Burak Tercan 7 Temmuz 2011 Paylaş 7 Temmuz 2011 (düzenlendi) Herkese merhabalar, Bugün motora yağ eklerken , huninin kayması sonucu motor göğüs ve çevresine yaklaşık çeyrek litre kadar yağ döktüm. Tabii biraz kaydı motor alt tarafı falan yağ oldu. Motor ısındıktan sonra doğal olarak , kaput altından duman çıkmaya başladı. (Durumu gayet normal karşıladım : ) Arkasından yağın buharlaşıp uçmasının baya uzun süreceği ve yanarken kablolara veya parçalara zarar verebileceği endişesiyle motorumu yıkatmaya karar verdim. Bir kısmı tazyikli su olmak üzere motor yıkandı ve 20 dk. kadar çalışır durumda beklettim.Buji araları , kabloları , yuvalarını tabanca ile kendim kuruttum özenerek. Yağ dumanları bir nebze azaldı. 1-2 güne kadar tamamen yanıp buharlaşmasını ümit ediyorum.Fakat yıkama sonrası arabada arıza hemen göründü. Özellikle dururken devir 2000 devir , kendi kendine gaz veriyor, ayağımı gazdan çekince 2000 devire kadar kendi kendine devir artıyor , ayağım gazda değil ve vites boştayken anlık yakıt tüketimi de 8/10 lt arası değişiyor. (Bu olay hem benzinde hem de LPG'de oluyor) Bu olaylar akşama doğru başıma geldiği için , daha aracı bilgisayara bağlatamadım ve tam olarak bir ustaya gösteremedim. Yarın sabah bilgisayara bağlatıp sorunu çözmeyi ümit ediyorum.Umarım ciddi bir arızası , tesisata zarar vermesi söz konusu değildir.Yarın akşam da uzun yola çıkacağım , akşama kadar hallolmasını istiyorum. Bu konu hakkında ki görüş/yardımlarınızı bekliyorum. Aracım 98 Mondeo 2.0 (Benzin+LPG) Bu videoyu az önce çektim. Özellikle Dakika 1:52 ile 2:08 arası vites boşta ve ayağım gaz da değildir. Video: 7 Temmuz 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Temmuz 2011 Paylaş 7 Temmuz 2011 Lpg tesisatı da var, yıkatmak iyi olmamış, vakum hortumu zarar görmüş de olabilir, yola bu şekilde çıkılması sakıncalı. Yorum bağlantısı
Burak Tercan 7 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2011 Evet maalesef öyle oldu , yarın da çıkmak zorundayım ama. Sanırım Allah'a emanet bir yolculuk olacak Yorum bağlantısı
Misafir 7 Temmuz 2011 Paylaş 7 Temmuz 2011 (düzenlendi) Gündüz meşhur Adana sıcağında kaputu açın motora güneş vursun iyice aracın bıcı bıcı yapan yerleri ısınsın biraz. Çok yanlış bir işlem yapmışsınız.Soketlerde sıvı teması sorunu olmuş gibi,bu ıslaklık bulunup kurulanmalı. Çağlar ustamın yorumunada katılıyorum. 7 Temmuz 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Tercan 7 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2011 Bir daha motor ölse yine yıkatmam zaten , gündüz zaten ilk işim kaputu açıp , bujilerı yerinden cıkarıp güneşlendirmek olacak . 1 saat güneşlenip bronzlaştıktan sonra, akşama kadar sanayi artık Bilgisayara bağlatmaya gerek yok mu sizce ? Yorum bağlantısı
Burak Tercan 7 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2011 hararet de yüksek gibi sanki Sanırım o an daha fan devreye girmemişti Hararet konusunu da yarın sanayi de göstereyim o zaman Yorum bağlantısı
Semih İzgi 7 Temmuz 2011 Paylaş 7 Temmuz 2011 Karter havalandırma hortumunun yerinden oynadığını veya boşa çıktığını düşünüyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Temmuz 2011 Paylaş 7 Temmuz 2011 Bilgisayar bişey bulamaz bu araçta.. Bilgisayara güvenmeyin.. Elle ve gözle kontrol edilmeli. Soketler tek tek sökülüp wd40 ile temizlenmeli.. Yorum bağlantısı
Burak Tercan 7 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2011 O zaman sabah boşuna bilgisayara bağlatmayayım , direk soket ve baglantıları temizletmeyi deneyeyim. Bende hararet neredeyse hep bu derecede , NORMAL yazısının L'sine geliyor, fan devreye girip R'ye kadar iniyor Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Temmuz 2011 Paylaş 7 Temmuz 2011 Muhtemelen şu an rölanti valfi su koyverdi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Temmuz 2011 Paylaş 7 Temmuz 2011 Rolanti valfi değildir bu.. Ancak bence daha önemlisi hararet... Bu motorun en zayıf halkasıdır bu hararet.. Bence termostatınız bozuk yada yanlış.. Yorum bağlantısı
Burak Tercan 7 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2011 Hararet yaklaşık 2 yıldır böyle , hep böyle kullandım , bundan dolayı normal olduğunu düşündüğüm için sorun olarak algılamamıştım. Hararet konusuna tatilden dönünce zaman ayırıp baktırabilirim. Şu an için öncelikli problemim akşama kadar rölanti sorununu çözmek. Servise mi gitsem , yoksa sanayide ustaya mı gitsem hala karar veremedim. Yorum bağlantısı
Burak Tercan 7 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2011 Sağol emmi , cevabımı aldım , sabaha sanayideyim Yorum bağlantısı
Burak Tercan 8 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2011 Servis tüm temizliği yaptı , yaptıktan sonrada sonuç değişmedi ve sorunun rölanti valfi olduğunu söylediler.(ama tam olarak emin değiller tek soru işaretinin sadece rölanti valfi kaldıgını söylediler) Parça siparişi verdiler KDV Dahil 243 TL olduğunu söylediler. Bende çıkma bir rölanti valfi bulup önce denenmesini istedim. Çıkma parça temin edilemedi. İnternetten Otosan rölanti valfini 173TL'ye buldum . Eğer ki rölanti valfinden kaynaklanıyorsa siparişini verip kendim taktırmayı düşünüyorum. Eğer ki sorun rölanti valfi değilse , sanırım motoru komple indirmek ve bir o kadar maliyet kaçınılmaz gözüküyor Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Temmuz 2011 Paylaş 8 Temmuz 2011 Öncelikle geçmiş olsun..Yıkatmakla kötü yapmışsınız.Biz hep bunun zararlı bir işlem olduğunu söyler dururuz.Demek ki denk gelmemişsiniz.Özellikle su ile motor yıkamalarında ben sorun yaşamayanı neredeyse görmedim,duymadım..Yağlanan bölgeye bol miktarda balata spreyi sıksaydınız tertemiz olurdu.Bir daha ki sefere aklınızda bulunsun.... Yorum bağlantısı
Burak Tercan 8 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2011 Öneriniz için teşekkürler , bir daha zaten asla yıkatmam. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Temmuz 2011 Paylaş 8 Temmuz 2011 Yıkama sonrası herşey olur ama motor rektifiyesini hiç duymadım, acaip şansız tesadüf ile ikisi aynı güne denk gelmesi de, Loto yu kazanma ihtimali kadar bahtsızlık olacaktır. Servis neyin temizliğini yaptı ? ? Yorum bağlantısı
Burak Tercan 8 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2011 Boğaz(gaz) kelebeği , buji ve kablolar , bide adını bilmiyorum o siyah kalın hortumun başından sonuna kadar sprey ile temizlik yaptılar. Daha sonra olumlu bir gelişme alamadıklarını , rölantinin 2000 devirde sabitlendiğini , akıllarına baska bir tek rölanti valfinin bozuk oldugunu , eğer ki valf değişmesinden sonra sonuç değişmezse , motoru komple indireceklerini söylediler. Acıkcası tam bundan korkuyorum işte. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Temmuz 2011 Paylaş 8 Temmuz 2011 Vay be, rölantin bozuk, motoru sökelim, kaçın oradan. Motor, deneme için sökülmez. Önce bedava olan ve 5dak. süren kopresyon testi yapılmadan hiç sökülmez. Yorum bağlantısı
Burak Tercan 8 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2011 (düzenlendi) Hafta içi gittiğimde o zaman ilk önce kompresyon testi ve valfi deneyelim. Eğer ki sonuc alınmazsa , çok başım ağrıcak gibime geliyor 8 Temmuz 2011 tarihinde Burak Tercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Temmuz 2011 Paylaş 8 Temmuz 2011 Boğaz(gaz) kelebeği , buji ve kablolar , bide adını bilmiyorum o siyah kalın hortumun başından sonuna kadar sprey ile temizlik yaptılar. Daha sonra olumlu bir gelişme alamadıklarını , rölantinin 2000 devirde sabitlendiğini , akıllarına baska bir tek rölanti valfinin bozuk oldugunu , eğer ki valf değişmesinden sonra sonuç değişmezse , motoru komple indireceklerini söylediler. Acıkcası tam bundan korkuyorum işte. Höh, 2bin devirden inmiyor diye motor mu sökülürmüş?? Ben hala rölanti valfi hakkımı kullanıyorum. Bir de bunlarda gaz telli miydi? Belki de o takılı kalıyor? Yorum bağlantısı
Burak Tercan 8 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2011 Höh, 2bin devirden inmiyor diye motor mu sökülürmüş??Ben hala rölanti valfi hakkımı kullanıyorum. Bir de bunlarda gaz telli miydi? Belki de o takılı kalıyor? Arada iniyor 2000 devirin altına Genellikle vites boştayken , kırmızı ışık vs. kendi kendine gaza basıyor 2000 devire getiriyor kendini. Giderken vitesdeykende ayağımı gazdan cektikten sonra kendiliğinden de gaz veriyor , anlık yakıt tüketimini 8-9lt'ye kadar getiriyor , ben gaza değmeden Yorum bağlantısı
Recommended Posts