Fatih Mehmet Uslu 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Arkadaşlar aralık ayında 1995 model 1.8 motor tek nokta enjeksiyonlu bir golf aldım. Volkswagen forumuna üye olmadım henüz, halen buraya takılmaya devam ediyorum. Aracım vosvos olsa da sıkıntıma yardım edeceğinizi biliyorum. Sorunum rolanti yüksekliği ve dalgalanması. Lpg de iken ve araç giderken vitesi boşa attığımda devir 2000 lerde seyrediyor, eğer yavaş yavaş 1500 civarına kadar gelirse hemen 1500 den aşağı düşüyor. Devir 2000 lerde iken klimayı açıyorum motor normal rolanti devrine geliyor. klimayı geri kapatınca tekrar yükselme yapmıyor. Aynı problem benzindeyken devirde 900 ile 1500 arasında dalgalanma şeklinde oluyor. Sanayiye gittim, gaz kelebeği temizliği yapıldı, vakum hortumları kontrol edildi, hava alan bir yer yok. Çağlar abi adaptasyondan bahsetmişti ama benimki gibi tek nokta enjeksiyonlu vw motoru için bir kaç özel servise sordum, gaz kelebeği adaptasyonu yapılmadığı söylendi. Araç dururken rolanti normal ama giderken boşa atınca oluyor bu problem. Sizce bu rolanti dengesizliği neden olabilir. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Golflerde kronik gaz kelebeği sıkıntısı var rolanti problemini bu yüzden yapıyor diye biliyorum ama baktırmışsınız yine de köşe bucak noktalardan motorun hava alan bir yeri var mı güzelce bakılmalı. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 30 Mart 2012 Yazar Paylaş 30 Mart 2012 bende havadan şüpheleniyorum amma, klimayı açıp deviri normale düşüründe klimayı tekrar kapattığımda yükselmiyor, hava alıyor olsa yine yükselmezmi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 gti lardaki motor ise, rölantide zıplamaları normal karşılamalı Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 31 Mart 2012 Yazar Paylaş 31 Mart 2012 yok abi gti değil benimkisi, 1.8 monomotronic (tek nokta enj. diyor yani) 145 torklu, 90 beygirli olan motor. gti lar 115 ve 156 beygir. bende epey golf cü oldum, şeceresini öğrendim kısa zamanda. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 31 Mart 2012 Paylaş 31 Mart 2012 (düzenlendi) Golf 1.6 SR motorda boğaz kelebeği temizliği rutindi.Bidaha temizlettirin bence ve kelebeğin kanatlarını kontrol ettirin 31 Mart 2012 tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 31 Mart 2012 Yazar Paylaş 31 Mart 2012 Golf 1.6 SR motorda boğaz kelebeği temizliği rutindi.Bidaha temizlettirin bence ve kelebeğin kanatlarını kontrol ettirin evet vw motorlarında boğaz temizliği ve adaptasyon rutin bir bakım, olmadı birde kendim temizleyeceğim, çünkü adaptasyona gerek olmuyormuş benimkinde. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 26 Nisan 2012 Yazar Paylaş 26 Nisan 2012 Problemimi çözdüm arkadaşlar, şaşmazda iyi bir usta buldum, akünün kutup başını söktü, 15 dk bekledik geri taktı sorunum tamamen ortadan kalktı, rolanti saat gibi şimdi. Lpg aracın yazlımını bozabiliyormuş, arada bir resetlemek lazım dedi. Belki başka türlü problemlerde sizlere de faydası olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan 2012 Paylaş 26 Nisan 2012 Problemimi çözdüm arkadaşlar, şaşmazda iyi bir usta buldum, akünün kutup başını söktü, 15 dk bekledik geri taktı sorunum tamamen ortadan kalktı, rolanti saat gibi şimdi. Lpg aracın yazlımını bozabiliyormuş, arada bir resetlemek lazım dedi. Belki başka türlü problemlerde sizlere de faydası olabilir. Yine bozacak... Yeniden kalibrasyon yaptırmalısın... Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 26 Nisan 2012 Yazar Paylaş 26 Nisan 2012 Abi benim araç tek nokta enjeksiyon olduğu için kara düzen lpg var. Bunda kalibrasyon yapılmıyor ama demek istediğin düzgün ayar olabilir mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan 2012 Paylaş 26 Nisan 2012 Abi benim araç tek nokta enjeksiyon olduğu için kara düzen lpg var. Bunda kalibrasyon yapılmıyor ama demek istediğin düzgün ayar olabilir mi? Evet tabiki.. Tek nokta da olsa, senin motor da kısmen log tutuyor demekki.. Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Bu adaptasyon olayı nedir acaba tam olarak anlayamadım araca her işlem yapıldığında bilgisayara mı bağlanması gerekiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Bu adaptasyon olayı nedir acaba tam olarak anlayamadım araca her işlem yapıldığında bilgisayara mı bağlanması gerekiyor. Elektronik her parça değişiminde, parçanın ecu ile adapte edilmesi gerekiyor.. Hatta gaz kelebeği temizliğinde bile adaptasyondan söz ediliyor.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts