yenilenmesi, makyajlı kasa panjuru takılması, sinyallerin beyazları ile değişimi, maşbiyel ve kapı çıtalarının boyanması ve sahibindende bulduğum orjinal paçalıkların montajı var.

tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak

Sanki parkları açtığımda kısalar da yanıyor gibi geldi, şemaya göre eski 3 nolu pinden yeni 2 nolu pine kablo çekince parkları yakınca kısaları da yakıyor gibi? Eski 3 nolu pinden yeni 2 nolu pine gelen kabloyu iptal etsem sanırım bu sorun hallolur, peki bu şekilde ayar motorları çalışır mı? Böyle yaptığımda ayar motorları sadece kısa far açıkken de olsa çalışır diye düşünüyorum, Ya da bu şekilde kullanmamın bi zararı olur mu? Hem diyot kullanmadan uzunlarla birlikte kısaları da kullanabilirim.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Şu anda far yükseklik motoru doğru çalışıyor mu ?

Evet far ayar motoru düzgün çalışıyor, fakat parkları açtığımda kısalar yanıyor gibi çünkü eski fardaki 3 nolu pinden yeni fardaki hem 2 nolu hem de 4 nolu pine kablo çektim, ayrıca yeni fardaki 2 nolu pine eski fardaki 2 nolu pinden de kablo gelmekte. Böyle kullansam bi sorun olur mu, zaten parkları kullandığım yok. Ya da eski 3 nolu pinden yeni 2 nolu pine gelen kabloyu iptal edeyim diyorum, parkları açınca parklar kısaları açınca kısalar yanar diye düşnüyorum, böyle olunca far motorları sadece kısalarda da olsa çalışır mı? Sen daha önceden sanki yeni farın içinde işlem yapılması gerekiyor diyordun biryerlerde?

tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

abi şimdi hatırladım. benim kullandığım far tesisatında bu park ve far motoru ile alakalı bir farklılık vardı. çünkü tesisatlar orjinal farın değil yan sanayi farın içinden çıkmaydı. onda makyajlı kasa için yapılmsı gerekn değişiklik kendinden vardı galiba. ama bende sıkıntısızdı bağlantı. sende parkalar ile kısalar far motoru yüzünden aynı yanıyor olabilir.

Benim tesisatları Melih Bozkurt aldı. ondan tekrar sormak lazım bi sıkıntı var mı diye. Ama ben FK angellarda da bi xennolarda da o tesisatı kullandım. park-kısa far birbirinden ayrı idi far motoruda düzgün çalışıyordu.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak

Güzel olmuş, ellerinize sağlık.

Güzel olmuş güle güle kullanın...

Hayırlı olsun.

Teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

abi şimdi hatırladım. benim kullandığım far tesisatında bu park ve far motoru ile alakalı bir farklılık vardı. çünkü tesisatlar orjinal farın değil yan sanayi farın içinden çıkmaydı. onda makyajlı kasa için yapılmsı gerekn değişiklik kendinden vardı galiba. ama bende sıkıntısızdı bağlantı. sende parkalar ile kısalar far motoru yüzünden aynı yanıyor olabilir.

Benim tesisatları Melih Bozkurt aldı. ondan tekrar sormak lazım bi sıkıntı var mı diye. Ama ben FK angellarda da bi xennolarda da o tesisatı kullandım. park-kısa far birbirinden ayrı idi far motoruda düzgün çalışıyordu.

Mustafa aslında kafamda bu sorunu hallettim de emminin onayını bekliyorum, bence eski parktan (eski 3 nolu pinden) yeni kısalar ve ayar motor + nın bulunduğu (yeni 2 nolu pine) yaptığım kablo kesilecek ve bu sayede parkları açınca kısalar yanmayacak, far ayar motorları sadece kısalar açıkken çalışacak, emmi bu tezimi onaylarsa vuracam kerpeteni eski 3 nolu pinden yeni 2 nolu pine gelen kabloya :)

tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Hayırlı olsun.Ufak tefek sorunları da basitçe çözersiniz umarım.

Teşekkür ederim Ayhan bey, emmi bu şekilde kullanmamın bi problem çıkmayacağını söylerse sorundan ziyade bi tercih meselesi olacak benim için, zira bu haliyle röle kullanmadan uzunlar ile kısalar aynı anda yanabiliyor, parkları şimdiye kadar hiç kullanmadım ve kullanacağımı da düşünmüyorum. Emmi bi baksın bakalım ne diyecek...

tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet far ayar motoru düzgün çalışıyor, fakat parkları açtığımda kısalar yanıyor gibi çünkü eski fardaki 3 nolu pinden yeni fardaki hem 2 nolu hem de 4 nolu pine kablo çektim, ayrıca yeni fardaki 2 nolu pine eski fardaki 2 nolu pinden de kablo gelmekte. Böyle kullansam bi sorun olur mu, zaten parkları kullandığım yok. Ya da eski 3 nolu pinden yeni 2 nolu pine gelen kabloyu iptal edeyim diyorum, parkları açınca parklar kısaları açınca kısalar yanar diye düşnüyorum, böyle olunca far motorları sadece kısalarda da olsa çalışır mı? Sen daha önceden sanki yeni farın içinde işlem yapılması gerekiyor diyordun biryerlerde?

3 nolu pinden 2 nolu pine bağlamayacaktın... 3 nolu pinden gelen parklara gidecekti, paralel olarak da ayar motorunun sabit artısına bağlanacaktı... 2 nolu pine girersen kısaların yanacağı muhakkaktır... Çünkü o pin yeni farda kısa far ve motorun sabitidir.. Senin farın içi eski sisteme göre olmalıdır.. Farın içini bağlarken makyajlı far şemasına hiç bakma...

Sonuç, silikonladığın yerde işin yok.. farın içindeki parktan gelen paralel kabloyu 2 nolu pinden ayır ve sadece motorun dıştaki kablosuna gitsin..

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak

3 nolu pinden 2 nolu pine bağlamayacaktın... 3 nolu pinden gelen parklara gidecekti, paralel olarak da ayar motorunun sabit artısına bağlanacaktı... 2 nolu pine girersen kısaların yanacağı muhakkaktır... Çünkü o pin yeni farda kısa far ve motorun sabitidir.. Senin farın içi eski sisteme göre olmalıdır.. Farın içini bağlarken makyajlı far şemasına hiç bakma...

Sonuç, silikonladığın yerde işin yok.. farın içindeki parktan gelen paralel kabloyu 2 nolu pinden ayır ve sadece motorun dıştaki kablosuna gitsin..

Emmi çok kafanı ağrıttım bu konu ile ilgili, fakat yukarda yazılandan yine bişey anlamadım ben :( Şimdi silikonladığım yeri hiç bozmadan eski far soketinin 3 nolu pininden yeni farın 2 nolu pinine (yani yeni far kısa + kutbu) çektiğim kabloyu keseceğim, doğru mudur? Farın içinde bi oynama yapacak mıyım bu yeterli mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Farın içini aç..

parka giden kablo ile kısa far arasındaki bağlantısı kes, bu kablo ile far yüksek ayar motoru arasındaki bağlantı kalsın..

Yeni şemaya bakarak yaptığın için yanlış yapmışsın...

Tekrar ediyorum, şemaların ikisine de bakma.. park kablosunu bul, o kablodan kısa far kablosuna bağlantı yapan kabloyu kes..

Tabi bu aşamaya kadar her şeyi dediğim gibi yaptıysan..

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak

Farın içini aç..

parka giden kablo ile kısa far arasındaki bağlantısı kes, bu kablo ile far yüksek ayar motoru arasındaki bağlantı kalsın..

Yeni şemaya bakarak yaptığın için yanlış yapmışsın...

Tekrar ediyorum, şemaların ikisine de bakma.. park kablosunu bul, o kablodan kısa far kablosuna bağlantı yapan kabloyu kes..

Tabi bu aşamaya kadar her şeyi dediğim gibi yaptıysan..

kırmızı kabloyu sakın kesme bomba patlar bakk :D:p

:D Son olarak; "eski 3 nolu pinden yeni 2 nolu pine gelen kabloyu iptal ettiğimde parkları açınca parklar kısaları açınca kısalar yanar ve far motorları sadece kısalarda da olsa çalışır" tezimi doğrulamak için eski 3 nolu pinden yeni 2 nolu pine gelen kabloyu kestim (Ayhan bey kablo maviydi patlamadı :D ).

Sonuç: Parklar, kısalar ve uzunlar olması gerektiği gibi çalışıyor, far ayar motorları sadece kısalar açıkken çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sonuç: Parklar, kısalar ve uzunlar olması gerektiği gibi çalışıyor, far ayar motorları sadece kısalar açıkken çalışıyor.

Yine bi gariplik var... Benim dediğim gibi yapmamışsın... Ben, motor elektriği parklardan alsın demiştim.. Sen kısalardan aldırmışsın...

Sonuç: Şu anki sonuç sorun çıkarmaz, yanmayan farın ayar yapmasına da gerek yok.. Bu hali ile güle güle kullanın..

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Yine bi gariplik var... Benim dediğim gibi yapmamışsın... Ben, motor elektriği parklardan alsın demiştim.. Sen kısalardan aldırmışsın...

Sonuç: Şu anki sonuç sorun çıkarmaz, yanmayan farın ayar yapmasına da gerek yok.. Bu hali ile güle güle kullanın..

Emmi yazdıklarını şu şekilde anladım; farın içindeki tesisattaki motor + yı kısadan kes parka bağla, bu şekilde yapılırsa ayar motoru parklar, kısalar ve uzunlarda da çalışacaktı, ben yeni şemasına göre sadece kısalar yanarken ayar motorunun çalışabileceğini düşündüm ve açıkçası far içine müdahaleye cesaret edemedim. Bu şekil problem çıkarmaz demişsin, bu hali yeterli benim için, tekrar teşekkür ederim.

tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Melih Bozkurt

abi şimdi hatırladım. benim kullandığım far tesisatında bu park ve far motoru ile alakalı bir farklılık vardı. çünkü tesisatlar orjinal farın değil yan sanayi farın içinden çıkmaydı. onda makyajlı kasa için yapılmsı gerekn değişiklik kendinden vardı galiba. ama bende sıkıntısızdı bağlantı. sende parkalar ile kısalar far motoru yüzünden aynı yanıyor olabilir.

Benim tesisatları Melih Bozkurt aldı. ondan tekrar sormak lazım bi sıkıntı var mı diye. Ama ben FK angellarda da bi xennolarda da o tesisatı kullandım. park-kısa far birbirinden ayrı idi far motoruda düzgün çalışıyordu.

Farları bugün taktım. Herhangi bı sıkıntı yok. Sadece sinyal lambasını çift duy'lu yaptım ve sinyalden paralel çektim. Hem park hem sinyal olarak yanıyor. Uzunları yaktığımda kısalar sönüyordu, onun için de forumda atmış olduğun linkte diyot ekleyerek bu sorunun çözüleceğinin fotoğrafı vardı. Onu da o şekilde hallettim. :)

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...