İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Sedan Tanıtım


Adem Üzüm

Recommended Posts

Adem Üzüm

20

Tem

Ford Focus 1.6 16V Ti-VCT Ghia (2006)

Yazan: araba Kategori: Otomobil İnceleme

ford-focus-2006.jpg

1998′den 2005′e dünya çapında 4 milyondan fazla satan Focus’un ikinci nesli dört benzinli, iki de dizel motorla üretiliyor. Sedan karoserli Focus’un 115 HP’lik motora sahip Ti-VCT versiyonu sadece Ghia donanımıyla pazarlanıyor.

Karoser, iç mekan

İlk nesilde boyu 4450 mm olan Focus Sedan, yeni nesilde 38 mm uzayarak 4488 mm’ye ulaştı. Otomobilin HB versiyon gibi 2640 mm olan aks mesafesi ilk nesilden 25 mm uzun. Focus ürün ailesinin iç mekanda verdiği boyutlar hemen hemen korunduğuna göre genişleme hissinin bagajdan çalınan hacimle oluşturulduğu düşünülebilir. Kanıtımız da hazır, ilk Focus Sedan’ın 490 litrelik hacmi, yeni Focus’ta 465 litreye düşmüş. Bagaj hacmini asimetrik olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla 525 litreye kadar arttırmak mümkün.

ford-focus-1.thumbnail.jpg

Motor, performans

Firmanın yıllardır kullandığı 1.6 litre 100 HP’lik motora alternatif olarak, yine bu motorun geliştirilmesiyle üretilmiş 115 HP’lik versiyon kullanıcı için daha çok güç ve tork sunuyor. 100 HP’lik Duratec motora çift bağımsız değişken eksantrik zamanlama sistemi eklenip işletim sistemi yazılımı yenilenerek geliştirilen motor Duratec Ti-VCT adını taşıyor. Yeniden tasarlanan eksantrik kapağında yer alan vana tipi değişken eksantrik sistemi, yağ basıncının bütün devirlerde mümkün olan en üst düzeye çıkarılmasını sağlıyor. Emme tarafında 50 ve egzoz tarafında da 45 derecelik bir kayma açısına sahip olan motor düşük devirlerdeyken işletim sistemi eksantriklerini normal konumunda bırakıyor.Kağıt üzerindeki artışlarla oluşan, selefine göre daha yüksek performans beklentilerini kullanım sırasında karşılamakta zorlanıyor. Her ne kadar canlanmış görünse de kalkışlarda 4000 d/d’ye kadar çok da atak olmayan Focus, üst devirlerde kendisini daha iyi hissettiriyor.

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

2005 te gazelerde resimlerini gördüğümde hoşuma gitmişti ve focus a devam kararı alıp 2006 da aldım.

Herkesede siddtle tavsiye ediyorum.

Yorum bağlantısı
Hakan Çelik
(düzenlendi)

Yalnız bu testte yanlışlar var. Bagaj hacmi 465 lt denilmiş sedanda ama 526 lt, ayrıca 0-100km/h değeri 11.4 değil 10.9 saniye. Son hız da 190 km/h yazılmış fakat bizzat kendim düz otobanda 200'ü geçtim. Boş ağırlık ise 1270 kg olması gerekiyor.

tarihinde Hakan Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Yalnız bu testte yanlışlar var. Bagaj hacmi 465 lt denilmiş sedanda ama 526 lt, ayrıca 0-100km/h değeri 11.4 değil 10.9 saniye. Son hız da 190 km/h yazılmış fakat bizzat kendim düz otobanda 200'ü geçtim. Boş ağırlık ise 1270 kg olması gerekiyor.

Hız göstergesi hiç bir zaman gerçek hızı göstermez.Gittiğiniz hızdan fazlasını gösterir.

Yorum bağlantısı
Hakan Çelik

Hız göstergesi hiç bir zaman gerçek hızı göstermez.Gittiğiniz hızdan fazlasını gösterir.

Doğrudur ama başka bir sitenin yaptığı testte ise son hızın 195 km/h olduğunu gördüm. Yani bu yukardaki sitenin yaptığı testin birçok yanlış içerdiğini değiştirmiyor :)

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Testler farklı göstersede araç çok güzel. Gözü ve gönlü okşuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Çelik

Testler farklı göstersede araç çok güzel. Gözü ve gönlü okşuyor.

Kesinlikle :yes: Her kullandığımda da ruhumu okşuyor :)

Yorum bağlantısı
Levent Eksen

efsane olur bu kasa

Yerine bişey çıkmadıki abi :nea:

Focus bu kasada kaldı...

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Makyajlısı bu kasadan daha hoş şahsen. Farların o sevimli yapısı arabayı çok farklılaştırıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...