İçeriğe Yönlendir

Performans Lastikleri Normal Lastiklere Göre Yol Tutuşu?


Ercan Çakır

Recommended Posts

Ercan Çakır

arkadaşlar konu başlığından da anlaşılacağı üzere performans lastikleri ile normal yaz lastikleri ıslak/kuru tutnmalarını karşılaştırdığımda performans lastikleri normal lastiklerden daha iyi yol tutuşuna sahip görünüyor. şehir efsanesimidir bilmiyorum ama performans lastikleri ısınana kadar yol tutuşu normal lastiklerden daha kötü oluyor diyede söylentiler var. bu konu ile ilgi farkı daha doğrusu iki lastik arasındaki farkı anlamamda yardımcı olabilirmisiniz? (aracımda yaz için dunlop sp9000 serisi 205/55/16 lastiği var)

Saygılarımla..

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen

Kesin emin değilim ama benim bildiğim ve gözlemlediğim, kuru zeminde performans lastiği; ıslak zeminde yazlık lastik daha iyi tutunur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

205/55/16 ölçülerinde iyi bir performans lastiği olduğunu düşünmüyorum. Yanağı inceltmek lazım performans almak için ;)

Kuruda çok iyiler lakin ıslakta handikapları büyük vede soğuk havada

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Performans lastikleri V desenli olur.. W serisi olur...

Bu gibi lastikler Kuru ve sıcak havada mükemmel denebilecek bir performans sunar lakin Islağa geldin mi Ölüm Lastiği halini alıyor...

bunun testini birçok kez yaptım kuru ve sıcak asfaltta 80km. Hızla fren yaptığımda ABS devreye bile girmiyor. Lakin ıslakta yaptığım testlerde araç durmak nedir bilmiyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Çakır
(düzenlendi)

205/55/16 ölçülerinde iyi bir performans lastiği olduğunu düşünmüyorum. Yanağı inceltmek lazım performans almak için ;)

Kuruda çok iyiler lakin ıslakta handikapları büyük vede soğuk havada

yollarımızın durumu malum , birde konforu daha da düşürmek istemiyorum, bundan dolayı yanak inceltmeyi düşünmemiştim.

Performans lastikleri V desenli olur.. W serisi olur...

Bu gibi lastikler Kuru ve sıcak havada mükemmel denebilecek bir performans sunar lakin Islağa geldin mi Ölüm Lastiği halini alıyor...

bunun testini birçok kez yaptım kuru ve sıcak asfaltta 80km. Hızla fren yaptığımda ABS devreye bile girmiyor. Lakin ıslakta yaptığım testlerde araç durmak nedir bilmiyor...

düşük hızlarda lastik soğuk oluncada sanıyorum benzer durumlar oluyor. İlteber Bey performans lastiklerin verilerine bakıyorum normal yaz lastiklerinden daha iyi , ancak tatbikte bende sizinle aynı tecrübeleri yaşadım. güvenlik ve konfor konusunda negatif bakmaya başladım (yazın uzun yol hariç). yazın şehir içinde kullanıyorum çoğu zaman değiştirmek mantıklı olurmu sizce?

tarihinde Ercan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

Kaliteli bir yaz lastiği bu anlamda işinizi iyi görür. PremiumContact gibi.

yani performans lastiklerini değiştirin diyorsunuz. bu lastikler 4 mevsim 'di , değişimine karar verirsek birde hangi lastik alacağımıza karar vermek var değişmi :fool::yildizlar:

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

4 mevsim performans lastiği mi varmış?

Bence amaçlarınızı iyi belirleyin. Aracınızı bir zevk aracı değil de bir taşıma aracı olarak kullanıyorsanız. İyi bir yaz lastiği (conti, michelin, bridgestone vb.) ve iyi bir kış lastiği alın. Yok zevk aracı olarak kullanıyorsanız. Kış için ayrı teneke jant ve kış lastiği, yaz için 17 ve üstü jant+performans lastiği alın.

yook kastım sizin önerdiğiniz lastikti hakan bey (PremiumContact) , sizler fikirlerinizi yazdıkça amaç o performans lastikleri yerine iyi bir yaz lastiği takmaya doğru gidiyor. yani değiştirince pozitif yönde hissedilir oranda değişme olacak diye anlıyorum yazılardan:)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yüksek performans lastiği demişler, + her koşulda.

28943584.jpg

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

hem 4 mevsim hem performans yani , çok iyimiş ayhan örtmenim:)

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Biraz kavram kargaşası olmuş, binek lastikleri yaz, kış ve dört mevsim olmak üzere 3 kategoride incelenir, bunlardan yaz lastikleri içinde ayrıca yüksek performans lastikleri diye bir grup yer alır.

Peki performans lastiği niye bu adı alır?

Yüksek motor gücünün gerektirdiği güçlü traksiyon, daha iyi yanal tutunma ve yüksek hıza dayanıklılığı sağlayabildiği için.

Bu nasıl olur, kullanılan kauçuk alaşımı ısıya dayanıklılık ve yola yapışma özellikleri taşır, bu nedenle hız indeksleri W, Y, Z şeklindedir.

Dar yanak ile lastiğin yanak üzerine yatması önlenir, yanak oranı 40 ve altı olabilir.

Yine daha iyi tutunma sağlamak adına taban genişliği fazladır, aracına göre değişmekle beraber >205 diyelim.

Bunların hepsi kulağa hoş gelen özellikler, ama her kazancın bir bedeli vardır, burada ne bedel ödenir?

Daha önce de yazılmış ıslakta tutunma göreceli zayıflar, ama sadece göreceli, ancak pekçok performans lastiğinin ıslak performansı sıradan bir yaz lastiğininkinden iyidir.

Konfor kesinlikle olumsuz etkilenir, hem karışımın sertliğinden hem de dar yanaktan dolayı.

Lastik ömrü göreceli kısadır ve maliyet çok yüksektir.

Kullandığınız araç bu özelliklerin hemen hiç birine ihtiyaç duymayacağı için size yaz lastiği yeter, ancak "premium" ya da kaliteli bir yaz lastiği alırsanız bu arzuladığınız ekstra performansı da sağlar, mesela Bridgestone ER300, Michelin Primacy HP, Conti Premium Contact 2 gibi.

Performans lastiklerinin ısınınca daha iy performans vermesi ise ancak yarış lastikleri için anlamlıdır, yapışma ısılarına çıkabilmeleri gerekir, normal yol şartları için üretilen lastikler asfalt ısısı 8 derece altında olmadığı sürece bikaç yüz metre kullanımdan sonra optimum performans gösterirler, soğuk asfalt içinse kış lastiği gerekir ;)

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

yollarımızın durumu malum , birde konforu daha da düşürmek istemiyorum, bundan dolayı yanak inceltmeyi düşünmemiştim.

düşük hızlarda lastik soğuk oluncada sanıyorum benzer durumlar oluyor. İlteber Bey performans lastiklerin verilerine bakıyorum normal yaz lastiklerinden daha iyi , ancak tatbikte bende sizinle aynı tecrübeleri yaşadım. güvenlik ve konfor konusunda negatif bakmaya başladım (yazın uzun yol hariç). yazın şehir içinde kullanıyorum çoğu zaman değiştirmek mantıklı olurmu sizce?

düşük hızlarda Islak zemindede aynı durum söz konusu oluyor, Havanın soğuk olduğu ve kuru olduğu dönemlerdede Performansı sıcak havaya göre bayağı düşüyor...

Aynı durum kış lastikleri içinde geçerli kuru ve sıcak havada yol tutuş diye birşey kalmıyor. Yani lastiğin ne için üretildiği çok önemli.

Benim size anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla tavsiyem V serisi Continental Premium SporContack II, Dunlop Sp300, Michelin Primacy HP veya Bridgestone ER300 Turanza kullanmanız yönündedir..

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

yollarımızın durumu malum , birde konforu daha da düşürmek istemiyorum, bundan dolayı yanak inceltmeyi düşünmemiştim.

düşük hızlarda lastik soğuk oluncada sanıyorum benzer durumlar oluyor. İlteber Bey performans lastiklerin verilerine bakıyorum normal yaz lastiklerinden daha iyi , ancak tatbikte bende sizinle aynı tecrübeleri yaşadım. güvenlik ve konfor konusunda negatif bakmaya başladım (yazın uzun yol hariç). yazın şehir içinde kullanıyorum çoğu zaman değiştirmek mantıklı olurmu sizce?

Yumuşak lastik konforu ön plana getirecektir bu aşikar. Ben aracınızı performans alarak kullanacağınızı düşünerek ince yanak önermiştim. Normal bir kullanım tarzınız var ise bakış açımız değişir.

Örneğin benim için kullandığım lastiklerin patinaj çekmemesi çok önemli idi ve bu sebepten geçen sene 2010 model michelin pilot ları verdim yerine performans lastiği aldım. Michelin ve conti gibi markaları bizzat yaşıyarak test ettim bana hitap etmediler. Bu aralar kafayı pzero Rosso ya taktım :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

Biraz kavram kargaşası olmuş, binek lastikleri yaz, kış ve dört mevsim olmak üzere 3 kategoride incelenir, bunlardan yaz lastikleri içinde ayrıca yüksek performans lastikleri diye bir grup yer alır.

Peki performans lastiği niye bu adı alır?

Yüksek motor gücünün gerektirdiği güçlü traksiyon, daha iyi yanal tutunma ve yüksek hıza dayanıklılığı sağlayabildiği için.

Bu nasıl olur, kullanılan kauçuk alaşımı ısıya dayanıklılık ve yola yapışma özellikleri taşır, bu nedenle hız indeksleri W, Y, Z şeklindedir.

Dar yanak ile lastiğin yanak üzerine yatması önlenir, yanak oranı 40 ve altı olabilir.

Yine daha iyi tutunma sağlamak adına taban genişliği fazladır, aracına göre değişmekle beraber >205 diyelim.

Bunların hepsi kulağa hoş gelen özellikler, ama her kazancın bir bedeli vardır, burada ne bedel ödenir?

Daha önce de yazılmış ıslakta tutunma göreceli zayıflar, ama sadece göreceli, ancak pekçok performans lastiğinin ıslak performansı sıradan bir yaz lastiğininkinden iyidir.

Konfor kesinlikle olumsuz etkilenir, hem karışımın sertliğinden hem de dar yanaktan dolayı.

Lastik ömrü göreceli kısadır ve maliyet çok yüksektir.

Kullandığınız araç bu özelliklerin hemen hiç birine ihtiyaç duymayacağı için size yaz lastiği yeter, ancak "premium" ya da kaliteli bir yaz lastiği alırsanız bu arzuladığınız ekstra performansı da sağlar, mesela Bridgestone ER300, Michelin Primacy HP, Conti Premium Contact 2 gibi.

Performans lastiklerinin ısınınca daha iy performans vermesi ise ancak yarış lastikleri için anlamlıdır, yapışma ısılarına çıkabilmeleri gerekir, normal yol şartları için üretilen lastikler asfalt ısısı 8 derece altında olmadığı sürece bikaç yüz metre kullanımdan sonra optimum performans gösterirler, soğuk asfalt içinse kış lastiği gerekir ;)

Cem abi hay ellerine sağlık , çok açıklayıcı olmuş ve anlayacağımı anladım , teşekkürediyorum. :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

Yumuşak lastik konforu ön plana getirecektir bu aşikar. Ben aracınızı performans alarak kullanacağınızı düşünerek ince yanak önermiştim. Normal bir kullanım tarzınız var ise bakış açımız değişir.

Örneğin benim için kullandığım lastiklerin patinaj çekmemesi çok önemli idi ve bu sebepten geçen sene 2010 model michelin pilot ları verdim yerine performans lastiği aldım. Michelin ve conti gibi markaları bizzat yaşıyarak test ettim bana hitap etmediler. Bu aralar kafayı pzero Rosso ya taktım :D

:D yanlış hatırlamıyorsan sizin aracınız "tokatçı"lardan dı değilmi? agresif bir kullanımım yok , hız yaparım tabi ama şehirler arası yolculuklarda, şehir içinde genelde sakin araç kullanıyorum. yorumlarınıza çok teşekkür ederim :flowers:

yorumlarınıza çok teşekkür ediyorum arkadaşlar..

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

:D yanlış hatırlamıyorsan sizin aracınız "tokatçı"lardan dı değilmi? agresif bir kullanımım yok , hız yaparım tabi ama şehirler arası yolculuklarda, şehir içinde genelde sakin araç kullanıyorum. yorumlarınıza çok teşekkür ederim :flowers:

yorumlarınıza çok teşekkür ediyorum arkadaşlar..

:D tokat 1.6 TDCI işte kendi çapında ;) bizim olayımız drag :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

Tamam benim yazdıklarım biraz dağınık olmuş; ama, aynı sonuca varmışız. Ben de teşekkür istiyorum + rep + emeğe saygı :p

Aman Hakan bey sizi nasıl unutmuşum ben :blush: , sizede bbooolll booll teşekkürlerimi sunuyorum efemin :flowers::D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

performans lastiği? ilginç bir terim, mesela hiç bildiğiniz örnek bir model var mı?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

performans lastiği? ilginç bir terim, mesela hiç bildiğiniz örnek bir model var mı?

Pirelli P zero Nero/Rosso,Conti SC4/5+,Falken Slick series,Nitto NT555R3 vs vs

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halis Parlak
(düzenlendi)

Ben de yazın 17 ye geçmeyi düşünüyorum.Düşündüğüm lastik Michelin Pilot Sport 3 225/45/17

http://www.michelin....n-pilot-sport-3

Bu lastik hem yaz lastiği hem de ıslak zeminde sınıfına göre oldukça verimli olduğu söyleniyor.

Not: Bu arada HP Primacy 3 çıkmış.Bu lastikte alternatifler arasında.

http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/michelin-primacy-3

tarihinde Halis Parlak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Bende şu an prelli var 225 45 17 p zero-rosso , aslında 125 hp araca bu kadar artistik lastik neden onuda anlamadım ama :fiuw: ...bu gün karda,buzda, asr,esp,xds...bilumum ıvır zıvıra rağmen zorlandım, yolda kalmadım kaza yapacak bir risk de olmadı ama...sınırdaydım ... ıslak havada,virajda, yüksek hızlarda gayet iyi bir lastik , kışın çıkarmak lazım sanırım. yorumları bende merak ediyorum....

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

7 derece sıcaklığın altında hiç bir yaz lastiği,4 mevsim lastik size en kötü kış lastiğinin sağladığı verimi sağlayamaz. İsterseniz tanesine 1000 lira para verip Lambolara takılan özel seri contilerden takın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

7 derece sıcaklığın altında hiç bir yaz lastiği,4 mevsim lastik size en kötü kış lastiğinin sağladığı verimi sağlayamaz. İsterseniz tanesine 1000 lira para verip Lambolara takılan özel seri contilerden takın.

İstanbul'da bu derecenin altında olduğu günler sayısı toplasanız 15 günü bulmaz.Bakmayın bu sene televizyondaki İstanbul haberlerine.En son 2006 da buna benzer bir kış olmuştu.

Buna binaen,ayrıca kış lastiğine gerek var mı bu tartşılır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Pirelli P zero Nero/Rosso,Conti SC4/5+,Falken Slick series,Nitto NT555R3 vs vs

Bunlar oto lastikleri / yüksek hız grubu lastikleri vb. olarak adlandırılır ki zaten P Zero Nero nun 205/55/16 sı yoktur mesela; yani oto/yaz lastiği başlığı altında yer alırlar yine. Satış/pazarlamacıların çançinçonlar için taktıkları ""performans"" takısına kapılmayın derim.

Söz konusu 205/55/16 ise zaten bu ebat aile arabası diyebileceğiimiz, beygiri/amacı belirli aralıkta olan taşıtlara takılır, hali ile üretici de gereksiz daha iyi yola yapışan ve apahalı olan modellerinden , bu ebat için üretmez.

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır
(düzenlendi)

çağlar abi bazı markaların sitelerinde de yazıyor , anlıyorumki ticari kaygılardan dolayı adı "performans ya da yüksek performans" bilindik markaların sitelerinde lastik seçimi yapmaya çalışınca lastiklerin yanında yazıyor.

ben cihan kardeşimize katılıyorum , ayhan şentürk'ün yüklediği resmin altında sadık abinin yakaladığı ibare ;

evet, her koşulda demişler, ama reklamlardaki gibi altına küçük puntolarla 7° nin altında kış latiği kullanılmasını tavsiye etmişer.!

bu açıklıyor zaten. :D

tarihinde Ercan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Halis Parlak

Performans lastikleri içinde ıslak zemin performansı en iyi olan hangisidir?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...