İçeriğe Yönlendir

Kullanılabilir Bir Lastiğin Diş Kalınlığı Ne Kadar Olmalıdır ?


Saim Ulaş Yılmaz

Recommended Posts

Saim Ulaş Yılmaz

17 jantlarıma temiz lastik aramaya başladım. Sıfırlarına şu an bütçem müsade etmiyor. Lastikçide ve internette değişik diş kalınlıklarına rasladım. örneğin

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-225x45x17-michelin-primacy-hp-2010-4-80-mm-4-adet-cikma-lastik-77105844/detay

bu linkteki diş kalınlığı yeterli midir ?

birde başka nelere dikkat etmem gerekir 2. el lastik alırken

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

17 jantlarıma temiz lastik aramaya başladım. Sıfırlarına şu an bütçem müsade etmiyor. Lastikçide ve internette değişik diş kalınlıklarına rasladım. örneğin

http://www.sahibinde...-77105844/detay

bu linkteki diş kalınlığı yeterli midir ?

birde başka nelere dikkat etmem gerekir 2. el lastik alırken

Bende ara sıra 2. el lastiklere bakıyorum, 4.8 mm bence çok az, şahsen ben 6-7 mm lere bakıyorum.

Birde üretim tarihi çok önemli, 5 yıl ömrü var lastiğin kullanılmasa bile aklınızda olsun.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

3 mm ve altı muayenede problem yaşatır, muayeneyi bir kenara bırakırsak bile 4mm bence riskli bir rakamdır,daha az kullanılmış,6 ile 8 arası lastiklere bakın..

Yorum bağlantısı
Misafir

Önerilen yaz lastiği diş derinliği değişim sınırı ; 3mm

Önerilen kış lastiği diş derinliği değişim sınırı ; 4mm

Yasal güvenlik 1,6 mm.

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Orjinal lastik derinliği 8 mm olduğuna göre, 5mm ve üzeri uygundur diye düşünüyorum....

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1 sent içine konduğunda abraham Lincoln'ün kafasının tepesi görünmeyecek. Ama eski lastikte diş değil eskime ve sertleşme daha etkendir. Bir de öneki sahibi niye değiştirmiş onu düşünmek gerekir.

220px-2010_cent_obverse.png

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

1 sent içine konduğunda abraham Lincoln'ün kafasının tepesi görünmeyecek. Ama eski lastikte diş değil eskime ve sertleşme daha etkendir. Bir de öneki sahibi niye değiştirmiş onu düşünmek gerekir.

220px-2010_cent_obverse.png

Mehmet hocam nereden bulacağız şimdi 1 senti, 1 kuruşta nereye denk geliyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Eren

Diş derinliği en az 5 mm olmalı. Tabi daha fazlası hem güvenlik hem de lastik ömrü için daha iyi olacaktır.

İkinci el lastik için size özelden mesaj atıp bir firma tavsiye edebilirim. Ben de kendilerinden daha önce kar lastiği almıştım.

Yorum bağlantısı
Misafir

Önerilen yaz lastiği diş derinliği değişim sınırı ; 3mm

Önerilen kış lastiği diş derinliği değişim sınırı ; 4mm

Yasal güvenlik 1,6 mm.

Ayrıca bu aparatı lastikçelerdende isteyebilirsiniz...

Elimde 1adet kaldı dağıta dağıta :)

Tekrar geldiğinde isteyen olursa gönderebilirim...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Evet Hocam, bir lira ile tarif istiyoruz :D

Bende riyal ile tarif istiyorum. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

2.ci el lastik alırken dişe derinliğinden ziyade sertliği çok önemlidir.Bunu ilk önce aklınızda tutun.İkincisi bu lastike diş kalınlığı yaz lastiği için ideal .Kış lastiği olsa idi 5.5 -6 mm altında almayın derdim.Diş derinliğine bakılırsa az kullanılmış duruyor ama fiyata bakınca insanın içine kuşku düşürüyor.Muhtemelen sertleşmiş bir lastik ,o yüzden tavsiye etmem.İkincisi satıcı bir firma ve ikinci elde çok fazla siyahlatıp kimyasal sürdükleri için bu maddelerin lastiğe zararları çok fazladır.Tüm bunlara birde nakliye ücreti eklecenecektir.Bence şansınızı zorlamayın derim.Eğer imkanınız var ise kendi şehrinizden lastiği görerek ve dokunarak alın derim.İkinci el işinde şehir dışı biraz şansa bırakmak olur.Saygılar.

Not:Bende bu kış lastiği 2.ci el aldım.Ancak bildik bir yer ve lastiği jant ebatı değiştiğinden dolayı değiştirdiğini ;üretim tarihini ve sadece 2 ay kullanıldığını biliyordum.Michelin Alpin 4 adet 195/60/15 300 tl aldım. Diş derinliği 6.8 mm idi.

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

LASSA 225/45R17 IMPETUS SPORT 91 W lastik buldum. Diş kalınlığı 6 mm ve lastik 1 yaşını doldurmamış, sertleştiğini sanmıyorum. Fiyat olarak ise 500tl istediler. Kargosu içinde. Bu lastik beni üzer mi ?

Araçta michelin Energy saver var 195 60 15

geçtiğim ebat 225 45 17

düzeltiyorum 1 yıllık değilmiş şöyle bir ibare var 'DOT 50 08'

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Evet Hocam, bir lira ile tarif istiyoruz :D

1 Lira testi de aynı, 1 Euro testi de, renkli kısım görünür ise, yasal sınır dışında, çoktan çöp olmuş demek.

Eski orjinal ebadınız 195/65/15 idi, 205/50/17 ye geçin derim, 225 gereksiz iri ayrıca.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Babam yüksek hızlı ve uzun yolda kullanır. 8 ayda 50bin yapar. Lastikler yeni gibi diş dibi yerinde olsa da yüksek hızda kullanmaktan 30binde taş gibi olur babamda. Bence diş dibi çok etkili değil. Lastik en önemli güvenlik önlemi bence taksitle falan sıfır lastik bakın.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

2009'da arabayı aldığımda 6 mm olan dişler geçen sene hala 4,8 mm idi. Yaklaşık 30 bin km de yol yapmıştım. Lastik bir türlü aşınmıyordu. Ama yol tutuş denen şey kalmamıştı. Bu bir mesele. İkinci mesele ise kalan diş derinliği ile ne kadar su tahliye edeceğiniz. Islak zeminde çok önemlidir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Babam yüksek hızlı ve uzun yolda kullanır. 8 ayda 50bin yapar. Lastikler yeni gibi diş dibi yerinde olsa da yüksek hızda kullanmaktan 30binde taş gibi olur babamda. Bence diş dibi çok etkili değil. Lastik en önemli güvenlik önlemi bence taksitle falan sıfır lastik bakın.

90.000km de Petlas görmüştüm, arkadaşımın arabası olmasa, ne zaman taktığını bilmesem, en fazla 10-12bin km gitmiş derdim, diş görünümü tek başına bir veri değildir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...