İçeriğe Yönlendir

Hyundai I30 Hava Yastığı.


Yasin Karataş

Recommended Posts

İbrahim Akkaya

2 sene önce kayınpeder rampa aşağı inerken virajı alamayıp-aracı kaydırıp tam ortadan ağaca çarptı.Kemerleri bağlıydı ama yine de tek havayastığı olan sümbül'ün sürücü hava yastığı açılmamıştı.Araçta 8,5 milyar masraf çıktı ve pert oldu...

Tam orta derken ön ortamı yan ortamı. Zira yan ortadan çarmışsa öndeki hava yastıkları neden açılsın. Perde hava yastığı olsa onun açılması gerekir yandan çarpmalarda. Ama sümbülde özel bir durum varmıdır bilemem :fiuw:

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

İbrahim Bey'in dediklerine ben de katılıyorum, araçta havayastığı açılacak bir darbe bence de yok. Benzer şekilde ben de takla attım, 6 havayastığından hiçbiri açılmadı. Umarım bu araçta ölen ya da yaralanan olmamıştır. Eğer kemerleri bağlıysa olmadığını da tahmin ediyorum zira ben kemeri çözüp araçtan inerek üzerimi silkelemiştim.

Emniyet kemeri takılmadığında havayastığının açılmaması bilgisi de kesinlikle yanlış, bazı araçların kılavuzlarında emniyet kemeri takılmasının havayastığının koruma etkisini tamamlayacağı ve mutlaka takılması gerektiği bilgisi oluyor ama bu takılmadığı zaman havayastığı açılmayacak demek değil. Belki istisnai modeller vardır (hiç duymadım) ama böyle bir bilgi genelleştirilemez. Verilen Mercedes örneğindeki gibi bazı araçlarda olan sensörler sayesinde koltukta oturan varsa havayastığının açılıp açılmaması hatta oturanın cüssesine ve kazanın şiddetine göre açılış hızı vs. değişebiliyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Eren

Allah hepimizi kazalardan korusun ama şunu anlıyoruz ki abs, hava yastğı vb. güvenlik donanmımları bir yere kadar.

Yorum bağlantısı

Hyundai'den sağ çıkılmışsa aracın güvenlik önlemleri işe yaramış demek ki. Airbag için markayı hırpalamaya gerek yok. Genelde büyük kazalar sonrası aracın kusuru var mı diye nedenler bulunmaya çalışılır. Airbag açılsaydı, bu sefer ESP devreye girmedi, ABS çalışmadı firmayı şikayet etsek mi hadisesi de gelişebilirdi. Bu gibi durumlarda bilirkişi tespiti çok zor olduğu için de mahkemelerden sonuç alınamayacağını düşünen, daha hızlı sonuç almak için sosyal paylaşım sitelerinden medet umuyor. Airbagleri niye açılmamış konusu ise, muhtemelen araç havada yere temas etmeden takla atmış ve de tavan üstü ya da tekerlek üstü düşmüş. Eğer öne doğru takla atsaydı veya takla sırasında kapılardan yere temas olsaydı devreye girerdi. Zaten Çağlar Bey teknik açıklamayı da yapmış.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Resmin altındaki yazdıyı desteklemiyorum.

Hangi arabaların alttan darbe aldığında hava yastıkları açılıyor ?

Hava yastığı sensörleri arabanın gittiği yönde ve yanal yönde ivme ölçerler. Düşer yönde ivme ölçecek sensör koyduğunuzda sert bir tümseğe hızlı girdiğinizde hava yastıkları patlayabilir. Ayrıca arabada 20 tane hava yastığıda olsa arabayı prese koyup yavaş yavaş ezdiğinizde hava yastıkları patlamaz ama araba pert olur.

Eğer arabanın elektirk aksamında veya hava yastığı sensörlerinde problem yoksa, bir kişinin bir arabada hava yastığının neden açılmadığı hakkında eleştiri yapabilmesi için yüksek otomotiv mühendisi veya makine mühendisi olması gerekior.Yada işi gerçekten araştırmış öğrenmiş, bilen bir kişi olman gerek. Doğrudan yorumlanacak bir konu değil çünkü.

Birde kaza yapıp arabadan burnu bile kanamadan çıkıp, ertesi gün hava yastığı açılmadı diye dava açmaya gidenler var. Kendisi sapasağlam ama hava yastığı patlamadığı için mutsuz... Sonra orda burda hava yastıkları ile ilgili mühendislik açıklamaları yap...

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Ben de yaptım ama be :D

Çağlar Bey, sensör okuma, 30 derece, ivme gibi terimlerle açıklayınca "teknik açıklama olarak" addettim.:)) Sizin açıklamalarınızı pas geçmem mümkün değil elbet. Honda'nın kullanım klavuzundaki açıklamaları sayenizde ben de zihnime yazdım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya

ön orta.

İşte bu İ30 daki durumdan daha çok konuşulmalı. Önden aldığı darbeye rağmen niye açılmadı bu şimdi? 1 değil 8 yastık olsaydı yine açılmayacak mıydı? Sersörde mi sorun vardı yoksa mühendislik hatasımı var sümbülde?

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

397183_2891438001658_1131480755_33117692_916825197_n.jpg

10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre boyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ..... diye belirtmiş arkadaş.Elçiye zeval olmaz :)

Kesinlikle dava açılmalı kısa süre içerisinde sonuca ulaşacağından eminim.Kesinlikle davayı kazanır.Arkadaşımın toyota avensis te tavan hava yastıkları açılmamıştı.3 ayda davayı kazandı.Maddi manevi oldukça yüklü bir tazminat aldı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Başka bie yerde okudum, zamanında Hyundai açıklama yapmış: airbag modülüne bağlanılmış, sistemde arıa yok muş ve çarpma sensörü darbe algılamamış, yani airbagin açılması için gerekli şartlar oluşmamış.

Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt

Facebookta çok görülüyor bu resim.

Arkadaşlar yazmış zaten, bu araçta airbag açtıracak bir darbe yok. Takla anında bizleri koruyacak tek şey emniyet kemeridir.

Ford fiestalarda darbe sensörü panelin üzerinde kaput kilidinin arkasında.

Airbag açması için kemer zorunluluğu bazı araçlarda var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yanda çarpma olsa açılması gerekirdi ama, takla halinde genelde hava yastıkları açılmıyor..

Kapılardaki hasarların da, itfaiye ekiplerince kurtarma sırasında oluşturulduğu kanaatindeyim.

Bu sebeple lütfen emniyet kemerlerimizi bu şekilde takmayalım..

93560015.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Teknik: 30 derece açı ile önden gelecek darbe ve yavaşlama ivmesi kritik seviye üstüne çıkacak, 200km/h ile giderken aniden havalansa diyelim, hiçbir şey açılmaz mesela, lastik yavaşlamaz.

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Artık Hyundai kullanıcısı olarak alınıyorum ama bakınız :D. Bu kadar gitmeyin üstüne şunun bak zaten daha yeni aldım arabayı sattıracaksınız bana :)

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ali Özgen

Hyundai'nin bu konudaki resmi açıklamasını okumak için:

http://www.hyundai.c.../i30airbag.aspx

Bu linki bularak paylaşmanızdan dolayı kutlarım. Bu ve benzeri durumlarda tarafların tümünün dinlenmesi-okunması gereğini vurgulamak açısından çok iyi bir örnek olmuş.

Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal

Perde hava yastığının sensörünün aşağıda olması bana saçma geldi. Bir sensör de yukarı koysalar takla veya yan yukarıdan gelen darde gibi durumlarda en azından perde hava yastığı açılıp işe yarayabilir. Diğer markalarda bu nasıl bilmiyorum eğer bu bir standartsa çok yastığı olan değil daha sağlam olan araçları tercih etmek lazım geliyor. Yoksa hava yastığının açılması için spesifik bölgelerin hasar görmesi gerekiyor ve bu gibi durumlarda ölümcül kaza anında o bölgeler hasar almıyorsa bu yastıklar süs olarak kalıyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya

Hyundai' nin açıklaması burada daha önce konuşulduğu gibi sensörler tetiklenmemiş şeklinde. İnşallah üreticilere bu sensörleri çoğaltırlar ve hesaplama mantığını daha iyileştirerek güvenliği arttırırlar. Mesala emniyet kemeri takılmadan araç yürümezse ne güzel olur.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Perde hava yastığının sensörünün aşağıda olması bana saçma geldi. Bir sensör de yukarı koysalar takla veya yan yukarıdan gelen darde gibi durumlarda en azından perde hava yastığı açılıp işe yarayabilir. Diğer markalarda bu nasıl bilmiyorum eğer bu bir standartsa çok yastığı olan değil daha sağlam olan araçları tercih etmek lazım geliyor. Yoksa hava yastığının açılması için spesifik bölgelerin hasar görmesi gerekiyor ve bu gibi durumlarda ölümcül kaza anında o bölgeler hasar almıyorsa bu yastıklar süs olarak kalıyor.

takla atan bir araçta perde hava yastığının bir işe yarayacağını sanmıyorum,görev bölgesi yan camlar.zaten hava yastığının açılıp sönmesi 1 sn sürüyor.

onun amacı yandan çarpmalarda kafayı korumak

Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal

takla atan bir araçta perde hava yastığının bir işe yarayacağını sanmıyorum,görev bölgesi yan camlar.zaten hava yastığının açılıp sönmesi 1 sn sürüyor.

onun amacı yandan çarpmalarda kafayı korumak

Marka vermeyeyim bazı araçlarda bu perde hava yastıkları birkaç saniye şişik kalıyor. Perde hava yastığı taklalarda bir işe yarar mı az da olsa yarayabilir, taklada en azından kafanın sağa sola çarpmasını ve kırılan camdan koruyarak engeller. Tabi emniyet kemeri takılı değilse bu yararı da olmaz o ayrı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Marka vermenin bir sakıncası yoktur sanırım? şişik beklemekten ziyade, birkaç seferde şişen var, yan, darbe devam ediyorsa yeniden şişen gibi

Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal

Örneğin Volvo perde hava yastıklarının bir kaç saniye şişik kalmasını sağlayarak kazanın olası devam eden etkilerini önlemeye çalışıyor. Güvenlik önlemi açısından bence bu çok iyi bir düşünce. Diğer markalarda bu durum nasıl bilmiyorum ama perde hava yastığı koyan bir firmanın bu yastığın şişik kalma süresini ayarlaması çok zor olmasa gerek. Bu tip önlemler detay gibi görünse de bazen çok işe yarayabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Marka vermeyeyim bazı araçlarda bu perde hava yastıkları birkaç saniye şişik kalıyor. Perde hava yastığı taklalarda bir işe yarar mı az da olsa yarayabilir, taklada en azından kafanın sağa sola çarpmasını ve kırılan camdan koruyarak engeller. Tabi emniyet kemeri takılı değilse bu yararı da olmaz o ayrı.

Perde ve koltuk hava yastıklarının şişik kalması sizin direksiyon kontrolunu kaybetmenize ve yoldan çıkmanıza neden olabilir. İlk çarpma etkisini azalttıktan sonra hemen inmesi gerekir. Yandan darbe aldıktan sonra aracın kontrolunun kaybedilmesi şart değildir. Tecrübe ile sabittir.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Öyle yada böyle.En azından numelik 1-2 açılması lazım gibi geliyor bana resimlere bakılınca

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...