Çağlar Bayur 8 Temmuz 2011 Paylaş 8 Temmuz 2011 Vss, hız sensörününü söketini söksünler bakalım ne olacak? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 9 Temmuz 2011 Paylaş 9 Temmuz 2011 Motoru yıkamadan kaynaklanan rölanti bozukluğu için motor sökülürmü hiç.. Parmağında hafif kesik olan birisini ameliyat etmek gibi birşey.. Ayrıca sorun motorum içinde değildir muhtemelen, motor sök tak olucak başka birşeye yaramıyacak.. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 9 Temmuz 2011 Paylaş 9 Temmuz 2011 Mondeo'da rölanti sorununu ben valfle çözdüm. Bobinmiş, kabloymuş derken 200 kaat verdik, kurtulduk. Yorum bağlantısı
Burak Tercan 9 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2011 Umarım öyle bir şey olmayacak zaten , valf değiştirilince sorun çözülecek , bende kurtulacak inşallah Yorum bağlantısı
Misafir 9 Temmuz 2011 Paylaş 9 Temmuz 2011 Su ile yıkamadan önce bu tarz bir arıza yok iken su sonrasında oluştugunda ben sadece tesisat derim.Rolanti valfi parçasınında soketi oynamış olabilir su ile teması sırasında su kaçmış olabilir fakat bu soketler gerçekten çok iyi soketler kırık olmadıgı sürece basit bir şekilde su teması ile içine su almaz tazzikli su ile mümkün buda olmuş. Rolanti valfi iç kısmının su temasına maruz kalması mümkün degil.bu parçanın eger vidaları gevşek ise başka gevşek olsa zaten öncesindede sorun yapardı.Su girebilmesi için kelebek bogazından bu parçanın oldugu yere hava girişi var başka yerle irtibatı kesinlikle yok. Tesisat güzelce sökülüp kuru bezle varsa slaklık kurulanmalı ve wd40 sıkılıp yerine takılmalı.Egr vakum hortumlarına güzelce bakılmalı.Karter hava hortumu incelenmeli kaldıki bunu söküp yapmalı yerinde iken sadece belli kısmı görülüyor. Velhasıl iyi bir usta yada kalfa ile bu soun çözülür yada kendinize güveniyorsanız sabırla bu işlemleri yapmanız gerekiyor. Yorum bağlantısı
Burak Tercan 14 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2011 Rölanti valfinin değişmesi sonucu , herhangi bir gelişme olmamıştır. Araç hala aynı durumdadır. Görüşlerinizi bekliyorum Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 15 Temmuz 2011 Paylaş 15 Temmuz 2011 (düzenlendi) Rölanti valfinin değişmesi sonucu , herhangi bir gelişme olmamıştır. Araç hala aynı durumdadır. Görüşlerinizi bekliyorum Arabada giderken herhangi bir problem varmı? Tekleme vs gibi. Yada tam gaz yaptığınızda kesiciye kadar çok rahat geliyormu yoksa zayıfladımı? Bir de rölanti yükselmesi sadece motor sıcakken mi oluyor, yoksa sabah ilk çalıştırdığınızda da yani soğukkende aynı problem var mı? 15 Temmuz 2011 tarihinde Tun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Tercan 15 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2011 Öncelikle motor soğukkende aynı sorunu yapıp , rölanti 2000 devirde , viteste kendi kendine gaz vermeye devam ediyor. Herhangi bir tekleme mevcut değil (şimdilik) Herhangi bir düşüş de mevcut değil. Yorum bağlantısı
Faik İleri 12 Ocak 2012 Paylaş 12 Ocak 2012 Arkadaşlar aracımın muayenesinden önce motor üzerinde biriken yağları temizletmek için motoru yıkattırdım ancak yıkamaya ben götürmediğim için nasıl ve ne şekilde yıkandığını bilmiyorum. Yıkamanın üzerinden 3 gün geçti. Aracım ilk çalıştırmadan hemen sonra rölantideyken stop etmeye ve ilk hareketten sonra gaz vermeme rağmen çekişten düşmeye başladı. Motor ısındıktan sonra herşey normale dönüyor. Bunun sebebi ne olabilir yardımlarınızı bekliyorum... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Ocak 2012 Paylaş 12 Ocak 2012 Bujileriniz, buji kablolarınız ve bobininiz ne alemde? Su görmüşlerse muhtemelen bu problemlere yol açıyorlar... Yorum bağlantısı
Faik İleri 12 Ocak 2012 Paylaş 12 Ocak 2012 Bujileriniz, buji kablolarınız ve bobininiz ne alemde? Su görmüşlerse muhtemelen bu problemlere yol açıyorlar... Sani bey eğer su görmüşlerse kurutma işlemi ile problem çözülebilir mi yoksa değişim mi gerekir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Ocak 2012 Paylaş 12 Ocak 2012 motora su değdirmeyi sevmem, su değmeden de pırıl pırıl yapmışlığımız vardır , tüm soketleri, buji bölgesini vs. kurutun, buji/kablo/bobin/maf sensörü kontrol Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 12 Ocak 2012 Paylaş 12 Ocak 2012 En sağlam motor yıkanmayan motor dur. Tecrübe ile sabit. Yorum bağlantısı
Faik İleri 13 Ocak 2012 Paylaş 13 Ocak 2012 teşekkür ederim arkadaşlar ilginiz için. Tavsiyelerinize göre hareket edeceğim. Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 14 Ocak 2012 Paylaş 14 Ocak 2012 Isınınca geçiyorsa distribütörden yapar.Kayınpederin başına gelmişti. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ocak 2012 Paylaş 14 Ocak 2012 enjektörülü motorda distribütör yoktur. Yorum bağlantısı
Muhammet Sarıçam 16 Şubat 2012 Paylaş 16 Şubat 2012 Merhaba.. Konunun başında yazan sıkıntının birebir aynısı şuan benim başıma geldi. Malesef bende motoru yıkattım. Yıkadıktan sonra bujileri, kablolarını, bobini ve maf sensörü soketini temizledik. O gün bir sıkıntı yoktu fakat sonraki gün araç kendi kendine gaz vermeye başladı. Maf sensöründendir diye düşündüm. Soketini çıkardım, takılı halinden daha beter oldu. İşin içinden nasıl çıkacağım? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 16 Şubat 2012 Paylaş 16 Şubat 2012 Forumda aratın illaki çıkacaktır; yeri konusunda hiç bilgim yok malesef.. Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş 20 Şubat 2012 Paylaş 20 Şubat 2012 Rölanti sensörü aşağıdaki resimde yuvarlak içine aldığım yerin alt arka tarafında yer alır üst taraftan sökmesi zahmetli ve zordur. Onun için araba lifte veya kanala alınırsa rahatlıkla sökülerek temizlenebilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts