İçeriğe Yönlendir

Motor Yıkama Sonrası Problemler


Burak Tercan

Recommended Posts

Burak Tercan
(düzenlendi)

Herkese merhabalar,

Bugün motora yağ eklerken , huninin kayması sonucu motor göğüs ve çevresine yaklaşık çeyrek litre kadar yağ döktüm. Tabii biraz kaydı motor alt tarafı falan yağ oldu. Motor ısındıktan sonra doğal olarak , kaput altından duman çıkmaya başladı. (Durumu gayet normal karşıladım : ) Arkasından yağın buharlaşıp uçmasının baya uzun süreceği ve yanarken kablolara veya parçalara zarar verebileceği endişesiyle motorumu yıkatmaya karar verdim. Bir kısmı tazyikli su olmak üzere motor yıkandı ve 20 dk. kadar çalışır durumda beklettim.Buji araları , kabloları , yuvalarını tabanca ile kendim kuruttum özenerek. Yağ dumanları bir nebze azaldı. 1-2 güne kadar tamamen yanıp buharlaşmasını ümit ediyorum.Fakat yıkama sonrası arabada arıza hemen göründü. Özellikle dururken devir 2000 devir , kendi kendine gaz veriyor, ayağımı gazdan çekince 2000 devire kadar kendi kendine devir artıyor , ayağım gazda değil ve vites boştayken anlık yakıt tüketimi de 8/10 lt arası değişiyor. (Bu olay hem benzinde hem de LPG'de oluyor) Bu olaylar akşama doğru başıma geldiği için , daha aracı bilgisayara bağlatamadım ve tam olarak bir ustaya gösteremedim. Yarın sabah bilgisayara bağlatıp sorunu çözmeyi ümit ediyorum.Umarım ciddi bir arızası , tesisata zarar vermesi söz konusu değildir.Yarın akşam da uzun yola çıkacağım , akşama kadar hallolmasını istiyorum. Bu konu hakkında ki görüş/yardımlarınızı bekliyorum.

Aracım 98 Mondeo 2.0 (Benzin+LPG)

Bu videoyu az önce çektim. Özellikle Dakika 1:52 ile 2:08 arası vites boşta ve ayağım gaz da değildir.

Video:

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lpg tesisatı da var, yıkatmak iyi olmamış, vakum hortumu zarar görmüş de olabilir, yola bu şekilde çıkılması sakıncalı.

Yorum bağlantısı
Burak Tercan

Evet maalesef öyle oldu , yarın da çıkmak zorundayım ama. Sanırım Allah'a emanet bir yolculuk olacak

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Gündüz meşhur Adana sıcağında kaputu açın motora güneş vursun iyice aracın bıcı bıcı yapan yerleri ısınsın biraz. ;)

Çok yanlış bir işlem yapmışsınız.Soketlerde sıvı teması sorunu olmuş gibi,bu ıslaklık bulunup kurulanmalı. :good1: Çağlar ustamın yorumunada katılıyorum.

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Tercan

Bir daha motor ölse yine yıkatmam zaten , gündüz zaten ilk işim kaputu açıp , bujilerı yerinden cıkarıp güneşlendirmek olacak . 1 saat güneşlenip bronzlaştıktan sonra, akşama kadar sanayi artık ;)

Bilgisayara bağlatmaya gerek yok mu sizce ?

Yorum bağlantısı
Burak Tercan
hararet de yüksek gibi sanki

Sanırım o an daha fan devreye girmemişti ;) Hararet konusunu da yarın sanayi de göstereyim o zaman

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Karter havalandırma hortumunun yerinden oynadığını veya boşa çıktığını düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bilgisayar bişey bulamaz bu araçta..

Bilgisayara güvenmeyin..

Elle ve gözle kontrol edilmeli. Soketler tek tek sökülüp wd40 ile temizlenmeli..

Yorum bağlantısı
Burak Tercan

O zaman sabah boşuna bilgisayara bağlatmayayım , direk soket ve baglantıları temizletmeyi deneyeyim.

Bende hararet neredeyse hep bu derecede , NORMAL yazısının L'sine geliyor, fan devreye girip R'ye kadar iniyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti valfi değildir bu..

Ancak bence daha önemlisi hararet... Bu motorun en zayıf halkasıdır bu hararet.. Bence termostatınız bozuk yada yanlış..

Yorum bağlantısı
Burak Tercan

Hararet yaklaşık 2 yıldır böyle , hep böyle kullandım , bundan dolayı normal olduğunu düşündüğüm için sorun olarak algılamamıştım. Hararet konusuna tatilden dönünce zaman ayırıp baktırabilirim. Şu an için öncelikli problemim akşama kadar rölanti sorununu çözmek.

Servise mi gitsem , yoksa sanayide ustaya mı gitsem hala karar veremedim.

Yorum bağlantısı
Burak Tercan

Servis tüm temizliği yaptı , yaptıktan sonrada sonuç değişmedi ve sorunun rölanti valfi olduğunu söylediler.(ama tam olarak emin değiller tek soru işaretinin sadece rölanti valfi kaldıgını söylediler) Parça siparişi verdiler KDV Dahil 243 TL olduğunu söylediler. Bende çıkma bir rölanti valfi bulup önce denenmesini istedim. Çıkma parça temin edilemedi. İnternetten Otosan rölanti valfini 173TL'ye buldum . Eğer ki rölanti valfinden kaynaklanıyorsa siparişini verip kendim taktırmayı düşünüyorum.

Eğer ki sorun rölanti valfi değilse , sanırım motoru komple indirmek ve bir o kadar maliyet kaçınılmaz gözüküyor :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Öncelikle geçmiş olsun..Yıkatmakla kötü yapmışsınız.Biz hep bunun zararlı bir işlem olduğunu söyler dururuz.Demek ki denk gelmemişsiniz.Özellikle su ile motor yıkamalarında ben sorun yaşamayanı neredeyse görmedim,duymadım..Yağlanan bölgeye bol miktarda balata spreyi sıksaydınız tertemiz olurdu.Bir daha ki sefere aklınızda bulunsun....

Yorum bağlantısı
Burak Tercan

Öneriniz için teşekkürler , bir daha zaten asla yıkatmam.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yıkama sonrası herşey olur ama motor rektifiyesini hiç duymadım, acaip şansız tesadüf ile ikisi aynı güne denk gelmesi de, Loto yu kazanma ihtimali kadar bahtsızlık olacaktır.

Servis neyin temizliğini yaptı :keyifli: ? ?

Yorum bağlantısı
Burak Tercan

Boğaz(gaz) kelebeği , buji ve kablolar , bide adını bilmiyorum o siyah kalın hortumun başından sonuna kadar sprey ile temizlik yaptılar. Daha sonra olumlu bir gelişme alamadıklarını , rölantinin 2000 devirde sabitlendiğini , akıllarına baska bir tek rölanti valfinin bozuk oldugunu , eğer ki valf değişmesinden sonra sonuç değişmezse , motoru komple indireceklerini söylediler. Acıkcası tam bundan korkuyorum işte.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vay be, rölantin bozuk, motoru sökelim, kaçın oradan. Motor, deneme için sökülmez. Önce bedava olan ve 5dak. süren kopresyon testi yapılmadan hiç sökülmez.

Yorum bağlantısı
Burak Tercan
(düzenlendi)

Hafta içi gittiğimde o zaman ilk önce kompresyon testi ve valfi deneyelim. Eğer ki sonuc alınmazsa , çok başım ağrıcak gibime geliyor

tarihinde Burak Tercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Boğaz(gaz) kelebeği , buji ve kablolar , bide adını bilmiyorum o siyah kalın hortumun başından sonuna kadar sprey ile temizlik yaptılar. Daha sonra olumlu bir gelişme alamadıklarını , rölantinin 2000 devirde sabitlendiğini , akıllarına baska bir tek rölanti valfinin bozuk oldugunu , eğer ki valf değişmesinden sonra sonuç değişmezse , motoru komple indireceklerini söylediler. Acıkcası tam bundan korkuyorum işte.

Höh, 2bin devirden inmiyor diye motor mu sökülürmüş??

Ben hala rölanti valfi hakkımı kullanıyorum. Bir de bunlarda gaz telli miydi? Belki de o takılı kalıyor?

Yorum bağlantısı
Burak Tercan
Höh, 2bin devirden inmiyor diye motor mu sökülürmüş??

Ben hala rölanti valfi hakkımı kullanıyorum. Bir de bunlarda gaz telli miydi? Belki de o takılı kalıyor?

Arada iniyor 2000 devirin altına :) Genellikle vites boştayken , kırmızı ışık vs. kendi kendine gaza basıyor 2000 devire getiriyor kendini. Giderken vitesdeykende ayağımı gazdan cektikten sonra kendiliğinden de gaz veriyor , anlık yakıt tüketimini 8-9lt'ye kadar getiriyor , ben gaza değmeden

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...