İçeriğe Yönlendir

Su Eksiltme Ve Marş Sorunu


Serhat Kaptan

Recommended Posts

Serhat Kaptan

arkadaşlar 3.08.2010 tarihinde 0 aldığım ve 19 aydır kullandığım focus comfort 1.6 a/t aracım var.. arcıaldığım dan bu yana yaklaşık 6 ayda bir araçta 500 militre kadar su eksiltmeoluyor kaputu açtığımda soldaki içinde turuncu renkli motor suyu olan bölüm mınimum seviyesine iniyor ama 6 ayda biroluyor. birde araç aldığımdan beri arda sırada 2 .marşta çalışıyor yani kişniyor ama nadiren, bazaen 2 ayda bir bazen 15 günde bir. marş için birkere servise gittim aküden deyip değiştirip gönderidiler ama yine aynısın yaptı fakat arıza büyümüyor hep aynı yerde.. bir tamirci arkadaşa sordum 6 ayda bir su eksiltme oluyor diye o kadarolur buharalaşabilir normal dedi. marş içinde serviste sürekli parça değiştirirler marşlailgili herşeyideğitiriler ve muhtemeln sonuç çıkmaz aracın serviste birsürü arıza kaydı olur onun için elletme böyle bin dedi yaklaşık 19 aydır bu şekilde biniyorum. şuanda saydığım 2 sorun hariç sorunsuz biniyorum ve çokta memnunum.

1.sorum. 6 ayda bir 400-600 ml. su eksiltme normalmidir..

2.marş sorunu için ne önerirsiniz böylebineyim mi servisegideyimmi.

yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Su eksiltme normal değil. Yeni aracınız var, servise ısrar edin. Devirdaim falan ne varsa değiştirsinler.

Marş sorunu için, ateşleme ve yakıt sistemi kontrol edilmeli derim ben.

Yorum bağlantısı

Siz o arkadaşı dinlemeyin.

Arıza kaydı olacakmış Bi sürü işlem yapacaklarmış Çok uğraştırırmış Mış Miş Muş Müş.

Araca niye garanti vermişler ? Servisin işin ne ? Sadece bakım yapmakmı ?

Araçta lpg varsa Su eksiltmesi bununla alakalı olabilir...

T borular (bağlantı boruları)Plastik ise zamanla yapabilir su akıtmasını...

Marş için ise alternatöre kadar zaten bakacaklar.

Siz hiç ihmal etmeyin bunu ve servise bırakın aracı...

Yorum bağlantısı
Uğur Ersoy

Aracımı ikinci el aldım. Aldığımda 83.000 km'deydi şimdi 128.000 km'de. Alalı 15 ay oldu. Hiçbir su eksiltmesi yapmadı. Mutlaka bir sorun vardır.

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Ben sekiz yıldır kullanıyorum aracımı ve sadece bir kez su eksilttiğini gördüm onda da devir daim bozulmuştu.Su eksilmesi hiç normal değil.Servis kaçağı bulmalı.Yakıt aldığınız yeri değiştirin birde öyle marş problemine bakın

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Su eksiltiği sırada yağ çubuğunda fazlalaşma oluyormu.Yağa karıştırıyor olmasın. :(

Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan

araç benzinli marş problemini aldıktan kısa bir süre sonra marş problemi yapmaya başladı ozaman hala benzinliydi.. sonra 2000 km de lpg taktırdım. ama marş sorununu lpg sizke ortayaçıktı ve devam etti. lpg yi yaklaşık 1.5 senedir kullanıyorum ve çok menunum pipolu sistem brc takılı my -07. su eksiltme 6 ayda bir 500ml. kadar olduğu için gözle görülür bir durum değil ondan yağa karışıoımu anlayamadım. benzinliyken aldığım istasyonu değiştirdim hatta 97 oktan kullandım ama 2 nci marşta çalışmama olayı arada devam etti..

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Arkadaşınız yanlış düşünüyor.

Arabanızın sorununu çok fazla arıza kaydı olacak diye serviste halletirmezseniz,ileride satarken hiç bir sorunu yok diye mi satacaksınız. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Turan

marş sorunu bendede var aküdeb dediler sıfır aküyü bir gün şarj ettirdim halen sorun devam ediyor

kimi marş kimi yakıt diyor ustalar söküp para almak için yer arıyor ne yapacağımı bende şaşırdım sizin gibi :(:unsure2:

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

konuyu okuyunca benim aracın soğutma suyuna bakmak aklıma geldi. Benim aracın soğutma su seviyesi de minimumun altına inmiş. 200-300 km önce triger kayışı değişmişti. bu sırada devirdaime bir zarar vermiş olabilirler mi, eğer vermedilerse de illa ki herşeyi söylemek mi gerekiyor, herhalde bu su 200 km'de minimumun altın inmedi :unsure2:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Su eksiltmesi normal değil, lpg takıldı ise motor ile ilgili garantiniz bittiği için, yapacak bir şey yok. 2 marşta alabilir, bununla ilgili boşuna uğraşmayın derim.

Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan

açıkçası su eksiltmeyi çok dert etmiyorum uzun yolda falande denedim 15 günün içinde 3000 km yaptım ama suyu kontrol ettiğimde hiç birdeğişiklik gözüme çarpmıyor 6 ayda bir 400-500 ml su ekliyorum kapağı açıp sorun yok. yukarıda arkadaşında dediği gibi arabanın 2.marşında çalışlması yani ilk marşta kişnemesiki buda nadiren oluyor bazen 15 günde bir bazen 2 ayda bir kere oluyor. serkan turanında belirttiği gibi kimi marşa kimi aküden diyor internette bazı forum sitelerinde focuslarda kronik marş sorunu olduğuna dair bir takım yazılar okudum.. bakımada 3 ay kaldı bakım için 3 ay sonra servise gideyim bakalım ne diyecekler.. umutsuzum ama bakalım hayırlısı...

Yorum bağlantısı
Rahmi Yavuz

2011 comfort aracımda da her iki durum mevcut. ben fazla önemsemiyorum. su eksiltme 1 yılda sizin dediğiniz kadar oldu.

Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan

bende çok önemsemiyodum ama buğün kaputu açtım 6 aydır ilk defa su min seviyesine inmiş görünce aklıma geldi. 2011 ocak ayında aynı aracı sıfır alan arkadaşımın biride marş sorununun onda olduğunu söyledi arada sırada ... sanıyorum kronik bir sorun gibi.. neyse bakalım servis ne diyecek

Yorum bağlantısı
Erhan Karaman

marş olayı dediğiniz gibi bende de çok çok nadir olmak üzere ikiletebiliyor.önemsemedim pek.

su azaltmasıyla ilgili olarak lpgli araçlarda görülebilen bir durum olduğunu söylüyor ustalar.ancak çok fazla ise geçenlerde benim yaptığım gibi regülatör dirseklerini kontrol ettirmeniz gerekebilir. eğer regülatörün alt kısmına elinizi değdirdiğinizde elinize o turuncu sudan geliyorsa dirseklerden veya borulardan sızdırıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan

arkadaşlar ben araçtan çok anlamam ama 6 ayda bir yaklaşık 400-500 ml. su eksiltme buharlaşma olabilirmi.düşünüyorum bu araç bir yerden su kaçırsa bu kadar az olması mümkünmü. yani sızıntı bile olsa daha çok olur diye düşünüyorum. acaba 6-7 ayda bir 400-500 ml. arası yani (bir küçük şişe su bile değil) buharlaşma olabilirmi acaba?

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

Lpg bağlantı noktalarına özenle bakılmalı. Hatta uzun yol yaptıktan sonra elle su var mı diye sağa sola bakılmalı. ;)

Benim araçta Lpg'den sonra su eksiltmeye başladı. Bugün bağlantı noktalarındaki kelepçeleri sıkılaştırdım. 2 tanesi gevşekmiş. Tahminim oralardan kaçmış gibi. Bakıp zamanla göreceğim.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

buharlaşma olmaz.mutlaka biryerlerde ufak bir sızıntı vardır.büyük ihtimalle yüksek devirlerde oluyordur,normal kullanımda kaçırmayabilir.ya da direk su deposunun kapağı arızalanmış-kırıkmış-bozulmuş olabilir,sıcaklık-dolayısı ile basınç artınca kapak da kaçırıyor olabilir.otobanda yüksek devirle bir süre kullanıp hemen durup elle lpg bağlantısı,devirdaim ve kapak kontrol edilmeli

Yorum bağlantısı
Metin Çilo
(düzenlendi)

Kardeş arac sıfır alınmış ise git aldığın servise çamura yat gerekirse durumu çözsünler. O turuncu renkli su dediğin sıvı antifirizli sudur ve motorun soğutma suyudur.Allah muhafaza unurtursan su koymayı veya arabayı birine emanet verdin diyelim ki o soğutma suyu eksilince arabaya hararet yaptırır hatta conta yaktırırsın.

İkincisi ise ateşlemede sorundan bahsetmişsin 2 sebebi olabilir birincisi bobinden ikincisi bujilerden. ,Özellikle bujilerin olduğu yere bir bak derim. Eger aracında motor muhafaza keçesi yok ise ön cam yıkama fıskiyelerinden bujilerin olduğu yere su akıyo zamanla bujilerin olduğu yere gölleniyor bile .Diğeride bobin arızası değişecek başka çare yok.

Aracım sıfır diye sorun çıkartmaz deme biz çok duyduk sıfır aracların komple boyalı olanlarını.

Bilginize

Su eksiltme devirdaimden olur mutlaka baktır.

tarihinde Metin Çilo tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  Metin Çilo yazdı:

Kardeş arac sıfır alınmış ise git aldığın servise çamura yat gerekirse durumu çözsünler. O turuncu renkli su dediğin sıvı antifirizli sudur ve motorun soğutma suyudur.Allah muhafaza unurtursan su koymayı veya arabayı birine emanet verdin diyelim ki o soğutma suyu eksilince arabaya hararet yaptırır hatta conta yaktırırsın.

İkincisi ise ateşlemede sorundan bahsetmişsin 2 sebebi olabilir birincisi bobinden ikincisi bujilerden. ,Özellikle bujilerin olduğu yere bir bak derim. Eger aracında motor muhafaza keçesi yok ise ön cam yıkama fıskiyelerinden bujilerin olduğu yere su akıyo zamanla bujilerin olduğu yere gölleniyor bile .Diğeride bobin arızası değişecek başka çare yok.

Aracım sıfır diye sorun çıkartmaz deme biz çok duyduk sıfır aracların komple boyalı olanlarını.

Bilginize

Su eksiltme devirdaimden olur mutlaka baktır.

Çamura yatınca nolacak ? Servis sadece marş motoruna bakacak.

Su eksiltmeye bakmayacakki.

Diyeceği cvp; Araç lpg'li Motor garantisi yok Lpg'ciye gidip boruları ,hortumları kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Ümit Açık
  Serhat Kaptan yazdı:

arkadaşlar 3.08.2010 tarihinde 0 aldığım ve 19 aydır kullandığım focus comfort 1.6 a/t aracım var.. arcıaldığım dan bu yana yaklaşık 6 ayda bir araçta 500 militre kadar su eksiltmeoluyor kaputu açtığımda soldaki içinde turuncu renkli motor suyu olan bölüm mınimum seviyesine iniyor ama 6 ayda biroluyor. birde araç aldığımdan beri arda sırada 2 .marşta çalışıyor yani kişniyor ama nadiren, bazaen 2 ayda bir bazen 15 günde bir. marş için birkere servise gittim aküden deyip değiştirip gönderidiler ama yine aynısın yaptı fakat arıza büyümüyor hep aynı yerde.. bir tamirci arkadaşa sordum 6 ayda bir su eksiltme oluyor diye o kadarolur buharalaşabilir normal dedi. marş içinde serviste sürekli parça değiştirirler marşlailgili herşeyideğitiriler ve muhtemeln sonuç çıkmaz aracın serviste birsürü arıza kaydı olur onun için elletme böyle bin dedi yaklaşık 19 aydır bu şekilde biniyorum. şuanda saydığım 2 sorun hariç sorunsuz biniyorum ve çokta memnunum.

1.sorum. 6 ayda bir 400-600 ml. su eksiltme normalmidir..

2.marş sorunu için ne önerirsiniz böylebineyim mi servisegideyimmi.

yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

Merhaba. Arkadaşım bende de aynı araçtan var (2010 Comfort) ve sizin yaşadığınız 2. marşta çalışma durumunu ben de yaşıyorum. Servisin bu durum için aküyü değiştirmekten öteye gitmediğini biliyorum. Aracı şimdilik böyle kullanıyorum. Bu arada ilk bakımda soğutma suyum minimuma inmişti ve serviste ekleme yapmışlardı. Şu ana kadar min ile max arasında azalma yok gibi. Sanırım bu durumlar kronik arıza fakat Ford kabul etmiyor.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
  Edip Avşar yazdı:

konuyu okuyunca benim aracın soğutma suyuna bakmak aklıma geldi. Benim aracın soğutma su seviyesi de minimumun altına inmiş. 200-300 km önce triger kayışı değişmişti. bu sırada devirdaime bir zarar vermiş olabilirler mi, eğer vermedilerse de illa ki herşeyi söylemek mi gerekiyor, herhalde bu su 200 km'de minimumun altın inmedi :unsure2:

Devir daimi yerine iyi takamamışlar. Aynı sorun benim başıma geldi, Ford'la mahkemelik oluyorduk...

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Taner Söyler

2004 C-max trend 110.000 km de ve lpg li.Aracımda kaza vs bir problem yok.Buna rağmen neredeyse her 1000 km de kimi zaman daha da erken 1-1,5 litre su eksiliyor araçtan.Kontrollerini yaptırdım yarım saat boyunca 3500 devirde çalıştı,su kaçıran tespit edilen bir yer olmadı.2 farklı usta gördü aracı.Bulamadılar.Damlayan eden hiçbir yer yok.İşin garip tarafı araca su eklemeden gidiyorum (su seviyesi minimum yazan yerde) hararet de yapmıyor uyarı da yanmıyor araçta.Motorda standart dışı bir ısınma,ya da erkenden fan devreye girmesi gibi bir sorun da yok.Uzun yolda da sorun yok.Ancak uzun yola çıkınca 500 km gitsem su tamamlamak zorunda kalıyorum.Nereye gidiyor o kadar su kreynle bakıldı gene damlayan yer yok.Motor yağını da değiştirdim kaçak var mı oraya diye tertemiz çıktı.Antifiriz koyup motoru temizledim damlarsa belli etsin kaçak kendini diye.Ancak varolan bir kaçak gene yok.Araçta kaputu açmasanız su eksikliğini farketmeseniz bir sorun var demezsiniz o kadar sorunsuz yani.Fikirlere ve bilen arkadaşlara tavsiyelere ihtiyaç var :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...