İçeriğe Yönlendir

Marş Basıyor Ama..Arabam Çalışmıyor..?


Volkan Uzun

Recommended Posts

Volkan Uzun
(düzenlendi)

Son bir haftadır ara ara da olsa ,aracımı çalıştırmak için marşa bastığımda ,yaklaşık 2-3 saniye çalıştıktan sonra araç çalışmak için yelteniyor. devir saati hafiften yükseliyor ve birden devir saati düşüp araç stop ediyor.. ben de bu duruma şöyle bir çözüm getirdim..marşa masar basmaz aynı anda hafiften gaz veriyorum. böylece araç biraz toparlanıp çalışmasını sürdürüyor.. bu arada araçta el firenim çekili ve vites boşta duruyor . ve hava sıcaklığıda normal seviyede..

Eğer gaz vermezsem araç marş süresini tamaladıktan sonra stop ediyor. bir süre bekliyorum sonra yine deniyorum bu kez gaz pedalı sanki hiç yokmuş gibi bir tepki alıyorum.. ve yaklaşık 10 denemeden sonra filan araç çalışıyor..

Özel servise götürdüm kızdırma bujılerinde sorun olabilir dendi. 4 tane bujı varmış bunların 3 tanesinin çalışmadığını gördük ve ben de 4 tanesi birden değiştirin dedim ve değişti. ama sorun hala devam etmekte.

sizce sorun neden kaynaklı olabilir?

tarihinde Volkan Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağlar Bayur

vak vak pompa arıza tarifi bu. motoru açın, el pompası gibi birşey göreceksiniz, marşa basmadan önce 2-3 defa sıkın bırakın, rahat çalışırsa tam teşhis konmuş olur.

Yorum bağlantısı
Metin Tunçer

Aynı sorun benim focusta da olmuştu ama benimki benzinli. Benzin pompasına para sıkışmıştı değiştirdiler şimdilik bi sorun yok. Çağlar Beyin söylediğini bi deneyin derim.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Pompa yada filtrelerden biri sıkıntılı olabilir diye düşünüyorum.Bakımları aksatmış ya da yanlış bir yerden yakıt alınmış mıydı?

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Diğer bir ihtimalde, mazot filitresi. Tıkalı veya su birkintisi olan filitre, kesik kesik yakıt gönderir. En sonunda tamamen keser. Kontrol etmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Volkan Uzun
(düzenlendi)

servise gittiğimde. 4 tane ısıtma bujısine ilave olarak, hava filtresi, yağını ,yağ filtresi ve mozot filtresinide değiştirmiştim.. işin ilginç tarafı şu anda bu problem kendiliğinden ortadan kalkmış durumda. acaba yeni filtrelere alışma dönemi filanmı oldu :)

birde bu ısıtma bujıleri öle bir yerdeki .bujıleri takmak için hava filtresini tamamen sökmek gerekiyor, gözle görünemeyecek kadar arka kısımda motora gömülü vaziyette. sökerken ayna yardımıyla söktüler..

vak vak pompa biraz boşta duruyor vede sallanıyor gibiydi onuda plastik kelepçe yardımıyla sabitledik, belkide bu sabitlemeden kaynaklıda olabilir gibi (yerinimi beğenmedi acaba :) )

tarihinde Volkan Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Vak vak diye tabir edilen yakıt aktarım hortum gurubu plastik olup, zamanla aşınmayla oluşan çatlaklardan hava alarak yakıtın geri kaçıp sistemin hava yapmasına yol açar..Aynı arıza mazot filtresi ve filtrenin tıkanmasıylada oluşabilir..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...