İçeriğe Yönlendir

10000Km De Debriyaj Kaçırması


Gökhan Şagar

Recommended Posts

Gökhan Şagar

Arkadaşlar 2011 model 10bin km connect im var serviste debrayajın kaçırdığını debriyaj setinin değişmesi gerektiğini garantinin karşılamadığı yani kullanıcı hatasından kaynaklandığını söylediler.Kullanıcı hatası olacak şekilde bu arabayı zorlamadım benim anlamadığım daha 10 bin km nasıl debriyaj seti değişecek serviste 850 tl masraf çıkardılar.Anlayamadığım

Bunu neden garantiden yaptıramıyorum?

10bin km çok çok erken değilmi debriyaj kaçırması ?

850 tl çok pahalı değilmi ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Gökhan bey debrijajı bozabilmek için çok km'ye gerek yok. 1000km'de dahi istenirse bozulur. Kullanıcı hatası olarak en çok görülen, seyir halinde iken debriyaj pedalına ayağımızı koymaktan kaynaklanır.

Vites geçişlerinde debriyajdan ayağımızı yavaşca çekerken motoruda devirlendirirsek balatayı yakabiliriz.

İmalat hatası olamıyacağına nereden kanaat getirdiler ?

Yorum bağlantısı
İlhan Kayım

Debriyaj balatası kullanıcı ile bire bir bağlantılı olduğu için garantiye almamaları normal.Kaçırmanın sebebi balatanın azalmış olması.Azalmanın sebebi ise kullanım şekli

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. debriyaj sarf malzemedir, zamanla aşınır, 1500 km civarında imalat hatsı varsa artık ortaya çıkar olarak yorumlanır

2. söküldükten sonraki kontrolü çok kolay: balata tarafındaki perçniler sağlam ise, bası ayaklarında çatlak vb. yok ise, zaman içinde aşınma vardır denir

3. en sıkça görülen şekli: balatanın bir tarafı sağlam iken diğer tarafının aşırı bitmiş olması veya balata yüzeyinin ışığa tutulduğunda cam gibi parlaması, bunlar aşınmayı onaylar

4. Özel serviste de değiştirebilirsiniz, yetkili serviste yaptırma zorunluluğunuz yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Birde şu var. Motordan şanzımana gelen güç her vites için aynıdır. Arada debriyaj balatası bulunur ve hangi vites olursa olsun debriyajı bıraktığınızda balataya her vites için aynı yük biner.

1. viteste debriyajı sert bırakmakla 5. viteste sert bırakmak arasında fark yok. Sadece 5. viteste dişli oranından dolayı araba sarsılmıyor. 5. viteste debriyajı bıraktığınız gibi 1. viteste bıraktığınızda araba patinaj çeker. Siz farketmessiniz ama 5. vitesde debriyajı sert bırakmak balatayı daha çok zorlar.. 1. viteste patinaj çekerek sisteme binen yük azalıyor. Patinaj sistemin sigortası oluyor. 5. viteste patinajda çekemiyor ve balataya çok fazla yük biniyor. Her viteste gaza çok fazla yüklenmeden vites değişimi yapın. 1-2-3-4-5 farketmez.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Ayhan ben sana katılmıyorum. Bildiğini düşünüp, birinci viteste çok daha fazla rezerv güç vardır. Çünkü rüzgar kayıpları yuvarlanma direnci kayıpları hız düşük olduğu için çok azdır. 5. viteste giderken hız arttığından bu kayıplar çok artacağı için rezerv güç azdır. Ondan daha yavaş ivmelenebiliriz bu rezerv güçten. 1. viteste rezerv güç çok olduğu için vites değişiklerinde daha fazla yük binecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

birinci viteste patenaj olmasının sebebi ise vites oranı yüksek olduğundan tekerleklere iletilen moment çok yüksek olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

teoriye dalarsak, Ayhan da doğru, ancak konumuz balata ise, motor kompresyonu da feci yük bindirir, yüzeye/baskıya, kısaca, makul devir bendı araında doğru vitesi, doğru ayak hareketi ile seçmeli

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

birinci viteste patenaj olmasının sebebi ise vites oranı yüksek olduğundan tekerleklere iletilen moment çok yüksek olur.

Tam dediğiniz gibi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

teoriye dalarsak, Ayhan da doğru, ancak konumuz balata ise, motor kompresyonu da feci yük bindirir, yüzeye/baskıya, kısaca, makul devir bendı araında doğru vitesi, doğru ayak hareketi ile seçmeli

Bizim 1.4 tdci fiestalarda debriyaj depalının altında bir buton var. Debriyaja bastığımızda beyine debriyajın basılı olduğu verisi gidiyor ve motor güçünün büyük kısmı otomatik olarak kesiliyor. Debriyajı bırakma anında tam gazda yapsak balataya aşırı yük bindirme imkanımız yok. Tam gaz yapsanızda asıl güç debriyajı bıraktıktan 1 saniye sonra geliyor.

Sistem sadece 1 vitese çalışmıyor. Diğer tüm viteslerde aktif. Butonu bantlarsanız 0-100 12 saniye, normal kullanırsanız 15 saniye :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

İlk defa duydum bu buton nerde çok enteresanmış. Çok iyi birşey. Ben fiestama hiç kıyıpta zorlayamadığım için fark etmedim böyle birşeyi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

İlk defa duydum bu buton nerde çok enteresanmış. Çok iyi birşey. Ben fiestama hiç kıyıpta zorlayamadığım için fark etmedim böyle birşeyi.

Eğilip debriyaj pedalı kolunun üst tarafına bakın. Butonu göreceksiniz. Bursa'ya gittiğimde resminide çekerim.

Çok iyi bir sistem. Mesela 3. vitesten 4. vitese geçerken, 3. vites 2700 devir sabit gaz ile giderken debriyaja bastığımda gaz pedalından ayağımı çekmememe rağmen devir otomatik 2300 lere düşüyor. 4. vitese alıp debriyajı direk bıraktığımda araba hiç sarsılmıyor ve 1 saniye sonra otomatik hızlanmaya başlıyor. Vites değiştiriken gazı çekip tekrar basmıyorum. Sistem motor güçünü keserek deviri zaten düşürüyor... Sadece debriyaja basıp vites değiştirip debriyajı rasgele bırakıyorum. Kavrama veya sarsılma hissetmiyorum. Seri hızlanma durumu varsa gaz pedalını birkaç mm geri çekiyorum. Çekmessem devir sabit kalıyor. Bu sistem olmasaydı devir sona vururdu.

Konu dağılmaması için bu konudan devam edebiliriz.

Debriyaj müşürü konusu

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/198801-debriyaj-msr-ne-ise-yarar/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Çok sağol Ayhan 2 yıldır fordclubtayım en çok senin yazdığın yazıları takip ediyorum. Çok şey öğreniyorum senden izmire gelirsen beklerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bunu o müşire bağlayabilirmiyiz bilemiyorum açıkçası, yani 3. viteste giderken, gaz pedalı sabit kalarak debriyaja basarsak, devir bir miktar üykselir, normaldir, tam gaz yapmadığımız için de devir sona vurmaz.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

bu müşürün aynısından mk 2 mondeo da da olması lazım. Debriyaja basılınca beyin anlıyor demişti yıllar önce Ustaeller ;)

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Örneğin 2. vites denemesinde debriyaj pedalı kavramaya kadar getirilip pedal müşüre basması sağlandığında gaz pedalı tepkileri çok şiddetli. Motor tam güç verdiği için gaza yüklenip debriyajı sert bırakırsam patinaja geçiyor; ama debriyajın kavramaya gelmesini beklemeden direk bırakırsam tam gazda yapsam patinaj çekemiyor. 1 saniye sonra çekişi hissetmeye başlıyorsunuz. Sadece bu olay 1. viteste kalkış yaparken yok. Motor gaz pedalına bastığınız kadar güç üretiyor. Kesme vs yok.

Bu olayı defalarca denedim 2. veya 3. vites sabit gaz giderken debriyaja bastığımda arabanın boşta olduğu an gaz otomatik kesilip devir düşüyor. Gaz pedalı tepkileri çok düşük. Gaza basıyorsunuz ve boşta olmasına rağmen çok isteksiz devirleniyor. O güç 1. viteste düz yolda arabayı hızlandırmayacak kadar az. Aynı durum araba belli bir hızda giderken vitesi boşa atıp debriyajı bıraktığınızdada geçerli. Bu sefer müşüre basılı ama arabanın boşta olduğunu ECU yine algılıyor. Gaza bastığımda gaz tepkisi yine yok gibi. Frene basıp araba durduğu an gaz tepkileri yine çok iyi. Yada araba giderken 1. vitese takdığımda boşta olmasına rağmen gaz tepkileri yine iyi.

Araba durmuyorsa, 1. viteste değişse boşta gaz vermenin bir anlamı varmı ? yok.. Boşta tam güç ile debriyajı bırakmak debriyaj balatasına boşu boşuna fazla güç uygular. Kavrama gerçekleştikten sonra güç ECU tarafından açılır. Arac hızı sıfırsa ani kalış yapmak istenebilir ve sistem devre dışı. 1. vitestede öyle ve debriyaja basılı olsa bile sistem devre dışı.

Arac viteste giderken deneme amaclı gaz ile frene aynı anda bastım. ECU yine algılayıp gazı otomatik kesti ve hemen şanzıman arıza ışığı yaktı. Freni bıraktığımda ışık söndü. Ben balatayı zorlayamıyorum, 1. vitese takıp frene basıp zorlayıp yakayım derseniz onada izin vermiyor.

Yorum bağlantısı
Muhammet Karakaya

Bu debriyaj müşürü connectlerde de varmı

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Debriyaj pedalındaki müşürün resmini çektim.

Bordo renkli müşür debriyaj pedalı müşürü. Mavi ve siyah müşür fren pedalına ait.

pict0002vm.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...