Erkan Çopur 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 aracım mondeo 2.0 glx,klima açıldıgında,radyatördeki iki adet fan çalısıyor merak ettigim ,bunlar klimayı açtıgında çalısıyor peki normal hararet yükseldiginde fan çalısma sistemi nasıl?yani normalde klima fanı ön tarafta ve ayrı yani klima radyatöründe olmalı degilmi? yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 Bizlerin araçlarında yani fordlarda, klima için ayrı bir fan yok.. Yorum bağlantısı
Erkan Çopur 10 Mart 2012 Yazar Paylaş 10 Mart 2012 Abi peki sistem nasıl çalısma prensibi yani? fan müşürü ve hararet müşürünü degiştirmek istesem yerleri nerede ?termostadın üstünde ve radyatörün üstündemi kış oldugu için soguk tam inceleyemedim,ama hava ısınmadan termostad,fan ve hararet müşürünü degiştiriyim diyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 Müşürler nerede bilmem... Klimayı açınca fan otomatik olarak çalışmaya başlar klimayı kapatınca bir kaç dakka içinde kapanır... Yada Motor suyu 104 dereceye ulaşınca çalışmaya başlar 104 derecenin altına düşünce durur... Bir sıkıntınız yada kafanıza takılan bir şey mi var.. ? Yorum bağlantısı
Talip Eren 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 Tek fanlı araçlarda klima açıldığında fan devamlı olarak 1.kademede çalışır,hararet yükseldikce 2.kademeye geçer sonra tekrar 1.kademeye düşer. Çift fanlı araçlarda klima ile fanın birtanesi 1.kademe de devreye girer,hararet durumuna göre 2.fan da çalışır.Hararet fazla yükselirse fanlar 2.kademeye geçer. 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 Tek fanlı araçlarda klima açıldığında fan devamlı olarak 1.kademede çalışır,hararet yükseldikce 2.kademeye geçer sonra tekrar 1.kademeye düşer. Çift fanlı araçlarda klima ile fanın birtanesi 1.kademe de devreye girer,hararet durumuna göre 2.fan da çalışır.Hararet fazla yükselirse fanlar 2.kademeye geçer. +1 Yorum bağlantısı
Erkan Çopur 11 Mart 2012 Yazar Paylaş 11 Mart 2012 Müşürler nerede bilmem... Klimayı açınca fan otomatik olarak çalışmaya başlar klimayı kapatınca bir kaç dakka içinde kapanır... Yada Motor suyu 104 dereceye ulaşınca çalışmaya başlar 104 derecenin altına düşünce durur... Bir sıkıntınız yada kafanıza takılan bir şey mi var.. ? abi yaz geliyo fanında sistemini bilmiyorum,termostat,fan ve hararet müşürünü degiştireyim dedim çünkü aldıgım şahıs bakmamıs . Yorum bağlantısı
Turkay Enez 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 Sistem normal çalışıyorsa, hiçbişey değiştirmene gerek yok... Kış gelince, daha iyi marş bassın diye "sağlam aküyü değiştirmek" gibi bişey olur senin ki... abi yaz geliyo fanında sistemini bilmiyorum,termostat,fan ve hararet müşürünü degiştireyim dedim çünkü aldıgım şahıs bakmamıs . Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 "Çalışıyorsa kurcalama" bir tTürk ford forum sözü. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 abi yaz geliyo fanında sistemini bilmiyorum,termostat,fan ve hararet müşürünü degiştireyim dedim çünkü aldıgım şahıs bakmamıs . Hımm. mondeo kaç model... ? Yorum bağlantısı
Erkan Çopur 11 Mart 2012 Yazar Paylaş 11 Mart 2012 bende sizin deiğiniz gibi yaptım contayı yakıyordum nerdeyse..termostat yarım açıyormuş..yeni sıfır takılan müşür de arızalıymış...iyice test edin öyle binin değişimden sonra tesekkür ettim. Hımm. mondeo kaç model... ? abi 1998 2.0 glx sedan "Çalışıyorsa kurcalama" bir tTürk ford forum sözü. abi sagol. Yorum bağlantısı
İlhan Kol 22 Ocak 2013 Paylaş 22 Ocak 2013 arkadaşlar bu termostad motorun tam neresinde değiştirmek istiyorum geçen gün yolda giderken hararet göstergesinormaldeydi gözümün önünde aniden en sola dibe vurdu acaba nedendir termostadmı müşürmü çözemedim.en dibdeyken fan açtığınıda gördüm .sizce hangi parça arızalıdır... Yorum bağlantısı
Mustafa Işık 22 Ocak 2013 Paylaş 22 Ocak 2013 İlhan Bey maalesef bu araçlar böyle. Bende de Mondeo 97 ghia var. Şehir dışında problem yok ancak şehir içinde gözüm sürekli hararet göstergesinde. Çünkü fan en sonda N-O-R-M-A-L- in L'sinde açıyor. Açmadığı zaman conta yakma gibi durum var. Ben de sürekli tedirginim ama hangi ustaya götürdüysem normal dediler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2013 Paylaş 22 Ocak 2013 L nin son bacağına kadar gelir ve fan açar, maalesef ibre sağa doğrı yönlenince, psikolojik olarak baskı yapmakta, ama normal, 1 Yorum bağlantısı
İlhan Kol 22 Ocak 2013 Paylaş 22 Ocak 2013 peki anladımda benim araç hararet göstergesi minimumda dahi fanı açtı acaba göstergedemi arıza var.yoksa göstergenin kablosundamı nereye bağlanıyor bu gösterge merak ettim.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2013 Paylaş 22 Ocak 2013 sinyali beyinden alıyor, fan açtığında klima açık mıydı? Yorum bağlantısı
İlhan Kol 22 Ocak 2013 Paylaş 22 Ocak 2013 klima falan çalışmıyordu .motor sıcaklığını hararet müşüründenmiokuyor acaba beyin gösterge hararet müşürüne bağlımı çalışıyor.. Yorum bağlantısı
Selim Karanca 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 çağlar abi daha iyi bilir ama hararet müşürü arızalı olabilir belki. beyin sinyali ondan alıp ona göre fan açtırıyor diye düşünüyorum. en ucuzdan başlamak lazım müşürü değiştirip deneyin. Yorum bağlantısı
İlhan Kol 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 dün arabamın termostadını söküp bakayım dedim içinden termostad çıkmadı ya orjinalinde yok yada iptal etmişlerdi çünkü termostad çemberi üzerinde idi.parçacıdan bitane orjinal termostad aldım motocraft üzerinde çıkanla aynı 88/104 yazan taktım fakat hararet yine yükselmedi çok az bişey yükseliyor en dipten bir santim kadar.iki adet müşür gördüm araçta biri termostadın altında diğeri üstünde üsteki hangi durumda çalışıyor alttaki hangi durumda çalışıyor anlamadım.alttakini kısa devre yaptığım zaman ibre sona geliyor bakalım bugün allttaki müşürden alıp takacam .üstteki hararet müşürü olunca alttaki müşürün ismi ne acaba....? Yorum bağlantısı
Mustafa Işık 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 İlhan bey, Termostat yuvasının altındaki hararet müşürü, yuvanın üstündeki ise ısı sensörü (fan müşürü)'dür. Aracınıza termostat taktığınız halde hararet yükselmiyorsa muhtemelen hararet müşürünün bağlantıları veya kabloları problemlidir. Bu olay çok tehlikelidir, aracınız ısındığı halde siz fark etmezsiniz fanda da sıkıntı olursa kışın bile hararetten conta yakarsınız. İyi bir ustaya baktırmanızı tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
İlhan Kol 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 muhtemelen hararet müşürü arızalı çünkü direklediğim zaman gösterge yükseliyor.yerine takınca çok az bişey yükselip kalıyor.fan çalışıyor 15 dakkada bir 10 saniye süreyle devreye girdiğini gördüm..müşür alıp takayım mustafa bey Yorum bağlantısı
Mustafa Işık 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Evet İlhan Bey, Dediğinize göre araç ısınıyor ve fan çalışıyorsa aracın ısındığını gösteren hararet göstergesi görevini yapmıyor yani göstergeye sıcaklığı aktarmıyor demektir. Buna göre muhtemelen hararet müşürü arızalı. Bu arada hararet müşürünün orijinal olmasına dikkat ediniz. yan sanayi almayınız. Zira zetec motorlar için hararet çok büyük sıkıntı çıkarabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
İlhan Kol 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 dün sanayiden hararet müşürü aldım orjinal (30 tl) taktım sorun çözüldü.termostadı (15) takıncada kalorifer daha iyi ısıtmaya başladı.soru işaretlerinden kurtuldum... Yorum bağlantısı
Ömer Sakallı 15 Ağustos 2018 Paylaş 15 Ağustos 2018 selamünaleyküm arkadaşlar konuyu biraz acıyım dedim benim araçım 97 monde2 gia 2000 moter sorunum 2 gündür araçı çalıştırdıktan 2 saniye sonra fan çalışıyor müşürünü değiştirdim yine olmadı sizin fikrinizi ala bilirmiyim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ağustos 2018 Paylaş 16 Ağustos 2018 ya sıcaklık müşüründen bilgi beyne gitmiyor müşür veya ilgili tesisat arızalı, ya da beyin arızalı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts